Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Jag sade från första början att det verkar vara ett förlängt självmord.
Att man blev dit ringd pga misstänkt hjärtstopp och att mannen greps på sitt arbete och verkade vara i chock ansåg jag vara starka tecken på att mamman tagit piller så inga tecken på våld fanns och troligen har hon kvävts barnet i sin säng.
Men jag anses vara dum i huvudet för så fort hans utländska namn delats i tråden var det såklart att det handla om hedersbrott.
Säger ju en del om er hur dumma i huvudet ni är för att ni ska hata.
Hatet först, fakta sen.
Jag ville inte skriva i tråden tidigare eftersom stämningen var så hatisk då pappan inte heter Johansson i efternamn.
Jag tyckte från början att det var så märkligt att två personer ligger döda utan att någon hört eller sett något, detta i ett radhusområde. Radhus brukar vara lyhörda och om pappan hade angripit mamman så borde pojken skrikit och kanske sprungit ut och vice versa. Här verkar grannarna inte hört ett knyst utan bara uppmärksammat att gardinerna var fördragna.
Att de grep pappan på arbetsplatsen talar ju oxå ett tydligt språk. Måste vara extremt ovanligt att en mördare dödar sitt barn och fru och sen går till jobbet
Vilket oerhört trauma det måste varit för honom att först få veta att hans fru och barn är döda och sen måste han följa med polisen för förhör och bli anhållen misstänkt att vara förövaren.
Kan inte tänka mig en värre situation.
Det är oxå intressant att se hur pöbelreaktionerna blir. Är en misstänkt till utseende icke typsnittet av en svensk sprudlar hatet.
Är den misstänkta svensk så blir det genast förlåtande, förstående, psykiatrins fel etc och den misstänkte ses nästan som offer. Den som inte läst tråden om Västeråsmördaren, (som mördade sin flickvän och nästan sin x fru ) kan jag rekommendera den som läsning för att se skillnaden.