Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-11-24, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Kanske fyllan som är anledningen till att det "bara" blev till sexuella handlingar som är jämförlig med samlag.

Bara fingrarna som det fanns styrsel kvar i.

Tycker HusvagnSvensson ändå har en intressant infallsvinkel.

Hon var ju definitivt den klara i knoppen.

Hon drog ju därifrån. Hon lämnade alltså sitt eget hem, där mitt i natten för att hon var rädd när han inte respekterade hennes upprepade "nej", "sluta" och att hon föste bort hans hand. Så hon drog. Annars vet vi ju inte vad han hade gjort mer.

Han minns ju allt från händelsen, vilket Snapchatkonversationen visar på. Det där med att han var "tokjävlafull" skyller han bara på. Han var ju väldigt medveten om vad han gjorde, trots hennes upprepade Nej. Men skyller det först på fylla. När hon inte köper hans ursäkt, så skyller han på henne istället. Då får hon nog av alla hans dåliga ursäkter över hans olagliga och svinaktiga beteende och avslutar Snapchatkonversationen.

Huruvida hon var påverkad av alkohol eller inte förtäljer inte historien. Så hur kan ni vara så säkra på att hon var helt "klar i knoppen"?

Detta är ju tydligen något han har gjort även mot andra, tidigare. En serieförbrytare med andra ord. Han behöver sitta i fängelse, helt klart. Lära sig att nej alltid är ett nej.
Citera
25-11-24, 06:59
Medlem
Merwinnas avatar
Jag säger som vanligt att jag tycker att tre år är för mycket för en sådan här våldtäkt, när det ändå funnits någon typ av samtycke eller där mannen lätt kunde tro det. Jag menar, det är inte vettigt att sätta sig i en situation där man blir ensam med en man över natten, om man inte vill ha sex. För då händer det så lätt saker som vem som helst skulle kunna förutse, och sedan straffas mannen så här orimligt hårt...

Jag drar min gamla käpphäst igen, som jag alltid brukar dra i sådana här sammanhang, att vi måste tillbaka till de gamla umgängesformerna, där det var helt otänkbart att en man och en kvinna sov över någonstans tillsammans. Om de inte var gifta eller nära släkt såklart, eller mycket medvetet valde att trotsa den regeln, för att de inte kunde låta bli varandra fast de inte kunde gifta sig av någon anledning.

Om en man ändå hade gett en kvinna ett sådant förslag (får jag sova över hos dig, sista bussen har gått), så hade det betraktats som fruktansvärt oförskämt. Förmodligen hade han fått ett slag i ansiktet av hennes handväska!

Och om en ogift man bjöd en kvinna hem till sig som gäst, så var regeln att det måste finnas minst en annan - äldre - kvinna närvarande. Så då fick han bjuda dit sin mamma eller farmor eller syster exempelvis, eller hon fick ta med sig en lite äldre dam. På den tiden hände inga sådana här våldtäkter, för själva situationen uppstod helt enkelt inte.
Citera
25-11-24, 07:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men varför väljer en kvinna att sova hos en person som har påstått dåligt rykte?

Vi vet väl dessutom inte om hon talade sanning här?

Det hela känns fortfarande riggat, det går inte att utesluta att hon har utnyttjat situationen med sikte på ett fett skadestånd?

Visst är det sk*tkonstigt? Och det verkar som att hon planerat den där SMS-konversationen också, så att hon skulle få bevismaterial.
Citera
25-11-24, 07:07
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Bra tjej och lättförtjänta pengar och grabben får skaka galler i 3 år.
Citera
25-11-24, 07:09
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Han o läsa innan den blev låst, men vad man kunde urskilja var att tjejen aldrig fick balle, snubben hade fortsatt tafsa på henne när dom la sig i samma säng, hon ropa nej flera gånger, hon reste sig sedan upp o lämna lägenheten, dagen efter skrev dom till varandra, där han uppenbart minns han tafsat på henne, men finns ingenstans att han tog på muttan eller ens använt ballen på något sätt.
Nok en slik sak. Dette er hvorfor ingen kommer til å bry seg om "voldtekter" en eller annen gang i fremtiden. Hele begrepet blir uthulet av å definere slikt som voldtekt. At man kan tjene raske penger på det gjør det ennå verre. Jeg står gjerne ut med litt tafsing for 200k.
Citera
25-11-24, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Så med andra ord knullade de inte alls, utan hon får nu 200' SEK för lite "smek & ev pull" och han får 2 år på anstalt + 1 år villkorligt? Har jag fattat rätt? Helt sinnesjukt (om de dessutom haft sex tidigare) straff!

Om han hade misshandlat henne och slagit henne sönder och samman (utan ngt sexuellt) skulle straffet blivit detsamma!

Va tvungen kolla, grov misshandel ligger på 1,5-6 år och oftast hamnar de i lägre skalan på 2 år tydligen.

Skadeståndet höjdes väl i samband med att straffskalan ändrades från 2 till 3 år för våldtäkt, så helt riktigt verkar de nu vara 220 000 skattefritt.
Verkar vara många som inte vet att skadestånd är skattefritt för tror inte många här på FB har 440 000 efter skatt då man skriver halv årslön om 220 000, här tjänar tex barnskötare med 5 år i yrket 280-295 000/år före skatt.

Ingen som har fup?
Citera
25-11-24, 07:15
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Bra tjej och lättförtjänta pengar och grabben får skaka galler i 3 år.
Tenk å sende noen i fengsel i tre år for at personen har tafset på deg. Jeg synes det er helt sykt. 3 år er lenge... typ 4-5% av et gjennomsnittlig liv. Jeg hadde blitt besatt av hevntanker, skjønner ikke at disse kvinnfolkene tør, men de belager seg vel på at de fleste menn er fullstendig soja nå.
Citera
25-11-24, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Huruvida hon var påverkad av alkohol eller inte förtäljer inte historien. Så hur kan ni vara så säkra på att hon var helt "klar i knoppen"?

Hon va ju fyllechaffis denna kväll så jag hoppas hon va nykter, han hade börjat prata om att dom skulle ha sex redan i bilen innan dom åkte hem till tjejen.
Citera
25-11-24, 07:16
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Tenk å sende noen i fengsel i tre år for at personen har tafset på deg. Jeg synes det er helt sykt. 3 år er lenge... typ 4-5% av et gjennomsnittlig liv. Jeg hadde blitt besatt av hevntanker, skjønner ikke at disse kvinnfolkene tør, men de belager seg vel på at de fleste menn er fullstendig soja nå.

Ge fan i att tafsa på folk när dom inte vill det det är ganska enkelt att förstå .
Citera
25-11-24, 07:22
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ge fan i att tafsa på folk när dom inte vill det det är ganska enkelt att förstå .
Problemet er ikke at han blir straffet for en uakseptabel oppførsel. Problemet er at straffen står ikke i proporsjon til forbrytelsen i det hele tatt.
Citera
25-11-24, 07:25
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Problemet er ikke at han blir straffet for en uakseptabel oppførsel. Problemet er at straffen står ikke i proporsjon til forbrytelsen i det hele tatt.

Han har nog inte bara tafsat på henne han har väl fistat henne dessutom det är väldigt grovt .
Citera
25-11-24, 07:27
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Han har nog inte bara tafsat på henne han har väl fistat henne dessutom det är väldigt grovt .
Ja, hvis han har holdt henne fast og fistet henne, da er straffen grei. Har ikke sett noe FUP ennå, bare gikk utifra trådsanningen om at det kun var tafsing det var snakk om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in