2025-12-09, 12:48
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ah jag vet också att just narcissister vill använda alla ursäkter de kan för att skylla deras beteende på.
Eftersom de aldrig kan stå för någonting alls.

Ja, det är alldeles riktigt. Dessutom lever ju dessa narcissister ofta i tron om att de oomkullrunkeligt är jordens mittpunkt och är störst, bäst och vackrast. Samt är lite smartare än alla andra.
Citera
2025-12-09, 12:51
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
I övrigt försökte Jocke trigga en 15 åring tjej att begå självmord då han hetsade mot henne på sin blogg och skrev att hon borde ta livet av sig. Han har en tatuering vid sin kuk som lyder "SUG SLYNA" och rekommenderade män som inte kunde få kvinnor till sex frivilligt att möta dem i en gränd och göra slag i saken istället. Och den mannen kallar du för sympatisk, vilket skämt!
Har inget att sätta emot detta. Han har gjort otroligt mycket skit. Och han har ju kvar sin "I love hoes"-tatuering med ett streck över (öh?). Jag har inget intresse av att försvara all skit han gjort. Kanske är han ett svin fortfarande. Man kanske inte kan förändras. Det kan jag inte veta. Men jag vill tro att man kan det. Och jag hoppas det. Men jag kan ha fel.
Citera
2025-12-09, 12:51
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
I övrigt försökte Jocke trigga en 15 åring tjej att begå självmord då han hetsade mot henne på sin blogg och skrev att hon borde ta livet av sig. Han har en tatuering vid sin kuk som lyder "SUG SLYNA" och rekommenderade män som inte kunde få kvinnor till sex frivilligt att möta dem i en gränd och göra slag i saken istället. Och den mannen kallar du för sympatisk, vilket skämt!

Sånt här spelar ingen roll för hans följare. De har redan bestämt sig att Jocke ska förlåtas för att han säger sig ha haft en hemsk uppväxt. Då är allt förlåtet.
Citera
2025-12-09, 12:52
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Har jag sagt att han inte kan göra fel? Nej. Inte heller har jag påstått att det inte finns mytomaner. Så jag vet inte hur anekdoten om din bosniske vän är relevant, men jag har tagit del av din reflektion kring din polares lögner och noterat detta.

Min poäng var att man kan ifrågasätta en vuxen persons och ibland ett barns traumatiska berättelser om man vågar se den obekväma sanningen. Vissa av oss har varit på SiS och Lvu. Folk ljuger åt höger i vänster...ingen mår bra. Jocke är inte sympatisk. Han vinklar allt till sin egen fördel och använder människor i sin omgiving till egen vinning.

Jocke, hans famillj, Linnea...synd om alla inte bara Jocke om man verkligen är empatisk och samtidigt kan man döma dom som man dömer sig själv när man begår misstag.

Du har ett fint hjärta men helt ute o cyklar när det gäller Jocke. Han är en narcissist. Det är mest synd om honom och han ska ha mest pengar. Hade han verkligen brytt sig om sin familj hade han inte blottat allt det här...han tycker alltid synd om sig själv...
Citera
2025-12-09, 12:53
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Nu pushar Anjo för en ny avslöjande video ikväll om del 2.
Förstår att han vill tjäna pengar, tror att det är barn utan vänner och frånvarande föräldrar som följer dessa idioter.
Vem annars orkar lyssna på deras skit?
Hahaha "avslöjande". Vem tror han att han är. Kallar sig själv "Youtubes Janne Josefsson". Vilken jävla tönt.
Citera
2025-12-09, 12:55
Medlem
Citat:
Håller med om allt detta. Men av de inblandade tycker jag att Jocke framstår som den minst galna i detta gäng. Jag hade ingen aning om det här så kallade "dramat" tills för några dagar sen. Personligen har jag inget intresse i själva konflikten. Det jag menade var att jag tror inte att Jocke behöver oroa sig för att bli misstrodd, med tanke på att de som anklagar honom för att ljuga själva framstår som komplett galna. Brorsan är ju kriminell och har ett aktivt missbruk, till exempel.
Jocke framstår som den mest intelligente och det är kanske det du plockar upp. Men psykopater och sociopater är inte sällan väldigt intelligenta, det är det otäcka. Jocke framstår som den sociopatiske intelligente puppetmastern, den framgångsrike som de andra försöker komma nära vilket honom stor makt att orsaka förödelse närhelst han önskar.
Citera
2025-12-09, 12:58
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Min poäng var att man kan ifrågasätta en vuxen persons och ibland ett barns traumatiska berättelser om man vågar se den obekväma sanningen. Vissa av oss har varit på SiS och Lvu. Folk ljuger åt höger i vänster...ingen mår bra. Jocke är inte sympatisk. Han vinklar allt till sin egen fördel och använder människor i sin omgiving till egen vinning.

Jocke, hans famillj, Linnea...synd om alla inte bara Jocke om man verkligen är empatisk och samtidigt kan man döma dom som man dömer sig själv när man begår misstag.

Du har ett fint hjärta men helt ute o cyklar när det gäller Jocke. Han är en narcissist. Det är mest synd om honom och han ska ha mest pengar. Hade han verkligen brytt sig om sin familj hade han inte blottat allt det här...han tycker alltid synd om sig själv...
Jag har sagt hela tiden att det är rätt att ifrågasätta och granska Jocke. På Instagram blir jag utskälld för det.

Jag har aldrig följt Jocke för det ligger inte i mitt intresse, är för gammal för sånt.

Angående att han skulle vara narcissist - det kan jag inte veta. Jag kan ha fel, absolut. Han kanske är ett svin rakt igenom. Jag tycker att brorsan framstår som betydligt mindre trovärdig, det är min åsikt som sagt.
Citera
2025-12-09, 13:02
Medlem
miapetters avatar
Jag tycker verkligen att Julia har fått alldeles för lite skit för Chrippa-dramat. Svartsjuka i all är men hon har ju klara kaninkokerske tendenser. Det är ju hon som försett JL o Anjo med en massa skit. Likadant med denne Gustav, vilken idiot!
Citera
2025-12-09, 13:05
Medlem
Citat:
Det var fel och det är hans ansvar.

Som jag förstår det var han 20-25? Och tjejerna 14 och uppåt? (Var de yngre än så - typ 12? - tycker jag att det är på en annan nivå, då skulle jag nog säga att han är ett äckel rakt igenom.)

Väldigt olämpligt och fel på många sätt och absolut inget jag försvarar. Men så länge det inte var så att han tvingade nån eller utnyttjade nån som var för berusad eller drogad för att kunna "samtycka" (juridiskt sett kan man ju inte samtycka om man ör under 15), så tänker jag att det kanske inte är helt oförlåtligt och att man kanske inte är "körd" som människa för resten av livet. Det är förstås olagligt att en 20-åring har sex med en 14-åring och det är självklart väldigt allvarligt! Och även om tjejen har fyllt 15 så kan det vara olämpligt och moraliskt fel på många sätt.

Jag hade själv äldre pojkvänner i den åldern. Jag hade fyllt 15 så det var lagligt men jag ser det med andra ögon idag. Jag tycker att det är en svår fråga. Jag vill inte på nåt sätt försvara eller ursäkta sånt beteende. Men jag tror och hoppas att människor kan förändras.

Jag är i Jockes ålder och jag vet att folk generellt sett hade en lite annan syn på detta då. Hade man fyllt 15 så ansågs det mycket mer "okej" jämfört med idag. Det var ingen som reagerade på att jag och mina kompisar hade pojkvänner som var över 20 när vi var 15. Det ansågs "normalt" när jag växte upp. Inte för att det är nån ursäkt men ändå.

Att han använt sitt kändisskap i detta syfte är förstås moraliskt förkastligt.

Så nej, jag försvarar inget av detta men jag hatar honom inte utan tänker att han kan vara värd en chans till. Hur tänker du?

Du säger att du inte försvarar Jocke, men samtidigt i samma mening så gör du ju precis det...?

Det är helt ok att 14 åringar och uppåt kan ligga med en 20-25 åring säger du? Men under 14, där går gränsen?

I din affekt med Jocke så suddar du ut dina egna gränser , en chans till, vadå en chans till?

Är det bara Jocke som ska få en chans till eller vad menar du?
Citera
2025-12-09, 13:07
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jocke framstår som den mest intelligente och det är kanske det du plockar upp. Men psykopater och sociopater är inte sällan väldigt intelligenta, det är det otäcka. Jocke framstår som den sociopatiske intelligente puppetmastern, den framgångsrike som de andra försöker komma nära vilket honom stor makt att orsaka förödelse närhelst han önskar.
Så kan det absolut vara. Han verkar lite smartare och kanske är det därför jag tar hans parti. Men också kanske det att jag uppfattar honom som mer "äkta" när han visar känslor. Jag grät när han hälsade på Margot och Rojne. Det kändes äkta men det kanske var fejk, det vet jag förstås inte. Han kanske är en bra skådis, vad vet jag. Chrippa fejkgråter och skrattar åt allvarliga händelser. Det kanske Jocke också gjorde i yngre dagar men som vuxen uppfattar jag inte att han skrattar sådär obehagligt och hånfullt åt allvarliga händelser. Jocke säger ändå saker som jag uppfattar som empatiskt, som att det är bra att hans familj får komma till tals, att han ju inte har sett hela dokumentären och inte vill döma på förhand, att Bodin kan ha menat nåt annat än vad han uppfattade osv. Jag uppfattar inte att Chrippa försöker resonera och se saker från andras perspektiv. Men Jocke kanske bara är lite smartare. Det kanske är ett spel för gallerierna. Vad vet jag.
Citera
2025-12-09, 13:07
Medlem
trillians avatar
En fråga om Joakim Lundells diagnos.

Vad är det för diagnos när man ljuger såhär:
Han säger i intervju med Malou att han inte gick på sin morfars begravning för att han "skämdes för mycket". Släkten blev väldigt arga på honom. Han säger "Jag kunde inte gå dit, jag skämdes ögonen ur mig".

I en helt annan intervju så säger han följande:
"När morfar skulle begravas så glömde mamma säga till mig. Jag skulle bli upphämtad av Chrippas farmor och farfar men mamma hade glömt och säga till dom så jag satt i min lägenhet och missade min morfars begravning".

Detta är då ett uppenbart scenario där han tror att han kan ljuga "hejvilt" och sedan att ingen kommer hålla honom ansvarig för lögnen.

Så jag undrar, är det någon som vet vilken diagnos eller vilket tillstånd en människa hamnar i som gör att man ljuger på detta vis?
Citera
2025-12-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Utan kamera och internet så skulle detta ha varit vilket fjortis och pundar drama som helst

utan kamera och internet så hade de förmodligen stannat i den hålan de kom ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in