Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 16:33
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Så alla som äter starka smärtstillande är knarkare och pundare enligt dig? Läkemedel utskrivna av läkare? Tyvärr är de beroendeframkallande, ja, och abstinensframkallande. Bra att mamman tog sig ur, det är inte lätt, men detta hände när Jocke inte längre bodde hemma enligt familjen, utan flera år efteråt. Finns säkert dokumenterat i hennes journaler.

Fler fakta kommer säkert fram i nästkommande program.

Det är ett klassiskt pundarbeteende att skylla ifrån sig att sitt knark skulle vara lagligt det har ingenting med denna kontext att göra öht men hon kände att det var viktigt att få med att det var lagligt för då är det inte lika farligt eller?

Som gammal tablettmissbrukare av samma anledning så ser och hör man beteendemönstret,
Sen är det ju jätteroligt att föräldrarna skulle vara bra och nyktra när i princip hela familjen har haft drogproblem.
Citera
2025-12-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Hur publicerar man 6000 sidor text på YouTube?

De läses upp. Sidorna filmas. Du får väl kolla.
Citera
2025-12-04, 17:10
Medlem
exoticspices avatar
Såg första avsnittet som gick i repris igår och fick känslan i ett klipp att mamman har temperament.

Hon var och är säkert snäll och en kärleksfull mamma men hennes temperament är en egenskap hos henne som påverkar hennes beteende i olika situationer i sin omgivning.
Citera
2025-12-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
" Joakim Lundell är en av Sveriges nya makthavare. I mer än tio år har han delat sitt liv och sin vardag med publiken genom sina allt större konton på sociala medier. Men vem är han egentligen? "

Aldrig hört talas om den här liraren , verkar vara en bland många därute i fablernas klickhorornas värld

Hur gamla är dom som följer honom ?
Mest unga 10 -30
Men otroligt nog även en del äldre.han har varit med i varenda soffa i alla kanaler.
En wt snubbe fulltatuerad .men diagnoser säljer.bara bokenhar gjort honom stenrik.
En reflektion märkligt att ingen
Förläggare eller nån annan på förlaget ifrågasatte bokens innehåll.inte nödvändigtvis om det var sant eller inte .men själva moralen att gå på sin mamma när man är en stenrik kändis.
Citera
2025-12-04, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Det är ett klassiskt pundarbeteende att skylla ifrån sig att sitt knark skulle vara lagligt det har ingenting med denna kontext att göra öht men hon kände att det var viktigt att få med att det var lagligt för då är det inte lika farligt eller?

Som gammal tablettmissbrukare av samma anledning så ser och hör man beteendemönstret,
Sen är det ju jätteroligt att föräldrarna skulle vara bra och nyktra när i princip hela familjen har haft drogproblem.

Människor som lever med stark smärta ser ingen annan lösning än att ta dessa beroendeframkallande opioider som man måste ta mer och mer av för att lindra den fysiska smärtan, för att sen bli fast i missbruk. Jag dömer inte de som hamnar i detta, och har själv ingen erfarenhet av missbruk. Men att döma alla dem som har hamnat i missbruk pga av allt för stor fysisk smärta för dem att leva under, jag har förståelse istället för att det kan bli så. Whiplashskador är smärtsamt att leva med, jag har träffat dem som råkat ut för detta.

Själv har jag en känsla av att du är en riktig pundare och knarkare, och därför har en annan bevekelsegrund till tablettmissbruk. Beteendemönster kan ju vara överensstämmande men orsakerna till tablettmissbruket olika. Mamman har erkänt ett missbruk av opioider flera år efter att Jocke flyttade, jag har träffat helt vanliga svenssons som har hamnat i opioidmissbruk och de använder inte ord som pundare och knarkare. Däremot använder dom som varit i missbruksmiljöerna dessa ord, så du har säkert erfarenhet av detta. men att förringa henne känns inte rätt i min värld.

Jocke är gravt störd, det är ju lätt att se. Att andra syskon inom familjen hamnat fel utan att ha Jockes grundläggande problematik är ju tragiskt, men skyll inte det på mamman. Finns många maskrosbarn som haft det svårt i sin barndom och som hamnar i fel kretsar pga kaotisk och dysfunktionell hemmiljö, men som kan återhämta sig efter tonåren och välja en annan väg i livet. Det handlar om mognad och personlighet.
Senast redigerad av sirsia0 2025-12-04 kl. 17:42.
Citera
2025-12-04, 17:54
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Människor som lever med stark smärta ser ingen annan lösning än att ta dessa beroendeframkallande opioider som man måste ta mer och mer av för att lindra den fysiska smärtan, för att sen bli fast i missbruk. Jag dömer inte de som hamnar i detta, och har själv ingen erfarenhet av missbruk. Men att döma alla dem som har hamnat i missbruk pga av allt för stor fysisk smärta för dem att leva under, jag har förståelse istället för att det kan bli så. Whiplashskador är smärtsamt att leva med, jag har träffat dem som råkat ut för detta.

Själv har jag en känsla av att du är en riktig pundare och knarkare, och därför har en annan bevekelsegrund till tablettmissbruk. Beteendemönster kan ju vara överensstämmande men orsakerna till tablettmissbruket olika. Mamman har erkänt ett missbruk av opioider flera år efter att Jocke flyttade, jag har träffat helt vanliga svenssons som har hamnat i opioidmissbruk och de använder inte ord som pundare och knarkare. Däremot använder dom som varit i missbruksmiljöerna dessa ord, så du har säkert erfarenhet av detta. men att förringa henne känns inte rätt i min värld.

Jocke är gravt störd, det är ju lätt att se. Att andra syskon inom familjen hamnat fel utan att ha Jockes grundläggande problematik är ju tragiskt, men skyll inte det på mamman. Finns många maskrosbarn som haft det svårt i sin barndom och som hamnar i fel kretsar pga kaotisk och dysfunktionell hemmiljö, men som kan återhämta sig efter tonåren och välja en annan väg i livet. Det handlar om mognad och personlighet.

Så om min enda utväg att klara livet är att röka cannabis samtidigt som jag har barn så tycker du det är legitimt?

Sen kan ju alla som har lite erfarenhet av detta se beteendemönstret, hennes sätt att tala på går att hitta 100 ggr i en bok om pundare.
Beteendet från hennes make är också avvikande.

En som erkänner sitt missbruk erkänner sitt missbruk, man blir inte irriterad och trycker på att sitt knark minsann var från laglig väg och inte runt hörnet, då har man fortfarande lite problem att släppa det.

Jag tror de flesta som har lite erfarenhet av knarkare kan se signalerna, vill också påpeka att jag inte "håller" på någok i det här fallet, tycker det bara är tragiskt.
Citera
2025-12-04, 18:08
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
man blir inte irriterad och trycker på att sitt knark minsann var från laglig väg och inte runt hörnet, då har man fortfarande lite problem att släppa det.

Jo eftersom det var utskrivet som smärtstillande och inte från början köpt i syfte att knarka, plus att det skedde efter att han flyttat ut redan.
Citera
2025-12-04, 18:26
Medlem
Flurigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Han är en lögnare av stora format, och har byggt sin image på falskhet.

I del 2 blir det ännu mer tydligt och i del 3 rasar hela korthuset

Misstänkte att delarna kommer leverera på det sättet. Trevligt att få det bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
Ärligt talat är det någon som är förvånad över att Jocke Lundell är en mytoman och har ett extremt stort behov av att skapa och få uppmärksamhet. Både Jonna men framför allt Jocke har ju konstant sökt uppmärksamhet och fått det genom att delta i alla möjliga sammanhang och lyckas fånga framför allt den yngre generationens uppmärksamhet. I alla fall så blir inte jag förvånad när det uppdagas att Jocke har ljugit om sin så kallade svåra uppväxt. Det är vi jävligt många som har haft. Men nu visar det sig att det mesta tycks endast ha förekommit i Jockes fantasi hjärna. Så det lär bli intressant och se när detta luftslott nu kommer rasa samman och vad Jocke då kommer hitta på för att rättfärdiga sina lögner och få ny uppmärksamhet.

Nej, är 0% förvånad. Tänkte bara "äntligen" när jag fattade vad dokumentären kommer visa.

Har alltid tyckt att hans historier låter krystade och ihopsatta för att han så gärna vill vara någon som haft det svårt, svårare än dom flesta. Tex i dokumentären så säger han att han "typ satt i ett ungdomsmfängelse". Lovar att han är avundsjuk på folk som gått igenom en svår uppväxt, även gamla jonkare som överlevt osv.

Han kanske har en miljon efterblivna följare men resten av oss nio miljoner skrattar åt rikstönten. Jocke borde man the fuck up och börjat om utomlands
.
Citera
2025-12-04, 18:26
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag har lite svårt att förstå varför denna människa med familj är så intressanta för folk??? Samma med typ Wahlgrens, vad gör dessa som skapar ett intresse förutom att bara existera och leva hela sitt liv på nätet? Producerar de något som är fantastiskt eller vad?
Västvärlden håller på att förfalla rent mentalt och moraliskt.
Jag tror inte samhället kolapsar pga denna tomte med "familj" men det är en bra indikation på den själsliga smutsen. Nya "lortsverige". Det går utför.

Har inte sett dokumentären eller något med denna "Jockiboi" men har man tatueringar i anletet är man antingen kriminell eller tycketr att det är koolt att se ut som en. Han är ett slan och eftersom vi är vårt dna så är hans familj slan. Case close.
Citera
2025-12-04, 18:45
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Jo eftersom det var utskrivet som smärtstillande och inte från början köpt i syfte att knarka, plus att det skedde efter att han flyttat ut redan.

Det är en klassiskt undanmanöver för att det inte ska låta så farligt, vad syftet med drogen till en början har spelar egentligen ingen roll.

Att hon skulle börja missbrukare tabletter efter alla dessa händelser är orimligt, jag tror nog allt hon har lyckats hålla sitt missbruk på en sån nivå där det inte har märkts väl nog av samhället och när det började spåra ur så använde hon allt hon kunde för att skydda sitt ego och missbruk.
Citera
2025-12-04, 18:46
Medlem
Fyfan vilken gris som säljer ut sin morsa för lite fame och fortune och riktigt jävla illa att alla mediehus publicister tillåtit detta att fortgå i nära ett decennium!
Citera
2025-12-04, 18:53
Medlem
Rada upp dem alla och åtala dem för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in