2025-12-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Uppenbart att tingsrätten inte har blivit korrekt informerade utifrån lagmannens kommentar till Expressen:

"Kände tingsrätten till den här Facebook-vännen?
– Jag har förstått det som att frågan har lyfts på avdelningen, att det funnits kontakter som skulle kunna vara vänner, avlägsna vänner på Facebook."

Meningen saknar logik i relation med hur FB fungerar och försvarets skärmdumpar.

De var ju vänner på FB och just de personerna satt i rättssalen under rättegången för målsäganden. Det skaver. Om det inte dyker upp nya uppgifter om att försvarets inlaga är felaktig har jag svårt att se hur inte hovrätten kommer att klandra tingsrätten ordentligt vad gäller jävsfrågan.

Tror också så och återanvänder dina inlägg då de påminner om den tolkningen.

Många boomers som använder det och de har rensat bort det mesta utom vänner.
Citera
2025-12-12, 22:31
Medlem
schizophrenias avatar
Leijnegard var tillbaka i teverutan ikväll, i SVT:s Svenska nyheter.
Citera
2025-12-12, 22:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia

Stor humor! Bra SVT!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ar2mpA/micke-leijnegard-dyker-upp-i-svt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-12-12 kl. 22:45.
Citera
2025-12-13, 06:17
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stor humor! Bra SVT!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ar2mpA/micke-leijnegard-dyker-upp-i-svt?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Micke får bra reklam som gagnar, blir säkert nästa års julvärd
Citera
2025-12-13, 07:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
jag talar om mannen som har varit på allas läppar i år, olyckligtvis,

Citera
2025-12-13, 08:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Hoppas att det var sista gången. Finns nog ingen tråkigare människa på tv.
Citera
2025-12-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stor humor! Bra SVT!

Mannen som varit på allas läppar i år

Vad bra att han får synas, i många fall blir ju en kändis en persona non grata efter nåt sånt här.
Citera
2025-12-14, 21:34
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Mannen som varit på allas läppar i år

Vad bra att han får synas, i många fall blir ju en kändis en persona non grata efter nåt sånt här.

Det är skillnad på folk och folk. Men nu är pussmannen tillbaka
Citera
2025-12-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Denna prövningen/domen är ju på inget sätt någonting nytt. Åtskilliga mål har prövats i domstolarna kring oönskade kyssar, händer på lår, massage osv. Lagstiftningen kring Sexuellt ofredande (och Ofredande) är relativt tydlig. Dessutom har HD prövat fall på detta temat (läs "Den oönskade beröringen I och II". Så ingenting i denna domen är särskilt "vägledande".

Det borde vara tydligt för alla och envar varför detta fallet lett till åtal (och fällande dom). Det handlar ju om att detta fallet har alla komponenter som behövs. Dvs det finns en målsägande som FAKTISKT anmält och det finns FAKTISK bevisning i form av vittnen och SMS. Som grädde på moset så har också den tilltalade medgett delar av gärningen.

De rimliga frågorna är snarare hur det hade sätt ut om polis/åklagare inte utredde och gått vidare med sådana här tydliga fall? Skulle ageranden som Leijnegards vara lagliga enligt dig? Hade du uppskattat om du, eller din partner för den delen, dagligen utsattes för tvångshångel av andra människor?

Varför jämför du denna isolerade händelse med att någon skulle bli utanför tvångshångel dagligen, det är ju inte jämförbart på något sätt. Uselt argument från din sida.
Citera
2025-12-17, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är ingen omöjlig tanke generellt åtminstone, men den diskussionen är för långt från ämnet här. Vi kan diskutera det här: https://www.flashback.org/sok/Otrohet%20olagligt

Här är ju situationen och förutsättningen att målsägandens och hennes man överens om att ML: s beteende är kränkande för henne.

Jag ger inte mycket för försöken att skuldbelägga henne för att hon inte reagerade starkt direkt. Givetvis spelar andra hänsyn in och man måste få tid att smälta saker och diskutera det med andra, då i synnerhet med sin partner.

Och fortfarande anser jag det absurt att klandra mannen för att han blir förbannad och uppmanar henne att anmäla. Jag har läst vad du - och andra - skrivit om detta och jag beklagar att jag inte riktigt tror på er därför att ni från början reagerat ur Micke-perspektiv och tyckt det är en struntsak. Jag tror ni lurar er själva. Hade det varit din fru han varit närgången mot eller för den delen dig själv, hade det varit ett annat ljud i skällan. Det är möjligt att du valt att ändå sköta det på ett annat sätt, men det finns som sagt inget konstigt med att markera hårdare så ML verkligen förstår att han går över gränsen och det med avsikt.

Tycker du fortfarande att det är rätt att anmäla när hon uppenbarligen har smekt Micke i nacken under hans skjorta samt på armarna samt allmänt gränsöverskridande. Ska du bara bortse från det och lägga allt på Micke. Vad hade du gjort om din egen fru gjort något sådant skyllt allt på andra män?
Citera
2025-12-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Kalla inte maskulint och kraftigt byggda främlingar för fjolla!

Haha Kraftigt byggd enligt dig själv du kanske bar är fet i verkligheten. Du kommer alltid att vara en fjolla oavsett, vilken man sitter och skriker om incels, oerhört patetiskt från din sida.
Citera
2025-12-17, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror du har någon form av väldigt problematisk syn på relationer, förhållanden och äktenskap. Ja, man diskuterar och påverkar varandra i en relation och man ger hjälp och stöd och ger den andra sin åsikt. Det gäller såväl inom ett äktenskap, en vänskap eller en familj. Jag beklagar dig om du upplever att dessa saker är negativa för just dig, men för väldigt många är detta något positivt och naturligt.

På samma sätt värnar man om den andre i ett förhållande och har rätt att reagera på om någon utsätter den andre för något som är obehagligt för denne och som påverkar en själv och deras gemensamma förhållande.

Det är givetvis inget som beror på låg självkänsla eller kontrollbehov. Det är fullkomligt naturligt att reagera.

Fast det är ju inte alls naturligt när hennes man i fråga vill anmäla medans hon inte tänkt det från början, han pressar henne att anmäla. Givetvis spelar låg självkänsla och kontrollbehov in, vilken verklighet lever du i?
Fullständigt verklighetsfrånvänt resonemang från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in