Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Ja, den "skira älvan" har väl flera gånger dragits upp som ett exempel på vad många män drömmer om.
Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män. Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).
På temat, så misstänker jag att det mest är kvinnor som lovebombar sköööna Malin här i tråden. Men det är mest en känsla.
För övrigt har älvan och stortrollet precis fått en liten alf! Hurra för dem!
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V6lA61/ninni-och-nicklas-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-fatt-barn 
Jaha, för att alla män tycker samma sak eller? En del gillar energiska tjejer, en del gillar lugna. En del gillar blondiner, en del brunetter. En hel del gillar säkert "väna älvan" men tror "sociala populära tjejen" är mer omtyckt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Ja, heterosexuella kvinnor brukar älska kvinnor som är smarta och roliga (otaliga heterosexuella kvinnliga kulturskribenter har ju nyligen höjt den "odejtbara" Amanda Romare till skyarna som en drömkvinna).
Tyvärr har heterosexuella män ofta andra preferenser. JÄÄÄVLA KAAARLAR...
(för ordnings skull, så är min personliga åsikt att den som tackar nej till att spoona Yuru måste vara skapt som Jonas Gardell, men jag har respekt för att man kan tycka annorlunda!)
Nu KAN det ju vara så att amanda romare har en egen agens också och påverkar utfallet och inte bara männen hon träffar som styr.. och hur rolig och smart man än är så lär dejtandet inte underlättas av hennes diagnoser..
Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Har inte det redan dryftats i tråden? Min förklaring skulle vara att många män (inte alla) tänder på kvinnor som är mindre, undergivna,
tystlåtna etc. eftersom det blir en kontrast
till traditionellt "manliga" egenskaper (klok, omhändertagande, dominant etc.). Mannen får alltså känna sig manlig, helt enkelt. Där passar ju "den lilla älvan" in bra. Jimmy säger väl t.o.m någon gång att han vill ha en tjej som är mindre än honom (och att hon därmed får vara rejält liten, bra självinsikt får sägas!).
Naturligtvis finns det massor av undantag. Flertalet män i tråden verkar ju t.ex förälskade i Yuru, som varken är liten eller älvalik.
Själv tycker jag f.ö att det är fint att Ninniklas fått barn. De är ett välmatchat, vackert och sexigt par!

Kvinnor tystlåtna? Du kan inte känna många fruntimmer. Tycker många framåt kvinnor verkar vara omtyckta av män och ständigt ha pojkvänner och beundrare efter sig, om än att de är i kvinnligt snygg kropp och/eller även nätthet. Några exempel carolina gynning, ellen bergström, bianca ingrosso, lill-babs. Knappast blyga violer.