Citat:
Ursprungligen postat av
Majsmannen2
Så lät även mannens försvarare då?
Det är snarare för kvinnornas skull jag försöker förmedla ett budskap genom att ifrågasätta vissa av dom valen som hon gjort.
Om du bortser från att han blivit dömd för brottet, lägger du noll ansvar på kvinnan som släpade hem blötdjuret? Och dessutom tog av sig frivilligt sina kläder och hoppade i säng med honom.
Hon söker ju aktivt upp situationen.
Och är det nu så hemskt att bli utsatt för dessa brott så finns det mycket att lära sig av den här bruden.
Gör ungefär raka motsatsen så kommer nog varje fall ingen kompis att våldta dig.
Med din konstiga uppfattning så finns inga brott. Utan det är alltid brottsoffret fel att förövare begår brott.
Om jag mördar dig, så kan jag bara hävda "ja, men han var ju så dum så att han bjöd hem mig, han borde ju ha fattat att jag skulle kunna mörda honom". Mördare finns ju. Precis som våldtäktsförövare finns.
Att lita på en vän sedan länge är
inte ett lagbrott. Kvinnan har inte gjort något fel när hon lät sin vän sedan länge sova över hos sig.
Att våldta sin vän sedan länge,
trots att vånnen säger
nej upprepade gånger. Är olagligt. Och väldigt fel. Och det ska han självklart sitta i fängelse för!
Det är därmed bra att kvinnan polisanmälde honom.
..........
Du. I min ungdom har jag sovit i samma säng eller i samma rum
otaliga gånger, med både manliga och kvinnliga vänner.
Aldrig har vi våldtagit varandra för det! Därför att vi är
civilicerade empatiska människor som fattar att man inte har rätt till en annan persons kropp bara för att man sover ihop.
Det var länge sedan människor var ocivilicerade apor. De människor som beter sig som ocivilicerade apor med avsaknad av empati och begår lagbrott, behöver vi ha bakom lås och bom!
Känns det inte genant att försvara en ocivilicerad skojare?