2025-12-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Ja, det är helt okej om hon gör det. Om hon av nån anlednig skulle glömma så påminn henne när hon är 32. Inte en jävel får sen ifrågasätta!
😂 Ja verkligen.
Citera
2025-12-04, 22:23
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Om man läser journalerna så förstår man att hon brast i sitt föräldraskap?
Okej, fine.

Men det är fortfarande inte det som dokumentären handlar om.

Nej, fine. Jag håller med om att det är problematiskt att Joakim ljugit om vad som finns dokumenterat och inte. Han är fortfarande ett offer för parental neglect och psykisk misshandel som hans mamma stått för och lite för många är just nu lite för ivriga på att framställa mamman som Moder Teresa, när hon var låååååångt ifrån det.
Citera
2025-12-04, 22:28
Medlem
kirugumis avatar
Det verkar som hardcorefansen skrivit av sig på insta och nu börjat bomba sin propaganda här istället. Hur ska ni förklara och försvara nästa veckas avsnitt? Tippar på att allt Jocke gjort är nån annans fel då också. Det kan ni tycka, men jag tvivlar på att normala människor kommer instämma. Godnatt.
Citera
2025-12-04, 22:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Nej, fine. Jag håller med om att det är problematiskt att Joakim ljugit om vad som finns dokumenterat och inte. Han är fortfarande ett offer för parental neglect och psykisk misshandel som hans mamma stått för och lite för många är just nu lite för ivriga på att framställa mamman som Moder Teresa, när hon var låååååångt ifrån det.
Dottern i fosterfamiljen blev ju ett offer för Jockiboi. Var det hans mammas fel också?
Citera
2025-12-04, 22:29
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Bevisbördan ligger inte på mig här. Det är inte jag som ska leta upp bevis för tortyr och vanvård som Lundell påstår ska finnas i dokumentationen.

Om Lundell nu talat sanning om att det fanns bevis för tortyr och vanvård i dokumentationen hade det ju varit en väldigt enkel sak för honom att visa Bo-Göran Bodin var det står, eller hur? Då hade det nog inte ens blivit en dokumentär i tre delar. Varför gör han inte det tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Om man läser journalerna så förstår man att hon brast i sitt föräldraskap?
Okej, fine.

Men det är fortfarande inte det som dokumentären handlar om.

Verkar vara otroligt svårt för white trash armén att förstå dokumentären. 😂
Citera
2025-12-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det gör de ju också delvis.

Det ska också sägas att journalerna inte motsäger Joakims minnesbilder.
”Delvis”? Ingenting av vad Jocke påstår om mamman bekräftas av journalerna. Att han varit fosterhemsplacerad osv bekräftas av journalerna, men av mammans påstådda övergrepp finns inga spår i journalerna.
Citera
2025-12-04, 22:32
Medlem
Jag har märkt att främst kvinnor blandar äpplen och päron, när de diskuterar detta. Har de så låg intelligens att de inte kan skilja mellan dessa två frukter?

De verkar inte förstå att det är Jockes ord i boken som vuxen som granskas och ifrågasätts.

Jag som fått höra att kvinnor är smartare och mognare än män. Verkar som att denna dokumentär oavsiktligt även avslöjat att så är inte fallet.

Oroväckande att se inlägg och videos från främst kvinnor på tiktok som ska ge sin på vad som är rätt och fel när man granskar. Sedan kommer de dessutom inte med något av värde, de upprepar som papegojor det Jocke sagt. Tragiskt.
Citera
2025-12-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Det gör det ju. Hans sommarprat och hans tidigare dokumentärer har faktagranskats noga.
För det första har Bo Göran valt ut vissa dokument och inte alla, för det andra ljuger Bo Göran om att journalerna inte stöder Joakims berättelse, för det gör de.
De säger att han var ett övergivet barn från en skadlig hemmiljö, att han var rädd att hans mamma skulle ta livet av sig och sen rädd att hans familjehemsmamma skulle ta livet av sig.
Hur fan bekräftar inte bara dessa exempel att han övergivits av en störd mamma?
Problemet är bara att Jocke har påstått att hans mamma utsatt honom för tortyr och övergrepps och att det finns bevis för detta i journalerna. Men det finns det inte. Noll bevis för det.
Citera
2025-12-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Har du nåt bevis att hon har psykiskt misshandlat honom förutom Jockes ord?
Citera
2025-12-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Såklart det är en skillnad. Dock så innebär föräldraskap att man alltid skyddar sina barn.Oavsett vad.
Vad tycker du om Jockes eget föräldraskap då? Skyddar han sina barn? Som han exponerar dem på nätet? På bilder och filmer som kommer finnas kvar för alltid. Som pedofiler kan snaska i.

Med Jocke som offentligt krigar med hela sin familj, med Jockes och Jonnas porrfilmer ligger ute på nätet, med Jocke känd för ”veckans runk” - tycker du inte att Jocke borde ha skyddat sina barn från offentligheten?
Citera
2025-12-04, 22:39
Medlem
avanoirs avatar
Jag har vuxit upp med en psykisk sjuk förälder, med suicidförsök och psykoser, och upplever berättelserna om mammans beteende som extrema och dramatiska. Monsterblod, rep i handen i köket och kolla på skräckfilm hela tiden? Väldigt långt ifrån hur det brukar se ut i verkligheten, mer som hur någon med begränsad erfarenhet av såna situationer skulle målande beskriva "en psykisk sjuk mamma".

Att exploatera detta är verkligen sjukt. Och hans mamma är i förhållande till JL:s mediala och ekonomiska makt chanslös när det gäller att göra sin röst hörd. Hon kanske brast i sitt föräldraskap men att bli anklagad för tortyr utan bevis och inte kunna försvara sig är verkligen skevt. Media bär en stor del av skulden också, ingen kollar källor?
Citera
2025-12-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Frågan är ju om det kommer komma ut någon fällande dom mot Joakim och mediehusen. Samt förbud mot mänsklig exploatering genom dessa så kallade reality shows/dokusåpa.
Som landet ser ut idag, tror jag inte mycket på det, tyvärr. Sverige kan inte ens lösa basala problem så att ta tag i denna gråzon ser vekt ut men du har rätt i att oskyldiga faller offer för dessa lågutvecklade individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in