2025-05-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
När och vart släpps serien då? Den skulle ju ha släppts redan förra året.

Ingen aning, det blev väl uppskjutet bara, händer ofta i tv branschen.
Citera
2025-05-20, 16:17
Medlem
Citat:
Adhd får en inte att prata om knivar och blod.

Men du pratade om att han behövde utredas och då svarade jag bara att han har en diagnos.

Jag vet inte om du varit på en förskola med 4-5 åringar när dom springer och jagar varandra och leker lite krig och det är blod och svärd och allt möjligt, det blir sån stor grej av det.
Citera
2025-05-20, 16:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men du pratade om att han behövde utredas och då svarade jag bara att han har en diagnos.

Jag vet inte om du varit på en förskola med 4-5 åringar när dom springer och jagar varandra och leker lite krig och det är blod och svärd och allt möjligt, det blir sån stor grej av det.
Delvis skrev jag inte utredning, jag skrev
man ska reagera på och kontakta läkare eller liknande utbildad personal för att ta reda på varför.

Utbildad personal får avgöra resten.

Och man behöver ingen diagnos utredning för att man pratar om knivar och blod. Sånt är inte automatiskt kopplat till diagnoser.

Och om det är så normalt att barn pratar om knivar och blod, varför tyckte Jocke det var så hemskt att ingen reagerade på att han som barn pratade om knivar och blod?
Citera
2025-05-20, 16:38
Medlem
Citat:
Delvis skrev jag inte utredning, jag skrev
man ska reagera på och kontakta läkare eller liknande utbildad personal för att ta reda på varför.

Utbildad personal får avgöra resten.

Och man behöver ingen diagnos utredning för att man pratar om knivar och blod. Sånt är inte automatiskt kopplat till diagnoser.

Och om det är så normalt att barn pratar om knivar och blod, varför tyckte Jocke det var så hemskt att ingen reagerade på att han som barn pratade om knivar och blod?

Hur ska jag veta varför han reagerade på det?
jag kan inte se att det är någon knasigt med pojken han är sprallig som ett barn ska vara, och jag tycker inte att det är så konstigt med tanke på hur barn leker idag.
Citera
2025-05-20, 17:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Hur ska jag veta varför han reagerade på det?
jag kan inte se att det är någon knasigt med pojken han är sprallig som ett barn ska vara, och jag tycker inte att det är så konstigt med tanke på hur barn leker idag.
Jag ser inte heller något onormalt i ett spralligt barn.
Dock verkar ju även förskolan ha reagerat på att sonen pratar om knivar och blod enligt Jockes podd.
Citera
2025-05-20, 17:10
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Vet inte om den handlar om det, den infon har väl inte kommit ut.
Skrev bara att sista avsnittet spelas in idag, någon serie han gör med SVT.

Det du besvarade handlade om en tv-serie där Jocke skulle besöka och hänga ut Flashbackare.
Citera
2025-05-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Om 4-åringen pratar om blod och knivar så måste det ju komma någonstans ifrån dvs. från föräldrarna. Får uppfattningen av att barnen är väldigt beroende av sina "paddor" och att paret använder dessa som en slags barnvakt. På sina resor har de oftast med en extra person som verkar agera barnvakt, klarar de inte av sitt föräldraskap eller skaffade de barn endast för content...

I mina ögon är det inte normalt att en 4-åring känner till karaktärer från skräckfilmer dvs. Ghostface (Scream), Pennywise (Det) och Pinhead (Hellraiser). Har även hört Joakim prata om dockan Annabelle i barnens närvaro.
I en vlogg säger det äldre barnet att 4-åringen spelade "ett jätteläskigt spel" innan Joakim kom in i rummet. Man får uppfattningen av att paret inte bryr sig om vad 4-åringen spelar (troligtvis inte 6-åringen heller) för spel.

Har sett att barnen verkar få göra saker utan att de blir tillsagda, t.ex. flickan klenade snorkråkor på Joakims tröja och 4-åringen har slagits, men de har inte blivit tillsagda.

Joakim "går lös" med en motorsåg (leksak) på både människor och föremål, han har heller inga problem med att hugga med en kniv (leksak) mot andra människor. Tänk om barnen en dag får för sig att ta en riktig kniv och hugga mot någon...
Det verkar vara ett återkommande tema, i dagens korta film där Jonna ska försöka sig på att hjula, pratar han om att hugga varandra med kniv. Mycket opassande lek med våldromantik, när man dessutom har ett barn som drar uppmärksamhet till sig genom att prata om opassande saker. Dessutom utbrister Jocke detta i en lek och video där J Och J byter roller med L och L, där Jonna spelar dottern och ramlar, " dog Lu nu? " "pappa kan du hugga Lu med yxan så att hon inte lever" det säger Jocke i rollen som sonen. Jag, förstår varifrån beteendet kommer. Det föräldrarna gör här är att normalisera ordvalen, och förstärka dom. Hur ska sonen förstå att andra människor reagerar och tycker det är opassande, när detta är normala lekar hemma?
Citera
2025-05-20, 17:55
Medlem
Citat:
Oroväckande om Jockes son börjar uppvisa samma avvikande beteende som Jocke, och föräldrarna inte reagerar. Det är inget fel på barnet, men det är inte normalt att ett litet barn pratar om såna saker, det är en varningssignal man ska reagera på och kontakta läkare eller liknande utbildad personal för att ta reda på varför.
Håller med, att utbildad personal säger att han jagar adrenalin köper inte jag. Särskilt eftersom Jocke även i senaste korta videon pratar om döda och hugga. Jockes analys av anledningen av sitt egna betende som barn är något han borde ta till sig av i nutid gällande sonen
Citera
2025-05-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har bara väntat på att förskolan skulle reagera faktiskt. Undra om de ens reflekterar över hur mycket skärmtid deras barn har? Det kan vara fördomar av mig, det erkänner jag villigt.

Sedan är det väl, tragiskt nog, detta som kallas det sociala arvet. När man inte känner till hur ett ansvarstagande föräldraskap ser ut är det inte lätt, även om de säkert försöker så gott de förmår.
Jocke säger i samma poddavsnitt att barnen har noll skärmtid. Om det stämmer är det också en ytterlighet. Låt barnen leka och spela på sina skärmar under uppsikt och lagom tid. Det är inte enbart av ondo.
Citera
2025-05-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Det verkar vara ett återkommande tema, i dagens korta film där Jonna ska försöka sig på att hjula, pratar han om att hugga varandra med kniv. Mycket opassande lek med våldromantik, när man dessutom har ett barn som drar uppmärksamhet till sig genom att prata om opassande saker. Dessutom utbrister Jocke detta i en lek och video där J Och J byter roller med L och L, där Jonna spelar dottern och ramlar, " dog Lu nu? " "pappa kan du hugga Lu med yxan så att hon inte lever" det säger Jocke i rollen som sonen. Jag, förstår varifrån beteendet kommer. Det föräldrarna gör här är att normalisera ordvalen, och förstärka dom. Hur ska sonen förstå att andra människor reagerar och tycker det är opassande, när detta är normala lekar hemma?

Han borde ju ha sagt "Pappa, kan du kolla så att det gick bra med Lxxxx" istället, men en människa som inte är frisk mentalt tänker väl inte så.

Deras vloggar spårar ur mer och mer, det är skämt om tidelag med hunden, sexuella anspelningar till bl.a. hantverkare, porrig musik när Joakim gosar med sin hund, hugger mot andra med knivar (leksak) och kapar av kroppsdelar med en motorsåg (leksak).
Som om inte detta vore nog så händer det oftare att Joakim gör sexuella dansrörelser med de nedre regionerna (med porrig musik till) och nu har han börjat jucka på saker t.ex. ett kylskåp i senaste vloggen. Familjevlogg, jo tjena...

Vad är det som fattas dessa två människor och hur kan någon överhuvudtaget vilja umgås med dem eller försvara deras beteenden, ofattbart.
Joakim är värst men frågan är ju om Jonna "bara hänger på" för husfridens skull eller om hon är lika blåst som Joakim.

Hur kan Tv4, Aftonbladet och nu SVT (om det stämmer) överhuvudtaget visa något med dessa människor. Media verkar vilja "fånga upp" de unga tittarna (fast Jocke säger att deras följare är vuxna), men verkar inte ha koll på hur dessa två människor beter sig.

Detta är två WT-människor som har gjort sig kända på att ljuga och bete sig som idioter och följarna verkar gå på deras lögner.

En sak är säker, man kan inte köpa klass för pengar. En gång WT alltid WT.
Citera
2025-05-21, 04:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och precis där gick du över gränsen. Jag hoppas verkligen att Jocke läser detta.
Lämna hans barn utanför!!

Du litar ju bara på fakta men jag ser bara en idiotisk åsikt om ett litet barn.
Har du lust att förklara vad du menade med ditt inlägg ovan?
Ser du ner på människor som har beteenden som bryter mot sociala normen?
Ser du ner på människor som söker läkarhjälp för att se om deras barn kan behöva hjälp/stöd och hur i sånt fall?

Och varför vill du verkligen att Jocke läser mitt inlägg? Är det ett hot?
Och varför var du tyst när flera andra användare skrev om Jockes son, men kom springande såfort jag gjorde det?
Och varför är det okej för dig att diskutera varje detalj av chrippas dotters liv, även sånt föräldrarna inte gått ut med offentligt, men jag får inte prata om det Jocke själv säger om sin son?
Citera
2025-05-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
De har troligtvis ansökt om ledighet för denna resa.
Hur går det då? Har dom verkligen rätt att få ledigt från skolan när Lunabell ska jobba och inte åka på en vanlig semesterresa utan inspelning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in