2025-12-09, 16:41
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Han har väl berättat att han har ADHD och Asperger vad jag vet. Om han hittat på dessa eller har papper på det vet jag inte. Man bör så klart ta allt vad en sådan person som J säger med flera tunnor salt. Jag törs även sätta en par tunnor skit på att han har några diagnoser till som han inte torgfört, 9 av 10 som har de diagnoser han torgför uppför sig inte som han gjort och gör, det finns sannolikt andra störningar och skvalpar mellan hans öron.

Ja alltså ponera att det står svart på vitt i hans journaler att han har en antisocial personlighetsstörning, jag tar det för sannolikt att det åtminstone har stått noteringar att det finns misstanke om det när han var äldre. I så fall har väl BGB sett det, men kan ju inte outa det Jocke själv inte redan publicerat pga pressetik osv. Fatta hur mycket info han måste sitta på egentligen med den där feta luntan man fick se i dokumentären, är fan rädd för vad som står i dessa papper.
Citera
2025-12-09, 16:47
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Någon som vet vem snubben är som filmade sig själv och hotade Linnea med sin "glock"? Känns ju som en riktig pajas och man hör plastljud när han smäller till den med handen.. så troligen är det en soft air gun..

Undrar det jag med, undrar även vad det är för fittungar som kastat sten på hundvalpen
Citera
2025-12-09, 16:56
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Så du tycker anekdotisk resonemang är sanning. Sen säger du emot dig själv med att klämma till med att "det är väldigt brett" Du vet uppenbarligen inte hur man avläser kroppsspråk varken på mytomaner eller autister, sen hävdar du att du vet det för du har en släkting med autism. Det blev inte så många rätt där

Pff..Hur tänker du nu? Om det är brett så kan det vara exakt som jag sa eller inte. Hur tolkar du ordet brett Einstein? Smalt? Ensidigt?

Förklara då? Hur tolkar man kroppsråket. Om du inte vet så kanske du borde sätta dig ner och landa i verkligheten? Tryck inte in dig själv i ett hörn.

Svara på frågorna nu istället för att skifta fokus. Visa hur man får rätt genom att hålla sig till samtalsämnet? Jag kan i alla fall tala utifrån erfarhet och beskriva det vi pratar om. Lite starkare kort att lägga fram kanske?

Du har en talang för att lägga dig i saker du inte verkar förstå och förklara att andra inte förstår utan att kunna berätta hur det lägger till alla fall? En sån som låtsas men dömer.

Det är ett syskon förresten. Släkringar finns också men inget jag påverkas av.
Senast redigerad av GiDDi 2025-12-09 kl. 16:59.
Citera
2025-12-09, 16:59
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Ja alltså ponera att det står svart på vitt i hans journaler att han har en antisocial personlighetsstörning, jag tar det för sannolikt att det åtminstone har stått noteringar att det finns misstanke om det när han var äldre. I så fall har väl BGB sett det, men kan ju inte outa det Jocke själv inte redan publicerat pga pressetik osv. Fatta hur mycket info han måste sitta på egentligen med den där feta luntan man fick se i dokumentären, är fan rädd för vad som står i dessa papper.

Sant! Så långt har jag inte tänkt.

Nu blir man ju sugen att bjuda Bo Göran på en brakmiddag med extra allt, för att få honom att öppna sig.

De diagnoser Göken torgfört sågs ju länge som "superkrafter", plus att en svans av feta white trash-tjejer, borderlinebrudar och batikhäxor blir blöta i trosorna och får moderskänslor av dylika vrak. Så givetvis har Göken sannolikt enbart salufört de "positiva" diagnoserna och störningarna, att han frivilligt skulle berätta om eventuell antisocial personlighetsstörning (vilket han sannolikt har) tror jag inte.
Citera
2025-12-09, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JimmySoffa
Och Jockiboi repostar direkt. Fan han måste sitta och uppdatera instagram och dylikt heeeeela dagarna. Häromdagen så delade han ett stöttande inlägg med typ tre likes varav han var en av de tre? Hur hittar han ens de inläggen?

Jävla galning.

Repostade han mitt inlägg??
Citera
2025-12-09, 17:01
Medlem
Persimååns avatar
Såg precis en reaktionsvideo med Cluenews om Hatet del 2.
Absolut inget illa mot någon nu, då jag själv avskyr hat.

Jag reagerade över att Jocke fick skit av Clue för att Crippas frus familj blivit inblandad i konflikten.

Det var ju Crippa som började den pajkastning när han och L bråkade. Han la ut videos och önskade den familjen väldigt mycket otrevliga saker.
Citera
2025-12-09, 17:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Att J hade en ganska svår ADHD som barn, tidigare kallat The Asperger Syndrome (kallat både DAMP och MBD på åttiotalet i Sverige och folkmun) var det nog få som missade runt om honom i skola, vård och fosterfamilj.

Även jag har viss erfarenhet inom arbete omkring dessa diagnoser skall sägas, mer vill jag inte gå in på.

Viss erfarenhet, LuLz.

Som säger att ADHD tidigare kallades aspergers...
Citera
2025-12-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är Jocke och Rask som är gråterskor på kommando.. klämmer ihop fejan hårt och hulkar krystat...
De borde satsat på teater

Jamen de duger inte ens till det...

Alla ser ju igenom dem och ingen vettig människa tror på deras offerstorys ändå...

Att sedan "spökjakt" blir en sån succé, det är ju helt verklighetsförvrängt allting!

Synd om barnen som konsumerar den här skiten 24/7 på "sociala" medier ... Katastrof för mänskligheten? Knappast.

Ignorera skiten vore bäst men som en trafikolycka svår att undvika...
Citera
2025-12-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Pff..Hur tänker du nu? Om det är brett så kan det vara exakt som jag sa eller inte. Hur tolkar du ordet brett Einstein? Smalt? Ensidigt?

Förklara då? Hur tolkar man kroppsråket. Om du inte vet så kanske du borde sätta dig ner och landa i verkligheten? Tryck inte in dig själv i ett hörn.

Svara på frågorna nu istället för att skifta fokus. Visa hur man får rätt genom att hålla sig till samtalsämnet? Jag kan i alla fall tala utifrån erfarhet och beskriva det vi pratar om. Lite starkare kort att lägga fram kanske?

Du har en talang för att lägga dig i saker du inte verkar förstå och förklara att andra inte förstår utan att kunna berätta hur det lägger till alla fall? En sån som låtsas men dömer.

Det är ett syskon förresten. Släkringar finns också men inget jag påverkas av.
Ska jag förklara ... suck läs en bok och sluta projicera, det är uppenbart att du inte har något att tillföra annat än att hävda dig.
Citera
2025-12-09, 17:07
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jocke framstår som den mest intelligente och det är kanske det du plockar upp. Men psykopater och sociopater är inte sällan väldigt intelligenta, det är det otäcka. Jocke framstår som den sociopatiske intelligente puppetmastern, den framgångsrike som de andra försöker komma nära vilket honom stor makt att orsaka förödelse närhelst han önskar.

Det här är precis min uppfattning också. Han sitter i podden och ba ”jag vill bara att detta ska vara över, jag skäms så mycket och vill inte associeras med det här” gång på gång när det kommer till det s.k. Chrippa-dramat, samtidigt som han drar i trådarna för att orkestrera det hela bakom kulisserna. Efter att ha satt mig in i detta djupare den senaste veckan (i princip all min lediga tid, damp som man har lol) så får jag verkligen känslan av att Jocke vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att elda igång Chrippa. Jag gjorde en lista igår på saker som Jocke anklagat andra för men som det visat sig att det i själva verket är han själv som pysslar med:

Knuffen i trappan - det var han själv som knuffat fosterpappan och inte tvärt om som han hävdade i Expressen innan boken kom ut och det var fosterfamiljen som var förövarna i hans berättelse

Cancerlögnen - det var han själv som ljugit till sin morfar om att hunden fått cancer och skulle avlivas och inte hans mamma som ljög om att hon fått cancer till honom

Nålarna i huden - det är han själv som stuckit sig med nålar både hos mamman och fosterfamiljen och inte hans mamma som tvingat honom att sticka sig med nålar för att ”han har insekter under huden”

Skräckfilmsbesatthet - hävdar att mamman har det men det är han själv som har det

Jag tror även att det han säger i podden och har hävdat i intervjuer osv om att mamman har gaslightat honom och fått honom att psyka ur är precis vad han har gjort med Chrippa. Och obs att jag tycker 100% att Chrippa är ansvarig för sina egna tillkortakommanden och jag håller med honom om vad han säger i avsnitt två att någon borde ha tagit datorn av honom vid den här tiden. Chrippa har uppenbarligen grov adhd och en enormt stor trut som flyger efter alla bollar som kastas emot honom - men det är inte långsökt att tänka sig att Jocke vet om dessa svagheter hos Chrippa och även har agerat därefter. Han har eldat från alla håll. Nästa avsnitt kommer nog att visa på hur Jocke har gått tillväga när han roddat detta ”DRAMAT”.
Citera
2025-12-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ah jag var tvungen att kolla ett par minuter på Chrippas senaste video och han "mår bättre än någonsin" och är "mer full av energi" än någonsin... 2 veckor efter rättegång där han riskerar 6års? Fängelse... Yippi! Livet är en fest!!
Sekten ska tacka gudarna att han har en så pass positiv inställning till livet, jag tror att dom flesta inte hade orkat mer än en enda vecka i Linneas eller Chrippas skor när det var som värst.

Vad har Chrippa för alternativ till att välja att inte låta det negativa ta över?
Citera
2025-12-09, 17:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
För mig handlar min skepticism till hans autismdiagnos främst om att han visar samtliga tecken på att han lider av ett kluster B personlighetssyndom som kan förväxlas med autism vid första anblick.

Han saknar empati.

Han har också tidigare diagnoser som han aldrig har pratat om, men som råkat avslöjas när han offentliggjort papper, det finns förmodligen fler.

Olika tillstånd går in i varandra, man kan absolut vara på skarven. Eller om man hellre vill se det som att autism absolut kan ha samsjuklighet med antisociala drag. Det betyder ju inte att autismen försvinner.

De som får vuxendiagnoser på ADHD och autism, har ofta andra diagnoser i bagaget, som oftast tas bort när de nya diagnoserna ställs. Man behåller bara de gamla också, om inte enbart ADHD och autism kan förklara problematiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in