Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Inte riktigt så juridik fungerar men jag förstår att dina juridiska kunskaper är extremt bristfälliga. Att du har läst en del av en snapchatkonversation är inte att ha granskat något objektivt. Det är med största sannolikhet så att det finns mer bevisning I detta, vilket du hade vetat om du förstått dig på rättsväsendet.

Vidare så är det inte jag som är känslostyrd, jag tror att de flesta som läser denna tråd ser att du är den person som beter dig mest hysteriskt, nästintill rabiat. Så innan du försöker säga att någon annan är känslostyrd bör du rannsaka dig själv.

Du kan även återkomma när du läst domen eller dylikt, först då kan du påstå att du granskat fallet objektivt. Nu har du samma info som alla oss andra och vi har "granskat" det lika objektivt som dig. Den där fakta du påstår dig knäcka med finns nämligen inte.

Men vi kan diskutera lite vad som framkommit hittills, av vad som framkommer i media så är det han som gjort närmanden mot henne och utfört sexuella handlingar mot henne. Eftersom hon vidare är den som uttryckt att hon inte vill skulle det, trots hans berusningsgrad, inte kunna vara hon som fälldes för våldtäkt.

Att hon sagt nej till sex är, utifrån vad som framkommit, nämligen ostridigt. Du verkar sedan ha, trots avsaknaden av bevis som talar för din version, kommit fram till att sexet varit helt frivilligt. Eftersom du påstår dig ha fakta så väntar jag med spänning på bevisen som styrker din tes.

Putinhater är ju den enda som går på fakta i tråden ni andra går bara på magkänsla. Inte så konstigt att man kommer till en annan slutsats om man går på fakta istället för magkänsla
Citera
2025-12-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Putinhater är ju den enda som går på fakta i tråden ni andra går bara på magkänsla. Inte så konstigt att man kommer till en annan slutsats om man går på fakta istället för magkänsla

Det är skrattretande att du anklagar mig för att gå på magkänsla när jag är den enda här som läst domen och hänvisar till den.

Fundera på vad begreppet fakta faktiskt innebär innan du använder det felaktigt igen.
Citera
2025-12-11, 13:07
Medlem
Citat:
Vittnen, Snapchat och inspelade telefonsamtal anses dock vara bevisning även om du personligen inte tycker det.

Vittnen som inte sett ett skit det är hörsägen inget annat. Jag kan springa runt och påstå att Rune rånat mig till folk en lögn blir inte mer sann för man upprepar den till flera personer
Citera
2025-12-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Så har det alltid fungerat i de flesta rättsstater. Rätten väger ihop det som finns och i det här fallet blir det fällande dom.

Hade det bara varit ord mot ord hade han troligtvis friats.

Det är ju bara ord mot ord och hörsägen, rättsskandal att det leder till fällande dom
Citera
2025-12-11, 13:11
Medlem
Citat:
Jag är objektivt sett den enda som gått på fakta hittills eftersom jag läst domen. Putinhater gör egna bedömningar utan att ha tagit del av domen. Förstår faktiskt inte hur du kan kalla det att gå på fakta, speciellt när putinhater hävdar att det är klarlagt att han hade minnesluckor men tar man del av fakta så vet man att så inte är fallet.

I Snapchatkonversationen framkommer tydligt att han har minnesluckor annars hade han inte uttryckt sig som han gjort. Jag delar den bedömningen. Frågan är om man ens klarar av att begå våldtäkt när man är så plakat full...
Citera
2025-12-11, 13:14
Medlem
Citat:
Det är skrattretande att du anklagar mig för att gå på magkänsla när jag är den enda här som läst domen och hänvisar till den.

Fundera på vad begreppet fakta faktiskt innebär innan du använder det felaktigt igen.

Om du läst domen varför klarar du inte av att gå på fakta då? Är det måhända något fel på dig?
Citera
2025-12-11, 13:14
Medlem
Citat:
I Snapchatkonversationen framkommer tydligt att han har minnesluckor annars hade han inte uttryckt sig som han gjort. Jag delar den bedömningen. Frågan är om man ens klarar av att begå våldtäkt när man är så plakat full...

Nej han säger att han inte minns, inte minnesluckor. I rättegången hävdar han att INGET hänt. Minns man inte kan man inte säga att inget har hänt.

Han har dessutom, i rättegången sagt att han svarade som han gjorde i Snapchat för att försöka rädda relationen.

Att du delar putinhaters bedömning bevisar ju att du skiter I fakta.
Citera
2025-12-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Helt enkelt inte sant. Vilket är klart och tydligt i lagstiftningen.

Hade rollerna varit ombytta hade mannen åkt dit då också
Citera
2025-12-11, 13:17
Medlem
Citat:
Om du läst domen varför klarar du inte av att gå på fakta då? Är det måhända något fel på dig?
Jag går objektivt på fakta till skillnad från dig och putinhater, ni går på en liten del av allt och jag på helheten.

Så frågan är varför du inte klarar av att ta in att han ändrat sig gällande att han inte minns, i rättegången minns han nämligen och säger att inget hänt.
Citera
2025-12-11, 13:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Korrekt, det händer att målsäganden inte bedöms trovärdiga pga att minnet sviktar och beteenden och berättelsen är oklar eller motsägelsefull. Föreslår att du börjar läsa lite domar för målsägandens trovärdighet och hur hen berättar bedöms i praktisk taget alla domar inom sexualbrott .

Onekligen är det så.

Eftersom det påverkar målsägandens trovärdighet om det finns oklarheter och motsägelser och minnet sviket, är det inte därför målsäganden om denne är för berusad inte anses kunna lämna samtycke, och därför inte har förklaringsbördan för det svikande minnet och oklarheterna utan ansvaret då ligger på den andra parten oavsett om målsäganden inte minns eller råkar säga emot sig själv över tid?
Citera
2025-12-11, 13:21
Medlem
Citat:
Nej han säger att han inte minns, inte minnesluckor. I rättegången hävdar han att INGET hänt. Minns man inte kan man inte säga att inget har hänt.

Han har dessutom, i rättegången sagt att han svarade som han gjorde i Snapchat för att försöka rädda relationen.

Att du delar putinhaters bedömning bevisar ju att du skiter I fakta.
Jag går 100 procent på fakta och det är också därför jag tillskillnad från er har räknat ut hur det ligger till, hon ville knulla men hon ville också casha in och få skadestånd det är väldigt enkelt att räkna ut om man fixar att tänka logiskt
Citera
2025-12-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jag går 100 procent på fakta och det är också därför jag tillskillnad från er har räknat ut hur det ligger till, hon ville knulla men hon ville också casha in och få skadestånd det är väldigt enkelt att räkna ut om man fixar att tänka logiskt

Ok vi säger så. 😴
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in