2025-12-07, 20:10
Medlem
Jag förstår att hon varit jättesjuk (men delvis hennes fel, delvis verkar vården ha misslyckats fånga upp henne också), jag är det i perioder också och vet att det är jobbigt för man tror att man dör, eller så vill man dö, för att slippa lida. Men jag förstår inte Stefans ”din kropp kommer inte att orka mer snart, den kommer att ge upp”

Vad fan? Är det något man vill höra när man själv är rädd, har djävulskt ont och mår dåligt? Hur tänker man att det är tröstande eller stöttande? Är väl bättre att visa att man ser hur dåligt det är ställt, men att man peppar att ”det här klarar du, det kommer att bli bättre”.

Skulle min partner säga att min kropp snart ger upp… Usch, vad obehagligt. För det är den ju nästan påväg att göra, då vill jag inte höra det på det sättet också…
Citera
2025-12-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Fy fan, vilken offerkofta - video ikväll!
Fyfan ja. Jag kunde inte se. Bedrövligt.
Citera
2025-12-07, 21:04
Medlem
Offerkappan är på ja.

Det finns människor som är så mycket sjukare, som inte kan jobba eller plugga. De gör också allt för att må bättre och helst bli friska. Hon har ju inte varit döende eller haft en dödlig diagnos men vill få det att låta så.

Hon får så mycket bekräftelse när hon lägger upp sina dramatiska bilder hon älskar att visa, det är sjukt bara.

Det är sjukt pinsamt.
Citera
2025-12-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Visningar men det beror på hur länge någon tittar också och längden på videon.
Och tack för svar ska sluta titta nu
Citera
2025-12-07, 23:02
Medlem
Hon som tog blodprov inför endoskopin kommenterade hennes hud och hon svarar: ja, jag har sprutor för den. Jag undrar om lurar sig själv ibland om vissa saker är sant eller inte…
Det hon gått igenom är säkerligen tufft men fortfarande inte livshotande som hon får det att låta som.
Folk i kommentarerna måste tagga ner sina hejarop, jag mår illa.
Citera
2025-12-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hon som tog blodprov inför endoskopin kommenterade hennes hud och hon svarar: ja, jag har sprutor för den. Jag undrar om lurar sig själv ibland om vissa saker är sant eller inte…
Det hon gått igenom är säkerligen tufft men fortfarande inte livshotande som hon får det att låta som.
Folk i kommentarerna måste tagga ner sina hejarop, jag mår illa.

Ja, och såklart kom det fram nån till henne även denna video som följer henne.
Citera
2025-12-08, 11:46
Medlem
Förstår att det är jobbigt för Ellie att få kritik när hon är och har varit väldigt sjuk. Man har kunnat se hennes lidande och tror inte att någon skulle vilja befinna sig i hennes situation.

Jag har försökt förstå mig på problematiken med kortison, och det verkar som att hon slutat från en dag till en annan utan att trappa ned. Jag må ha fel om det, men det är så det verkat utifrån. OM det var så hon slutade med kortisonet så kan hon inte ha följt läkares råd. Hon har pratat om att hon ska rensa ut gifter från kroppen osv... men det enda jag tänkt på är hur mycket det måste stressat hennes kropp. Jag förstår att hon greppade efter halmstrån i en desperat situation, att hon verkligen hoppades att det skulle funka. Problemet är bara att hon tog enorma risker som skapade enorm stress i hennes kropp.

Hon verkade till en början bara ha mött läkare på vc/akuten, och det är inte så konstigt att de velat ge henne kortison - deras största rädsla måste ha varit att hon skulle kunnat drabbas av sepsis på grund av alla risker med hennes öppna sår. Det är konstigt att hon inte fick remiss till riktiga hudläkare.

För många personer är kortison något som funkar. Hennes rädsla och budskap utåt har kunnat skada en hel del personer som kan ha skapat en rädsla för att behandlas med kortison. Hennes ilska och misstro mot läkarvården är skadligt. Hon spenderade månader av att försöka härda ut smärtan men det blev ju inte bättre! Som influencer skulle hon ha kunnat reflektera nu i efterhand om det verkligen var rätt att sluta så tvärt med kortison. Vad säger hennes nuvarande hudläkare om det? Hade det gjort någon skillnad?
Citera
2025-12-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Förstår att det är jobbigt för Ellie att få kritik när hon är och har varit väldigt sjuk. Man har kunnat se hennes lidande och tror inte att någon skulle vilja befinna sig i hennes situation.

Jag har försökt förstå mig på problematiken med kortison, och det verkar som att hon slutat från en dag till en annan utan att trappa ned. Jag må ha fel om det, men det är så det verkat utifrån. OM det var så hon slutade med kortisonet så kan hon inte ha följt läkares råd. Hon har pratat om att hon ska rensa ut gifter från kroppen osv... men det enda jag tänkt på är hur mycket det måste stressat hennes kropp. Jag förstår att hon greppade efter halmstrån i en desperat situation, att hon verkligen hoppades att det skulle funka. Problemet är bara att hon tog enorma risker som skapade enorm stress i hennes kropp.

Hon verkade till en början bara ha mött läkare på vc/akuten, och det är inte så konstigt att de velat ge henne kortison - deras största rädsla måste ha varit att hon skulle kunnat drabbas av sepsis på grund av alla risker med hennes öppna sår. Det är konstigt att hon inte fick remiss till riktiga hudläkare.

För många personer är kortison något som funkar. Hennes rädsla och budskap utåt har kunnat skada en hel del personer som kan ha skapat en rädsla för att behandlas med kortison. Hennes ilska och misstro mot läkarvården är skadligt. Hon spenderade månader av att försöka härda ut smärtan men det blev ju inte bättre! Som influencer skulle hon ha kunnat reflektera nu i efterhand om det verkligen var rätt att sluta så tvärt med kortison. Vad säger hennes nuvarande hudläkare om det? Hade det gjort någon skillnad?
Jag håller med dig. Förstår heller inte varför hon inte fick remiss till hudläkare, det låter helt otroligt. Själv har jag alltid fått remiss till hud och också sökt privat till hudkliniken som alltid hjälpt både mig och mitt barn.
Men var det inte på hud hon solade och blev värre? Blev hon värre för att hon inte smorde in sig med någon hudkräm/vaselin?
Men nu finns ju en bot för TSW då, ta de där sprutorna så försvinner det, eller? Är det någon med TSW som tagit sprutorna men ändå har det kvar?
Förstår att Ellie inte vill ha elaka kommentarer men hon har faktiskt bäddat för det med sin "lita inte på läkarna" och att hon minsann inte ska gå till vården utan visa alla att hon ska äta sig frisk via massa olika preparat och rätt diet. Det är inte sunt att som rätt stor influencer påverka människor i den riktningen, man måste vara noga med hur man pratar och inte hitta på sina egna sanningar som inte stämmer samt sluta överdriva.
Citera
2025-12-08, 14:37
Medlem
Beckahestens avatar
Nu gick hon full cancer och rakade bort allt hår. Blev dock snyggare det än med håret, tur att hon har ett huvud som passar utan hår.
Citera
2025-12-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Den där cap behandlingen hon gjorde i Malmö, som hennes fans fick stå för, vad hände med den? Slutade hon bara?
Varför kritiserar hon bara vården, som hon inte ville vända sig till, och inte Cap behandlingen? Den skulle ju göra underverk fick jag för mig.

Nu har hon rakat av sig allt hår, så att ingen kan missa att hon verkligen är sjuk.
Citera
2025-12-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Den där cap behandlingen hon gjorde i Malmö, som hennes fans fick stå för, vad hände med den? Slutade hon bara?
Varför kritiserar hon bara vården, som hon inte ville vända sig till, och inte Cap behandlingen? Den skulle ju göra underverk fick jag för mig.

Nu har hon rakat av sig allt hår, så att ingen kan missa att hon verkligen är sjuk.
Cap-behandlingen fick hon gratis av de som utför det. Typ samarbete men det har aldrig loggats som det vad jag sett. Det är verkligen svindyrt. Hon ville ju ha hjälp med betalning av resorna och hotellen och det fick hon ju fort ihop till. Hon blev ju lite bättre av Cap men så kom solningen och som jag tror detta med NMT som är en väldigt gammaldags tänk att om man inte smörjer in huden att den ska reparera sig själv vilket är idioti.

Ja, vilket drama om att raka av sig håret. Såg en kvinna med cancer göra det häromdagen och hon grät inte en skvätt utan var bara glad samtidigt som hon provade ut en peruk. Ellie vill verkligen ha sympatier, jag förstår att hennes inre krets är medberoende i detta.
Citera
2025-12-08, 16:40
Medlem
Hon skrev på Instagram att gårdagens vlogg var den bästa hon har har lagt ut, hade Stefan sagt. Herregud alltså!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in