2025-12-11, 17:57
Medlem
Det är ganska intressant att se båda delarna av åsiktskorridoren slagit knut på sig själva.
Alla till höger som var övertygade om "hedersmotivet", och alla till vänster som beklagade sig över mäns våld mot kvinnor. Skål på er!

Jag läste någonstans, jag tror det var i SVTs nyhetsartikel, att det var resultatet av obduktionen som gjorde att mannen avfördes och istället så riktades misstankarna mot mamman.
Jag kan inte hitta det men är helt säker på att jag läst det.

Det är intressant och kan förklara en del. Antingen totalt blodbad, eller någon form av preparat, som jag tror mer på. Kanske något som verkar så pass snabbt att mannen får alibi genom att han är på jobbet.

Vad är motivet? Psykisk ohälsa? Något måste ha hänt som har utlöst detta. Man mördar inte sitt eget barn hur som helst om man är en fullt fungerande individ med bra jobb osv.

Oerhört tragiskt och förjävligt. Det ska inte få hända.
Citera
2025-12-11, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Ingenting har kommit ut men jag gissar nu att det man funnit från Polisens sida är blodanalys som visar att kvinnan dog av piller och jag tror mamman kvävt sitt barn när det sov och Polisen har funnit kvinnans spår på kudde osv.

Jag gissar att mannen inte sov där mellan måndag och tisdag.
Det har skrivits om byten av bilägarskap och skulder.
Kan finnas ett beslut från kronofogden som gjort att bägaren runnit över, att detta är ett resultat av en dålig tid. Kan vara så att mannen vill skiljas och kvinnan känner att allt går åt skogen och hämnas.

Dom har ju bra rykte alla tre så det måste upprätthållits en fasad av föräldrarna.

Det hade varit intressant med mer information om hur kvinnan var som person.

Kvinnan kan helt enkelt tagit sitt och barnets liv pga uppgivenhet och skam utifrån skulder.
Citera
2025-12-11, 17:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag sade från första början att det verkar vara ett förlängt självmord.
Att man blev dit ringd pga misstänkt hjärtstopp och att mannen greps på sitt arbete och verkade vara i chock ansåg jag vara starka tecken på att mamman tagit piller så inga tecken på våld fanns och troligen har hon kvävts barnet i sin säng.

Men jag anses vara dum i huvudet för så fort hans utländska namn delats i tråden var det såklart att det handla om hedersbrott.

Säger ju en del om er hur dumma i huvudet ni är för att ni ska hata.
Hatet först, fakta sen.
Jag ville inte skriva i tråden tidigare eftersom stämningen var så hatisk då pappan inte heter Johansson i efternamn.

Jag tyckte från början att det var så märkligt att två personer ligger döda utan att någon hört eller sett något, detta i ett radhusområde. Radhus brukar vara lyhörda och om pappan hade angripit mamman så borde pojken skrikit och kanske sprungit ut och vice versa. Här verkar grannarna inte hört ett knyst utan bara uppmärksammat att gardinerna var fördragna.

Att de grep pappan på arbetsplatsen talar ju oxå ett tydligt språk. Måste vara extremt ovanligt att en mördare dödar sitt barn och fru och sen går till jobbet

Vilket oerhört trauma det måste varit för honom att först få veta att hans fru och barn är döda och sen måste han följa med polisen för förhör och bli anhållen misstänkt att vara förövaren.
Kan inte tänka mig en värre situation.

Det är oxå intressant att se hur pöbelreaktionerna blir. Är en misstänkt till utseende icke typsnittet av en svensk sprudlar hatet.
Är den misstänkta svensk så blir det genast förlåtande, förstående, psykiatrins fel etc och den misstänkte ses nästan som offer. Den som inte läst tråden om Västeråsmördaren, (som mördade sin flickvän och nästan sin x fru ) kan jag rekommendera den som läsning för att se skillnaden.
Citera
2025-12-11, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jabra
Har man den positionen måste man sansa sig. Oerhört omdömeslöst!

Nej det måste man inte. Du borde sansa dig.
Citera
Medlem
De som kände kvinnan beskriver henne som att hon alltid var positiv och trevlig. Så märkligt. Det var skolpersonal som hittade dem inte pappan, också konstigt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Kan lika gärna ha kommit in DNA-resultat från hudrester under pojkens naglar, eller att man kommit åt mammans digitala enheter och hittat anteckningar eller sökningar som förklarar situationen.

Om pappan inte känt till detta så har erfarna förhörsledare förstått inom en arbetsdag att han inte var inblandad. Sen kan det ta längre tid att ställa alla frågor nog många gånger, som man ändå måste göra.

Men ändå konstigt att skolans personal har försökt att få tag på vårdnadshavarna under måndagen och tisdag förmiddag utan att få svar ifrån någon...
Jag tycker att det är verkligen underligt 🥵
Citera
2025-12-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kvinnan kan helt enkelt tagit sitt och barnets liv pga uppgivenhet och skam utifrån skulder.

Att skulder driver en att ta sitt liv är väl ganska normalt, men att ta sitt barns liv? Knappast.
Barnet har ju hela framtiden för sig.
Citera
2025-12-11, 18:02
Medlem
exoticspices avatar
Vaga uppgifter från början och locket på av polisen men ändå var många snabba och säkra på att mannen var GM ....för att han är arab.
Citera
2025-12-11, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slangballe32
Att skulder driver en att ta sitt liv är väl ganska normalt, men att ta sitt barns liv? Knappast.
Barnet har ju hela framtiden för sig.

Mår man tillräckligt dåligt så...
Citera
2025-12-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vaga uppgifter från början och locket på av polisen men ändå var många snabba och säkra på att mannen var GM ....för att han är arab.

Lika många om inte fler var säkra på att det var mäns våld mot kvinnor.
Citera
2025-12-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Mår man tillräckligt dåligt så...

Det är nog att må dåligt på ett annat sätt. Att man då tar livet av sig för att det inte finns någon utväg ekonomiskt, men det finns det ju för ens barn. Jag har svårt att se att man tar ifrån sitt barn dess framtid pga det, oavsett hur sjuk man är.
Citera
2025-12-11, 18:07
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
De som kände kvinnan beskriver henne som att hon alltid var positiv och trevlig. Så märkligt. Det var skolpersonal som hittade dem inte pappan, också konstigt.

En kvinnas lynne och yttre personlighet säger absolut ingenting om de är kapabla att mörda eller till och med mörda sina barn. Det visar erfarenheterna från hela världen.

En sak är iaf säker...alla kommer att försöka skylla detta på någon man, förmodligen då pappan i det här fallet, och jag är tämligen säker på att alla kommer att ha fel. Kvinnor mördar av alla möjliga pinsamma genanta och obegripliga skäl, det är vad erfarenheterna säger. Det behövs ingen man för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in