2025-12-04, 22:43
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag har märkt att främst kvinnor blandar äpplen och päron, när de diskuterar detta. Har de så låg intelligens att de inte kan skilja mellan dessa två frukter?

De verkar inte förstå att det är Jockes ord i boken som vuxen som granskas och ifrågasätts.

Jag som fått höra att kvinnor är smartare och mognare än män. Verkar som att denna dokumentär oavsiktligt även avslöjat att så är inte fallet.

Oroväckande att se inlägg och videos från främst kvinnor på tiktok som ska ge sin på vad som är rätt och fel när man granskar. Sedan kommer de dessutom inte med något av värde, de upprepar som papegojor det Jocke sagt. Tragiskt.

När dokumentären visats så var det stor blandning på alla som kommentera, olika kön och ålder. Men nu är 95% dessa WT-mammor. Inte svårt första att det beror på deras egna tillkortakommanden och dåliga föräldraskap. Bland dessa har det blivit ett försvar att vara dåliga föräldrar för dom kan säga och tro "jag är en supermamma, jag är 100% bättre än vad Joakims mamma var". Där har du psykologin bakom det hela.
Citera
2025-12-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avanoir
Jag har vuxit upp med en psykisk sjuk förälder, med suicidförsök och psykoser, och upplever berättelserna om mammans beteende som extrema och dramatiska. Monsterblod, rep i handen i köket och kolla på skräckfilm hela tiden? Väldigt långt ifrån hur det brukar se ut i verkligheten, mer som hur någon med begränsad erfarenhet av såna situationer skulle målande beskriva "en psykisk sjuk mamma".

Att exploatera detta är verkligen sjukt. Och hans mamma är i förhållande till JL:s mediala och ekonomiska makt chanslös när det gäller att göra sin röst hörd. Hon kanske brast i sitt föräldraskap men att bli anklagad för tortyr utan bevis och inte kunna försvara sig är verkligen skevt. Media bär en stor del av skulden också, ingen kollar källor?
Jag håller med, hans beskrivningar av situationerna är teatraliska och låter inte självupplevda. Det låter som fiction snarare än en självbiografi. Han har väl sedermera också producerat skräckfilm?
Citera
2025-12-04, 22:49
Medlem
Det är konstigt att Bo bestämt sig för att försvara mamman specifikt samt familjerna Berg/Lundström för oss skattebetalares pengar.

Helt utan rimliga frågor till mamman som: hur kommer det sig att din son Jacke har gått ut i en podd och pratat om ditt missbruk och hur Jacke o Chrippa flydde in i CS världen för att slippa se missbruket.

Det kanske är därför mamman inte stämmer Jocke för förtal, för då skulle mycket komma upp i en rättegång.

Jobbiga psykiska problem som inte mamman vill ska komma ut.

Det är smidigt för mamman att låta skattefinansierade Bo Kasper föra sin talan.

Nackmassage Bosse.

Skönt med nackmassage av dotter o mamma Bosse
Citera
2025-12-04, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Det är konstigt att Bo bestämt sig för att försvara mamman specifikt samt familjerna Berg/Lundström för oss skattebetalares pengar.

Helt utan rimliga frågor till mamman som: hur kommer det sig att din son Jacke har gått ut i en podd och pratat om ditt missbruk och hur Jacke o Chrippa flydde in i CS världen för att slippa se missbruket.

Det kanske är därför mamman inte stämmer Jocke för förtal, för då skulle mycket komma upp i en rättegång.

Nackmassage Bosse.

Du har inte heller förstått att dokumentären handlar om att Joakim ljuger om vad som står i hans journaler
Citera
2025-12-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Vad tycker du om Jockes eget föräldraskap då? Skyddar han sina barn? Som han exponerar dem på nätet? På bilder och filmer som kommer finnas kvar för alltid. Som pedofiler kan snaska i.

Med Jocke som offentligt krigar med hela sin familj, med Jockes och Jonnas porrfilmer ligger ute på nätet, med Jocke känd för ”veckans runk” - tycker du inte att Jocke borde ha skyddat sina barn från offentligheten?
Jag vet knappt vem han är förutom att jag såg dokumentären på TV4. Det jag såg var att han var ärlig i sin sorg över att ha blivit övergiven. Jag har inte heller läst boken men när jag såg hans familj och speciellt hans mamma uttala sig i den senaste dokumentären på SVT så var det endast för att skylla ifrån sig. Det är fullt möjligt att allt skett som Joakim sagt eller så har minnet hos ett barn förvrängts p.g.a. sorg. Skulden för att ett barn blir övergivet ligger alltid hos föräldrarna. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Citera
2025-12-04, 22:51
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Nackmassage Bosse.

Engång för alla! Dom var 1-2år när Jocke bodde hemma. Förstå det! Missbrukat Jacke hänvisar till är långt senare. Varför envisas med detta?
Citera
2025-12-04, 22:59
Medlem
Citat:

Nackmassage Bosse.

Herrejesuskristus.. !

Det är heller inte detta som dokumentären handlar om.
Den handlar om att Jocke byggt ett varumärke och gjort sig rik på en fasansfull berättelse om sin barndom, en berättelse som kanske inte är sann, att han kanske tagit sig upp till toppen genom att förstöra andras liv (och gissningsvis kan de andra avsnitten komma att handla om huruvida detta är ett systematiskt beteende han har) och huruvida det har gått rätt till när media omfamnat och skjutit en sådan en sådan person till höjderna.
Citera
2025-12-04, 23:00
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Du har inte heller förstått att dokumentären handlar om att Joakim ljuger om vad som står i hans journaler

Ser främst att det är anklagelserna om tortyr,misshandel både fysisk och psykiskt av mamman som han basunerar ut i boken samt i 199 st tv soffor som är det sjuka här. Sen att folk har svårt att se att avt köpt in denna dokumentär är märkligt den verkar ju extremt populär och viktigare än val,krig osv allt.

Sen tror jag inte att jocke ljuger han har bog skeva minnen då han uppenbart hade problem i barndomen och även senare. Minns själv knappt något från min barndom men har lite skeva minnen som jag mest tror är vanföreställningar. Lätt att förvränga minnet spec när rusningsmedel varot centralt i livet och det har vi nog gemensamt.
Citera
2025-12-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag vet knappt vem han är förutom att jag såg dokumentären på TV4. Det jag såg var att han var ärlig i sin sorg över att ha blivit övergiven. Jag har inte heller läst boken men när jag såg hans familj och speciellt hans mamma uttala sig i den senaste dokumentären på SVT så var det endast för att skylla ifrån sig. Det är fullt möjligt att allt skett som Joakim sagt eller så har minnet hos ett barn förvrängts p.g.a. sorg. Skulden för att ett barn blir övergivet ligger alltid hos föräldrarna. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Citat från ditt tidigare inlägg:
Citat:
Dock så innebär föräldraskap att man alltid skyddar sina barn.Oavsett vad.
Min fråga var om du tycker att Jocke skyddar sina barn? Eller exploaterar han dem, precis som han exploaterar sin mamma?

Hans dotter Lunabelle är 7 år och har eget instagramkonto under sitt eget namn. Det har hon haft sen hon föddes, bokstavligen sen BB. De lägger ut hela hennes liv där, hon har ingen talan. Ingen vet vet som drar veckans runk till de bilderna.

Min fråga var - skyddar Jocke sina barn?
Citera
2025-12-04, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Ser främst att det är anklagelserna om tortyr,misshandel både fysisk och psykiskt av mamman som han basunerar ut i boken samt i 199 st tv soffor som är det sjuka här. Sen att folk har svårt att se att avt köpt in denna dokumentär är märkligt den verkar ju extremt populär och viktigare än val,krig osv allt.

Sen tror jag inte att jocke ljuger han har bog skeva minnen då han uppenbart hade problem i barndomen och även senare. Minns själv knappt något från min barndom men har lite skeva minnen som jag mest tror är vanföreställningar. Lätt att förvränga minnet spec när rusningsmedel varot centralt i livet och det har vi nog gemensamt.
Att Joakim ljuger framkommer i dokumentären. Ena stunden påstår han att allt står i journalerna. Sen visar det sig att det inte alls står i journalerna.
Citera
2025-12-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag håller med, hans beskrivningar av situationerna är teatraliska och låter inte självupplevda. Det låter som fiction snarare än en självbiografi. Han har väl sedermera också producerat skräckfilm?

Håller också med. Kan också tycka att det är ganska konstigt att man påstår sig ha blivit utsatt för det och tagit stor skada och sedan låta sin 4-åriga son se thrillers.
Citera
2025-12-04, 23:06
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Att Joakim ljuger framkommer i dokumentären. Ena stunden påstår han att allt står i journalerna. Sen visar det sig att det inte alls står i journalerna.

Han kanske tror att allt hänt sen är det såklart kryddat lite extra i boken, det jag menar är att har man tex en psykos så tror man att det är sant. Det blir hans sanning capische
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in