2025-12-02, 13:25
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Instämmer, om det inte hade varit för ragatan Eva i nån av de första säsongerna. Mannen hon matchade med fick typ PTSD och har mått dåligt av det varje dag i flera år efteråt.
Rosanna var ganska oskön men hon bestämde sig för att hon ville ha barn och såg en potentiell framtid som lyckat influencer-GVFÖ-par så hon ändrade kurs och satte på charmen.

Ja för tusan; Eva som fått för sig att hon var litet fiiiin (för att hon spelade golf, typ) , som matchades ihop med en osäker golvläggare som checkade in hos henne med sina grejor i en IKEA-kasse. Han var så elak mot honom!

I övrigt är jag impad av alla som kommer ihåg vad folk har hetat i alla avsnitt; jag minns ytterst få.
Citera
2025-12-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hanna toppar de 3 värsta kvinnorna som varit med i GVF.

Plats 1 Lina Tomika Psykopat av rang.

Plats 2 Caroline Axelsson, smutsig ofräsch och helt pantad.

Plats 3 Hanna Bergenholtz lever i neverland

Mest störd och instabil i Gvfö-historien är trots allt:

1.
Hanna som inte ens klarar att ta hand om sina egna sopor och sin post. Dessutom har hon uttryckligen inte alla besticken i lådan och hon är stolt över att visa upp dessa red flags inför kameran.

2.
Märtha
Som bl.a. byggde en mur av kuddar i sängen.

3.
Selma
Som bl.a. lät sin kanin springa runt fritt och bajsa ner hela lägenheten.
Citera
2025-12-02, 13:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hanna toppar de 3 värsta kvinnorna som varit med i GVF.

Plats 1 Lina Tomika Psykopat av rang.

Plats 2 Caroline Axelsson, smutsig ofräsch och helt pantad.

Plats 3 Hanna Bergenholtz lever i neverland
Eva eller var hon hette..som trodde hon var någon överklasskärring ska vara med där också.

Märta också. Hon kunde skött det snyggare när hon hade en reko man ändå
Citera
2025-12-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Ja för tusan; Eva som fått för sig att hon var litet fiiiin (för att hon spelade golf, typ) , som matchades ihop med en osäker golvläggare som checkade in hos henne med sina grejor i en IKEA-kasse. Han var så elak mot honom!

I övrigt är jag impad av alla som kommer ihåg vad folk har hetat i alla avsnitt; jag minns ytterst få.
Golvläggaren (Per?) gav ett hederligt intryck och var en av de bättre deltagarna i serien. Minns att jag tyckte att han var väldigt sympatisk - och att det var roligt med ett lite äldre par. Eva som han matchades med kändes väldigt platt och tråkig. Förstår att han ledsnade och det inte fungerade. Skulle inte förvåna mig om hon är singel än

Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
2.
Märtha
Som bl.a. byggde en mur av kuddar i sängen.

3.
Selma
Som bl.a. lät sin kanin springa runt fritt och bajsa ner hela lägenheten.
Mur av kuddar i sängen för att det inte skulle "hända" något?

Tänkte nämna drottningen av humörsvängningar Ebba men hur är inte Selma #1 på allas listor? Det är ju i nivå med Augusts dåliga toalett där hela huset luktade avföring.
Citera
2025-12-02, 15:20
Medlem
Tervulls avatar
Just det!!! Listan borde göras längre! Hade fullständigt glömt bort Märtha och Ebba.

Hur många män har varit lika utmärkande och elaka under programmets gång? Sam och Hampus var ju arslen av rang men annars kommer jag inte på några fler. Vet att många kommer skriva Dennis på listan men för mig var han och jannika det skönaste paret i historien.
Citera
2025-12-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Golvläggaren (Per?) gav ett hederligt intryck och var en av de bättre deltagarna i serien. Minns att jag tyckte att han var väldigt sympatisk - och att det var roligt med ett lite äldre par. Eva som han matchades med kändes väldigt platt och tråkig. Förstår att han ledsnade och det inte fungerade. Skulle inte förvåna mig om hon är singel än

Mur av kuddar i sängen för att det inte skulle "hända" något?

Tänkte nämna drottningen av humörsvängningar Ebba men hur är inte Selma #1 på allas listor? Det är ju i nivå med Augusts dåliga toalett där hela huset luktade avföring.

Just det ja, tack för påminnelse, Ebba borde också vara med på tredelad förstaplats tillsammans med Hanna och Selma.
Dessa tre deltagare är absolut värsta tänkbara flickvänsmaterial.
Citera
2025-12-02, 19:02
Medlem
Citat:
Klart han är sur! Han har betett sig som en arrogant översittare genom hela programmet och på återträffen var han ju vidrig. Det måste ha varit svårt att titta på alla avsnittet (främst återträffen) när man har en så enormt förvrängd självbild ”att man är rak och ärlig samt en hyvens kille” och så visar det sig att man är en falsk, elak jävla mobbare. Ta da vilket uppvaknade, dags att skylla på någon annan.

Ja det fanns många ställen där Hampus inte kom ut ur sitt coola skal men ställde till en massa artificiellt skräp i stället.

Låtsades vara oberörd av utmaningen att rida på häst. Helt arrogant utan minsta känsla närmade han sig hästen med med steril oberördhet. Sedan hoppar han av hästen utan känslor och säger typ "det var väl inget". Det lilla område som den kontaktsökande partnern behärskade krossade han.

I teater-träningen presterade han exemplariskt men utan att vara närvarande. Den konstnärlige ledaren tycktes ha svårt att reagera genuint på hans prestationer. Resultatet efteråt var oberört och utan att visa om det var en ansträngning eller en pers. Om han lärde sig något eller bara körde som vanligt.

Hampus visste ju från tidigare delar att partnern hade svårigheter att äta slemmiga ostron. Likväl stoltserade Hampus med ostron och bjuder hela gänget medan partnern hulkar och funderar på att spy.

I många moment genom programmet köra Hampus samma stil och lyckas se ut som han är med återfaller till i en högdragen överlägsen och oåtkomlig språklös varelse som bara säger - jag har gått vidare.

Jävligt cool, men mycket värre än att vara med någon som låtsas vara ute ur garderoben men fortfarande är helt inne i den.

Att vara helt vanlig skulle lösa en väldig massa problem.

Över huvud taget tycktes båda grabbarna vara betydligt mer avslappnade med kvinnorna i programmet. De underpresterade båda och var snäppet under att ens duga som kompisar.
Citera
2025-12-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Hmm, så du menar att valet av hund har en särskild betydelse? Det vi vet är att han måste ha hunden i sängen mellan sig själv och kvinnan så att han kan känna andedräkten och hon kan njuta av änden av en blöt hund. Han gillar att vistas i naturen så det är inte omöjligt att han och en partner tillbringar natten i ett vindskydd nära riksgränsen med en blöt hund mellan sig. Kanske med Håkan Hellström på en bluetooth högtalare och iklädda dykardräkt? Stort om sant men vi har för lite att gå på. Någon som har dykt som kan bekräfta?
Japp det menar jag, ungefär som bil. Det är ingen labrador liksom. Inte heller pitbul, tax eller pudel. Dalmatiner är en typisk snygghund, i stil med Vajmaraner....
Citera
2025-12-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Vad har de för preferenser? Ninni?
Ja, den "skira älvan" har väl flera gånger dragits upp som ett exempel på vad många män drömmer om.

Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män. Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).

På temat, så misstänker jag att det mest är kvinnor som lovebombar sköööna Malin här i tråden. Men det är mest en känsla.

För övrigt har älvan och stortrollet precis fått en liten alf! Hurra för dem! https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V6lA61/ninni-och-nicklas-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-fatt-barn
Citera
2025-12-02, 19:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, den "skira älvan" har väl flera gånger dragits upp som ett exempel på vad många män drömmer om.

Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män. Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).

På temat, så misstänker jag att det mest är kvinnor som lovebombar sköööna Malin här i tråden. Men det är mest en känsla.

För övrigt har älvan och stortrollet precis fått en liten alf! Hurra för dem! https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V6lA61/ninni-och-nicklas-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-fatt-barn

Hur är männens drömkvinna och kvinnornas drömprins enligt dig?

Visst är du själv man?
Citera
2025-12-02, 19:59
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Tack för svar på frågan. Du har inte lust att nämna nåt om på vilket sätt den typen av kvinna är attraktiv?
Citat:
Men min huvudpoäng är att straighta kvinnor inte alltid har en helt kalibrerad uppfattning om vad som är attraktivt för straighta män.
Jag förstod att det var din poäng och nej, det kan man omöjligt veta. Det är därför jag frågar.

Citat:
Förmodligen är det omvända lika sant (jag tror att det är ganska få kvinnor som egentligen attraheras av Jan Emanuel, oavsett vad "manosfären" skulle önska sig).
Jan Emanuel är nån tråkig gubbe som vann Expedition Robinson för snart 30 år sen. Politiker med håret i tofs. Vet inte hur attraktiv han är för jag har aldrig tänkt på det.
Citat:
De flesta män tycker nog inte att Maiin är attraktiv, nej. Men det kan finnas andra skäl att lovebomba en person. Att vara attraktiv för andra är kanske inte det enda som betyder nåt.

Citat:
Jag läste det och jag kan bara beklaga.
Citera
2025-12-02, 20:04
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Tack för svar på frågan. Du har inte lust att nämna nåt om på vilket sätt den typen av kvinna är attraktiv?

Jag förstod att det var din poäng och nej, det kan man omöjligt veta. Det är därför jag frågar.

Jan Emanuel är nån tråkig gubbe som vann Expedition Robinson för snart 30 år sen. Politiker med håret i tofs. Vet inte hur attraktiv han är för jag har aldrig tänkt på det.

De flesta män tycker nog inte att Maiin är attraktiv, nej. Men det kan finnas andra skäl att lovebomba en person. Att vara attraktiv för andra är kanske inte det enda som betyder nåt.

Jag läste det och jag kan bara beklaga.

Får jag fråga varför du beklagar att paret fått barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in