2025-12-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Inte så konstigt när någon, som de flesta inte träffat, kommer med en kamera och ska filma till sin offentliga Youtubekanal…. Ja, jag såg att det var Stefan som filmade det mesta, men många skulle bli obekväma när någon filmar till Youtube. Kommer man att synas? Kommer någon höra vad jag säger? Jag skulle inte ens våga skämta.
Jag skulle bli oerhört obekväm om någon kom och började filma vårat julfirande.
Citera
2025-12-30, 10:10
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Jag skulle bli oerhört obekväm om någon kom och började filma vårat julfirande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Men det verkade ju vara väldigt stelt upp i Sundsvall på julafton.

Jag har inte sett några YouTubes för jag orkar inte med henne men om någon kom hem till mig över jul och ville filma som jag inte tyckte kändes ok så skulle jag säga ifrån… ”Jag är inte bekväm med att du filmar, i dag får du lämna kameran i bilen”
Gillar inte personen det så är den fri att lämna mitt hem :-)
Citera
2025-12-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag har inte sett några YouTubes för jag orkar inte med henne men om någon kom hem till mig över jul och ville filma som jag inte tyckte kändes ok så skulle jag säga ifrån… ”Jag är inte bekväm med att du filmar, i dag får du lämna kameran i bilen”

Samma här. Inget filmande på julafton. Undrar om hon frågade om hon fick lägga ut det?!
Citera
2025-12-30, 12:56
Medlem
Jag tänker att många inte skulle våga säga ifrån om kameran ändå. För de vill skapa en trevlig relation och många är konflikträdda.

Man måste ju själv tänka att ta fram en videokamera inte är det bästa sättet att skapa relationer på. Man måste ju fatta att det inte går att umgås normalt med okända när man filmar hela interaktionen.

Liksom man kan fota lite privat, kanske filma lite privat när ens barn får paket eller så. Så säger man till sina följare att ”vi firar jul med andra i år, därför tänker jag inte filma och lägga ut något från det”. Man måste inte visa upp exakt allt.
Citera
2025-12-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Jag kollade lite igår. Inget du missat. En video hade 15 minuter ”intro” där hon städar, bakar och inte har en voiceover ens. Det blir lite tråkigt. Man kan ju prata om vad som helst i voiceovern.
Citera
2025-12-30, 14:38
Medlem
Hon sover på soffan hela tiden och Stefan med Mellon. Han måste köpa en mjukstängande toalettsits för annars blir hon störd. Det är hon själv som är helt störd.
Otroligt hemskt klänning hon fick hjälp av Stefan att sätta på sig på julafton. Förmodligen grävde hon i en IKEA kasse där den legat sen i somras och skrynklat till sig.
Borde önskat sig ett strykjärn i julklapp istället för det verkar hon sakna.
Citera
2025-12-30, 16:44
Medlem
Fast hon verkar vara väldigt omtyckt iom alla julklappar hon fick. Det var ju inte lite om man säger så, och alla paket hon får från följare och mellon. Undra om hon skattar på det.
Är det ens okej att låta sin unge ge sprutan när hon åmar och vrider sig så av smärta? Att ingen anmäler henne
Citera
2025-12-30, 21:43
Medlem
Hon fick ju en hårtrimmer i julklapp, så hon kan fortsätta se sjuk ut.
Citera
2025-12-31, 17:09
Medlem
Hela Ellies identitet är hennes sjukdom/ar. Allt kretsar kring hennes sjukdomar. Hela hon manifesterar sin sjukdom och trivs där. Hon vill vara sjuk och att man ska tycka synd om henne, att hon får stå i centrum, allt ska kretsa kring henne. Nu lägger hon till och med upp febertermometer som ”bevis” på hur synd det är om henne. Hon åmar sig när hon ska ta en spruta (eller som vi får se är det ju Mellon som utsätts för detta). Hon hittar alltid det sjuka när det väl gäller något jobbigt. Skyller på att hon filmar för att få TSW dokumenterat. Herregud. Hennes läkare skulle sett allt skit hon gör och allt hon påstår. Hon vill vara sjuk, hon vill att alla ska tycka synd om henne och ömka för henne.
Senast redigerad av Auntautismi 2025-12-31 kl. 17:21.
Citera
2025-12-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Hela Ellies identitet är hennes sjukdom/ar. Allt kretsar kring hennes sjukdomar. Hela hon manifesterar sin sjukdom och trivs där. Hon vill vara sjuk och att man ska tycka synd om henne, att hon får stå i centrum, allt ska kretsa kring henne. Nu lägger hon till och med upp febertermometer som ”bevis” på hur synd det är om henne. Hon åmar sig när hon ska ta en spruta (eller som vi får se är det ju Mellon som utsätts för detta). Hon hittar alltid det sjuka när det väl gäller något jobbigt. Skyller på att hon filmar för att få TSW dokumenterat. Herregud. Hennes läkare skulle sett allt skit hon gör och allt hon påstår. Hon vill vara sjuk, hon vill att alla ska tycka synd om henne och ömka för henne.
Instämmer helt... Alltså, var det inte två gånger på febertermometern, varför liksom. Stackars Mellon och de andra barnen. Hur många diagnoser och sjukdomar har inte hon haft, hypokondri kanske är en av dem också. Det kanske beror på att hon inte fick kärlek från sin mamma och pappa när hon var liten.
Citera
2025-12-31, 17:31
Medlem
Titta så bra hennes hud blev när hon smorde in sig igen! Sluta nu inte E!!!!
Kanske slutar när det är dags för Stefan att börja jobba igen…..
Citera
2025-12-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Instämmer helt... Alltså, var det inte två gånger på febertermometern, varför liksom. Stackars Mellon och de andra barnen. Hur många diagnoser och sjukdomar har inte hon haft, hypokondri kanske är en av dem också. Det kanske beror på att hon inte fick kärlek från sin mamma och pappa när hon var liten.

Jag tror hon har många av sjukdomarna; säkert inte alla.
Men sättet hon använder sina sjukdomar på, sjukdomsvinst kallas det, kan absolut ha med hennes barndom att göra. Sjukdomsvinsten blir att folk ger henne uppmärksamhet och omtanke, de visar kärlek och att de bryr sig och hon får också bestämma dagens agenda (för man måste ju som utgå från den som är sjuk och inte orkar göra allt. Så då blir det hon som alltid bestämmer om hon alltid spelar på att vara sjuk).

Jag tror de flesta av oss med kroniska sjukdomar som försvårar vår vardag inte vill vara som E. Vi fejkar oss ”friska” så mycket som möjligt så att andra inte ska tycka synd om oss hela tiden m.m. för det är också jobbigt när alla behandlar en utifrån ens sjukdomar och de aldrig försvinner. Man blir inte sin person utan man blir lätt sjukdomarna.
Det kan också vara negativt, man kan bli utbränd, men att spela på sjukdomarna hela tiden är inte hälsosamt… inte för en själv eller ens anhöriga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in