Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag är inte ett jävla dugg imponerad eftersom till och med forskare, experter och professorer kan ha fel ibland. Så jävla mycket text och annat som de producerar så skulle det ju vara konstigt om de aldrig hade nåt minsta lilla fel.
Det är inte ens vad det handlar om. Det finns en förbannat stor skillnad på att producera något (en studie) där det förekommer fel
och att ha en gravt, felaktig tolkning av olika statistiska koncept.
Vilket tror du är mest problematiskt ifall folk ska förlita sig på forskare som tolkar saker? Jo, givetvis det senare. För det senare indikerar att man inte har bemästrat de statistiska koncepten och verktygen som man jobbar med till fullo. Detta riskerar att leda till att man misstolkar studier och drar felaktiga slutsatser.
Det misstag som Wold begick faller inom den sistnämnda kategorin. Det sistnämnda är något helt annat och är mycket mer allvarligt för det visar på en fundamental, grundlig felaktig förståelse kring olika centrala statistiska koncept.
Så det du beskriver är inte ens relaterat till min rättning. Men det är ju såhär det är... förminskningar, förminskningar, förminskningar. Det är en massa härskartekniker stup i kvarten. Det är tröttsamt och jävligt fegt.
Men visst, du och andra feminister kan raljera över min kompetens. Men kompetensen finns där för annars skulle jag inte kunna rätta en professor, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Tvärtom, det som identifierar en genuint högintelligent människa är nyfikenheten och orädslan för att testa och lära av sina misstag om och om igen. Alltså att ha förmågan och flexibiliteten att inse och ta till sig att man varit inne på fel spår och ändra sig. En talang och förmåga som du SAKNAR HELT OCH HÅLLET.
Men det där är ju bara substanslöst påhitt. Det är precis tvärtom. Jag har gått på djupet med saker och ting. Det är därför jag är så stensäker i mina slutsatser emellanåt. Om jag har gått på djupet och gjort min hemläxa. Ska jag då vika ner mig när någon raljerar över saker jag har sagt som jag vet stämmer? Nej, det kommer jag inte göra. Om du eller andra feminister då inte kan ta att jag gör sanningsenliga uttalanden så är det ni som har ett problem, inte jag. Jag söker efter sanningen hela tiden.
Du har inga som helst belägg för att jag skulle ha svårt att erkänna när jag har tänkt fel. Du resonerar oärligt.
Om någon däremot skapar en halmgubbe av något jag har sagt och får för sig att jag ska ''rätta mig'' utifrån deras missförstådda uppfattning om vad jag menade, så är det något helt annat. Det är inte ett legitimt skäl för mig att rätta mig.
Du och Lupac är ju livrädda för att göra fel. Men jag förstår er lite.. ni registrerade er på FB och blev helt chockade över att folk på den här sidan kräver att ni håller er till sanningen, applicerar logiskt resonerande etc. Det blev för mycket. Helt plötsligt fungerar inte känsloargumenten utan nu tvingas ni använda er hjärna och det klarar ni inte av. Varför klarar ni inte av det? För att ni har ingenting att komma med.
Ni sitter bara och provocerar stup i kvarten. Det är bara en massa härskartekniker ifrån er sida.
Förstår du inte hur absurt ditt beteende är? I en riktig debatt hade ni förlorat på walk over. För i en riktig, seriös debatt så är härskartekniker förbjudna. Minsta försök till det och en moderator hade tillrättavisat er.
Men det är givetvis bekvämt att sitta anonymt och bara skriva en massa dynga till andra men du förgiftar din själ på sikt och du visar bara för dig själv och andra att du är riktigt feg.
Skillnaden mellan dig och mig att jag hade sagt till dig face to face:
''Du är korkad'', för det är precis vad du är. Och du hade inte gjort ett skit åt saken för jag vet att du är en feg krake baserat på hur du beter dig här på forumet. Trots upprepade tillsägelser och uppmaningar att sluta tjafsa så slutar du aldrig.
Jag börjar tro att du har en personlighetsstörning.
Och jag är hemskt ledsen (not) över att jag tvingas rätta er när ni tänker fel. Det är inte mitt fel att er nivå är så låg. Det är ert problem.
Sanningen är det som gäller, inget annat.
Varför jag uttrycker mig hårt mot er är för att ni struntar i sanningen, bryr er inte om logik, tjafsar, förminskar andra, kör med en massa härskartekniker etc. Det är dagisfasoner.