2025-12-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Ja det stämmer att han sagt det. Här hävdar han att ”hans starkaste minne” är att fosterpappan puttat ner honom för en trappa: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnoje% 2Fjockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska -youtube-tronen-9%2F

Mamman har alltså präntat in STARKA MINNEN i hans hjärna, men hon har i princip inte hört av sig, svarat i tfn eller kommit på möten öht enligt Jocke i podden där han och Jonas ”läser direkt ur socpapprena” - vilket det vid närmare jämförelse mellan vad de säger i podden och journalpubliceringen ”Alla sidor räknas” på Jockes YouTube visar sig att de faktiskt inte gör. Datumanteckningarna för mammans besök/telefonkontakt är ändrade i podden (där det framställs som att hon är frånvarande även när hon inte är det). Hur har hon kunnat hjärntvätta honom om hon inte ens har kontakt med honom?
Tack för denna länk!

Vilken otroligt sorglig läsning. De narcissistiska och manipulativa personlighetsdrag som framkommer här stämmer ju väldigt väl med den bild som blir tydlig i dokumentären.
Citera
2025-12-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m64a
Precis, Joakim visste vilka knappar han skulle trycka på hos Chrippa för att få en reaktion. Jag börjar förstå både Chrippa och Linnea, vem som helst hade velat försvara sig om man blivit anklagad för så grova saker som dom blivit
Dokumentären belyser en bråkdel av Joakim Lundells återkommande och systematiska drev som bygger på lögner och som förstör liv.

Bra att människor börjar se det man såg från början. Dom har trakasserat dom på en helt oacceptabel nivå, det är stalking, dessutom med hjälp av Joakim Lundells en miljon följare. Dom har smygfotats vad dom än gjort. Joakim tog sig in i lägenheten med egen nyckel tillsammans med Anjo och Lisen när han visste att Linnea var ensam där, precis i början av drevet. Efter att samma gäng tagit sig in i hennes gamla hem och rotat bland hennes saker och precis efter att Anjo hotat Linnea att läcka hennes dagbok. Det dom har utsatt Chrippa och Linnea för, men framförallt Linnea är ren stalking och tortyr

Sekten har aktivt hållit kontakt med personer som kan hålla koll på paret åt dom, grannar till exempel. Vid en incident tillkallades polis efter att en granne som hade kontakt med Anjo skickade upp en drönare för att filma rakt in i barnets rum. Omfattningen av den föregående kontakten framkom senare, grannarna ombads hålla utkik efter dom och fota. Det är psykotiskt.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 20:12.
Citera
2025-12-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
När jag var liten så var jag orimligt rädd att mördare skulle bryta sig in hos oss och slakta oss. Den rädslan ger alltså med jockelogik starkt stöd för att min mamma sagt att det kan bli så.

Det är så han gör med allt, tar någon information från något ställe och sen lägger till sina egna tankar och åsikter om det och efter det så betyder det något helt annat.
Citera
2025-12-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Vad tror ni, kommer del 3 visa att Jockiboi hela tiden varit spindeln i nätet?
De sista minuternas uttalanden hintar ju om det Linneas mamma:
-Man säger inte nej till Joakim Lundell.
Linneas pappa:
-Det är den store Joakim Lundells verk.
BGB säger att det kommer klarna i sista delen, man ska återvända till Joakims barndom och knyta ihop säcken.
Annars förstår jag inte meningen med serien, just nu utsätts Chrippa, Linnea och Jacke värre än de gjort på ett tag och det vore märkligt att lämna hela situationen hängande.
Jag vill tro det. Dom har haft med Gustav redan och han var vän med Joakim redan på tiden Hanna Widerstedt fanns med i bilden. Han har möjlighet att erkänna eller dementera en del tror jag.

Hans första kända drev var mot Hanna och i det var Gustaf delaktig. Idag har han barn och förhoppningsvis har det gett honom en gnutta moral.
Citera
2025-12-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m64a
Joakim la ut detta nyss:

"Sedan så har det gnagt i mig en sak Jag ANSER fortfarande att jag aldric oåstått något felaktiqt kring boken. Det står väldigt tydligt i boken det är ninnesbilder i epilogen i boken Sedan anser jag att jag har STOD för att saker har hant i papprena Att ett barn berättar att han är rädc för att sin mamma ska ta livet av sic anser jag ger starkt stöd till att mamman kan ha sagt det till barnet Och har även flera andra exempel Så tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig.."

Han fortsätter göra bort sig. Har han dyslexi eller är han bara väldigt stressad just nu?
Han är stressad.

To be fair, med hans resonemang finns det stöd för att hans son är utsatt för psykisk terror. Jag tror inte det. Men jag vet att han har supportat sonens fascination för skräckfilmer och allt som hör till det då pojkens samtal om sådana ämnen alltid bemöts med positiv förstärkning från Joakim.
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag ser inte heller något onormalt i ett spralligt barn.
Dock verkar ju även förskolan ha reagerat på att sonen pratar om knivar och blod enligt Jockes podd.
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

Reagerade på detta också, har tagit upp det här med skräckfilmer- och serier några gånger här i tråden.
Håller med dig om allt du skriver, dock svårt att veta om Joakim har upplevt detta med skräckfilmerna på riktigt, han har ju en historik av att lura/ljuga för sina tittare.
"G*gg* var helt frälst, han älskade det" Ärligt talat så tror jag Jonna menade blodet...

Har transkriberat från senaste vloggen men även den från "husbilssemestern", detta för att försöka få folk att förstå allvaret i det hela. Personligen tycker jag det är underligt att paret låter dessa samtal vara med i vloggen men Joakim verkar ju mer road än orolig över pojkens beteende, han verkar inte bry sig om vad barnen ser på och hur de påverkas.
Man får väl hoppas att det "bara" är prat och att pojken inte får för sig att ta en kniv och hugga någon.

Citat:
Hunden har, av okänd anledning, ingen tratt runt halsen:
Jonna: "Åh, nej. Han har kliat sig i munnen". (vänder sig till kameramannen)
Jonna: "Han kliade ett kli typ, på munnen. Ser du?" (vänder sig till Joakim)
Joakim: "Oj jävlar vad det blöder."
Jonna: "Alltså, det var bara..." (Jonna gör en ljudeffekt för ett kliande).
Joakim: "Åh, stackare."
Jonna: G*gg* vart helt frälst, han älskade det."
Joakim: "Stackare." (säger detta till hunden).
Flickan: "Jag är rädd." (hörs i bakgrunden)

Jonna verkar åtminstone reagera på det 5-åringen sagt men Joakim verkar helt obrydd.

Detta sägs vid matbordet, efter att barnen har varit med Danjal och grillat:
Joakim: "Du har du lärt dig någonting då? Jag hörde att Danjal har lärt dig grilla som en riktig man."
(vänder sig till pojken).
Flickan: "Nehe, som en riktig tjej."
Joakim: "Som en riktig tjej ja."
Pojken: "Nej, en riktig man."
Joakim: "Ja både som en man och en tjej skulle jag säga."

Helt plötsligt, från ingenstans, tar pojken nu upp sin gaffel i en position där det ser ut som att han ska hugga med den (dock lite svårt att höra exakt vad pojken säger)
Pojken: "Thanos har gaffeln i sådär, så hårt som det blöder." (en bild på en karaktär från Squid Game läggs in i vloggen).
Joakim: "Vad har du sett nu?"
Pojken: "Men Thanos, han med lila hår, har gaffeln så långt in som det kommer blod."
Joakim: "Hm hm, vi skippar att titta på sånt där i framtiden va."
Flickan: "Varför?"
Pojken: "Det är inte vuxenfilm, men jag tittar på barnfilmer"
Joakim: "Det låter inte så barnvänligt men jag får väl tro dig."

Är detta verkligen människor som är lämpliga att vara föräldrar...

Ber om ursäkt för det långa inlägget.
Citat:
Detta sägs vid matbordet, efter att barnen har varit med Danjal och grillat:

Helt plötsligt, från ingenstans, tar pojken nu upp sin gaffel i en position där det ser ut som att han ska hugga med den (dock lite svårt att höra exakt vad pojken säger)
Pojken: "Thanos har gaffeln i sådär, så hårt som det blöder." (en bild på en karaktär från Squid Game läggs in i vloggen).
Joakim: "Vad har du sett nu?"
Pojken: "Men Thanos, han med lila hår, har gaffeln så långt in som det kommer blod."
Joakim: "Hm hm, vi skippar att titta på sånt där i framtiden va."
Flickan: "Varför?"
Pojken: "Det är inte vuxenfilm, men jag tittar på barnfilmer"
Joakim: "Det låter inte så barnvänligt men jag får väl tro dig."

Är detta verkligen människor som är lämpliga att vara föräldrar...

Ber om ursäkt för det långa inlägget.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 20:33.
Citera
2025-12-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Bevisen kommer i sista avsnittet, då gruppchatten som Jocke satt och styrde vad alla skulle göra mot C och L kommer presenteras.

Fast innehållet i den har väl redan läckt ut? Om det är det enda som finns kvar så finns inget kvar.
Citera
2025-12-09, 20:36
Avslutad
Jockiboi är en ond man, en mytoman som kan gå hur långt som helst för att krossa meningsmotståndare. Han har gjort det förr och kommer göra det igen. Jag kommer inte hålla tillbaka mer, utan gå ut hårt mot alla hans samarbetspartners med information han inte vill skall komma ut
Ha en bra framtid, Jocke, du kommer få vad du förtjänar
Citera
2025-12-09, 20:36
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Fast innehållet i den har väl redan läckt ut? Om det är det enda som finns kvar så finns inget kvar.

Jasså, vart har du sett det då?
Citera
2025-12-09, 20:37
Medlem
Jockes insta-inlägg: "Sedan så har det gnagt i mig en sak Jag ANSER fortfarande att jag aldric oåstått något felaktiqt kring boken. Det står väldigt tydligt i boken det är ninnesbilder i epilogen i boken Sedan anser jag att jag har STOD för att saker har hant i papprena Att ett barn berättar att han är rädc för att sin mamma ska ta livet av sic anser jag ger starkt stöd till att mamman kan ha sagt det till barnet Och har även flera andra exempel Så tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig.."

Notera smygnyanserna här^^
Jag ANSER aldrig jag påstått nåt felaktigt KRING boken? Till skillnad från "I" boken då, eller? Och det här lämnar utrymme för honom att hävda att han kan ha påstått nåt som är fel utan att anse det är fel.

Det står att det är minnesbilder i epilogen av boken ..? Bara i epilogen? Hur är det i resten av boken då?
(epilog = avslutande delen av storyn i boken).

Jag ANSER jag har stöd .. ? .. det är inte vad han sagt innan, tvärtom.

Jag anser att saker har hänt "i papprena"? .. bara i papprena? Men hur är det i verkligheten då? och är det han som skrivit papperen, eftersom det hänt saker i papprena? (stavar som ett WT).

".. ger starkt stöd till att mamman KAN ha sagt det" ... KAN ha sagt det? Så han har alltså inga minnen av att hon gjort det? Det är ju motsatsen till vad han proklamerat ända sen dess ...? Hur var det nu med dom där hängningarna i garaget, och när hon väntade på dig i köket med snara i handen?

Varför har inte något av Jockes halvsyskon utvecklat likadana rädslor för att deras mamma ska ta livet av sig då? Varför finns det inga soc- eller vårdpapper på att det finns fog för rädslan, och att hans mamma var suicidal?

Det finns bokstavligen mer än hundra olika skäl till varför små barn kan utveckla mycket stark rädsla för att en förälder ska försvinna. Psykologiskt sett är anknytningsproblem ett av dom vanligare skälen. Barn förstår inte vad döden är ens, och om en förälder säger jag ska ta livet av mig, så förstår barn oftast inte riktigt omfattningen av vad som menas. Barn brukar oftasst tolka något dylikt som att barnet självt gjort något fel för att något konstigt ska hända. Så även om det låter konstigt så brukar barn faktiskt inte bli tokrädda om föräldern hotar med självmord - lite beroende på barnets ålder och personlighet förstås.

När jag själv liten, och växte upp på landsbygd med skogen runt huset, var jag skiträdd för älgar om natten. Alltså har någon sagt till mig att älgar är jättefarliga? Give me a break. Jag vågade inte berätta för föräldrarna att man var rädd för älgar. Var rädd att dom skulle "inte fatta" och bara klappa en på huvet. Det är ju lite så när man är barn, så är det för många.

Kommentaren på slutet låter som Donald Trump. " tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig". När Jocke inte blir hörd eller trodd, så känner man inte misströstan eller frustration, utan man känner "äckel", dvs dom som inte lyssnar är äckliga människor. Och äcklet bara växer, kletar på han liksom ..
Vänligt ovanlig och ganska talande emotionell association faktiskt.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-09 kl. 20:45.
Citera
2025-12-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi

Jo det finns väldigt mycket kvar, till exempel att Joakim följt ett liknande mönster av att skapa drev mot folk som går emot honom genom åren. Människor som Joz/Hanna Widerstedt m.m kommer med all sannolikhet träda fram i nästa avsnitt.
Citera
2025-12-09, 20:38
Medlem
Vilsenturists avatar
Tror ni att Jockes fans kommer att rikta ett drev mot BGB nu?
Citera
2025-12-09, 20:38
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det är det han har gjort. Ett exempel till hur Jocke provoverat är att han har fått alla i sekten att sprida ut budskapet att Chrippa har valt bort sin dotter för att vara med Linnea. Det skulle få mig att göra en påhälsning, som allra minst.

Anjo gav ut en låt med texten "Chrippa, lämnar sin familj för att få lite fitta". https://youtu.be/VHl-psmmgOo?si=2axgUTzpQ3ROoEhU

När Chrippa är arg och försvarar sig, anklagas han för att hålla igång drevet. När det börjar dö ut, anklagar dom Chrippa eller Linnea för något helt sjukt igen, att mordhota barn till exempel och så fortsatte det i all evighet. Joakim har anmält Chrippa på falska grunder mer än 18 gånger och nästan alla gånger har det blivit content.

Det du nämner om att han systematiskt återberättar vad han själv gjorde men berättar om det som om någon annan gjort det är något jag upplevde med en före detta vän. Det var ett återkommande mönster när han hade gjort otillåtna eller olagliga saker, han ville gärna berätta om handlingarna, nästan som att det var tvångsmässigt, för han hade inte behövt berätta ens hälften. Men min reflektion nu när jag vet vad han gjorde och har gjort mot många andra kompisar är att han njöt av att se avsmaken för agerandet och att han kände triumf när han duperade folk att någon gjort det.

Jag håller med om att Chrippa har ansvar för sina tillkortakommanden, men samtidigt är han bara människa. Det mesta förutom hans vidriga intervju hos Anjo går att förstå och rättfärdiga i den situationen han var i.

Men vad fan låten?? Hade helt missat det, det här tar ju aldrig slut

Och det är jävligt obehagligt hur Chrippa ”fått hjälp” med lägenheter och sen nyttjas det som en möjlighet att ta sig in i hans hem för att fota dagbok och filma - så att man kan samla på sig content. Och sen kan Jocke gråta ut med sitt hemska fake-gråt och göra sig till ett offer för att ”bara ha försökt hjälpa sin hopplösa bror”.

Jag har inte ens sett alla hundratals videos i sin helhet men utifrån vad jag sett är det inte ett dugg konstigt att Chrippa psykade ur i tingsrätten när Anjo dök upp där (kan tänka mig att han kom in där med ett stort hånleende dessutom). För mig hade det räckt med enbart stenkastningen, om någon hade kastat sten på min katt som resultat av någons lögner så hade jag skickat kaffekoppen i horungens ansikte helt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in