Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 04:53
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Att lita på sina vänner är det folk brukar göra. Men du verkar tycka att vara paranoid och se våldtäktsförövare I sina vänner är "sunt bondförnuft".

Räcker med att inte erbjuda en plats i sängen bredvid mig själv ifall samma människa återkommande varit påstridig vad gäller sex med mig.

Känns onödigt och dumt att fresta den människa som uppenbarligen visat intresse för mig ifall jag själv inte är intresserad för tillfället.

Sov i ett annat rum eller ta dig hem till ditt eget boende.

= Också ett sunt bondförnuft.
Citera
2025-12-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Nej inte i detta fall då det är hon som känt sig tvingad att lämna bostaden.

Och som redan påpekats. Man har ansvar för sina handlingar även då man är full.

Hade rollerna varit omvända så inte en chans att kvinnan som var tokfull hade åkt på våldtäkt mannen hade åkt då med... Så mycket för den jämställdheten
Citera
2025-12-11, 08:07
Medlem
Citat:
Det är väl snarare han som borde ha fattat att han var på väg att beträda gränsen/på väg att begå ett brott mot sin vän sedan länge. Och han som därmed skulle låta bli. Sansa sig, tänka om, backa, åka hem till sig och ta en kall dusch.

Svårt för henne att veta att han är en av de som skulle kunna våldta henne, inte direkt så man går och tänker om sina vänner som man litar på. Den enda som visste att han var beredd att begå lagbrott var han själv.

Det gör kvinnor redan. Kvinnor begränsar sina liv rejält för att slippa bli våldtagna.

Men kvinnor litar också på män, i synnerhet män de känner. Tycker du att de ska sluta lita på män och se varje man, tom sina vänner, som potentiella våldtäktsförövare?

Målsägande litade på sin vän. Han svek hennes förtroende.

Varje gång du är på dejt med en kvinna eller interagerar med en kvinna, så är du det för att hon litar på dig. Hon litar på att du vill henne väl. Vill du verkligen på allvar att kvinnor ska börja se dig som en eventuell våldtäktsförövare?

Hon ville knulla, sen ville hon ha skadestånd och såg till att casha in, killen var uppenbarligen så full att han har minnesluckor det framkommer i snapkonversationen så man kan sannerligen fråga sig vem som är offret här, det är snarare killen eftersom hon utförde sexuella handlingar på honom när han var för full för att samtycka detta har jag räknat ut genom att objektivt granska fallet du borde testa att gå på fakta någon gång och inte bara feministisk magkänsla
Citera
2025-12-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon ville knulla, sen ville hon ha skadestånd och såg till att casha in, killen var uppenbarligen så full att han har minnesluckor det framkommer i snapkonversationen så man kan sannerligen fråga sig vem som är offret här, det är snarare killen eftersom hon utförde sexuella handlingar på honom när han var för full för att samtycka detta har jag räknat ut genom att objektivt granska fallet du borde testa att gå på fakta någon gång och inte bara feministisk magkänsla

Eftersom du varken är polis, jurist eller nämndeman så undrar jag var du har för utbildning som gör att du kan göra en bättre bedömning än den åklagare som väckte åtal samt även juristdomaren och nämndemännen.

Du kan ju även ladda upp både dom och FUP här eftersom du uppenbart sitter på dem. Nej just det, du har varken läst dom eller FUP. Det är skrattretande att du tror du ha granskat det här objektivt när du uppenbart är en kvinnohatare som i praktiskt taget varenda kommentar spyr ur dig förakt, inte bara mot denna kvinna utan kvinnor generellt.
Citera
2025-12-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Eftersom du varken är polis, jurist eller nämndeman så undrar jag var du har för utbildning som gör att du kan göra en bättre bedömning än den åklagare som väckte åtal samt även juristdomaren och nämndemännen.

Du kan ju även ladda upp både dom och FUP här eftersom du uppenbart sitter på dem. Nej just det, du har varken läst dom eller FUP. Det är skrattretande att du tror du ha granskat det här objektivt när du uppenbart är en kvinnohatare som i praktiskt taget varenda kommentar spyr ur dig förakt, inte bara mot denna kvinna utan kvinnor generellt.

Jag har inget emot kvinnor, bara såna som ropar våldtäkt utan skäl bara för att få skadestånd sånt ogillar alla förutom er nazifeminister

Jag förstår att du behöver projicera dina egna tillkortakommanden på mig och det är helt okej det är förstås jobbigt att jag knäcker dig med fakta du är ju 100 procent känslostyrd och inte intresserad av fakta

Det är bevisat genom snapkonversationen att han var så full att han inte kommer ihåg vad som hänt, har dem haft sex i det läget så är det snarare kvinnan som begått våldtäkt eftersom hon utförde sexuella handlingar på honom när han var för full för att samtycka detta är bevisat, att hon skulle sagt nej upprepade gånger är däremot inte bevisat, jag går nämligen till 100 procent på fakta jag förstår att det är jobbigt för känslostyrda människor likt dig själv
Citera
2025-12-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Räcker med att inte erbjuda en plats i sängen bredvid mig själv ifall samma människa återkommande varit påstridig vad gäller sex med mig.

Känns onödigt och dumt att fresta den människa som uppenbarligen visat intresse för mig ifall jag själv inte är intresserad för tillfället.

Sov i ett annat rum eller ta dig hem till ditt eget boende.

= Också ett sunt bondförnuft.

Ja du har rätt det är självklart sunt jävla bondförnuft att man inte sover i samma säng som vänner av motsatt kön om man inte är intresserad av att ligga, nu ville hon dock knulla men framförallt ville hon ha skadestånd, därför ser hon till att utnyttja hans minnesluckor det ser man i snapkonversationen att hon gör
Citera
2025-12-11, 09:35
Medlem
Citat:
Jag har inget emot kvinnor, bara såna som ropar våldtäkt utan skäl bara för att få skadestånd sånt ogillar alla förutom er nazifeminister

Jag förstår att du behöver projicera dina egna tillkortakommanden på mig och det är helt okej det är förstås jobbigt att jag knäcker dig med fakta du är ju 100 procent känslostyrd och inte intresserad av fakta

Det är bevisat genom snapkonversationen att han var så full att han inte kommer ihåg vad som hänt, har dem haft sex i det läget så är det snarare kvinnan som begått våldtäkt eftersom hon utförde sexuella handlingar på honom när han var för full för att samtycka detta är bevisat, att hon skulle sagt nej upprepade gånger är däremot inte bevisat, jag går nämligen till 100 procent på fakta jag förstår att det är jobbigt för känslostyrda människor likt dig själv

Inte riktigt så juridik fungerar men jag förstår att dina juridiska kunskaper är extremt bristfälliga. Att du har läst en del av en snapchatkonversation är inte att ha granskat något objektivt. Det är med största sannolikhet så att det finns mer bevisning I detta, vilket du hade vetat om du förstått dig på rättsväsendet.

Vidare så är det inte jag som är känslostyrd, jag tror att de flesta som läser denna tråd ser att du är den person som beter dig mest hysteriskt, nästintill rabiat. Så innan du försöker säga att någon annan är känslostyrd bör du rannsaka dig själv.

Du kan även återkomma när du läst domen eller dylikt, först då kan du påstå att du granskat fallet objektivt. Nu har du samma info som alla oss andra och vi har "granskat" det lika objektivt som dig. Den där fakta du påstår dig knäcka med finns nämligen inte.

Men vi kan diskutera lite vad som framkommit hittills, av vad som framkommer i media så är det han som gjort närmanden mot henne och utfört sexuella handlingar mot henne. Eftersom hon vidare är den som uttryckt att hon inte vill skulle det, trots hans berusningsgrad, inte kunna vara hon som fälldes för våldtäkt.

Att hon sagt nej till sex är, utifrån vad som framkommit, nämligen ostridigt. Du verkar sedan ha, trots avsaknaden av bevis som talar för din version, kommit fram till att sexet varit helt frivilligt. Eftersom du påstår dig ha fakta så väntar jag med spänning på bevisen som styrker din tes.
Citera
2025-12-11, 10:20
Medlem
Citat:
Förstod att du skulle skriva ett långt argt svar känslostyrd som du är haha men sluta projicera dina egna tillkortakommanden på mig. Vi är fler som går på fakta istället för känslor och fakta säger att det finns absolut 0 bevis för våldtäkt, tvärtom tyder det mesta på att GM inte ens kommer ihåg händelsen och hade de sex när han var så full att han har minnesluckor så kan man verkligen fråga sig vem som är offret här
Det är faktiskt ganska avslöjande att du tolkar en enkel, logisk fråga som ett ”argt” svar.

Man brukar bara höra ilska där det skaver mot ens egna övertygelser.

Det du kallar ”fakta” är egentligen bara de delar av materialet du råkar gilla.

Resten filtrerar du bort och kallar känslor just det du själv styrs av när något inte passar in i den bild du redan bestämt dig för.

Och det är intressant att du klamrar dig fast vid hans minnesluckor som om de både skulle bevisa att inget hänt och samtidigt att han är offret.

Det kräver en sorts kreativitet som är mer fantasier än juridisk.

Det är okej, du behöver inte erkänna motsägelserna.
De ligger redan helt öppet här på fb.
Citera
2025-12-11, 10:25
Medlem
Jag har läst domen, BO säger att hon sagt nej och flyttat bort GMs händer flera gånger under händelseförloppet och trots det har GM fortsatt.

GM hävdar i sin tur att inget av det han nu dömts för har hänt. Trots att han bestämt hävdar att inget av det hänt så har han till vänner och dylikt förklarat sitt beteende genom att han inte minns eller måste ha gått i sömnen.

Hans utsaga är således extremt motsägelsefull och inte logisk.

Att påstå att hon skulle ha hittat på detta när GM inte på något sätt kan lämna logiska förklaringar och hans berättelse är osammanhängande, det är för mig en gåta.

Kommer inte posta domen av respekt till målsägande. Vill ni begära ut den får ni göra det själva. Det är inte speciellt svårt, men ingen av er tycks ha varit intresserad av den objektiva faktan som finns.
Senast redigerad av Adekvatkausalitet 2025-12-11 kl. 10:28.
Citera
2025-12-11, 10:25
Medlem
Citat:
Synd snarare att han följde med henne hem, när hon redan i bilen sa att de inte skulle ha sex. Redan där skulle han ha hajat till och sagt "då tar jag taxi hem till mig". Då hade hon sluppit bli våldtagen, sluppit fly sitt eget hem. Och han hade sluppit en våldtäktsdom.

Hade hon inte bjudit hem honom till sin säng hade hon sluppit bli våldtagen och fly sitt eget hem.

Citat:
Vi måste på allvar lägga över ansvaret på förövarna, för de brott de väljer att begå. Annars får vi aldrig slut på denna sortens övergrepp.

Hon var hans vän. En vän sedan länge. Han borde ha värnat om den vänskapen och låtit bli, när hon så tydligt deklarerade upprepade gånger att hon inte ville.

Ansvaret ligger redan på förövarna. Men övergrepp sker likförbannat. För att minska förekomsten av den här typen av "våldtäkter" behöver kvinnor sluta agera så fruktansvärt korkat som kvinnan i det här fallet (och kvinnor i flera liknande fall på sistone) gjorde.

Men så länge du och andra vill behandla kvinnor som små barn och löv i vinden HELT utan kontroll över sina egna öden, så kommer inte våldtäkterna minska.
Citera
2025-12-11, 10:27
Medlem
Citat:
Jag har kommit fram till det genom att studera fakta, lägg inte över på mig att du är 100 procent känslostyrd. Sett till fakta finns inget som tyder på våldtäkt, att ni inte har något bättre än snap konversationen att komma med säger allt ni har noll och ingenting ni bara skämmer ut er
Du upprepar ”noll och ingenting” ungefär som ett magiskt mantra, men det blir ju inte mer sant för att du säger det tre gånger.

Du har lyckats reducera ett helt mål till en Snapchat-tråd och sen drar du slutsatsen att du gjort en objektiv analys
Det är… modigt. Inte särskilt smart, men modigt.

Så innan du försöker undervisa andra om bevisvärde kanske du ska börja med det grundläggande:
Att läsa är inte samma sak som att förstå.
Citera
2025-12-11, 10:32
Medlem
Citat:
Det som faktiskt står är en kille som skriver ojdå nog och väll, precis den sortens uttryck man använder om man inte kommer ihåg och istället spekulerar, och eftersom han var så full att han har minnesluckor kan man definitivt ifrågasätta vem som är offret, det är snarare kvinnan som gjort sig skyldig till våldtäkt
Intressant slutsatsdragning.
Man brukar normalt behöva mer än en persons minneslucka för att omdefiniera hela händelseförloppet, om man nu arbetar med juridik och inte önsketänkande.

Ärligt talat, hur står det till med din intellektuella kompass när ”jag minns inte” förvandlas till bevis för motsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in