2025-12-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Då har vi olika bild av Ninni för så uppfattar jag inte henne.
Nej kanske inte just Ninni men själva "Älvan" Men jag tyckte nog att Ninni var extremt svag.
Citera
2025-12-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Just under ridningen tyckte jag att det var Tobias som var det värsta aset. Är du rädd nu? Är du rädd nu? Men är du inte lite rädd nu? Satan vad kaxig han var där.

Jag gissar att Tobias kritiserat Hampus för att vara oberörd och svår att nå.

Och ingen utmaning skakade heller ned honom från trädet. Hampus klarade det.

Men att vara cool har även Fuentes Bergström funderat på och vägrar precis som Hampus att ta kritik.

I stället för att ta sin sons kritik på allvar transformerar Fuentes sig själv till rappare och behåller sin status som perfekt.

Youtube: Fuentes Bergström - Att vara cool
Citera
2025-12-03, 10:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vem är Elahe?
Minnet som sviker? Hon var med säsongen 2020
Citera
2025-12-03, 10:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Dåligt midjemått har hon barn - hur många?
Nej! Hon har inga barn. Hon hade inte fått vara med annars.

Sen såg hon inget särskilt ut. Varken eller. Förstår inte vad folk ser i henne. Jobbig personlighet också.
Citera
2025-12-03, 11:00
Medlem
Misstänker att programidén är förnedrande och mest skapar ökad ångest hos deltagarna. Primärt går alla in i serien på samma premisser. De erkänner att de har känslomässiga issues och misslyckats att få en varaktig vuxen- relation.
Ungefär som ett samförstånd att vi alla har gemenskap för alla är vi loosers, och därtill vill vi blotta det i SVT för hela svenska folket.

Problemet är nog att psykologiskt under seriens gång ångrar sig vissa deltagare och börjar backa. De vill istället stämpla partnern som misslyckad för att rentvå sig själv från ansvar i de problem som uppstår. Inför sig själva kan de ursäkta sig med att exoert- panelen gett dem en dålig match, så ansvaret ligger utanför dem själva.

Jag tror det mest handlar om makt och hierarkiska ordningar om vem som står över och under. När de saknar samarbetsförmåga och försöker behålla sitt anseende så finns ett lämpligt skuldoffer på andra sidan sängen.
Citera
2025-12-03, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Misstänker att programidén är förnedrande och mest skapar ökad ångest hos deltagarna. Primärt går alla in i serien på samma premisser. De erkänner att de har känslomässiga issues och misslyckats att få en varaktig vuxen- relation.
Ungefär som ett samförstånd att vi alla har gemenskap för alla är vi loosers, och därtill vill vi blotta det i SVT för hela svenska folket.

Problemet är nog att psykologiskt under seriens gång ångrar sig vissa deltagare och börjar backa. De vill istället stämpla partnern som misslyckad för att rentvå sig själv från ansvar i de problem som uppstår. Inför sig själva kan de ursäkta sig med att exoert- panelen gett dem en dålig match, så ansvaret ligger utanför dem själva.

Jag tror det mest handlar om makt och hierarkiska ordningar om vem som står över och under. När de saknar samarbetsförmåga och försöker behålla sitt anseende så finns ett lämpligt skuldoffer på andra sidan sängen.

Så sant, så sant!!
Det är alltid de elakaste som påstår att de fått en dålig match (fast det är alltid världens schysstaste de fått). Och sen när alla tittare tycker att de är svin påstår de att det är den dåliga matchningens fel hur de betett sig.
Citera
2025-12-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Ja det fanns många ställen där Hampus inte kom ut ur sitt coola skal men ställde till en massa artificiellt skräp i stället.

Låtsades vara oberörd av utmaningen att rida på häst. Helt arrogant utan minsta känsla närmade han sig hästen med med steril oberördhet. Sedan hoppar han av hästen utan känslor och säger typ "det var väl inget". Det lilla område som den kontaktsökande partnern behärskade krossade han.

I teater-träningen presterade han exemplariskt men utan att vara närvarande. Den konstnärlige ledaren tycktes ha svårt att reagera genuint på hans prestationer. Resultatet efteråt var oberört och utan att visa om det var en ansträngning eller en pers. Om han lärde sig något eller bara körde som vanligt.

Hampus visste ju från tidigare delar att partnern hade svårigheter att äta slemmiga ostron. Likväl stoltserade Hampus med ostron och bjuder hela gänget medan partnern hulkar och funderar på att spy.

I många moment genom programmet köra Hampus samma stil och lyckas se ut som han är med återfaller till i en högdragen överlägsen och oåtkomlig språklös varelse som bara säger - jag har gått vidare.

Jävligt cool, men mycket värre än att vara med någon som låtsas vara ute ur garderoben men fortfarande är helt inne i den.

Att vara helt vanlig skulle lösa en väldig massa problem.

Över huvud taget tycktes båda grabbarna vara betydligt mer avslappnade med kvinnorna i programmet. De underpresterade båda och var snäppet under att ens duga som kompisar.

När Tobias öste beröm över Hampus (att bröllopet hade betytt mycket, stödet under bröllopsresan osv) då mjuknade Hampus och lyste upp. Lika sur som han var innan (när Tobias pratade om fasaden) lika snabbt blev han glad av lite komplimanger. Så han är ju väldigt osäker med känsligt ego (kanske har varit mobbad eller något sådant).

Experten avrådde Tobias från att ställa Hampus mot väggen med fasaden, sa att det riskerade göra det värre. Hon hade ju rätt i det. Om Tobias hade gjort som experten sa och bekräftat Hampus så hade han kanske lyckats bättre med att mjuka upp fasaden (som absolut fanns där, vad Hampus än säger). Tobias gav väl inte komplimanger under tiden de dejtade, och han lämnade rummet vid intimitetsövningen, det kanske Hampus upplevde som avvisande. Jag menar absolut inte att ansvaret eller felet låg hos Tobias (tvärtom!), och han hade ju helt rätt om fasasen, men det kanske hade funnits bättre metoder för att försöka hjälpa Hampus med hans hinder/problem, riva fasaden och nå fram än att prata om den (han tog ju upp det mer än en gång).

Hampus tänkte kanske säga ja på beslutsdagen, det vet vi inte för Tobias sa nej först. När Tobias kom och överraskade så verkade Hampus stött, så det talar för ett sårat ego (alltså hade han nog tänkt säga ja). Han "hämnades" för avvisningen med att berätta hur bra dejtingen gick och låtsades som att Tobias inte hade betytt något för honom. Väldigt osäker och omogen! Som han agerade under ridning (eller med mantrat "jag har gått vidare") blev ju kontraproduktivt: han försökte verka oberörd och tuff, men istället lyste osäkerheten genom tydligare än någonsin och han framstod pinsam.

Med kvinnorna var de mer avslappnade för där fanns ingen press, de behövde inte försöka imponera (Hampus) eller prestera sexuellt (Tobias). Att de är så bra vänner idag (som de sa i eftersnacket) beror kanske på samma sak: att nu är pressen borta mellan dem.

De gjorde säkert så gott de kunde där de är nu, men båda hade nog behövt en tryggare person att luta sig mot (och 25 är ju väl ungt för GVFÖ).
Senast redigerad av jandals 2025-12-03 kl. 15:02.
Citera
2025-12-03, 21:39
Medlem
För dem som vill se lite mer av Hampus:

https://www.tv4play.se/video/5aba1ab7f6b645f64f08/avsnitt-2-smogen-tisdag
Citera
2025-12-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
När Tobias öste beröm över Hampus (att bröllopet hade betytt mycket, stödet under bröllopsresan osv) då mjuknade Hampus och lyste upp. Lika sur som han var innan (när Tobias pratade om fasaden) lika snabbt blev han glad av lite komplimanger. Så han är ju väldigt osäker med känsligt ego (kanske har varit mobbad eller något sådant).

Experten avrådde Tobias från att ställa Hampus mot väggen med fasaden, sa att det riskerade göra det värre. Hon hade ju rätt i det. Om Tobias hade gjort som experten sa och bekräftat Hampus så hade han kanske lyckats bättre med att mjuka upp fasaden (som absolut fanns där, vad Hampus än säger). Tobias gav väl inte komplimanger under tiden de dejtade, och han lämnade rummet vid intimitetsövningen, det kanske Hampus upplevde som avvisande. Jag menar absolut inte att ansvaret eller felet låg hos Tobias (tvärtom!), och han hade ju helt rätt om fasasen, men det kanske hade funnits bättre metoder för att försöka hjälpa Hampus med hans hinder/problem, riva fasaden och nå fram än att prata om den (han tog ju upp det mer än en gång).

Hampus tänkte kanske säga ja på beslutsdagen, det vet vi inte för Tobias sa nej först. När Tobias kom och överraskade så verkade Hampus stött, så det talar för ett sårat ego (alltså hade han nog tänkt säga ja). Han "hämnades" för avvisningen med att berätta hur bra dejtingen gick och låtsades som att Tobias inte hade betytt något för honom. Väldigt osäker och omogen! Som han agerade under ridning (eller med mantrat "jag har gått vidare") blev ju kontraproduktivt: han försökte verka oberörd och tuff, men istället lyste osäkerheten genom tydligare än någonsin och han framstod pinsam.

Med kvinnorna var de mer avslappnade för där fanns ingen press, de behövde inte försöka imponera (Hampus) eller prestera sexuellt (Tobias). Att de är så bra vänner idag (som de sa i eftersnacket) beror kanske på samma sak: att nu är pressen borta mellan dem.

De gjorde säkert så gott de kunde där de är nu, men båda hade nog behövt en tryggare person att luta sig mot (och 25 är ju väl ungt för GVFÖ).

Att han blev stött under återträffen var för att han hade ett förhållande på gång och tyckte då att Tobias/teamet inte respekterade det.

https://www.qx.se/noje/15371419/gift-vid-forsta-ogonkastet-hampus-det-var-inte-okej-nanstans/
Citera
2025-12-04, 03:01
Medlem
Jo hon är fin men hade ju inte velat skeda med henne längre än en natt. Hon är verkar lite jobbig och kräver massa passion. Det går ju inte att trolla fram hos mig ial.
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, heterosexuella kvinnor brukar älska kvinnor som är smarta och roliga (otaliga heterosexuella kvinnliga kulturskribenter har ju nyligen höjt den "odejtbara" Amanda Romare till skyarna som en drömkvinna).

Tyvärr har heterosexuella män ofta andra preferenser. JÄÄÄVLA KAAARLAR...

(för ordnings skull, så är min personliga åsikt att den som tackar nej till att spoona Yuru måste vara skapt som Jonas Gardell, men jag har respekt för att man kan tycka annorlunda!)
Citera
2025-12-04, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Men tänker efter det är väl jävligt praktiskt, de skrattar åt alla dåliga skämt, de ligger när mannen vill det, de säger aldrig emot osv
En AI-chatbot och en självstädande fleshlight borde ju duga isåfall
Citera
2025-12-04, 10:04
Medlem
Anastasia från förra årets säsong är förlovad. Nån som vet nått mer?

https://www.instagram.com/anastasiaexner/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in