2025-12-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Menar du för att bevisa att Jocke förde vidare materialet?

Det är Jocke själv som sagt att han har fått fullmakt på alla Chrippas konton och att det skulle ha varit för försöka få tillbaka Chrippas kanal. Det borde inte vara några svårigheter att ta fram det heller.

Det var tyvärr så att Julia också var inloggad på Chrippas icloud på barnets ipad, så risken är tyvärr att Joakim skyller läckan av alla konversationer på henne istället.

Ja just hade glömt de men de stämmer som du säger
Citera
2025-12-09, 07:57
Bannlyst
Bo-Göran var nyss med i svt och sa att säcken kommer att knytas ihop i del 3.
Han såg väldigt nöjd och självsäker ut när han sa det, så det är bara att avvakta och se på hur Jocke och Anjo kommer jobba stenhårt kommande vecka för att mildra fallet för dom.
Citera
Medlem
Dock visar del två att Jocke och anjo nu fått folk att tro att dokumentären är VINKLAD,vilket de visas nu att den inte är. Och bara där aer man ju hur anjo och Jocke får folk att tro saker utan några som helst bevis eller belägg för det. Så på så vis hoppas jag att dom vaknar. Det är ju inte vinklat. Dom lägger ju fram allt precis som det är. Så jag tycker anjo och Jocke gjort bort sig nu ordentligt. Men deras följare kommer inte ens fatta det . Dom är ju helt bakom flötet. Hoppas ngn förstår och inser att den faktiskt blev lurad att tro att dokumentären var vinklad och tro massa annat som inte är sant. Precis som dom gör med ALLT !!!
Citera
Medlem
Jag grät redan efter några minuter in i avsnittet , hur man behandlat Linneas familj .

Undra om det är spökskrivaren eller förlaget som säger - Det är ett verk av den store Joakim Lundell
Citera
2025-12-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Jag grät redan efter några minuter in i avsnittet , hur man behandlat Linneas familj .

Undra om det är spökskrivaren eller förlaget som säger - Det är ett verk av den store Joakim Lundell

Tänker att Linnea har en stor del själv i och med hennes agerande och samröre med familjen Lundell/Chrippa. Hon är vuxen, hon behöver stå för sina beslut. Men hon har väl ändå lite lekt med elden.

Sedan kan jag bli en smula beklämd när jag läser tråden, visst Jocke och co har makt. Men underskatta aldrig drev på sociala medier och planterad info, det brukar sköta sig själv då.
Citera
2025-12-09, 08:03
Bannlyst
Gick på jockes insta och blev väldigt förvånad över hur lite kommentarer och likes det fanns under hans senaste inlägg.
Trodde att det skulle vara hundratals stöttande kommentarer, men icke, t.o.m nån negativ som han antagligen inte hunnit radera än.
Citera
2025-12-09, 08:09
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Aspergers kom som diagnos 1994, säg att han hade fått diagnos 1995, då hade han varit 10. Det hade klart hjälpt, men eftersom han hade problem från 2-årsåldern så hade det ändå varit i senaste laget. Och inom svensk psykiatri hade man väldigt lite intresse av sådana diagnoser, då man fortfarande trodde att det mesta berodde på barndomen. Ett starkt ointresse för autism, tyvärr.

Idag så kan en lekman peka på hans barndom och förstå på ett ungefär vad som var fel. Men den kunskapen fanns inte i samhället då. Pluggade psykologi kanske 1992 eller något, och då var det fortfarande bråk mellan universiteten om autism skulle behandlas med beteendeterapi eller med psykodynamisk terapi.

Kunskap fanns, men var väldigt nischad. Läser att han bodde i Mjölby. Det kanske inte var Mekka för psykologiska nya kunskaper. Kanske hade det sett annorlunda ut om han bott i en storstad.

Som jag skrev har både Aspergers, ADHD/ADD och Autism funnits långt tidigare än 1994. De har dock ändrat skepnad i form av namn, samt haft haft lite olika innebörd, främst autism (som vi känner den idag, dessutom kan man ju vara mer eller mindre högfungerande, men även vara en (simpelt uttryckt) en grönsak). Att J hade en ganska svår ADHD som barn, tidigare kallat The Asperger Syndrome (kallat både DAMP och MBD på åttiotalet i Sverige och folkmun) var det nog få som missade runt om honom i skola, vård och fosterfamilj. Men behandlingsformen för dessa barn var ju annorlunda under (främst) åttiotalet, och många ansågs främst besvärliga (med all rätt), man trodde även att de skulle må bra av att "byta miljö" och komma till ett mer stabilt och kärleksfullt hem. Kan hjälpa somliga och delvis, dock får/fick de ju istället en otrygghetsproblematik som ett brev på posten och lök på laxen. Vilket J även visar prov på.

Även jag har viss erfarenhet inom arbete omkring dessa diagnoser skall sägas, mer vill jag inte gå in på.

För de intresserade kan man med fördel läsa om de två diagnoserna nedan, samt om dess historik.

Autism och Asperger syndrome och ADHD/ADD:

https://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome

https://simple.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_hyperactivity_disorder
Citera
2025-12-09, 08:13
Medlem
Cadells avatar
"Jag är Youtubes Janne Josefsson"

Wow wow wow!! Nu tar vi det lite lugnt tycker jag.
Bara för att du deltar i en krets med mytomaniska skvallerkärringar så betyder det INTE att du är på samma nivå som en legendarisk grävare.
Citera
2025-12-09, 08:16
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
"Jag är Youtubes Janne Josefsson"

Wow wow wow!! Nu tar vi det lite lugnt tycker jag.
Bara för att du deltar i en krets med mytomaniska skvallerkärringar så betyder det INTE att du är på samma nivå som en legendarisk grävare.

Vem är fällt den "begåvade" kommentaren?
Citera
2025-12-09, 08:17
Medlem
Tycker familjen Lundström framstod som sympatiska och bra människor.
Hoppas att Lundell och hans kompisar inser att det är bäst att inte störa den familjen mer.
Citera
2025-12-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Förtalsutredningarna mot Anjo lades tyvärr ner nyligen.
Då får man hoppas att ”Hatet” givit utredningen nytt bränsle.

Tar för givet att Tv4 och andra kanaler tar avstånd från Jocke och inte ger honom utrymme någonstans.
Det är bra om de visar att de inte accepterar hur han beter sig mot andra människor, de
har en gyllene chans att markera mot, förtal, mobbing, lögner, näthat, skattebrott och kränkningar genom att ta bort honom från alla produktioner.

Det måste vara väldigt skamligt för Tv4 att ha lyft en person när de nu sitter på facit.

Där kommer jag ta mitt ansvar om jag ser honom i rutan igen.

Sen kan SR lägga hans falska sommarprat i malpåse för all framtid.
Citera
2025-12-09, 08:18
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Vem är fällt den "begåvade" kommentaren?

Anjo i del 2 av Hatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in