2025-12-02, 20:18
Medlem
Elahe ligger på min topp 3.
Citera
2025-12-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Ja det fanns många ställen där Hampus inte kom ut ur sitt coola skal men ställde till en massa artificiellt skräp i stället.

Låtsades vara oberörd av utmaningen att rida på häst. Helt arrogant utan minsta känsla närmade han sig hästen med med steril oberördhet. Sedan hoppar han av hästen utan känslor och säger typ "det var väl inget". Det lilla område som den kontaktsökande partnern behärskade krossade han.

I teater-träningen presterade han exemplariskt men utan att vara närvarande. Den konstnärlige ledaren tycktes ha svårt att reagera genuint på hans prestationer. Resultatet efteråt var oberört och utan att visa om det var en ansträngning eller en pers. Om han lärde sig något eller bara körde som vanligt.

Hampus visste ju från tidigare delar att partnern hade svårigheter att äta slemmiga ostron. Likväl stoltserade Hampus med ostron och bjuder hela gänget medan partnern hulkar och funderar på att spy.

I många moment genom programmet köra Hampus samma stil och lyckas se ut som han är med återfaller till i en högdragen överlägsen och oåtkomlig språklös varelse som bara säger - jag har gått vidare.

Jävligt cool, men mycket värre än att vara med någon som låtsas vara ute ur garderoben men fortfarande är helt inne i den.

Att vara helt vanlig skulle lösa en väldig massa problem.

Över huvud taget tycktes båda grabbarna vara betydligt mer avslappnade med kvinnorna i programmet. De underpresterade båda och var snäppet under att ens duga som kompisar.
Förstår inte riktigt allt hat mot Hampus. Han fick en väldigt svår nöt att knäcka i Tobias. Tror nog dom båda gjorde så gott dom kunde...Tycker ändå han förklarar varför han reagerade så hårt på återträffen. Han kunde absolut ha varit smidigare, men förtjänar absolut inte all den skit han får. Tror nog det finns en fin osäker kille bakom kylan. Och tydligen är Tobias o Hampus goda vänner idag och det tror jag inte de varit om han nu varit så elak och kall mot Tobias hela tiden.
Citera
2025-12-02, 20:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Ja. Sant.
Citera
2025-12-02, 20:55
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Vem är Elahe?
Citera
2025-12-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Tack för svar på frågan. Du har inte lust att nämna nåt om på vilket sätt den typen av kvinna är attraktiv?
Har inte det redan dryftats i tråden? Min förklaring skulle vara att många män (inte alla) tänder på kvinnor som är mindre, undergivna, tystlåtna etc. eftersom det blir en kontrast till traditionellt "manliga" egenskaper (klok, omhändertagande, dominant etc.). Mannen får alltså känna sig manlig, helt enkelt. Där passar ju "den lilla älvan" in bra. Jimmy säger väl t.o.m någon gång att han vill ha en tjej som är mindre än honom (och att hon därmed får vara rejält liten, bra självinsikt får sägas!).

Naturligtvis finns det massor av undantag. Flertalet män i tråden verkar ju t.ex förälskade i Yuru, som varken är liten eller älvalik.

Själv tycker jag f.ö att det är fint att Ninniklas fått barn. De är ett välmatchat, vackert och sexigt par!
Citera
2025-12-02, 22:14
Medlem
Funderar lite varför Hanna valdes ut som deltagare. För sättet hon framställs - att man zoomar in på skräp i bilen och överfull postbox - gör ju att hon känns mer jordnära men också ganska slarvig. Sen att man tar med väldigt mycket av Hannas lek med barnet gör ju att det skapas en bild av en vuxen som är ganska omogen. Men är det sant eller är det bara så det är vinklat? Vi får ju inte se nånting från Hannas arbetsliv, sociala liv eller andra delar.

Programmet utspelar sig över fem veckor och om vi drar till och säger att 15 minuter per avsnitt handlar om Hanna, 8 avsnitt exl. återträffen, ger 120 minuter eller 2 timmar. Alltså får vi får se 2 timmar av de 560 timmar som det utspelade sig över eller 0,004% (drog bort 8 timmar per dag för sömn). Från tidigare säsonger vet vi att en kamera-person är i lägenheten och spelar in mer än 12 timmar per dag, alltså finns det gott om material att välja bland, och det som väljs ut kommer att påverka bilden av deltagaren något oerhört.

Och det är just den bilden som vi sedan diskuterar och försöker dra slutsatser från. Det har varit underhållande att följa och diskutera - på så sätt har de lyckats. Och deras vinkling har kanske varit snackis-TV och att locka tittare med spektakel (arrangerat äktenskap med främmande person, märkliga deltagare, udda / intressanta situationer). Ibland har det varit väldigt fint, ibland väldigt dramatiskt, men tror inte det speglar verkligheten eller hur deltagarna faktiskt är som personer. Och om någon är slipad som Hampus och kan hålla upp en fasad under lång tid så kan man som tittare verkligen ifrågasätta om det man ser är på riktigt eller något som en deltagare och kameraperson har kokat ihop.
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-02 kl. 22:22.
Citera
2025-12-02, 22:16
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Har inte det redan dryftats i tråden? Min förklaring skulle vara att många män (inte alla) tänder på kvinnor som är mindre, undergivna, tystlåtna etc. eftersom det blir en kontrast till traditionellt "manliga" egenskaper (klok, omhändertagande, dominant etc.). Mannen får alltså känna sig manlig, helt enkelt. Där passar ju "den lilla älvan" in bra. Jimmy säger väl t.o.m någon gång att han vill ha en tjej som är mindre än honom (och att hon därmed får vara rejält liten, bra självinsikt får sägas!).
Mindre kan jag förstå men undergiven och tystlåten? Kvinnan är bara ett bihang alltså? En leksak och statussymbol?

Jag tycker inte att Ninni verkar undergiven. Jag tycker att hon verkar vara ganska bestämd och ha en stark vilja.

Jimmy kände sig nog manlig när han bar Hanna på bryggan men han tyckte kanske att hon var för lång.
Senast redigerad av lillalilith 2025-12-02 kl. 22:18.
Citera
2025-12-02, 22:36
Medlem
Citat:
Väldigt bra sammanfattat, faktiskt. Jag tror att produktionen helt enkelt var höga på sin framgång med Selma och Andreas, som ju var exakt samma koncept. Där fick man ett gulligt par med två fumliga och quirky typer. I det här fallet fick man en gaslightande ice queen och ett stackars överkört hygglo.

Man kan fundera på vad som gick fel den här gången. Det var ju inte så att Selma saknade bagage och quirks. Kanske är det så enkelt att alla chansningar inte kan gå hem.

Men Selma var ju en snäll människa och tyckte om Andreas som tyckte om henne, sen hade nog Selma 1000 ggr mer distans till sina konstigheter än vad Hanna har. Jag anser att Selma var rätt stabil men bohemisk vilket inte är fel.
Citera
2025-12-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Just det ja, tack för påminnelse, Ebba borde också vara med på tredelad förstaplats tillsammans med Hanna och Selma.
Dessa tre deltagare är absolut värsta tänkbara flickvänsmaterial.

Men Selma som är så varmhjärtat och gullig men hon är ingen präktig hemmafru, eller sexobjekt.
Citera
2025-12-02, 22:38
Medlem
Citat:

Naturligtvis finns det massor av undantag. Flertalet män i tråden verkar ju t.ex förälskade i Yuru, som varken är liten eller älvalik.
Känns som att du beskriver dynamiken mellan kvinnor från Thailand gifta med Svenska män. Eller handlingen i 50 shades of grey. Ingen av kvinnorna i vår- eller höstsäsongen gav intrycket av att vara undergivna eller tystlåtna utan får istället gott om utrymme att uttrycka sina behov och önskningar. Var kan man stöta på en sådan här liten älva i verkliga livet - det kanske kan vara en intressant erfarenhet om inget annat. Och är de attraherade av andra androgyna älvlika män eller är det mer en Khabib Nurmagomedov som lockar
Citera
2025-12-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ja, den "skira älvan" har väl flera gånger dragits upp som ett exempel på vad många män drömmer om.

Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män. Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).

På temat, så misstänker jag att det mest är kvinnor som lovebombar sköööna Malin här i tråden. Men det är mest en känsla.

För övrigt har älvan och stortrollet precis fått en liten alf! Hurra för dem! https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V6lA61/ninni-och-nicklas-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-fatt-barn

Fast skira älvan hade sex redan på bröllopsnatten vilket man inte kunde tro om den älvan.
Citera
2025-12-02, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag hade gift mig med Yuri. Snygg, smart och rolig.
Och då är jag ändå en hyfsat heterosexuell kvinna.

Dåligt midjemått har hon barn - hur många?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in