Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Vadå uteblev? Han sa förlåt och han gav en förklaring. Detta uteblev inte alls.
Hursomhelst, vilken jackpot detta blev för kvinnan som fick 220 000 kr in på kontot. Det är verkligen bara kvinnor som göra såpass lättförtjänta pengar.
Nej, han skyllde sedan på alkoholen. Vilket inte är en ärlig ursäkt.
Hade han istället skrivit:
"jag är uppriktigt ledsen och arg på mig själv vad jag har gjort mot dig. Det är oförlåtligt... förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer hålla mig borta från dig. Och jag
lovar att
aldrig utsätta någon mer för detta igen. Jag kommer även sluta dricka alkohol, då jag tydligen blir helt dum i huvudet av alkohol. Behöver du hjälp av psykolog eller något efter detta, så bekostar jag givetvis psykologbesöken om du vill. Du är min vän. Man gör inte mot sina vänner det jag gjort mot dig! Förlåt! Jag kommer sakna vår vänskap, men jag förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer givetvis också stå för vad jag har gjort inför våra gemensamma vänner. Du ska inte behöva bära hundhuvudet och skammen. Det är jag som ska göra det. Förlåt!"
Så hade det varit en ärligt menad ursäkt.
Istället skyller han först på fyllan. Och sedan på kvinnan. Finns
ingen genuin ursäkt i hans meddelanden.
Tom. Bara ett "Förlåt!" Och inget mer, hade varit ärligare.
Men han skyller
direkt på fyllan. Och sedan på kvinnan.
Vilket indikerar att han kommer göra om detta mot andra kvinnor om han får chansen. Och då gör hon helt rätt som polisanmäler honom. Stoppar honom från att göra fler personer illa.