2025-12-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack, jag gör mitt bästa för att hålla en hög nivå på debatten och visst är jag insatt men försöker samtidigt dela med mig av mina kunskaper.

Tyvärr finns det personer i tråden som är ovilliga att lyssna på människor som är kunniga och vet vad de pratar om.

Det finns artiklar på nätet (länkar finns i tråden) där sexköpare intervjuas och de säger själva att de upplever OF som ett missbruk.

Den nya sexköpslagen är samtidigt bra eftersom den kan tjäna som motivation att sluta köpa sexuella handlingar online för de köpare som bla fått se sin privatekonomi bli raserad av plattformar som Onlyfans tex.
Och sen när har du börjat bry dig om sexköparnas ekonomi?
Visst vill du egentligen att de ska ha det så dåligt som möjligt ekonomiskt?
Med tanke på hur du skriver på Flashback så handlar det inte om att du bryr dig egentligen.
Du försöker hitta olika förevändningar till dina påståenden.
Citera
2025-12-04, 18:21
Medlem
Citat:
Du är inte ärlig och det vet du om själv. Med stor sannolikhet har många av dina svenska kunder övergett dig pga den nya sexköpslagen och det känns säkert surt. Annars skulle du inte sitta här och gnata dag efter dag och beklaga dig. Människor som är tillfreds med sin livssituation skriver inte 881 inlägg som handlar om kritik mot den nya lagen.

Men nu gällde det sugardejtingsidor och sexköpssidor som eventuellt skulle kunna bli blockerade. Sexköp är ingen mänsklig rättighet.

"En ny undersökning från Novus, utförd på uppdrag av ChildX och Realstars, visar att 8 av 10 svenskar vill blockera tillgången till sexköps- och sugardejtingsidor som riktar sig mot svenska användare. Studien, som omfattar 1001 svenskar mellan 18 och 84 år och utfördes i oktober, pekar på ett brett stöd för att göra undantag i det fria internet för att motverka att barn och vuxna utnyttjas i prostitution och människohandel. Sidorna som idag ligger öppna och marknadsförs för att nå svenska sexköpare är möjliga genom att servrarna ligger i andra länder där sexindustrin är laglig"

https://www.mynewsdesk.com/se/childx/pressreleases/nya-siffror-visar-aatta-av-tio-svenskar-vill-staenga-ner-sexkoeps-och-sugardejtingsajter-i-sverige-3 354095
Att sälja sex är ingen mänsklig rättighet heller.
Sex med attraktion är ingen mänsklig rättighet.
Det är ingen mänsklig rättighet att sådana sidor ska stängas.
Sexköp är ingen mänsklig rättighet heller även om det skulle vara tillåtet
Citera
2025-12-04, 18:25
Medlem
Citat:
Tack, jag gör mitt bästa för att hålla en hög nivå på debatten och visst är jag insatt men försöker samtidigt dela med mig av mina kunskaper.
Nu är det ju du som sänker nivån på debatten eftersom du inte är insatt i den nya sexköpslagen.
Du refererar ju väldigt ofta till den gamla sexköpslagen (och det är ju den nya som diskuterar här).
Citat:
Tyvärr finns det personer i tråden som är ovilliga att lyssna på människor som är kunniga och vet vad de pratar om.
Ja, du lyssnar ju inte på de som vet vad de talar om.
För kunnig är du inte, det har du bevisat flertalet gånger.
Citat:
Det finns artiklar på nätet (länkar finns i tråden) där sexköpare intervjuas och de säger själva att de upplever OF som ett missbruk.
Nu är det ju en extrem minoritet som du har länkat till.
Du länkade ju även till en artikel som bekräftade att lagen inte har en effekt eftersom de som skrämdes bort när den infördes är på väg tillbaka.
Citat:
Den nya sexköpslagen är samtidigt bra eftersom den kan tjäna som motivation att sluta köpa sexuella handlingar online för de köpare som bla fått se sin privatekonomi bli raserad av plattformar som Onlyfans tex.
Nu är det ju ett fåtal som har fått sin ekonomi raserad, och det finns inget som bekräftar att detta skulle bero på den nya sexköpslagen.
Citera
2025-12-04, 18:26
Medlem
Citat:
Normal sexualitet är inte lika med sexköp och prostitution. Man kan bara spekulera i vad som har gått snett för du resonerar då inte i normala tankebanor.

När man läser dina heltokiga debattinlägg så förstår man dessutom varför den nya sexköpslagen är så viktig.
Finns det någon "normal sexualitet"?.
Sex skulle ju inte vara en mänsklig rättighet.
Citera
2025-12-04, 20:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Samtidigt som den artikel som du länkade till bekräftade att dessa köpare var på väg tillbaka

Men nu vet inte vi om någon köpare som tidigare lämnat sexsidorna verkligen är tillbaka.

Vi vet inte heller om helt andra män har slutat att köpa sexuella handlingar på distans pga den nya lagen.

Citat:
Vad Magnus anser skiter jag fullständigt i eftersom han utgör en väldigt lite minoritet i det hela.

Men borde inte vi också lyssna på sexköpare för att få en balans här?

Magnus har helt uppenbart sett den nya sexköpslagen som sin chans att sluta köpa sexuella handlingar på distans och då ska väl vi se detta som någonting positivt?

Eller vill du att folk fortsätter att köpa sexuella handlingar på distans trots att det är förbjudet?.

Citat:
Som jag tidigare har sagt så bekräftade ju din artikel att dessa kunder var på väg tillbaka, så de minskade intäkterna var bara temporära.

Kan inte minskade intäkter vara en stor anledning att dissa den nya sexköpslagen?

Vi vet ju att flera kreatörer har riktat kritik mot den nya sexköpslagen men kan inte denna kritik grunda sig i uteblivna intäkter som inte kommer tillbaka?

Citat:
Flera studier menar att det inte finns pålitliga data som visar att prostitutionen minskat totalt efter att lagen infördes.

Vilka studier då?
Citera
2025-12-04, 20:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Finns det någon "normal sexualitet"?

Jo då men så fort du betalar för denna "sexualitet ' så övergår den till att bli något helt annat.
Citera
2025-12-04, 20:28
Medlem
Citat:
Jo då men så fort du betalar för denna "sexualitet ' så övergår den till att bli något helt annat.
Din åsikt
Citera
2025-12-04, 20:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja precis.
Det är inte normal sexualitet att sälja eller köpa.
Tragiskt om man inte förstår en så enkel sak.
Citera
2025-12-04, 20:39
Medlem
Citat:
Men nu vet inte vi om någon köpare som tidigare lämnat sexsidorna verkligen är tillbaka.
Nä, du vet ju ingenting i vanlig ordning när det kommer till den nya sexköpslagen ...
Citat:
Vi vet inte heller om helt andra män har slutat att köpa sexuella handlingar på distans pga den nya lagen.
Du vet ju inte heller om helt nya män eller kvinnor har börjat att köpa sexuella tjänster online.
Citat:
Men borde inte vi också lyssna på sexköpare för att få en balans här?
Nu skulle vi ju inte utgå från känslor utan fakta ...
Och som vanligt så har du ingen fakta, utan du får efter känslor ...
Citat:
Magnus har helt uppenbart sett den nya sexköpslagen som sin chans att sluta köpa sexuella handlingar på distans och då ska väl vi se detta som någonting positivt?
Alla andra som säljer sexuella tjänster frivilligt då?
Varför ska de drabbas bara för att en person inte kan styra sig själv?
Kan inte Magnus söka hjälp. Det finns professionell hjälp att få om han nu är så intresserad av att sluta om han nu inte har en egen vilja?
Citat:
Eller vill du att folk fortsätter att köpa sexuella handlingar på distans trots att det är förbjudet?.
Nu är ju inte all försäljning av sexuella tjänster olagliga.
Varför ljuger du i vanlig ordning?
Citat:
Kan inte minskade intäkter vara en stor anledning att dissa den nya sexköpslagen?
Son var temporär ja?
Men nu är ju kunderna på väg tillbaka likaså inkomsterna.
Citat:
Vi vet ju att flera kreatörer har riktat kritik mot den nya sexköpslagen men kan inte denna kritik grunda sig i uteblivna intäkter som inte kommer tillbaka?
Du har inte läst något av det som jag har skrivit till dig tidigare va?
Som sagt, kunderna på väg tillbaka. Inkomsterna på väg upp igen.

Återigen så har du skrivit en lång kommentar men utelämnat det som du skulle svara på.
Du blir bara mera och mera patetisk i dina försök att "trolla" ...
Men det är bra att du bekräftar att lagen är totalt verkningslös.
Citera
2025-12-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis.
Det är inte normalt att kräva att de som säljer sexuella tjänster (vilket är fullt lagligt enligt sexköpslagen) ska prata med små barn om sex heller.
Men du känner till att pedofili har en högre straffskala än att köpa sexuella tjänster online (av en vuxen som säljer frivilligt) har?
Citera
2025-12-04, 21:25
Medlem
Citat:
Det är ingen mänsklig rättighet att sexköp och prostitution ska inte räknas som normal sexualitet.
Citera
2025-12-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis.
Din åsikt.
Det är ingen mänsklig rättighet att andra personer ska tycka det som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in