Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-13, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför lägger du så mycket tid på att skriva om honom då? Uppenbarligen för att han är en av Sveriges mäktigaste och populäraste personer och att han blir rikare och rikare och detta svider för dig.

Nej. Jag lägger lite tid på att skriva om honom för att han är en mytoman, psykopat som förstör för helt oskyldiga människor utan anledning förutom att han är ett psykfall. Jag markerar att jag inte anser att sådant beteende är acceptabelt. Hade jag varit i en miljö nära Jocke så hade jag begått en ytterst grov misshandel på avskrädet. Om du är Jocke, PMa mig så ses vi
Citera
2025-12-13, 18:16
Medlem
Citat:
Nej, och tur är väl det. Då hade han ju varit än värre, dvs typ som Chrippa som snart kommer att bli dömd till fängelse och dessutom fattig.
Det är lite hypotetiskt och svårt att veta. Men om man har bra fantasi så kan man hitta på nåt som säljer.
Citera
2025-12-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nej. Jag lägger lite tid på att skriva om honom för att han är en mytoman, psykopat som förstör för helt oskyldiga människor utan anledning förutom att han är ett psykfall. Jag markerar att jag inte anser att sådant beteende är acceptabelt. Hade jag varit i en miljö nära Jocke så hade jag begått en ytterst grov misshandel på avskrädet. Om du är Jocke, PMa mig så ses vi

Jaha, så nu hotar du på nätet också. Typiskt en person som säger att de ska göra det ena och det andra bakom skärmen men är som små myror i verkligheten. Jag är rätt säker på att du som alla internethatare aldrig skulle våga göra ett knyst i verkligheten, ni är bara tuffa och hotar bakom skärmen.

Så du tror att all din tid du lägger på att skriva honom gör en enda skillnad? Det gör ingen skillnad alls, du slösar bara din tid eftersom inget kan stoppa hans popularitet eller stoppa honom från att bli rikare och mer älskad, hur många dokumentärer eller inlägg på Flashback i hans tråd det än görs. Det är som att försöka laga ett sjunkande Titanic me tuggummi. Joakims makt är för stor för er internetriddare att kunna stoppa.

Lägg tiden på något du kan påverka istället, lille vän.
Citera
2025-12-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite hypotetiskt och svårt att veta. Men om man har bra fantasi så kan man hitta på nåt som säljer.

Ja och Joakim kommer bara bli mer och mer stor och populär samt rik, detta måste ju göra att fantasierna för Joakim-hatare bara blir mer och mer hatiska. Det är ganska roligt att beskåda faktiskt för mig som är opartisk.
Citera
2025-12-13, 18:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja, garanterat var han vanvårdad i alla fall. Man ser ju på mamman att det är en pundare.

Tycker hon ser ut som en kvinnlig aspergare, och talar som en också. Om hon på det brukar opioider skulle jag inte bli överraskad direkt. Det sättet han som barn var hyperfokuserad på mamman kan vara ganska typiskt när både mamman och barnet har autism. Det bandet påverkar även andra relationer, så det är inte givet att en relation med pappan ens betytt något (fast självklart synd att pappan inte fick en chans).

Jocke har så mycket pengar att han kan söka väldigt specifik terapi utomlands, för sina bokstavsdiagnoser i samband med trauma. Alla har inte så mycket pengar, och han borde ju satsa på sig själv för hans egen familjs skull. Han har inte bestämt att han ska bli mentalsjuk, men han har ju ändå ett ansvar för att bli bättre.
Citera
2025-12-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker hon ser ut som en kvinnlig aspergare, och talar som en också. Om hon på det brukar opioider skulle jag inte bli överraskad direkt. Det sättet han som barn var hyperfokuserad på mamman kan vara ganska typiskt när både mamman och barnet har autism. Det bandet påverkar även andra relationer, så det är inte givet att en relation med pappan ens betytt något (fast självklart synd att pappan inte fick en chans).

Jocke har så mycket pengar att han kan söka väldigt specifik terapi utomlands, för sina bokstavsdiagnoser i samband med trauma. Alla har inte så mycket pengar, och han borde ju satsa på sig själv för hans egen familjs skull. Han har inte bestämt att han ska bli mentalsjuk, men han har ju ändå ett ansvar för att bli bättre.

Joakim klarar sig nog som en av Sveriges mäktigaste och populära personer. Samt rikt som ett troll.

Jag tycker många i denna tråd som lägger timtals på att skriva om Joakim borde söka vård däremot, det kan inte vara friskt att vara så besatt och avundsjuk. Att lägga så mycket tid på någon annan än sig själv, inte friskt.

Acceptera att någon annan är mer lyckad och försök jobba på det egna livet istället för att lägga möda på avund.
Citera
2025-12-13, 18:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Så du tror att all din tid du lägger på att skriva honom gör en enda skillnad? Det gör ingen skillnad alls, du slösar bara din tid eftersom inget kan stoppa hans popularitet eller stoppa honom från att bli rikare och mer älskad, hur många dokumentärer eller inlägg på Flashback i hans tråd det än görs. Det är som att försöka laga ett sjunkande Titanic me tuggummi. Joakims makt är för stor för er internetriddare att kunna stoppa.

Men LoL... menar du allvar?

Jag förstår väl att man kan ha en "idol", men den uppbackning du ger honom är inte frisk. Man har väl någon som idol för att han gör saker man tycker om. Men du hyllar honom lite för mycket för att inte vara en fjortistjej. Att han skulle vara så himla älskad och rik, ta det lite lugnt nu. Koppla in hjärnan igen. Du ska inte gifta dig med honom liksom.
Citera
2025-12-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRallround
Du menar att han inte menar att det står ordagrant i journalerna men det står saker som gör att man förstår att detta kan ha hänt.

Fast du är helt fel ute och det märks att du inte vill ta emot objektiv information. Han säger uttryckligen att han har läst detta i journalerna. Se detta själv igen:

I dokumentären i avsnitt 1, från 27:15, spelar Bo Göran upp ett videoklipp som gjordes precis efter att boken släpptes där Jocke sitter med alla journaler framför sig. Han bläddrar och säger:

"Jag tog inte med en grej i boken som jag tyckte var för grov för folk att läsa. Hon var riktigt hög en gång och lurade mig att stoppa fingret i en lampa utan glödlampa, så jag fick ström i mig. Den där kommer jag ihåg jätteväl. Men jag valde att inte ta med det i boken för jag mådde bara illa när jag läste det."

...NÄR JAG LÄSTE DET.

Detta återfinns alltså inte när journalister går igenom journalerna...

Det här det här som är själva poängen i dokumentären. Poängen är inte att vissa saker ev har eller inte har hänt. Poängen är att han har stärkt sin berättelse om sina minnen från barndomen med att hänvisa till bevis i journaler. Som då uppenbarligen är en lögn. Att han ljuger när han sagt att det här står i pappren, att han som i exemplet 27:15 in har läst det.

Konsekvensen blir en hel mediakonsensus om att han är enbart ett offer, han tjänar stora pengar och en mamma som blir beskylld för rena djävulspåhitt och blir en liten spelare som inte kan göra motstånd som dessutom känner grundkärlek och ansvarstagande gentemot sitt eget barn.

Det fetade betyder GIVETVIS att han själv skrev det för att ta med det i boken, men valde därefter att inte ta med det på grund av att han bara mådde illa när han läste vad han själv hade skrivit.

Helt uppenbart.
Citera
2025-12-13, 18:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag tycker många i denna tråd som lägger timtals på att skriva om Joakim borde söka vård däremot, det kan inte vara friskt att vara så besatt och avundsjuk.

Från min sida är det delvis av omtanke. Jag ser inte psykvård och terapi som något dåligt. Det är inget vapen, som vissa säger sök vård! För att trycka ned dem. Tycker inte man ska göra ned något som kan hjälpa och förändra en människa, förringa och göra ned terapi som ett reellt redskap till bättre mående och fungerande.

Tycker du borde skämmas lite för att du tar det som ett argument mot honom, och inte som jag faktiskt menade det, som en genuin tanke. Det finns så många som inte kan få bra vård i Sverige och de har ingen möjlighet utomlands. Har man möjlighet till sådan hjälp och inte tar den, så straffar man bara sig själv. Som att hoppa runt på ett brutet ben. Målet måste ju vara att man själv mår bra, inte att massor tycker synd om en.
Citera
2025-12-13, 21:18
Avstängd
Citat:
Jag är inget fan, har inte sett något av hans youtube videos eller dylikt.

Det är bara fascinerande att folk lägger dagar, veckor, år av sin tid att skriva om honom.

Detta tyder ju på att han väcker känslor i alla fall. Onekligen svider det i mångas ögon att han är en av Sveriges mäktigaste och populäraste personer, samt rikt som ett troll.

Ja absolut. Alla är så avundsjuka på Jockeboi.
Citera
2025-12-13, 21:27
Avstängd
Citat:
Ja, helt uppenbart när man lägger all sin tid på honom.

Ja. För det är ju inte så att Joakim är en psykopat som sprider sin ondska vart han än går och attackerar helt oskyldiga människor och deras familjer. Folk skriver om honom för att de är avundsjuka på... på vad? Hans fru? Nej tack. Hans jobb? Aldrig i livet. Hans förflutna? Jo tack, hahahahaa.

Patetiskt
Citera
2025-12-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Ja. För det är ju inte så att Joakim är en psykopat som sprider sin ondska vart han än går och attackerar helt oskyldiga människor och deras familjer. Folk skriver om honom för att de är avundsjuka på... på vad? Hans fru? Nej tack. Hans jobb? Aldrig i livet. Hans förflutna? Jo tack, hahahahaa.

Patetiskt

Ja, avundsjuka för att deras egna liv är värdelösa så att de behöver lägga all sin tid på en forumtråd om honom medans han blir rikare och mäktigare för var dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in