2025-12-04, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är det för att muslimska kvinnor blir slagna till underkastelse om de yttrar nåt negativt om sina lättkränkta muslimska män?

Dessutom har du ju ingen jäkla aning om vad muslimska kvinnor pratar om sinsemellan med sina systrar, mostrar, mödrar, väninnor, osv. Nog fan ventilerar de om sina lättkränkta och patetiska muslimska män.

Jag har jobbat med många unga muslimska tjejer och jag kan lova dig att inom deras community skvallras det hej vilt. De har stenkoll på varandra och männen är inte ett dugg bättre.

Sen har de sina 200 gästers bröllop stup i kvarten och hälften känner inte ens brudparet utan går dit bara för att "ha koll".

Skitsnack rättigenom.

Att du inbillar dig att du har bättre koll på vad kvinnorna här i Indonesien säger och gör än jag som bott och varit gift här på Java i över 20år är skrattretande.

Men men, det är precis detta beteende från er svenska kärringar som gjort även min fru avigt inställd till er. Ni klampar på i territorium ni har noll koll på och "vet minsann" om hur saker står till och ska vara. ..samtidigt som ni är totalt tomma kulturellt och har en total avsaknad en egen kvinnoidentitet (förutom Insta och lajvandet på sociala medier).

Patetiska. En avart som gärna får dö ut.
Citera
2025-12-04, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Skitsnack rättigenom.

Att du inbillar dig att du har bättre koll på vad kvinnorna här i Indonesien säger och gör än jag som bott och varit gift här på Java i över 20år är skrattretande.

Men men, det är precis detta beteende från er svenska kärringar som gjort även min fru avigt inställd till er. Ni klampar på i territorium ni har noll koll på och "vet minsann" om hur saker står till och ska vara. ..samtidigt som ni är totalt tomma kulturellt och har en total avsaknad en egen kvinnoidentitet (förutom Insta och lajvandet på sociala medier).

Det var därför jag frågade.

Eftersom du hatar svenska kvinnor så försökte du få det att verka som om det bara är svenska kvinnor som "hänger ut sina män" och att män aaaaldrig "skvallrar" om sina fruar eller "hänger ut" dem.

Efter att ha bott i Malmö i alldeles för många år och jobbat med människor från alla världens hörn, kan jag med 100% garanti berätta för dig att kvinnor och män från alla världens hörn skvallrar om varandra, sina partners, om varandras barn, släktingar, osv osv osv.

Precis som svenska män och kvinnor. Och garanterat som indonesiska män och kvinnor.

Kvinnor över hela världen pratar om sina män med varandra. Att du ser det som att "hänga ut" kanske berättar mer om dig och ditt umgänge än om just svenska kvinnor.

Jag jobbade faktiskt med en tjej från Indonesien som jag först fick ett väldigt gott intryck av. Men sen helt plötsligt hade hon gått och pratat med chefen om en annan kollega, ganska allvarliga grejer som hon borde ha tagit upp med kollegan först. Sen försökte hon rättfärdiga det med en bs ursäkt. Efter det hade jag svårt för att lita på henne och var på min vakt kring henne.

Hade jag varit lika korkad och hatisk som du hade jag såklart börjat dra massor med hysteriska slutsatser om indonesiska kvinnor. Men nu är jag ju lite mer sansad och grundad än du. Och bör tilläggas, din fru verkar lika korkad som du om hon hatar 5+ miljoner kvinnor bara baserat på ditt skvaller och skitsnack som är baserat på vad? Totalt 20 svenska kvinnor (högt räknat)?

Vidare, det här med att svenska kvinnor skulle sitta i sociala medier mer än indonesiska kvinnor. Jag har sett massor med videos där indonesiska tjejer och kvinnor bjuder ut sig själva så jävla billigt, desperat och lättklätt att till och med jag som svensk rodnar.
Senast redigerad av Jenny9 2025-12-04 kl. 13:51.
Citera
2025-12-04, 14:01
Medlem
Citat:
Det var därför jag frågade.

Eftersom du hatar svenska kvinnor så försökte du få det att verka som om det bara är svenska kvinnor som "hänger ut sina män" och att män aaaaldrig "skvallrar" om sina fruar eller "hänger ut" dem.

Efter att ha bott i Malmö i alldeles för många år och jobbat med människor från alla världens hörn, kan jag med 100% garanti berätta för dig att kvinnor och män från alla världens hörn skvallrar om varandra, sina partners, om varandras barn, släktingar, osv osv osv.

Precis som svenska män och kvinnor. Och garanterat som indonesiska män och kvinnor.

Kvinnor över hela världen pratar om sina män med varandra. Att du ser det som att "hänga ut" kanske berättar mer om dig och ditt umgänge än om just svenska kvinnor.

Jag jobbade faktiskt med en tjej från Indonesien som jag först fick ett väldigt gott intryck av. Men sen helt plötsligt hade hon gått och pratat med chefen om en annan kollega, ganska allvarliga grejer som hon borde ha tagit upp med kollegan först. Sen försökte hon rättfärdiga det med en bs ursäkt. Efter det hade jag svårt för att lita på henne och var på min vakt kring henne.

Hade jag varit lika korkad och hatisk som du hade jag såklart börjat dra massor med hysteriska slutsatser om indonesiska kvinnor. Men nu är jag ju lite mer sansad och grundad än du. Och bör tilläggas, din fru verkar lika korkad som du om hon hatar 5+ miljoner kvinnor bara baserat på ditt skvaller och skitsnack som är baserat på vad? Totalt 20 svenska kvinnor (högt räknat)?

Vidare, det här med att svenska kvinnor skulle sitta i sociala medier mer än indonesiska kvinnor. Jag har sett massor med videos där indonesiska tjejer och kvinnor bjuder ut sig själva så jävla billigt, desperat och lättklätt att till och med jag som svensk rodnar.

Försöker du trumfa TomatKungen i anekdotfabricering eller vad är det frågan om?

Sen kan man ju även fråga sig vad det för jävla sidor du hänger på om dagarna. Du är fan sjukare än jag trodde. Vilken normal och frisk människa har sett "massor med videos där indonesiska kvinnor bjuder ut sig"?
Citera
2025-12-04, 15:42
Medlem
Citat:
Skitsnack rättigenom.

Jenny9 inbillar sig att hon bättre koll på alla människor än vad de själva har. Hon brukar t ex berätta för prostituerade kvinnor härinne hur det är att vara prostituerad, eller för män hur det är att vara man osv.

Stenkoll har hon på allt, hur alla människor tänker, känner och fungerar. Dessutom sitter hon ju enligt egen utsago och tittar på videos med indonesiska horor dagarna i ända så det är ju definitivt en merit så god som någon.

Så att hon har bättre koll på indonesiska kvinnor än vad du eller indonesiska kvinnor själva har tvivlar jag inte en sekund på
Citera
2025-12-04, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jenny9 inbillar sig att hon bättre koll på alla människor än vad de själva har. Hon brukar t ex berätta för prostituerade kvinnor härinne hur det är att vara prostituerad, eller för män hur det är att vara man osv.

Stenkoll har hon på allt, hur alla människor tänker, känner och fungerar. Dessutom sitter hon ju enligt egen utsago och tittar på videos med indonesiska horor dagarna i ända så det är ju definitivt en merit så god som någon.

Så att hon har bättre koll på indonesiska kvinnor än vad du eller indonesiska kvinnor själva har tvivlar jag inte en sekund på

Ja, det är verkligen patetiskt.
Citera
2025-12-04, 17:36
Avslutad
Citat:

Försöker du trumfa TomatKungen i anekdotfabricering eller vad är det frågan om?

Sen kan man ju även fråga sig vad det för jävla sidor du hänger på om dagarna. Du är fan sjukare än jag trodde. Vilken normal och frisk människa har sett "massor med videos där indonesiska kvinnor bjuder ut sig"?

Citat:

Citat:
Ja, det är verkligen patetiskt.

😂😂😂

Asså detta är underhållning! Tack för att ni ändå bjuder på er själva Humpy n Dumpy 😆
Senast redigerad av Jenny9 2025-12-04 kl. 17:47.
Citera
2025-12-04, 19:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Tack för att ni ändå bjuder på er själva Humpy n Dumpy 😆

Du menar nog Humpty n Dumpty.
Citera
2025-12-04, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du menar nog Humpty n Dumpty.

Nej det menade jag inte. Uttala dig inte om sånt du inte har koll på.
Citera
2025-12-04, 21:49
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ja, det blev hon. Tror du att Agnes Wold är någon övermänniska som inte kan göra fel? Du får jättegärna försöka kritisera min kritik av en del uttalanden som hon har gjort här (se meddelandelänk nedanför):
Och du är förstås en övermänniska som aldrig kan göra fel?

Varför denna sjukliga besatthet av Agnes Wold? Obesvarad kärlek? Eller beror det helt enkelt på att hon är bättre än dig och många andra män på åtskilliga sätt? T ex som bakteriolog, folkbildare, medieprofil och samhällsdebattör.

Vet du förresten att hennes far var statistikprofessor, hennes mor disputerade i matematik och hennes morfar var den förste svensken som tilldelades ett nobelpris (kemi)?

Jag förstår att du är avundsjuk på Agnes som har högt uppsatta akademiska auktoriteter i sin stamtavla.
Citera
2025-12-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Och du är förstås en övermänniska som aldrig kan göra fel?

Varför denna sjukliga besatthet av Agnes Wold? Obesvarad kärlek? Eller beror det helt enkelt på att hon är bättre än dig och många andra män på åtskilliga sätt? T ex som bakteriolog, folkbildare, medieprofil och samhällsdebattör.

Och som vanligt så fokusförflyttar du. Först skrattar du åt att jag skulle kunna rätta Agnes Wold. När detta gjordes och du får belägg för detta ja men då är jag besatt av Agnes Wold. Det går inte att övertyga dig om något.

Fast vad har du för belägg för att hon är bättre? Har du svårt att läsa det som skrivs? Jag rättade nyss henne.. inte tvärtom. Alltså har jag bestyrkt att jag har en bättre förståelse kring vissa statistiska koncept än vad hon har. Att du sedan tror.... att hon är en bättre debattör exempelvis, det är ju bara meningslös spekulation. Det har du ju inga belägg för överhuvudtaget. Men jag förstår det är jobbigt att se din feministidol bli rättad.... :/.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vet du förresten att hennes far var statistikprofessor, hennes mor disputerade i matematik och hennes morfar var den förste svensken som tilldelades ett nobelpris (kemi)?

Jag förstår att du är avundsjuk på Agnes som har högt uppsatta akademiska auktoriteter i sin stamtavla.

Och? Det innebär inte att hon är på samma nivå han var.

Du har inte studerat logik något, det är därför du tänker så knasigt. Du tror att bara för att en auktoritet säger något så är det sant. Men så fungerar det inte. Det spelar ingen roll om lilla Kalle på 10 år säger något eller om 70 åriga professorn Agnes säger något. Det enda relevanta är om någons resonemang är korrekt. Din dumma gås. Hur fan är det fatt med hjärnkontoret? Tror du att jag imponeras över någons akademiska meriter? Nej, jag imponeras av exceptionell kompetens och intelligens.

Det enda som har relevans är huruvida resonemangen är korrekta eller inte. Fattar du? Sanningen står på egna ben. Vem som har sagt vad har noll betydelse.

Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk? Och trots att hon är en högt uppsatt auktoritet, så blev hon rättad av mig. Vad säger det egentligen? Jo, det säger att jag förmodligen kan en hel del själv. Men du är ju blind för sanningen. Det har man ju förstått.

Du får jättegärna kritisera min kritik. Men det gör du inte för du har ingenting att komma med. Det är bara en massa känslor ifrån din sida.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-12-04 kl. 22:07.
Citera
2025-12-04, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk? Och trots att hon är en högt uppsatt auktoritet, så blev hon rättad av mig. Vad säger det egentligen? Jo, det säger att jag förmodligen kan en hel del själv. Men du är ju blind för sanningen. Det har man ju förstått.

Jag är inte ett jävla dugg imponerad eftersom till och med forskare, experter och professorer kan ha fel ibland. Så jävla mycket text och annat som de producerar så skulle det ju vara konstigt om de aldrig hade nåt minsta lilla fel.

Tvärtom, det som identifierar en genuint högintelligent människa är nyfikenheten och orädslan för att testa och lära av sina misstag om och om igen. Alltså att ha förmågan och flexibiliteten att inse och ta till sig att man varit inne på fel spår och ändra sig. En talang och förmåga som du SAKNAR HELT OCH HÅLLET.
Citera
2025-12-05, 01:27
Medlem
Citat:
Jag är inte ett jävla dugg imponerad eftersom till och med forskare, experter och professorer kan ha fel ibland. Så jävla mycket text och annat som de producerar så skulle det ju vara konstigt om de aldrig hade nåt minsta lilla fel.

Det är inte ens vad det handlar om. Det finns en förbannat stor skillnad på att producera något (en studie) där det förekommer fel och att ha en gravt, felaktig tolkning av olika statistiska koncept.

Vilket tror du är mest problematiskt ifall folk ska förlita sig på forskare som tolkar saker? Jo, givetvis det senare. För det senare indikerar att man inte har bemästrat de statistiska koncepten och verktygen som man jobbar med till fullo. Detta riskerar att leda till att man misstolkar studier och drar felaktiga slutsatser.

Det misstag som Wold begick faller inom den sistnämnda kategorin. Det sistnämnda är något helt annat och är mycket mer allvarligt för det visar på en fundamental, grundlig felaktig förståelse kring olika centrala statistiska koncept.

Så det du beskriver är inte ens relaterat till min rättning. Men det är ju såhär det är... förminskningar, förminskningar, förminskningar. Det är en massa härskartekniker stup i kvarten. Det är tröttsamt och jävligt fegt.

Men visst, du och andra feminister kan raljera över min kompetens. Men kompetensen finns där för annars skulle jag inte kunna rätta en professor, eller hur?

Citat:
Tvärtom, det som identifierar en genuint högintelligent människa är nyfikenheten och orädslan för att testa och lära av sina misstag om och om igen. Alltså att ha förmågan och flexibiliteten att inse och ta till sig att man varit inne på fel spår och ändra sig. En talang och förmåga som du SAKNAR HELT OCH HÅLLET.

Men det där är ju bara substanslöst påhitt. Det är precis tvärtom. Jag har gått på djupet med saker och ting. Det är därför jag är så stensäker i mina slutsatser emellanåt. Om jag har gått på djupet och gjort min hemläxa. Ska jag då vika ner mig när någon raljerar över saker jag har sagt som jag vet stämmer? Nej, det kommer jag inte göra. Om du eller andra feminister då inte kan ta att jag gör sanningsenliga uttalanden så är det ni som har ett problem, inte jag. Jag söker efter sanningen hela tiden.

Du har inga som helst belägg för att jag skulle ha svårt att erkänna när jag har tänkt fel. Du resonerar oärligt.

Om någon däremot skapar en halmgubbe av något jag har sagt och får för sig att jag ska ''rätta mig'' utifrån deras missförstådda uppfattning om vad jag menade, så är det något helt annat. Det är inte ett legitimt skäl för mig att rätta mig.

Du och Lupac är ju livrädda för att göra fel. Men jag förstår er lite.. ni registrerade er på FB och blev helt chockade över att folk på den här sidan kräver att ni håller er till sanningen, applicerar logiskt resonerande etc. Det blev för mycket. Helt plötsligt fungerar inte känsloargumenten utan nu tvingas ni använda er hjärna och det klarar ni inte av. Varför klarar ni inte av det? För att ni har ingenting att komma med.

Ni sitter bara och provocerar stup i kvarten. Det är bara en massa härskartekniker ifrån er sida.

Förstår du inte hur absurt ditt beteende är? I en riktig debatt hade ni förlorat på walk over. För i en riktig, seriös debatt så är härskartekniker förbjudna. Minsta försök till det och en moderator hade tillrättavisat er.

Men det är givetvis bekvämt att sitta anonymt och bara skriva en massa dynga till andra men du förgiftar din själ på sikt och du visar bara för dig själv och andra att du är riktigt feg.

Skillnaden mellan dig och mig att jag hade sagt till dig face to face: ''Du är korkad'', för det är precis vad du är. Och du hade inte gjort ett skit åt saken för jag vet att du är en feg krake baserat på hur du beter dig här på forumet. Trots upprepade tillsägelser och uppmaningar att sluta tjafsa så slutar du aldrig.

Jag börjar tro att du har en personlighetsstörning.

Och jag är hemskt ledsen (not) över att jag tvingas rätta er när ni tänker fel. Det är inte mitt fel att er nivå är så låg. Det är ert problem.

Sanningen är det som gäller, inget annat.

Varför jag uttrycker mig hårt mot er är för att ni struntar i sanningen, bryr er inte om logik, tjafsar, förminskar andra, kör med en massa härskartekniker etc. Det är dagisfasoner.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-12-05 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in