Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Så talar inte kompisar till varandra, så talar knullkompisar till varandra. Han trodde ju till och med att hon skämtade när hon sa att hon inte ville, tyder ju på att hon tidigare tillåtit honom kliva på.

För att hon var nykter och utnyttjade situationen. Du ska väl inte enligt lag kunna ge samtycke till sex vid kraftig berusning. Så hon utnyttjade i princip en bebis, som du lite redan är inne på.

Till den här killen behöver man uppenbarligen prata så till. Han fattar ju inte ens upprepade nej. Hon trodde säkert att han är en vän (och man våldtar inte sina vänner), men santidigt en full manlig vän. Och att det pga det är bäst att förklara att det inte skulle bli sex.

Det är inte han som har anmält henne för våldtäkt. Och han minns ju vad som hände där på natten och han var drivande. Han ville ha sex med henne. Så blir bara flummigt när du drar in hans fylla i det hela.

Skillnad vore ju om han var full och halvt medvetslös och passiv och hon lår ned honom mot hans vilja, när han är i en särskilt utsatt situation. Men så gick det inte till.

Varför försvarar du en dömd våldtäktsförövare som bevisligen ibte har hörsammat hennes upprepade nej? Obegripligt.

Skulle du göra likadant själv? Följa med en kvinnlig vän hem på fyllan. Hon säger att ni inte ska ha sex. Väl hos henne försöker du ändå och slutar inte Fast hon säger nej upprepade gånger? Hon säger sluta och föser undan din hand? Skulle du ändå fortsätta?
Citera
2025-12-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Ja, men visste hon om det INNAN den så kallade våldtäkten eller fick hon reda på det efteråt?

Alltså är det ingen av er som tänkt tanken att hon kanske inte vet med säkerhet att han gjort det mot andra. Jag har frågat flera av mina tjejkompisar om hur dom tolkar just det meddelandet. De flesta av oss tolkar det som att hon inte vet om han gjort detta förut utan att hon tänker logiskt "har han gjort detta mot mig så har han förmodligen gjort det mot andra också".
Citera
2025-12-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Till den här killen behöver man uppenbarligen prata så till. Han fattar ju inte ens upprepade nej. Hon trodde säkert att han är en vän (och man våldtar inte sina vänner), men santidigt en full manlig vän. Och att det pga det är bäst att förklara att det inte skulle bli sex.

Det är inte han som har anmält henne för våldtäkt. Och han minns ju vad som hände där på natten och han var drivande. Han ville ha sex med henne. Så blir bara flummigt när du drar in hans fylla i det hela.

Skillnad vore ju om han var full och halvt medvetslös och passiv och hon lår ned honom mot hans vilja, när han är i en särskilt utsatt situation. Men så gick det inte till.

Varför försvarar du en dömd våldtäktsförövare som bevisligen ibte har hörsammat hennes upprepade nej? Obegripligt.

Skulle du göra likadant själv? Följa med en kvinnlig vän hem på fyllan. Hon säger att ni inte ska ha sex. Väl hos henne försöker du ändå och slutar inte Fast hon säger nej upprepade gånger? Hon säger sluta och föser undan din hand? Skulle du ändå fortsätta?

Finns inga bevis överhuvudtaget på det men nej jag skulle aldrig låta en hora provocera mig till att gå över gränsen så att hon ska kunna få skadestånd, nu kan man iofs dömas för våldtäkt ändå, räcker ju med att tjejen ångrar sig efter sitt frivilliga så är det ju våldtäkt enligt dig bara kolla på hur du förtala chalmerskillen fast kvinnan i det fallet deltog aktivt i sexet och samtyckte till 110 procent
Citera
2025-12-04, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Finns inga bevis överhuvudtaget på det

Han erkänner i Snapchatkonversationen att han inte har hörsammat hennes upprepade nej.

Övrigt svammel klippte jag bort.
Citera
2025-12-04, 18:13
Medlem
Citat:
Han erkänner i Snapchatkonversationen att han inte har hörsammat hennes upprepade nej.

Övrigt svammel klippte jag bort.

Nej det finns inga såna bevis hon påstår det han erkände aldrig, svammel är det du som står för feministfitta
Citera
2025-12-04, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det finns inga såna bevis hon påstår det han erkände aldrig,

Då tar vi det igen:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
Här ber han om förlåtelse, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och att han inte respekterade dessa och skyller dessutom detta på henne.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-04 kl. 18:35.
Citera
2025-12-04, 18:45
Medlem
Citat:
Då tar vi det igen:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
Här ber han om förlåtelse, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och att han inte respekterade dessa och skyller dessutom detta på henne.

Hon skriver det till honom som inte minns speciellt bra vad som hänt det är inga bevis för någonting
Citera
2025-12-04, 20:11
Medlem
Är det inte konstigt att hon bjuder hem honom osv när hon hela tiden säger att hon inte vill något? Det är något som inte stämmer här. Saknar hon självbevarelsedrift eller vad är problemet?
Citera
2025-12-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Är det inte konstigt att hon bjuder hem honom osv när hon hela tiden säger att hon inte vill något? Det är något som inte stämmer här. Saknar hon självbevarelsedrift eller vad är problemet?

Ett luder helt enkelt
Citera
2025-12-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Alltså är det ingen av er som tänkt tanken att hon kanske inte vet med säkerhet att han gjort det mot andra. Jag har frågat flera av mina tjejkompisar om hur dom tolkar just det meddelandet. De flesta av oss tolkar det som att hon inte vet om han gjort detta förut utan att hon tänker logiskt "har han gjort detta mot mig så har han förmodligen gjort det mot andra också".
Det är ju att ljuga eller åtminstone förvrida sanningen.
Citera
2025-12-04, 20:35
Medlem
Tortellis avatar
Det är snap konversationen som gör att han fälls tyvärr. Samtyckeslagen måste ändras, det sitter mängder med unga killar på våra fängelser pga Samtyckeslagen. Det är skrämmande lätt att dömas för våldtäkt 2025. Enda rådet att ge är undvik ONS. Det är inte värt risken..
Citera
2025-12-04, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är snap konversationen som gör att han fälls tyvärr. Samtyckeslagen måste ändras, det sitter mängder med unga killar på våra fängelser pga Samtyckeslagen. Det är skrämmande lätt att dömas för våldtäkt 2025. Enda rådet att ge är undvik ONS. Det är inte värt risken..

Har du läst dom och FUP? Det har ingen av oss andra gjort.

Ett nej är alltid ett nej. Det var det även innan lagen om oaktsam våldtäkt.

Killen är dömd för våldtäkt, då han inte hörsammade upprepade nej. Detta hade han blivit dömd för även innan 2018.

Oskyldig är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in