Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-07, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om du leker på järnvägsspåret och blir påkörd av ett tåg, vem bär då ansvaret? Du eller lokföraren?

Du menar att denna våldtäktsförövare inte kan stoppa sig själv om han är nära en kvinna (precis som en lokförare inte kan stoppa tåget i tid om det står någon på spåret)?

Om det är så illa, vilket det ju visar sig ha varit. Så bör förövaren i detta ärende spärras in på livstid. Han är lika farlig mot kvinnor som ett skenande tåg är mot folk som står på spåret. Går inte att stoppa på annat sätt än att ha honom inom lås och bom. Inte ens upprepade nej stoppar honom...
Citera
2025-12-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hittar på? Snapchatkonversationen visar tydligt att han hörde hennes upprepade nej, men fortsatte ändå = våldtäkt. Han har erkänt själv.

Nej Snap konversationen visar att hon anklagar honom för det den visar inget erkännande annat än i din parallella verklighet
Citera
2025-12-07, 08:42
Medlem
Citat:
Vad är det du har så svårt att förstå? Hon ville inte ligga med sin vän sedan länge. Därav hon sa nej upprepade gånger. Han hörsammade inte det utan fortsatte = våldtäkt.

Sådana som honom ska inte gå lösa. De ska sitta bakom lås och bom.

Nja finns inga belägg för några upprepade nej han verkar helt oförstående inför vad hon pratar om i snap konversationen erkänner gör han definitivt inte, domstolen borde kollat om hon har ekonomiska incitament att hitta på alltihop
Citera
2025-12-07, 08:44
Avstängd
Citat:
Vadå uteblev? Han sa förlåt och han gav en förklaring. Detta uteblev inte alls.

Hursomhelst, vilken jackpot detta blev för kvinnan som fick 220 000 kr in på kontot. Det är verkligen bara kvinnor som göra såpass lättförtjänta pengar.

Nej, han skyllde sedan på alkoholen. Vilket inte är en ärlig ursäkt.

Hade han istället skrivit:

"jag är uppriktigt ledsen och arg på mig själv vad jag har gjort mot dig. Det är oförlåtligt... förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer hålla mig borta från dig. Och jag lovar att aldrig utsätta någon mer för detta igen. Jag kommer även sluta dricka alkohol, då jag tydligen blir helt dum i huvudet av alkohol. Behöver du hjälp av psykolog eller något efter detta, så bekostar jag givetvis psykologbesöken om du vill. Du är min vän. Man gör inte mot sina vänner det jag gjort mot dig! Förlåt! Jag kommer sakna vår vänskap, men jag förstår om du aldrig vill se mig igen. Jag kommer givetvis också stå för vad jag har gjort inför våra gemensamma vänner. Du ska inte behöva bära hundhuvudet och skammen. Det är jag som ska göra det. Förlåt!"

Så hade det varit en ärligt menad ursäkt.

Istället skyller han först på fyllan. Och sedan på kvinnan. Finns ingen genuin ursäkt i hans meddelanden.

Tom. Bara ett "Förlåt!" Och inget mer, hade varit ärligare.

Men han skyller direkt på fyllan. Och sedan på kvinnan. Vilket indikerar att han kommer göra om detta mot andra kvinnor om han får chansen. Och då gör hon helt rätt som polisanmäler honom. Stoppar honom från att göra fler personer illa.
Citera
2025-12-07, 08:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Om du vet det varför är du ändå så tvärsäker i detta fall att hon inte ljuger?

Ifall rätt ska vara rätt så finns det egentligen inget erkännande i deras konversation dagen efter.

Snarare ett svar som leder till flera frågor.

Hon påstår faktiskt att dom har haft sex.

Medan domen säger att det skett handlingar som är jämförbara med samlag.

Dvs att dom inte haft sex i ordets rätta bemärkelse.

Jag tycker snubben i konversationen snarare framstår som helt främmande inför vad som faktiskt skett.

Hon hade förmodligen kunnat påstå vad som helst och han hade köpt det.

Gud vad du håller på och försvarar denna förövare! Varför gör du det? Vill du att han ska gå fri och våldta ännu fler kvinnor som blir traumatiserade?

Han skriver och erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men han skiter I dessa ich fortsätter ändå = våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Vi har inte läst domen. Vi har bara läst tidningsartikel över domen. Men då han är dömd för våldtäkt Så har han penetrerat henne, antingen med fingrarna eller ned dolmen.

Hade han bara kladdat utanpå, så hade han blivit dömd för sexuellt övergrepp.
Citera
2025-12-07, 08:51
Avstängd
Citat:
Behövs väl inte? Du vet ju redan att han är skyldig enbart baserat på Snapchatkonversationen och tidningsnotisen. Det hela är ju "glasklart" enligt dig, så vad ska du med en FUP och en större helhetsbild till?

Jag vet att han är dömd för våldtäkt. Och utifrån Snapchatkonversationen låter den domen helt rimlig.
Citera
2025-12-07, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej Snap konversationen visar att hon anklagar honom för det den visar inget erkännande annat än i din parallella verklighet

Han erkänner att han har hållit på med henne trots upprepade nej. Dvs. Han erkänner våldtäkt eller sexuellt övergrepp.
Citera
2025-12-07, 08:57
Avstängd
Citat:
Nja finns inga belägg för några upprepade nej han verkar helt oförstående inför vad hon pratar om i snap konversationen erkänner gör han definitivt inte, domstolen borde kollat om hon har ekonomiska incitament att hitta på alltihop

Hur har du det med läsförståelsen? Läs om, läs rätt:
......
Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

.....

Försök nu förstår vad som står. Han erkänner att han fortsatte trots hennes upprepade nej. Men försöker skylla ifrån sig, först på fyllan. Sedan på kvinnan. Glasklart.
Citera
2025-12-07, 09:05
Medlem
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen? Läs om, läs rätt:
......
Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

.....

Försök nu förstår vad som står. Han erkänner att han fortsatte trots hennes upprepade nej. Men försöker skylla ifrån sig, först på fyllan. Sedan på kvinnan. Glasklart.

Som andra skrivit verkar han ha minnesluckor och inte fatta vad hon snackar om, något erkännande ser jag absolut inte, det är riggat hon vet att han var helt väck och inte mindes något det ser hon till att utnyttja hon hade kunnat påstå vad som helst och få honom att be om ursäkt
Citera
2025-12-07, 09:06
Medlem
Citat:
Han erkänner att han har hållit på med henne trots upprepade nej. Dvs. Han erkänner våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Konstigt att du är den enda som tolkar det så, det säger en hel del om dig feministfitta
Citera
2025-12-07, 09:10
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Gud vad du håller på och försvarar denna förövare! Varför gör du det? Vill du att han ska gå fri och våldta ännu fler kvinnor som blir traumatiserade?

Han skriver och erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men han skiter I dessa ich fortsätter ändå = våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Så har han penetrerat henne, antingen med fingrarna eller ned dolmen.

Hade han bara kladdat utanpå, så hade han blivit dömd för sexuellt övergrepp.

För att ifall bägge två velat undvika att hamna i den här situationen så hade det enkelt gått. Samt det faktum att hon ger mig känslan av att ha utnyttjat situationen till sin egen fördel.

I domen dom citerade från i artikeln så skriver dom en sexuell handling som är jämförbar med samlag. Så bara att hon skriver att dom hade sex gör ju att det redan där känns som att hon är inte så brydd om att förstärka historien med hjälp av ord.

Framgår inte heller att det användes något våld eller hot om våld i samband med deras "sex". Hon lät det alltså hända en och två och tre gånger, men helt plötsligt fick hon nog och gick därifrån utan något motstånd.

Hade det inte varit önskvärt för alla om hon redan vid första fysiska försöket reagerade lika beslutsamt.
Citera
2025-12-07, 09:10
Avstängd
Citat:
Som andra skrivit verkar han ha minnesluckor och inte fatta vad hon snackar om, något erkännande ser jag absolut inte, det är riggat hon vet att han var helt väck och inte mindes något det ser hon till att utnyttja hon hade kunnat påstå vad som helst och få honom att be om ursäkt

Har man minnesförlust skriver man väl det för i helvete! Då skulle han ha skrivt "vad menar du? Jag minns inget av natten!".

Inte fan håller man på och skriver "Jo, det är klart", när hon skriver att han borde ha hört hennes upprepade nej. Inte fan håller man på och skyller på fyllan heller på kvinnan, att man "trodde du drev".

Han vet vad han har gjort. Han erkänner det. Men skyller ifrån sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in