2025-12-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffepuff69
Den som kom undan ska väll vara glad för det 😂 han säger ju att han träffar någon ny nu kan inte förstå vad den nya kan se i Hampus efter att ha sett hela säsongen.
Tror nog inte programmen riktigt speglar verkligheten alltid...Här tycker jag dom vinklat mycket till Tobias fördel, för att det är typ lite synd om honom som har haft en svårare kommautprocess...Känns som det speglar alla avsnitt. Sen tror jag det är likadant för alla paren...Men visst var Hampus osmidigt, säger inget om det...
Citera
2025-12-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa888
Tror nog inte programmen riktigt speglar verkligheten alltid...Här tycker jag dom vinklat mycket till Tobias fördel, för att det är typ lite synd om honom som har haft en svårare kommautprocess...Känns som det speglar alla avsnitt. Sen tror jag det är likadant för alla paren...Men visst var Hampus osmidigt, säger inget om det...

Hampus är inte osmidig han är bara fruktansvärt stel, vissa människor har bara den personligheten helt enkelt sen väljer man själv om man vill vara med dem eller inte.
Citera
2025-12-06, 14:30
Medlem
Det måste vara minst förrförra.
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLidaLagom
Anastasia från förra årets säsong är förlovad. Nån som vet nått mer?

https://www.instagram.com/anastasiaexner/
Citera
2025-12-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, den "skira älvan" har väl flera gånger dragits upp som ett exempel på vad många män drömmer om.

Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män.
Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).

På temat, så misstänker jag att det mest är kvinnor som lovebombar sköööna Malin här i tråden. Men det är mest en känsla.

För övrigt har älvan och stortrollet precis fått en liten alf! Hurra för dem! https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V6lA61/ninni-och-nicklas-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-fatt-barn
Jaha, för att alla män tycker samma sak eller? En del gillar energiska tjejer, en del gillar lugna. En del gillar blondiner, en del brunetter. En hel del gillar säkert "väna älvan" men tror "sociala populära tjejen" är mer omtyckt.

Citat:
Ja, heterosexuella kvinnor brukar älska kvinnor som är smarta och roliga (otaliga heterosexuella kvinnliga kulturskribenter har ju nyligen höjt den "odejtbara" Amanda Romare till skyarna som en drömkvinna).

Tyvärr har heterosexuella män ofta andra preferenser. JÄÄÄVLA KAAARLAR...

(för ordnings skull, så är min personliga åsikt att den som tackar nej till att spoona Yuru måste vara skapt som Jonas Gardell, men jag har respekt för att man kan tycka annorlunda!)
Nu KAN det ju vara så att amanda romare har en egen agens också och påverkar utfallet och inte bara männen hon träffar som styr.. och hur rolig och smart man än är så lär dejtandet inte underlättas av hennes diagnoser..

Citat:
Har inte det redan dryftats i tråden? Min förklaring skulle vara att många män (inte alla) tänder på kvinnor som är mindre, undergivna, tystlåtna etc. eftersom det blir en kontrast till traditionellt "manliga" egenskaper (klok, omhändertagande, dominant etc.). Mannen får alltså känna sig manlig, helt enkelt. Där passar ju "den lilla älvan" in bra. Jimmy säger väl t.o.m någon gång att han vill ha en tjej som är mindre än honom (och att hon därmed får vara rejält liten, bra självinsikt får sägas!).

Naturligtvis finns det massor av undantag. Flertalet män i tråden verkar ju t.ex förälskade i Yuru, som varken är liten eller älvalik.

Själv tycker jag f.ö att det är fint att Ninniklas fått barn. De är ett välmatchat, vackert och sexigt par!
Kvinnor tystlåtna? Du kan inte känna många fruntimmer. Tycker många framåt kvinnor verkar vara omtyckta av män och ständigt ha pojkvänner och beundrare efter sig, om än att de är i kvinnligt snygg kropp och/eller även nätthet. Några exempel carolina gynning, ellen bergström, bianca ingrosso, lill-babs. Knappast blyga violer.
Citera
2025-12-08, 15:58
Medlem
För den som vill ha mer av allas vår favoritserie, så ligger säsong 17 av MAFS USA uppe i sin helhet på SVT Play. USA-versionen är fortfarande "riktig" (dvs i princip samma upplägg som Sverige), och har oftast bättre och mer seriösa experter än i SVT. Tyvärr kan man konstatera att den MAFS-säsongen blev en *synnerligen* toxisk och förljugen säsong, som möjligen också visar att programformatet inte håller längre. Väääldigt många konstigheter där...

Citera
2025-12-09, 15:49
Avslutad
Sett 7 avsnitt av förra säsongen nu. Herrejävlar vilken trasig skara människor som deltar. Detta måste vara ett kalkonår. Här är mina sågande omdömen. håller ni inte med så kan ni suga den!!

Pontus - vek svennebanan som anser att hålla på ett fotbollslag och kunna ta en öl mitt i veckan är en personlighet. Att han dessutom liksom säger liksom typ liksom hela jävla tiden hjälper inte. Att han gråter öppet både inför henne och hela svenska folket är bara vidrigt. Han är också toffel och gör allt för att vara henne till lags. För fan.

Ebba - bara tråkig. Extremt typisk småstadstjej-vibbar från henne. Också hockey och öl som personlighet. Hon, precis som alla tjejer, blir avtänd när Pontus lipar och tofflar.

Dennis och Jannika - två vrak som hade nöjt sig att gifta sig med vem som helst. Hon är säkert tidigare utnyttjad och har enorma problem med självkänslan. Han är semi-oskuld som i riks-TV säger att han inte har sexuell erfarenhet och samtidigt kommer för snabbt. Vissa kanske berömmer hans öppenhet, jag ser det mest som vansinne att blotta sig sådär. Dessutom en skitdålig jävla kock som också kladdar på henne i nästan varje scen. Puss, puss, puss. Tydligt kärleksutsvulten.

Sam - en Patrik Bateman-light-version som inte vågar säga att han tycker Denise är ful. Säkert autistisk också, då han är sjukt fyrkantig och saknar social fingertoppskänsla. Hade han varit lite smartare så hade hans konstanta gaslighting kunnat vara farlig, men han är inte på den nivån och det upplevs mest som trubbigt och lätt att genomskåda.

Alexander - den absoluta stereotypen jag ser framför mig när någon säger "genomsnittlig yngre man från Stockholm". Saknar helt personlighet. Som en disktrasa.

Amanda - Helt normal.

Denise - Helt normal, men ganska tråkig. Precis som Sam.
Citera
2025-12-09, 23:03
Avslutad
Citat:
För den som vill ha mer av allas vår favoritserie, så ligger säsong 17 av MAFS USA uppe i sin helhet på SVT Play. USA-versionen är fortfarande "riktig" (dvs i princip samma upplägg som Sverige), och har oftast bättre och mer seriösa experter än i SVT. Tyvärr kan man konstatera att den MAFS-säsongen blev en *synnerligen* toxisk och förljugen säsong, som möjligen också visar att programformatet inte håller längre. Väääldigt många konstigheter där...

men whaaat, det låter ju helt överstyr!! jävla jänkare som ska ta allt till sin mest extrema punkt....
Citera
2025-12-10, 11:24
Medlem
Steff83s avatar
https://www.gp.se/kultur/psykologen-lamnar-gift-vid-forsta-ogonkastet-.86efc7ec-98ad-4f86-8396-84d6006bea87

Ser man på! Fredric Bohm slutar nu. Den ende av experterna som varit med alla säsongen från början väl?!
Citera
2025-12-10, 19:35
Medlem
Äcklet Fredrik Bohm, sk expert lämnar äntligen programmet! Det måste vi fira! Bor han fortfarande hemma hos sin mamma? Nu kanske han har tid att hitta en partner till sig själv.

https://www.hant.se/noje/svt-experten-fredric-bohm-lamnar-gift-vid-forsta-ogonkastet/11180603
Citera
2025-12-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Äcklet Fredrik Bohm, sk expert lämnar äntligen programmet! Det måste vi fira! Bor han fortfarande hemma hos sin mamma? Nu kanske han har tid att hitta en partner till sig själv.

https://www.hant.se/noje/svt-experten-fredric-bohm-lamnar-gift-vid-forsta-ogonkastet/11180603

Vilket par var det han liksom hade hand om? Om han tussade ihop Jimmy och Malin så förstår jag att han vill lämna programmet.
Citera
2025-12-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Vilket par var det han liksom hade hand om? Om han tussade ihop Jimmy och Malin så förstår jag att han vill lämna programmet.

Han hade gymkillen Patrik och Yuri. De lurade ju honom att de bråkade rejält, lite pinsamt med tanke på hur dåligt de hade det ihop. Han hade kanske nåt fler par, eller hade varje sk expert varsitt par?
Citera
2025-12-26, 16:26
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
https://www.gp.se/kultur/psykologen-lamnar-gift-vid-forsta-ogonkastet-.86efc7ec-98ad-4f86-8396-84d6006bea87

Ser man på! Fredric Bohm slutar nu. Den ende av experterna som varit med alla säsongen från början väl?!

Ja, förra året slutade Maria som också varit med i alla säsonger om jag minns rätt. Bra med förnyelse. Tyckte den nya Katarina var helt okej. Men han som bara pratar engelska förstår jag inte vad han göe i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in