2025-12-11, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det tror jag kan stämma och motivet är hämnd. Inte första eller sista gången tyvärr.

Nu är jag lite äldre och har barnbarn..
Även när barnen var små och sonen var riktigt jävlig så blev det uppfostran..
Men inte fan skulle jag inte få för mig att ta ihjäl mina barn för att min extru och jag hade en pajkastning angående vårdnadstvist..

Håller med dig att tyvärr är det inte sista gången vilket är bizarrt och tragiskt..
Tror inte att dessa inte vet vad konsekvenstänk är för något..
Är de empatilösa och är som robotar som går på signaler utan att veta vad känslor är för något..

Är mycket skrämmande överhuvudtaget
Citera
2025-12-11, 19:03
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Pappa verkar oskyldig.
Vad har hans religion med saken att göra?
Vilka fall kan du peka på som fick dig att tro direkt att det var pappan som var skyldig?

I fall av dödligt våld i nära relation, vem är statistiskt sett den vanligaste förövaren?
Lite konstig fråga.

Det är nu mitten av december, vad tror du är den mest sannolika temperaturen i Stockholm i morgon? +6 eller +24 grader? Jag dömer inte ditt antagande om du tror att +6 är det mest sannolika.
Citera
2025-12-11, 19:17
Avslutad
För er som vill läsa forskning i ämnet som rör kvinnor som dödar sina barn och orsak till agerandet:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0145213420301873
Citera
2025-12-11, 19:19
Avslutad
Och en till:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16394226/

"Parental motives for filicide-suicide included altruistic and acutely psychotic motives. Twice as many fathers as mothers committed filicide-suicide during the study period, and older children were more often victims than infants. Records indicated that parents frequently showed evidence of depression or psychosis and had prior mental health care."
Senast redigerad av Kryptonitonia 2025-12-11 kl. 19:21.
Citera
2025-12-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Han är åttiofyra år, så nej det lär knappast vara han.
Jo, det är han. Sök på Clarks kompis så ser du att "båda" Janne är födda 41. Dock verkar det va nån född 95 som driver firman och Janne är suppleant.
Citera
2025-12-11, 19:23
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
I fall av dödligt våld i nära relation, vem är statistiskt sett den vanligaste förövaren?
Lite konstig fråga.

Det är nu mitten av december, vad tror du är den mest sannolika temperaturen i Stockholm i morgon? +6 eller +24 grader? Jag dömer inte ditt antagande om du tror att +6 är det mest sannolika.
Frågan var personlig.
9 av 10 mord utförs av män.
Citera
2025-12-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag ville inte skriva i tråden tidigare eftersom stämningen var så hatisk då pappan inte heter Johansson i efternamn.

Jag tyckte från början att det var så märkligt att två personer ligger döda utan att någon hört eller sett något, detta i ett radhusområde. Radhus brukar vara lyhörda och om pappan hade angripit mamman så borde pojken skrikit och kanske sprungit ut och vice versa. Här verkar grannarna inte hört ett knyst utan bara uppmärksammat att gardinerna var fördragna.

Att de grep pappan på arbetsplatsen talar ju oxå ett tydligt språk. Måste vara extremt ovanligt att en mördare dödar sitt barn och fru och sen går till jobbet

Vilket oerhört trauma det måste varit för honom att först få veta att hans fru och barn är döda och sen måste han följa med polisen för förhör och bli anhållen misstänkt att vara förövaren.
Kan inte tänka mig en värre situation.

Det är oxå intressant att se hur pöbelreaktionerna blir. Är en misstänkt till utseende icke typsnittet av en svensk sprudlar hatet.
Är den misstänkta svensk så blir det genast förlåtande, förstående, psykiatrins fel etc och den misstänkte ses nästan som offer. Den som inte läst tråden om Västeråsmördaren, (som mördade sin flickvän och nästan sin x fru ) kan jag rekommendera den som läsning för att se skillnaden.

Vännen, nu var det pappan svarade osammanhängande svar på stationen som han blev anhållen..

Inte någon av oss ifrån tisdags eftermiddag visste vem familjen var överhuvudtaget.
Så då på grund av vaga uppgifter så tror de flesta att det är pappan, fast vi inte visste pappans ursprung..

Men många hade redan då förutfattade meningar att det var en babbe..
Är sådana tillfällen jag skäms över att vara etnisk svensk medborgare när man har förutfattade meningar...
Citera
2025-12-11, 19:26
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Och en till:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16394226/

"Parental motives for filicide-suicide included altruistic and acutely psychotic motives. Twice as many fathers as mothers committed filicide-suicide during the study period, and older children were more often victims than infants. Records indicated that parents frequently showed evidence of depression or psychosis and had prior mental health care."

Det är ju ALLTID männens fel hela tiden, på allt, så även om, och att, det ÄR en tragisk händelse alltihop så är det bra att dessa 'oskyldiga små änglar' faktiskt kan få sin tid i msm och i rampljuset minsann.
Citera
2025-12-11, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Det är ju ALLTID männens fel hela tiden, på allt, så även om, och att, det ÄR en tragisk händelse alltihop så är det bra att dessa 'oskyldiga små änglar' faktiskt kan få sin tid i msm och i rampljuset minsann.

Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på? Jag skriver ingenting om att det är männens fel.
Citera
2025-12-11, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vaga uppgifter från början och locket på av polisen men ändå var många snabba och säkra på att mannen var GM ....för att han är arab.

Fanns inte något om vilka det var under tisdagen överhuvudtaget...
Etnicitet framkom senare när uppgifter kom angående adress
Citera
2025-12-11, 19:30
Medlem
At bilen byter ägare fram och tillbaka lutar mot ekonomiska problem eller konflikter i relationen.

En annan interessant fråga är om sonen (eller båda) hade någon diagnos som ledde till utmanande beteende eller aggressionsutbrott.
Det är dock ingen ursäkt, men kan vara en förklaring. Det kan ha börjat med någon form för utbrott, sedan utvecklat sig på negativt sätt, och slutat tragisk.

Mamman är dock bara misstänkt i nuläget, så flera detaljer kan komma fram.

Har det framkommit i tråden om dörren var öppen, eller om polisen bröt upp dörren?
Om någon dörr var öppen, är möjligheten större att någon har tagit sig in?
Om alla gardiner är nerdragna är det sannolikt att man också låser alla dörrar från insidan?
Citera
2025-12-11, 19:30
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Vännen, nu var det pappan svarade osammanhängande svar på stationen som han blev anhållen..

Inte någon av oss ifrån tisdags eftermiddag visste vem familjen var överhuvudtaget.
Så då på grund av vaga uppgifter så tror de flesta att det är pappan, fast vi inte visste pappans ursprung..

Men många hade redan då förutfattade meningar att det var en babbe..
Är sådana tillfällen jag skäms över att vara etnisk svensk medborgare när man har förutfattade meningar...
Kan du läsa?
https://www.sydsvenskan.se/horby/greps-pa-jobbet-nekar-till-mord/
Efter gripandet, som klockades till 13.37, gav mannen svar som poliserna upplevde som underliga eller osammanhängande, enligt Sydsvenskans källor.
Han är i femtioårsåldern och bor på samma adress som den döda kvinnan och barnet. Bara det räcker för att bli misstänkliggjord i sådana här fall, oavsett övriga omständigheter.
– Det krävs inte sådär väldigt mycket för att bli anhållen som skäligen misstänkt, säger Hans Harding.

– Nu kan det gå åt båda hållen: bevis försvagas eller förstärks av arbetet som pågår.

Typiskt sett gäller den misstankegraden tills de första tekniska resultaten kommit in och värderats, samt jämförts med vad förhör med nyckelpersoner ger.
Ett längre, ”ordentligt”, förhör har hållits med den misstänkte. Åklagare Harding ger inga detaljer om vad han berättar.

– Men jag kan säga så mycket som att han förnekar brott, säger han.

– Han kommer att förhöras på nytt senare i dag (läs: onsdag).
Åklagare Harding kan hålla den misstänkte kvar i en cell som anhållen fram till på fredag. Då måste mannen antingen släppas eller begäras häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in