2025-12-11, 22:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Precis det var du som hade fel som anklagade mig för något jag inte ens skrivit.

Du började yra om ett helt annat fall där pappan var GM, man kunde där ana en agenda. Du är rätt lätt att genomskåda.

Nu visade det sig istället att man misstänker mamman för att ha mördat barnet.

Citat:
Jag tror inget i nuläget, allt känns väldigt konstigt, tragiskt och sorgligt. Hoppas de utreder detta rätt och riktigt.

Dina fördomar och förutfattade meningar om att män är GM i såna här fall fick sig nog en stor törn här.

"Den man som anhållits misstänkt för dubbelmord i Hörby släpps på fri fot, meddelar åklagaren.

I stället är mamman nu misstänkt för att ha mördat sin son"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankt-for-dubbelmord-i-horby-slapps-pa-fri-fot/
Citera
2025-12-11, 22:28
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Förklara då varför han inte svarar när skolpersonal ringer honom på måndagen och tisdag förmiddag och inte svarar eller finger på..
Är något som polisen verkligen har missat..
Förvisso inte något ovanligt när det gäller polisen

Väldigt många människor undviker att svara när okända nummer ringer. Mamman kan mycket väl ha skolans nummer i mobilen redan, men det har inte pappan. Spekulerar jag. Så han är less på mamman och försöker komma undan genom att ducka hemma hos någon och undvika att svara i telefonen när det är massa drama med sambon. Till slut får han reda på vad som hänt och då faller allt. Men att han skulle vara skyldig trots allt, nu när polisen gått ut med att han kommer avfärdas från utredningen, det köper jag inte.
Citera
2025-12-11, 22:28
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Jag tänker det är troligt att pappan inte har sovit hemma och att han har alibi för tidsrummet mordet antas ha skett.

Men finns det möjlighet att någon annan kan ha tagit sig in i fastigheten? Något hotbild mot pappa t.ex? Eller om mamman hade någon besökare innan mordet? Kan droger vara inblandad?

Bipolar?
Just nu lutar allt åt en isolerad händelse.
Dom nedrullade persiennerna drog kvinnan ner innan hon mördade sin son.
Så tolkar jag det.
Finns det ingen tidigare hotbild eller annan pågående utredning gällande pappan är det väl god tid att vi börjar fokusera på mamman. Även om det kanske inte är fullt mänskligt att vilja luska så kan man väl ändå vara nyfiken. Tänker jag.
Citera
2025-12-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du började yra om ett helt annat fall där pappan var GM, man kunde där ana en agenda. Du är rätt lätt att genomskåda.

Nu visade det sig istället att man misstänker mamman för att ha mördat barnet.

Dina fördomar och förutfattade meningar om att män är GM i såna här fall fick sig nog en stor törn här.

"Den man som anhållits misstänkt för dubbelmord i Hörby släpps på fri fot, meddelar åklagaren.

I stället är mamman nu misstänkt för att ha mördat sin son"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankt-for-dubbelmord-i-horby-slapps-pa-fri-fot/

Jag har inte alls förutfattade meningar om att
män alltid är GM. Jag undrar över när barnet och mamman dog, har man kunnat konstatera det än?
Citera
2025-12-11, 22:40
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Jag har inte alls förutfattade meningar om att
män alltid är GM. Jag undrar över när barnet och mamman dog, har man kunnat konstatera det än?

Det har polisen och rättsmedicin säkert gjort, men det är inget som är offentliggjort än. Det enda som är offentligt är en väldigt grov tidslinje baserat på när pojken senast var i skolan, och när de blev hittade i hemmet. Allt däremellan är okänt för oss.
Citera
2025-12-11, 22:41
Medlem
Klarabella79s avatar
Igen OM pappan sov hemma måndag till tisdag helt ovetandes..

Pappan kom sent hem på första kvällen så kan barnet redan då varit död och mamman kanske sa att sonen sov pga sjukdom? Att pappa inte ska väcka för hon haft jobbig dag med sjukt barn. Tidigt på morgonen åker pappan som vanligt till jobbet och tänker inte på att väcka ett ”sjukt” barn. När han lämnat tar hon livet av sig. Att pappan inte svarade på skolan kan kanske vara så att han inte står reggad med nummer/glömt godkänna att de ska ringa/svårt med språket/hade ingen täckning (telia hade ju jävliga problem mån+tisdag).
Citera
2025-12-11, 22:47
Medlem
Är han verkligen pappan till det döda barnet? Det står ingenstans vad jag har sett, media hänvisar bara till ”mannen”.
Citera
2025-12-11, 22:47
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vilken vändning! alla FB-rassar som härjat i tråden ser jävligt korkade ut nu.

Ja, flashbacks finest briljerar ånyo.
Det är en etniskt svensk kvinna som mördat sin son. Som vanligt.
Citera
2025-12-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Tveksamt att de misstänkt dubbelmord direkt om hon hade hängt sig.
Sant, hur kan det sett ut om det inte var uppenbart självmord?
Piller?
Citera
2025-12-11, 22:49
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Är han verkligen pappan till det döda barnet? Det står ingenstans vad jag har sett, media hänvisar bara till ”mannen”.
https://www.facebook.com/haitham.husin.7/
Citera
2025-12-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
https://www.facebook.com/haitham.husin.7/

Står det i Facebook att han är den biologiska pappan?
Citera
2025-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Igen OM pappan sov hemma måndag till tisdag helt ovetandes..

Pappan kom sent hem på första kvällen så kan barnet redan då varit död och mamman kanske sa att sonen sov pga sjukdom? Att pappa inte ska väcka för hon haft jobbig dag med sjukt barn. Tidigt på morgonen åker pappan som vanligt till jobbet och tänker inte på att väcka ett ”sjukt” barn. När han lämnat tar hon livet av sig. Att pappan inte svarade på skolan kan kanske vara så att han inte står reggad med nummer/glömt godkänna att de ska ringa/svårt med språket/hade ingen täckning (telia hade ju jävliga problem mån+tisdag).

Tycker du själv att det här låter logiskt? Han verkar ju inte vara så speciellt uppmärksam av sig när skolan märker att de är döda innan han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in