Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är dömd för våldtäkt. Vill du verka helt bakom flötet?

Läs nedan:

Bara i tingsrätten han blir friad från en riktig domstol i hovrätten precis som chalmersfallet där du också förtala en fullständigt oskyldig människa
Citera
2025-12-07, 12:37
Medlem
Citat:
Det är iofs två källor: lawline och Kronofogden. Du tänker att dessa inte har koll?

Och varför ens diskutera skadeståndet? Det viktiga är väl att han hamnar i fängelse för den våldtäkt han har begått mot målsägande. Dels så att hon fpr upprättelse för det han har gjort. Och dels för att han kanske lär sig att respektera nej/upprepade nej och inte gör om det mot andra/inte våldtar andra.

Skadeståndet är ju mer en symbolisk summa I domen som hon kanske kommer få ut. Och som då är viktig för henne om hon tex kommer vara sjukskriven något pga våldtäkten. Ersätter förlorat inkomstbortfall.

Håller med andra användare, man borde kolla hur hennes ekonomi ser ut jobbar hon? Arbetslös fattig skulder, är hon fattig och har skulder är ju risken för att hon bara hittat på allt mångdubbelt högre än om hon är välavlönad och har god ekonomi så talar hon säkert sanning nu vet vi inte hur hennes ekonomi ser ut så svårt att avgöra, vi har ju inte ens en dom
Citera
2025-12-07, 12:40
Medlem
Citat:
Med din konstiga uppfattning så finns inga brott. Utan det är alltid brottsoffret fel att förövare begår brott.

Om jag mördar dig, så kan jag bara hävda "ja, men han var ju så dum så att han bjöd hem mig, han borde ju ha fattat att jag skulle kunna mörda honom". Mördare finns ju. Precis som våldtäktsförövare finns.

Att lita på en vän sedan länge är inte ett lagbrott. Kvinnan har inte gjort något fel när hon lät sin vän sedan länge sova över hos sig.

Att våldta sin vän sedan länge, trots att vånnen säger nej upprepade gånger. Är olagligt. Och väldigt fel. Och det ska han självklart sitta i fängelse för!

Det är därmed bra att kvinnan polisanmälde honom.

..........

Du. I min ungdom har jag sovit i samma säng eller i samma rum otaliga gånger, med både manliga och kvinnliga vänner. Aldrig har vi våldtagit varandra för det! Därför att vi är civilicerade empatiska människor som fattar att man inte har rätt till en annan persons kropp bara för att man sover ihop.

Det var länge sedan människor var ocivilicerade apor. De människor som beter sig som ocivilicerade apor med avsaknad av empati och begår lagbrott, behöver vi ha bakom lås och bom!

Känns det inte genant att försvara en ocivilicerad skojare?

Horan har bara hittat på allt för att få skadestånd finns 0 bevis för våldtäkt
Citera
2025-12-07, 12:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Med din konstiga uppfattning så finns inga brott. Utan det är alltid brottsoffret fel att förövare begår brott.

..........

Du. I min ungdom har jag sovit i samma säng eller i samma rum otaliga gånger, med både manliga och kvinnliga vänner. Aldrig har vi våldtagit varandra för det! Därför att vi är civilicerade empatiska människor som fattar att man inte har rätt till en annan persons kropp bara för att man sover ihop.

Känns det inte genant att försvara en ocivilicerad skojare?

Tidigare nämnde jag två vad jag tycker, våldtäkter av en helt annan kaliber och karaktär. Skulle aldrig få för mig att på något sätt göra dessa huvudpersonerna skyldiga till att ha bidragit till deras öde.

Hela det här fallet känns betydligt mer som en lightläsk i jämförelse och dessutom en rad av massa konstiga beslut som tagits längst med vägen.

Så mitt mål är inte att försvara någon annan än egentligen framtida kvinnor som nu kanske slipper att hamna i samma situation. Om dom inte vill, dvs.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-07 kl. 12:54.
Citera
2025-12-07, 13:18
Medlem
Citat:
Du menar att denna våldtäktsförövare inte kan stoppa sig själv om han är nära en kvinna (precis som en lokförare inte kan stoppa tåget i tid om det står någon på spåret)?

Om det är så illa, vilket det ju visar sig ha varit. Så bör förövaren i detta ärende spärras in på livstid. Han är lika farlig mot kvinnor som ett skenande tåg är mot folk som står på spåret. Går inte att stoppa på annat sätt än att ha honom inom lås och bom. Inte ens upprepade nej stoppar honom...

Sluta slingra dig och svara på frågan istället. Vem är ansvarig? Du eller lokföraren?
Citera
2025-12-07, 13:29
Medlem
Citat:
Nej, han skyllde sedan på alkoholen. Vilket inte är en ärlig ursäkt.

Hade han istället skrivit:

"jag är uppriktigt ledsen och arg på mig själv vad jag har gjort mot dig. Det är oförlåtligt... förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer hålla mig borta från dig. Och jag lovar att aldrig utsätta någon mer för detta igen. Jag kommer även sluta dricka alkohol, då jag tydligen blir helt dum i huvudet av alkohol. Behöver du hjälp av psykolog eller något efter detta, så bekostar jag givetvis psykologbesöken om du vill. Du är min vän. Man gör inte mot sina vänner det jag gjort mot dig! Förlåt! Jag kommer sakna vår vänskap, men jag förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer givetvis också stå för vad jag har gjort inför våra gemensamma vänner. Du ska inte behöva bära hundhuvudet och skammen. Det är jag som ska göra det. Förlåt!"

Så hade det varit en ärligt menad ursäkt.

Istället skyller han först på fyllan. Och sedan på kvinnan. Finns ingen genuin ursäkt i hans meddelanden.

Tom. Bara ett "Förlåt!" Och inget mer, hade varit ärligare.

Men han skyller direkt på fyllan. Och sedan på kvinnan. Vilket indikerar att han kommer göra om detta mot andra kvinnor om han får chansen. Och då gör hon helt rätt som polisanmäler honom. Stoppar honom från att göra fler personer illa.

Han sa förlåt = ursäkt

Han "skyller" på alkohol. Ja? Om det var alkoholen som fick honom att göra det han gjorde så var det väl så. Då är det en ärlig förklaring. Eller ska han ljuga och säga att det inte var alkoholen även fast det var det?

Citera
2025-12-07, 13:41
Medlem
Citat:
Jag är inte den enda som har läsförståelsen och som förstår vad som står i Snapchatkonversationen. Finna fler i tråden som förstår vad som står i Snapchatkonversationen.

Det ör du och några till kvinnohatare som förmodligen inte skulle banga för att våldta kvinnor, som inte förstår vad som står. Och som försöker försvara er jämlike= den dömde våldtäktsförövaren.
Ni gör bort er själva.

Så du menar att mannens försvarsadvokat också gjorde bort sig som försvarade honom i rätten? Försvarsadvokaten skulle förmodligen också våldta kvinnor då eftersom han försvarade en våldtäktsman?

Den enda som gör bort sig här är du och nu börjar du bli så in i helvete desperat att du anklagar oss andra för att vilja våldta kvinnor också. Det är fruktansvärt lågt.

Vi andra anser inte att något är "glasklart" baserat på en tidningsnotis och en kort Snapchatkonversation som går att tolka på olika sätt om man bara tänker liite längre än vad näsan räcker. Det är vi andra som är de sansade och civiliserade här. Det är du som dömer och vill spärra in folk baserat på knapphändig information.

Du hör hemma på medeltiden.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-07 kl. 13:45.
Citera
2025-12-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så du menar att mannens försvarsadvokat också gjorde bort sig som försvarade honom i rätten? Försvarsadvokaten skulle förmodligen också våldta kvinnor då eftersom han försvarade en våldtäktsman?

Den enda som gör bort sig här är du och nu börjar du bli så in i helvete desperat att du anklagar oss andra för att vilja våldta kvinnor också. Det är fruktansvärt lågt.

Vi andra anser inte att något är "glasklart" baserat på en tidningsnotis och en kort Snapchatkonversation som går att tolka på olika sätt om man bara tänker liite längre än vad näsan räcker. Det är vi andra som är de sansade och civiliserade här. Det är du som dömer och vill spärra in folk baserat på knapphändig information.

Du hör hemma på medeltiden.

Ja jag anser inte att snap konversationen säger något, det verkar mer som killen blir anklagad och inte riktigt minns vad som hänt men han tror henne och ber därför om ursäkt
Citera
2025-12-07, 15:13
Medlem
DVikings avatar
Lite Viking 2.0 detta, samma tjöt i tråden också

Våldtäkt är ju ett brott som väcker mycket känslor men nu med den nya lagstiftningen har man verkligen snurrat till det:

- Alla ofrivilliga sexuella handlingar klassas som (det grova brottet) våldtäkt.
- Skadeståndet är minst 200k kronor, betydligt högre än t.ex. misshandel (grov misshandel ca 50k)
- Lägsta straffet är 3 års fängelse.

Denna trippel gör att ett (i efterhand) ovälkommet finger i fittan under lite fyllehångel kan leda till att livet för en annars skötsam person slås sönder fullständigt. Nu kanske den aktuelle gärningspersonen är ett as men handlingen som sådan verkar inte vara något som kan likställas med att grovt pissrånmisshandla någon vilket dessutom ger typ 2 års fängelse och ja inte ens halva skadeståndet.
Citera
2025-12-07, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Horan har bara hittat på allt för att få skadestånd finns 0 bevis för våldtäkt
Det är väl respektlöst att säga. Du har ingen aning om hur det har gått till
Citera
2025-12-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Det är väl respektlöst att säga. Du har ingen aning om hur det har gått till

Visserligen inte men finns inget som tyder på att hon blivit våldtagen
Citera
2025-12-07, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Visserligen inte men finns inget som tyder på att hon blivit våldtagen
Nej men jag tror rubriceringen skrämmer mer än sanningen. Håller med om att ”våldtäkt” är lite att ta i. Men om en tjej är klar och tydlig med vad hon inte vill kanske man ska lyssna på det också…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in