2025-12-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Att Joakim ljuger framkommer i dokumentären. Ena stunden påstår han att allt står i journalerna. Sen visar det sig att det inte alls står i journalerna.

"Jag har allt dokumenterat på papper och det är jag så jäkla glad för.
När jag fick ut mina BUP-papper så är det täckt nästan vecka för vecka genom hela min uppväxt.
Nånstans så tänker jag väl att det finns någon där uppe som ändå såg till att
Okej, du har varit med om jävligt vidriga grejer men det finns alltid bevis för att det har hänt så att dina förövare aldrig kan påstå att det är lögn."

Så säger han ordagrant i dokumentären. Trycker hårt på att allt hemskt står där svart på vitt och aldrig kan bestridas.
Väldigt märkligt, för han borde ju veta att det kan kontrolleras om det verkligen är så.
Mytoman?

Edit: men GIVETVIS var det BARA detta han ljög så hårt om!
Senast redigerad av inteHaddock 2025-12-04 kl. 23:09.
Citera
2025-12-04, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Han kanske tror att allt hänt sen är det såklart kryddat lite extra i boken, det jag menar är att har man tex en psykos så tror man att det är sant. Det blir hans sanning capische
Vadå ”hans sanning”. Det där är bullshit. Antingen står det i journalerna eller så står det inte i journalerna.

Står det i journalerna att mamman torterat honom? Nej, det står inte.

Därför ljuger den vuxna Joakim Lundell i sin bok han skrev när han var vuxen. Joakim Lundell är en lögnare.
Citera
2025-12-04, 23:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hon kan ha missbrukat INNAN hon fick sitt recept? Vem vet?
Dom alla verkar ha en förkärlek till olika preparat.
Vad var det hon sa? Att tabletterna blev en slags tröst.
Man tar väl inte piller för att trösta sig? Dom var var till för att lindra smärta?
Vad trösta hon sig med innan hon fick sitt recept?
Och vad har hon för bevis på det hon säger är sant?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-12-04 kl. 23:13.
Citera
2025-12-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man tar väl inte piller för att trösta sig?

Det finns notis som styrker det hon säger i journalerna. Där finns misstänkt drogpåverkan noterad först några år efter att jocke flyttat.
Givetvis inte bevis på att missbruket började först då, men men.

Och jo, man kan ta piller för att trösta sig. Har du kännedom om missbruk?
Hon säger att missbruket började efter att jocke flyttat. Trösten hon sökte kan väl då vara för just den saken och problemen med jocke.
Citera
2025-12-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man tar väl inte piller för att trösta sig? Dom var var till för att lindra smärta?
Det finns inga bevis. SVT tror att de bevisat något men ingenting är bevisat. Det mest tragiska är att en mamma sågar sin son längs med fotknölarna. Det är det enda beviset som finns.
Citera
2025-12-04, 23:22
Medlem
Flurigs avatar
Skrattade när jag såg Aktuellt i tisdags eller onsdags.

Först var nyheten att team Jocke kräver att SVT omgående plockar ner dokumentären, sedan rundande nyhetsankaret av med kommentaren;

"Del 1 finns att se på SVT Play och del 2 kommer på tisdag morgon".
Citera
2025-12-04, 23:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Det finns notis som styrker det hon säger i journalerna. Där finns misstänkt drogpåverkan noterad först några år efter att jocke flyttat.
Givetvis inte bevis på att missbruket började först då, men men.

Och jo, man kan ta piller för att trösta sig. Har du kännedom om missbruk?
Hon säger att missbruket började efter att jocke flyttat. Trösten hon sökte kan väl då vara för just den saken och problemen med jocke.

Om jag har kännedom? Oja.. mycket.
Klart man kan ta piller för tröst men det var inte det dom var avsedda för utan smärta va?
Tar man dom för att trösta sig då missbrukar man. Dom flesta droger är en verklighetsflykt.
Man bäddar in verkligheten i bomull typ. Är du tex orolig, bekymrad, rastlös.
Rök en fet så mår du jättebra en stund - Allt blir som bortblåst .. Går att svepa en flaska vin också om man gillar det bättre.

Varken Jocke, hans Mamma och hans bröder kommer någonstans här. Det är ord mot ord.
Bara släpp det. Bryt banden och gå vidare. Hon har sagt sitt, han har sagt sitt.
Hon kan ju skriva en bok om det.

Jag har inte heller mina upplevelser dokumenterade. Dom finns i mitt minne.
Jag vet att det är sant. Inga roliga saker. Skulle någon påstå att jag ljuger så...
Jaja tro så..

Vi alla kommer en dag stå inför Gud. Han vet sanningen. Honom kan du inte ljuga för.
Han vet om du gjort någon ont. Han känner till dina lögner, det är en synd.
Lögner utgår från Satan och att ljuga för Gud eller människor är inte bra.
Gud hatar lögn, och de som älskar lögnen kommer inte att få komma in i Guds stad.

🙏
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-12-04 kl. 23:51.
Citera
2025-12-04, 23:27
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Vadå ”hans sanning”. Det där är bullshit. Antingen står det i journalerna eller så står det inte i journalerna.

Står det i journalerna att mamman torterat honom? Nej, det står inte.

Därför ljuger den vuxna Joakim Lundell i sin bok han skrev när han var vuxen. Joakim Lundell är en lögnare.

Sinnessvag? Jag förstår vad du menar det jag säger är att minnen och vanföreställningar kan göra att man tror att saker hänt. Det står i journalerna att han mått dåligt osv men inte om tortyr visst. Du eller jag kan omöjligt veta vad som hänt. Står hela ditt liv i dina journaler ? Misstaget han gör är dels dom grova beskrivningarna samt att han påstår att allt finns på skrift.

Hela "youtube" gänget jocke anjo crippa o fan vad dom heter som livnär sig på att snacka skit om varandra är vidrigt. Extremt dåliga förebilder hela bunten
Citera
2025-12-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Problemet här är att man inte vet hur Joakim varit mot mamman och familjen. Finns barn som gör allt möjligt vidrigt med sina syskon och föräldrar. Alla har en bristningsgräns för hur mycket man kan ta.

Däremot kan man konstatera att hon övergivit honom och det styvmodern säger ligger helt i linje med det.
Var kan man konstatera det?
Citera
2025-12-04, 23:37
Medlem
Om mamman är så jävla bra, varför fick då pappan inte ens veta från mamman att Jocke hamnat hos fosterfamilj? Han fick inte ens träffa Jocke för mamman. Mamman hittade på att hans fosterföräldrar var dåliga etc, något som Jocke fick reda på inte alls stämde sen.

Mamman kunde ha frågat pappan om han kunde ta vårdnaden om Jocke, men inte ens det kunde hon. Märkligt
Citera
2025-12-04, 23:38
Medlem
TrinityMatrixs avatar
Absolut ingen kommer att prata om Jockes barndom efter del 2 i dokumentären. Det man fick se i slutet av del 1, Anjo sitter i bilen och pratar om Linneas familj, kommer att ställa till det rejält.
Jag tror att Jockes följare kommer att hävda att allt som sägs är påhittat, för ingen kan föreställa sig hur någon kan ställa till det så fördjävligt för en familj som har gjorts i youtube-världen.
Hela Chrippa-dramat har hållit på i två år och det är inte helt lätt att hänga med i svängarna. Att Chrippa föreställs som en jävla idiot har han mycket att tacka sin storebror för. Jag hoppas så mycket kaos som möjligt kommer fram i dokumentären, för detta behöver svenska folket se.

Jockes språkrör Pontus ”Anjo” Björlund är den som rattat dramat med youtube-video efter youtube-video. Det var även Anjo som fick med Jocke i dokumentären. SVT wallraffade in Anjo med att påstå att de ville göra en dokumentär om honom. Genom honom ville de träffa hans kompis Jocke. Det är därför Jocke blir chockad när BGB börjar fråga Jocke om hans barndom. Att Jocke var målet var det ingen som fattade.

Allt detta berättar Anjo om i sina senaste youtube-videor.

Glöm Jockes lögner om barndomen, det är en fjärt i rymden.
Citera
2025-12-04, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Om mamman är så jävla bra, varför fick då pappan inte ens veta från mamman att Jocke hamnat hos fosterfamilj? Han fick inte ens träffa Jocke för mamman. Mamman hittade på att hans fosterföräldrar var dåliga etc, något som Jocke fick reda på inte alls stämde sen.

Mamman kunde ha frågat pappan om han kunde ta vårdnaden om Jocke, men inte ens det kunde hon. Märkligt
Hur vet du vad pappan fick veta. Han är ju inte särskilt trovärdig faktiskt.

Om Jocke har ett sånt superminne - hur kommer det sig att han först minns att fosterföräldrarna var jättedåliga .... och sen att de inte var det.
Hur kan mamman ha hittat på saker om fosterföräldrarna som han bodde hos - om han har så bra minne. Det kan ju inte ha gått att lura honom då. Han minns ju bättre än de flesta ..
Om han inte minns hur fosterföräldrarna var - hur kan han då minnas annat som ligger tidigare i livet?

Minns han varför fosterföräldrarna till slut fick ge upp och lämna honom vidare?
Om han inte gör det så står det att läsa om det i dokumentationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in