2025-12-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Samt helt hjärntvättad och inte helt collage school material.
Men det är inte försent än.
Det tror inte jag heller. Jag vill tro att hon bara är dum eller hjärntvättad och inte är delaktig i att med illvilja ljuga om Jockes mamma. I denna video påstår hon att hon läst olika saker i hans papper, som inte finns där. Antingen intygar hon det i god tro eller ljuger.
https://youtu.be/JLANnB8GMtk?si=ip-AqlR85OQZS0j9
Citera
2025-12-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Jockes insta-inlägg: "Sedan så har det gnagt i mig en sak Jag ANSER fortfarande att jag aldric oåstått något felaktiqt kring boken. Det står väldigt tydligt i boken det är ninnesbilder i epilogen i boken Sedan anser jag att jag har STOD för att saker har hant i papprena Att ett barn berättar att han är rädc för att sin mamma ska ta livet av sic anser jag ger starkt stöd till att mamman kan ha sagt det till barnet Och har även flera andra exempel Så tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig.."

Notera smygnyanserna här^^
Jag ANSER aldrig jag påstått nåt felaktigt KRING boken? Till skillnad från "I" boken då, eller? Och det här lämnar utrymme för honom att hävda att han kan ha påstått nåt som är fel utan att anse det är fel.

Det står att det är minnesbilder i epilogen av boken ..? Bara i epilogen? Hur är det i resten av boken då?
(epilog = avslutande delen av storyn i boken).

Jag ANSER jag har stöd .. ? .. det är inte vad han sagt innan, tvärtom.

Jag anser att saker har hänt "i papprena"? .. bara i papprena? Men hur är det i verkligheten då? och är det han som skrivit papperen, eftersom det hänt saker i papprena? (stavar som ett WT).

".. ger starkt stöd till att mamman KAN ha sagt det" ... KAN ha sagt det? Så han har alltså inga minnen av att hon gjort det? Det är ju motsatsen till vad han proklamerat ända sen dess ...? Hur var det nu med dom där hängningarna i garaget, och när hon väntade på dig i köket med snara i handen?

Varför har inte något av Jockes halvsyskon utvecklat likadana rädslor för att deras mamma ska ta livet av sig då? Varför finns det inga soc- eller vårdpapper på att det finns fog för rädslan, och att hans mamma var suicidal?

Det finns bokstavligen mer än hundra olika skäl till varför små barn kan utveckla mycket stark rädsla för att en förälder ska försvinna. Psykologiskt sett är anknytningsproblem ett av dom vanligare skälen. Barn förstår inte vad döden är ens, och om en förälder säger jag ska ta livet av mig, så förstår barn oftast inte riktigt omfattningen av vad som menas. Barn brukar oftasst tolka något dylikt som att barnet självt gjort något fel för att något konstigt ska hända. Så även om det låter konstigt så brukar barn faktiskt inte bli tokrädda om föräldern hotar med självmord - lite beroende på barnets ålder och personlighet förstås.

När jag själv liten, och växte upp på landsbygd med skogen runt huset, var jag skiträdd för älgar om natten. Alltså har någon sagt till mig att älgar är jättefarliga? Give me a break. Jag vågade inte berätta för föräldrarna att man var rädd för älgar. Var rädd att dom skulle "inte fatta" och bara klappa en på huvet. Det är ju lite så när man är barn, så är det för många.

Kommentaren på slutet låter som Donald Trump. " tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig". När Jocke inte blir hörd eller trodd, så känner man inte misströstan eller frustration, utan man känner "äckel", dvs dom som inte lyssnar är äckliga människor. Och äcklet bara växer, kletar på han liksom ..
Vänligt ovanlig och ganska talande emotionell association faktiskt.

Joakim har även sagt att mamman inte bara skrämde honom en gång med att hon hade Leukemi utan detta ska hon ha sagt till alla syskonen hela deras uppväxt.
Ska försöka leta upp klippet han säger det i, går ju knappt att hålla koll på alla olika saker han säger.
Citera
2025-12-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Men vad fan låten?? Hade helt missat det, det här tar ju aldrig slut

Och det är jävligt obehagligt hur Chrippa ”fått hjälp” med lägenheter och sen nyttjas det som en möjlighet att ta sig in i hans hem för att fota dagbok och filma - så att man kan samla på sig content. Och sen kan Jocke gråta ut med sitt hemska fake-gråt och göra sig till ett offer för att ”bara ha försökt hjälpa sin hopplösa bror”.

Jag har inte ens sett alla hundratals videos i sin helhet men utifrån vad jag sett är det inte ett dugg konstigt att Chrippa psykade ur i tingsrätten när Anjo dök upp där (kan tänka mig att han kom in där med ett stort hånleende dessutom). För mig hade det räckt med enbart stenkastningen, om någon hade kastat sten på min katt som resultat av någons lögner så hade jag skickat kaffekoppen i horungens ansikte helt själv.
Lägenheten i Stockholm fanns det ingen baktanke med, men Gustafs tillgång till lägenheten utnyttjades dock för att röja runt i den. Är alla dessa gubbar gränslösa? Ingen i min bekantskapskrets skulle ens tänka tanken på att rota i en annan människas hem utan tillåtelse.

Lägenheten Jocke och Anjo tog sig in i erbjöds garanterat bara för att kontrollera Chrippa, som utpressningsmedel för att få sin vilja igenom. Han hade en lägenhet innan men den sades upp när han satt häktad av okänd anledning och Jonna fixade ett nytt kontrakt åt Chrippa i samma hus som dom.

Anjo berättade direkt att Jocke hade "hjälpt" honom med lägenhet, telefon, sett till att hyran är betald för tre månader och att han lånade ut bil. Det tog Jocke emot utan att invända när det inte var han som fixade lägenheten, det var Jonna, det var Jonnas bil han fick låna, pengarna för hyran var bara ett utlägg, inte en gåva, han lånade helt enkelt ut en telefon till sin bror och såg till att ha beröm och hållhakar för besväret.

Joakims tjänster är alltid villkorade. Joakims funktion var i praktiken som borgenär (som kan bytas ut), men han ställde sig på kontraktet ändå för att ha en utökad kontroll. När Chrippa blev tillsammans med Linnea igen sade han upp kontraktet och det är inget annat än illasinnat.
Citera
2025-12-09, 21:04
Avstängd
Summer24s avatar
Där ser man...... Linnéas pappa ger sin in och underhåller dramat tillsammans med sin dotter. Det blir sjukare och sjukare uttalanden ifrån både Bergarna och Lundströmmarna. Hoppas både C och L åker in så det blir lugnt. Ja eller lugnare ..... kanske.
Citera
2025-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jasså, vart har du sett det då?

Mannen som talar och klär sig som en tonåring trots att han närmar sig 40 citerade chatten i något videoklipp på Youtube nyligen.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-09 kl. 21:09.
Citera
2025-12-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Där ser man...... Linnéas pappa ger sin in och underhåller dramat tillsammans med sin dotter. Det blir sjukare och sjukare uttalanden ifrån både Bergarna och Lundströmmarna. Hoppas både C och L åker in så det blir lugnt. Ja eller lugnare ..... kanske.

Den som underhåller dramat är väl den som läcker privata konversationer?
Citera
2025-12-09, 21:10
Medlem
Citat:

Lugnt? Du menar så att Anjo kan gå tillbaka till att hänga ut förståndshandikappade och ni kan sitta och hata dom i grupp istället.
Citera
2025-12-09, 21:10
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Den som underhåller dramat är väl den som läcker privata konversationer?

Enligt uppgift från Jacke själv, så har han suttit i 20 timmar med SvT och gått igenom privata chatt-konversationer. Skulle väl komma i sista delen tror jag. Även Linnéa och Chrippa har gjort det. Ingen som säger något om det. Men om Anjo gör det, jag då blir det ett jävla liv.
Citera
2025-12-09, 21:11
Medlem
Citat:
Enligt uppgift från Jacke själv, så har han suttit i 20 timmar med SvT och gått igenom privata chatt-konversationer. Skulle väl komma i sista delen tror jag. Även Linnéa och Chrippa har gjort det. Ingen som säger något om det. Men om Anjo gör det, jag då blir det ett jävla liv.

Vad har det med Linneas farsa att göra?
Citera
2025-12-09, 21:12
Medlem
Banditas avatar
Det obehagligaste i den här soppan är väl egentligen inte vad ett gäng spån tjafsar om sinsemellan på nätet inför publik. Det är väl hur publiken agerar på det hela genom att börja spamma sönder de inblandades sociala medier med dödshot och kränkningar, ta reda på telefonnummer för att trakassera den vägen också, kasta sten på någons systers hund (??!), skära sönder bildäck och rotera utanför icke-inblandades hem. Det handlar inte ens om människor som är inblandade i beefen, utan som bara är åskådare till den.

Hamna inte på dålig fot med fel influencer, för då kommer 67263 personer du aldrig någonsin har mött eller yttrat en bokstav till i hela ditt liv att försöka krossa dig. Det är ju helt bisarrt.

Och vad är det för soppskalle som gör "content" av att publicera någon annans dagbok? Vilket jäkla lågvattenmärke.
Citera
2025-12-09, 21:12
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Lugnt? Du menar så att Anjo kan gå tillbaka till att hänga ut förståndshandikappade och ni kan sitta och hata dom i grupp istället.

Nej det menar jag inte. Jag menar att det förhoppningsvis blir lugnt när dom åker in. Och du får gärna säga DU till mig. Jag sitter inte och hejar på någon som hänger ut ELLER hatar på någon förståndshandikappad person! Dra inte alla över en kam, jävla klappmongo!
Citera
2025-12-09, 21:13
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Mannen som talar och klär sig som en tonåring trots att han närmar sig 40 citerade chatten i något videoklipp på Youtube nyligen.

Vill gärna höra det från någon annan. Vad Jocke citerar vet man ju till 100% att man inte kan lita på. Han brukar ju välja ut dom delarna som passar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in