Citat:
Ursprungligen postat av
xenion
Nu är jue inte Jockiboi min idol direkt,,, snarare tvärt om.
Han är en pajas som jag gärna sluppit se på skärmen.
Men att han har behandlats som skit av sin biologiiska mamma är jue rätt uppenbart.
Att hans övriga syskon inte fått samma behandling är också rätt uppenbart.
Att Jockiboi ljugit om att där finns bevis i journalerna för hur han har blivit behandlad är jag inte ett dugg förvånad över.
Dock tvivlar jag inte på att dem sakerna han upplever har hänt är så som han faktiskt har upplevt det även att det inte står i journalerna.
Att SVT gör en dokumentär om detta är jue bara pinsamt, håller med Jockibois argument kring att SVT bråkar om att våldtäktsoffret hade blåa eller vita skor.
Och att lägga fram att bevis inte finns och därmed inprincip säga att han ljuger om hela sin barndom är rätt allvarligt, och förminskande av ett barns traumatiska uppväxt.
Att Chrippa tar sin mamma i försvar är inte heller speciellt konstigt,, bara kolla på ättiksfallet i Eslöv där det bara verkar vara ett av barnen som vatt utsatt och övriga dessutom mer eller mindre hjälper föräldrarna att göra livet värre för det utsatta barnet(utan att dem själva förstår att det är det dem gör)
Det är dessutom rätt normalt i liknande fall att det bara är ett av barnen som får ta all skit.
Givetvis har har inte hans mamma stuckit honom med nålar och sagt att det kommer monsterblod. Givetvis har hon inte heller lurat honom att sätta fingret i en strömförande lampa. Tror du själv att det hände?
Detta är uppenbart fantasier som Jockeboi fått från skräckfilmer han tittat på. Det är lögner precis som lögnerna om anledningen till att han missade morfars begravning eller kattmattsmåltiden.
Det är självklart att inte allt som händer i en människas liv kan dokumenteras i hans journaler.
Men om det verkligen hade varit fråga om en så omfattande vanvård som Jockiboi vittnar om så hade:
1. Åtminstone
något omnämnande av vanvård funnits i journalerna.
2. Andra syskon eller anhöriga intygat mammans beteende.
Nu finns det inget som dokumenterar vanvård i barndomen
före dess att Jockiboi släppte sin självbiografi 2017. Detta är så klart extremt suspekt.
Får en mor som sticker sitt barn med nålar och elektrifierar honom behålla sina resterande barn? Även om de i och för sig inte utsatts för någon misshandel? Svar: nej. Även om övriga barn inte utsätts för misshandel hade det i en sådan situation blivit LVU på samtliga barn.