2025-12-03, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
De har gått igenom dokumentationen från BUP och Soc, både den de fått genom omvägar och den som Jockiboy själv tagit betalt för. Och de har funnit att där finns tvärtom mot vad han påstår inte alls stöd för hans anklagelser om övergrepp.

NEJ. Bara sluta. Ingen jävla journal i världen motsäger ett barn eller vuxens egen berättelse om sin egen barndom. Dessutom stämmer inte det du säger. Det finns inte ett enda bevis i dokumentären för det du säger.
Tex att han var rädd att fostermamman också skulle ta livet av sig, vad fan är det för ”bevis”?!
Det är snarare en bekräftelse på att det är sant. Mamman är ingen dokumenterad missbrukare exakt så tidigt som han sagt, NEWSFLASH - de flesta missbrukande föräldrar är totalt under radarn för myndigheter!
Hon blev beroende av utskrivna tabletter - NEWSFLASH, så är ett antal föräldrar i Sverige och det är lika traumatiserande för barnet om föräldern får tag i sin drog via doktorn och systembolaget som på gatan.
Citera
2025-12-03, 07:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteAnonymitet
Hur kommer det sig att både Chrippa och Jacke umgåtts och varit vänner med Joakim i perioder efter att boken släpptes? Jag menar, hade någon hängt ut min mamma och andra i min närhet på det sättet i offentlighet och jag visste att det inte va sant, så hade jag ju aldrig velat ha med den personen att göra.

Money talks. De ville givetvis sola sig i hans glans. Deras bror är en av Sveriges kändaste personer och är dessutom mångmiljonär. Åtminstone Chrippa ville också bli känd och rik.
Citera
2025-12-03, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, den kan fortfarande ha varit dålig. Men inte på det sättet Jocke berättar om den.

En dålig barndom kan vara att att dina föräldrar inte brydde sig, grälade hela tiden, inte hade tid för för dig i sina liv, men barndomen var inte våldsman. Om du då säger att du blev misshandlad, torterad etc så stämmer ju inte det. Och då har ju dina syskon rätt att säga att barndomen inte alla var som du beskriver den. Men det betyder inte automatiskt att du hade en bra barndom.

Ett annat exempel. En tjej har varit i ett dåligt förhållande. Mycket gräl och skrik. Eller tysta kvällar i var sitt rum. Men inget våld. Om hon sen hävdar i en bok att att hon blev våldtagen och misshandlad av sitt ex, så stämmer ju inte det. Då har ju pojkvännen rätt att säga att hon hittar på. Men det betyder ändå inte att de har haft ett bra förhållande. Bara det att flickvännens berättelse inte stämmer.

Förstår du skillnaden?
Bra utläggning. Då förstår jag. Har lite dålig koll på Crippa men det e tydligt att han ifrågasätter Jockes minnesbild.
Citera
2025-12-03, 07:13
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Kanske att jag har egen erfarenhet och stor kunskap om att detta inte alls är unikt överhuvudtaget utan snarare en regel i varenda fall med våld, övergrepp och missbruk.
De narcissistiska föräldrarna erkänner för fan inte och de andra syskonen som inte är svarta fåret och den ensamma sanningssägaren, skyddar den narcissistiska föräldern.

Oavsett om det handlar om Woody Allen, Prince Andrew, Diddy, Johnny Depp, Anna Wahlgren, Måns Zelmerlöw, Donald Trump osv. så förnekar de allihop och har anhöriga och vänner på sin sida.
Dessutom är det kända fakta att inte socialtjänsten skriver upp ett barns liv och privata upplevelser i journaler, journaler i sig är ofta ett övergrepp och oetiska, det hade du också vetat om du var insatt.

Det är uppenbart att alla som resonerar som du inte vet vad Jocke pratat om.
Du är priviligerad.

En 30 årings fria fantasier är vad det är. Nej såklart att soc mfl inte skrivit ett ord om att jockiboi nämnt dessa händelser. Rimligt.

Som vanligt är det offekoftan och lipsillen jockiboi som ljuger och förtalar och försöker få sin familj bakom lås och bom.

Fjortisknullaren jockiboi är nervös inför vad komma skall, därför skickar han er i mongoarmen på SVT.

Jockiboi, du och ditt gäng har ju hotat mig i pm många gånger om att hänga ut eller besöka mig? Vad väntar du på ditt våldtäktswt?
Citera
2025-12-03, 07:16
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jag lyssnar på hans bok nu, han säger att nån vuxen människa har fingrat i hans rumpa, så även sexuella övergrepp bakas in i den eländiga barndomen.

Det är nog bara rask som var där med trumpinnen.
Citera
2025-12-03, 07:19
Medlem
Citat:
NEJ. Bara sluta. Ingen jävla journal i världen motsäger ett barn eller vuxens egen berättelse om sin egen barndom. Dessutom stämmer inte det du säger. Det finns inte ett enda bevis i dokumentären för det du säger.
Tex att han var rädd att fostermamman också skulle ta livet av sig, vad fan är det för ”bevis”?!
Det är snarare en bekräftelse på att det är sant. Mamman är ingen dokumenterad missbrukare exakt så tidigt som han sagt, NEWSFLASH - de flesta missbrukande föräldrar är totalt under radarn för myndigheter!
Hon blev beroende av utskrivna tabletter - NEWSFLASH, så är ett antal föräldrar i Sverige och det är lika traumatiserande för barnet om föräldern får tag i sin drog via doktorn och systembolaget som på gatan.

Man är ingen missbrukare om det finns recept.
Har dom någonsin SETT/ Upplevt någon som petat lite för många piller, ev blandat med en flaska vin?
Asså WOW! Jag tillbringar hellre en kväll med en flummare eller tjackis än en pillertrillare.
Dom sluddrar och blir helt hjärndöda.. och sedan somnar dom i soffan.
Citera
2025-12-03, 07:21
Avslutad
Ganska bra moment 22 ändå.

- Lita på mig allt finns i handlingarna som är sekretessbelagda. Som ingen kan få ut.

Jocke förstod nog inte att SVT hade handlingarna.
Citera
2025-12-03, 07:23
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Intressant att du nämnde Johnny Depp. Amber Heard spelade också offer och lyckades till en början krossa Depps liv. För ”Vilken kvinna ljuger om misshandel”? Det får inte ifrågasättas. Nu visade det sig att med ett ekonomiskt och uppmärksamhetstörstande motiv kan ”ett offer” visst ljuga.

Depp hade pengar att köpa advokater och rådgivning med. Han hade en egen plattform, ett kändisskap. När Heard gjorde ett misstag kunde han ta henne till domstol och avslöja hennes lögner.

Jockes mamma är helt maktlös i förhållande till Jocke. Ojämlikheten är total.

Som jag förstår det efter att ha läst lite i den här tråden anklagas inte sällan Jockiboy för att vara inblandad i hot och trakasserier för att tysta folk. Han känns då mer lik Depp än Heard. En (relativt sett) mäktig snubbe som får världen att hata en kvinna han haft en relation till, utan att hon egentligen har gjort någonting.

Depp vann sannolikt målet i USA inte för att han faktiskt hade ett bra case, utan pga att hans advokatbyrå hade genomfört en massiv lögnkampanj på sociala medier vilken totalkontaminerade juryn, och en omfattande hatkampanj mot Heard med en arme anställda troll, som han fick hjälp av Saudiarabien att genomföra. (Det finns en bra dokumentär om fallet: Who Trolled Amber. Rättsfallet i USA var ett totalt haveri.)

Trots att Depp var den som (allegedly) hade misshandlat Heard, och trots att hon faktiskt aldrig hängde ut Depp med namn, så som Jockiboy har gjort med sin mamma, anser gemene amerikan numera att hon var skurken i det hela, av diverse diffusa skäl, att hon hade gjort det ena med det andra som Depps advokater hade hittat på, och hon är på många håll en paria och pulvriserades totalt finansiellt.
Citera
2025-12-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Ja, jag resonerade bara blint och på känsla utan att ha sett nåt. Tyckte jag var tydlig med det. För mig är det här mest en skvallertråd med löst tyckande kring en publik familjefejd. Inte djupare än så.

Jag har kollat nu och tycker att jag fått en mer nyanserad bild. Tänker att det är det viktigaste syftet med dokumentären, att faktiskt lyssna på alla parter. Men jag tror ändå mest på Jocke, men förstår att familjen känner sig orättvist behandlad och missförstådda. Precis som Jocke också känner sig på sitt håll. Ingen av dem verkar riktigt ha rett ut nånting ordentligt. På rent skvallertrådsmanér är jag fortfarande team Jocke.

Uppskattar skvallertrådmanér!

På ett mänskligt plan är det sorgligt att en till synes stökig familjesituation blir offentlig diskussion. Jocke kan mycket väl ha rätt i sin historia - de vet nog bara han och mamman.

Men det är bra om det här blir en större fråga kring etablerade mediers ansvar i det hela. Mindre fokus på familjen och mer fokus medieetik och YouTube som fenomen. Samhället mår fan inte bra – såg en handfull kommentarer av kreti och pleti på Instagram och sånt här lockar fan fram det värsta ur människor. Eller så är vi inte bättre – generellt sett.
Citera
2025-12-03, 07:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Det fetade ovan. De flesta pillermissbrukande föräldrar är inte under nån radar överhuvudtaget. Pillermissbruk kan döljas i åratal, ibland hela livet.
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-12-03 kl. 07:26.
Citera
2025-12-03, 07:24
Medlem
Radikalexorcists avatar
Det här handlar nog mest om en liten pojke med stora problem. Han har ju dessutom diagnoser som talar för det. Visst är det problematiskt att inget av de påståenden han säger sig kunna styrka, finns med i utredningarna. Nu har det bantats ned till personliga minnen i stället.

Jag ser en ung pojke som känner sig sviken och övergiven. Med tiden kanske det växte fram någon sorts ilska och ett behov av att få återupprättelse. Även om det skulle handla om rena lögner så har jag en viss förståelse för det, i det här fallet. Det verkar hela familjen i alla fall ha. Ingen av dom framstår som hämndlystna, de är snarare väldigt sympatiska och förstående. Mamman säger själv att det hela är väldigt tragiskt.

Nu är Joakim vuxen och kan förhoppningsvis hantera situationen på ett moget sätt. Men hade han varit ung så kan en sån här dokumentär få katastrofala följder. Jag misstänker att det är något man har haft i åtanke också, men kommit fram till att det är riskfritt.

Nu är det Joakim som var först med att göra sin barndom offentlig och då har jag förståelse för att andra inblandade också vill göra sig hörda. Men såna här saker ska hanteras inom familjen och inte i media.
Citera
2025-12-03, 07:25
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

1. Jockiboy påstod att bevisen för tortyren finns i journalerna.

2. Reportrarna granskade journalerna, fann att där fanns inte ett enda ord om någon påstådd tortyr.

Läs dessa rader tills det klarnar för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ganska bra moment 22 ändå.

- Lita på mig allt finns i handlingarna som är sekretessbelagda. Som ingen kan få ut.

Jocke förstod nog inte att SVT hade handlingarna.

Det konstiga är att SVT hade fått tag på ett antal journaler, men man visste som jag förstår det inte om det handlade om samtliga, eller om det fanns sådana som styrkte vad Jockiboy påstod, som bara de inte hade fått tillgång till. Så man kunde inte direkt göra något med denna information.

Men som en gåva från himlen började Jockiboy på sin hemsida sälja journalerna vilka han påstod styrkte misshandeln. Och då kunde SVT enkelt få tillgång till dem.
Senast redigerad av anomalign 2025-12-03 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in