Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Jag sade från första början att det verkar vara ett förlängt självmord.
Att man blev dit ringd pga misstänkt hjärtstopp och att mannen greps på sitt arbete och verkade vara i chock ansåg jag vara starka tecken på att mamman tagit piller så inga tecken på våld fanns och troligen har hon kvävts barnet i sin säng.
Men jag anses vara dum i huvudet för så fort hans utländska namn delats i tråden var det såklart att det handla om hedersbrott.
Säger ju en del om er hur dumma i huvudet ni är för att ni ska hata.
Hatet först, fakta sen.
Det är därför många av oss inte längre tycker det ger någon mening att försöka föra vettiga diskussioner här längre, man kan varken diskutera eller ens spekulera i dessa trådar utifrån relevant information och fakta som framkommit utan att 200 personer ska påpeka en ev MGM påbrå, trots att det inte finns några som helst tecken på att det skulle vara relevant eller kopplat till fallet. Pinsamt att läsa.
Det är en sak om man misstänkte mannen för att han är närmsta anhöriga, men det var knappast så det lät i stor del av tråden. Det enda positiva är att nu kan man läsa i tråden igen, då majoriteten av trasket som skriker högst har lämnat nu när mannen har släppts.
Det där med att räddningstjänst larmades ut med ”hjärtstopp” ska vi nog inte ta så bokstavligen, det innebär inte att det inte skulle varit blodigt eller liknande. Det innebär bara att det finns medvetslösa/livlösa kroppar. Har varit med om man larmar in för hjärtstopp på stendöda personer eller på personer som tydligt varit med om dödligt våld. Man kan inte larma in för ”Misstänkt mord” osv, utan det blir kallad för ”hjärtstopp” på papper.
Att folk runt omkring beskriver mamman som trevlig och snäll betyder inte att hon inte kan ha fått en psykos eller varit psykiskt störd på annat sätt, det finns många människor med psykisk ohälsa som fungerar jättebra ute i samhället och som aldrig skulle visa det utåt, bara bakom stängda dörrar.
Svårt att veta vad som har hänt, jag gissar på en psykos.
Var föräldrarna separerade? Det har vissa i tråden skrivit men det framgår inte tydligt någonstans. Jag skulle gissa på att pappan inte var hemma med dem, för att han kanske bodde någon annanstans tillfälligt. Hans osammanhängande prat var nog pga chock. Jag vet inte hur normala människor hade reagerat om polisen tar in en för förhör och man börjar förstå ens barn har mördats.