Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-03, 18:41
Medlem
Flaskpostenss avatar
Såg skiten ikväll, vilket jävla cp. Brorsan verkar rätt vettig ändå.
Citera
2025-12-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Korthus om vaddå? Alla som väljer att följa denna ointressanta man gör det väl på eget bevåg? Det är inte som att han falsifierat nån doktorsexamen.
Han hävdar att allt finns dokumenterat i de offentliga dokumenten. Det var falskt.
Han är en vandrande mytoman, med hyfsat intellekt. Det är en dålig kombo, framförallt för de men sämre intellekt och behov av en förebild.
Citera
2025-12-03, 18:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Mamman har ju psykopatögon. Hon misshandlade honom garanterat psykiskt.

Varför får hon SVT att göra en dokumentär för att tvätta rent hennes namn? Samma person, Bo -Göran Bodin, som gjorde "Att rädda ett barn" - med syfte att tvätta rent en pedofils namn.
Citera
2025-12-03, 18:59
Medlem
Jag förstår inte tugget om ”makthavare”? Vad gör denna fåntratt så ”viktig”? Visst, han har ett gäng följare men även trafikolyckor har sin publik utan att dessa olyckor blir superstjärnor. Dokumentärer om honom är slöseri med skattemedel.
Citera
2025-12-03, 19:02
Medlem
Det är ju helt otroligt vad denna människa får uppmärksamhet.

Trodde att han var en av SVTs gunstlingar nuförtiden i och med att de förlänat honom en helt egen programserie. En serie som jag för övrigt tyckte var helt ok.

Jaja, lille Jockiboy sitter väl hemma nu och gnuggar händerna av glädje över att återigen hamna i strålkastarljuset.
Citera
2025-12-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Såg skiten ikväll, vilket jävla cp. Brorsan verkar rätt vettig ändå.

Han som ska in i fängelse?
Citera
2025-12-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
slöseri med skattepengar, det finns redan en dokumentär om i princip exakt vad som undersöks i del 1. Den är gjord av TV4. Familjen B*rg tillfrågades att medverka i denna, men avböjde.
Även när boken släpptes fick bla modern intervjuförfrågan, hon avböjde då.
B* G*ran verkar inte riktigt veta vad han vill komma med sin granskning annat än att försöka hitta fel hos "den stora makthavaren" (makthavare över vad?) L*ndell.

Fast morsan dementerade ju det som stod i boken när den gavs ut? Kulturnyheterna rapporterade det men utöver det var ingen annan media sugna på att lyssna på vad hon hade att säga. Hon var inte direkt högröstad eller tog ton själv.

Sen finns de dom som gör gällande att J.B hotat direkt eller indirekt via ombud, människor som han inte delade uppfattning med. Källorna till det finns i den andra s.k. ”Skvallertråden”

Sen vet jag inte hur andra föräldrar skulle reagera eller ens hur jag själv skulle reagera om mina egna barn spred lögner om att jag torterat dem. Det känns så avlägset och ofattbart. Men förmodligen skulle jag nog inte vilja bråka offentligt i media. Om jag skulle vilja skapa en relation och försöka förstå varför mitt barn ljög om mig, då skulle jag nog snarare försöka skapa en bättre relation, än att gå ut i media. För vem skulle folk tro på: ett barn eller en pappa? Förmodligen skulle de välja att tro på mitt barn, oavsett hur vuxen han än var idag. Ingen skulle ju tro på mig?

För det verkar ju vara pöbelns logik. Barn ljuger aldrig. Barn minns. Barn misstolkar inte.

Så, jag förstår de här föräldrarna varför de inte varit högljudda.
Citera
2025-12-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-hatet

Undersökande dokumentärserie

Joakim Lundell är en av Sveriges nya makthavare. I mer än tio år har han delat sitt liv och sin vardag med publiken genom sina allt större konton på sociala medier. Men vem är han egentligen? Vad är sant och vad är falskt om hans uppmärksammade barndom? Och vad hände när Joakim Lundell och hans bror blev fiender - och Sveriges största Youtubedrama briserade?

Tydligen en riktig vattendelare och kioskvältar från SVT där de låter parten, som Jockeboy svartmålat(?) i sin självbiografi "Monster" från 2017, komma till tals.

SVT säger att det inte finns bevis för Joakim Lundells berättelser om övergrepp samtidigt som Jockeboy använt sig utav annan media för att hävda sin sak.

Jockeboy har bett SVT ta ner dokumentären inom 24h dvs innan 3/12-2025 slut.

Samtidigt har det haglat in anmälningar från Jockeboys fanbase till Granskningsnämnden:

https://www.svt.se/kultur/rekordmanga-anmalningar-mot-lundell-dokumentar

Kommande avsnitt 2(av 3)kommer 9/12 kl 20 på SVT och SVTplay, där SVT säger sig ha ännu mer att lägga fram.

Mer info ca 17min in:

https://www.svtplay.se/video/jaky4NJ/aktuellt/igar-21-00?video=visa

Vem gör rätt och vem gör fel?
Är det förbjudet att stava hans namn rätt? Jockiboi.
Citera
2025-12-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Mamman har ju psykopatögon. Hon misshandlade honom garanterat psykiskt.

Varför får hon SVT att göra en dokumentär för att tvätta rent hennes namn? Samma person, Bo -Göran Bodin, som gjorde "Att rädda ett barn" - med syfte att tvätta rent en pedofils namn.

Ja jösses, hennes ögon. Stensäkert bevis för psykisk misshandel.

Hon har fullständigt normala ögon!

Men du har ju sett "Att rädda ett barn" och tydligen dragit slutsatsen att pappan där var pedofil, så det säger allt om din slutledningsförmåga. Totalt förd bakom ljuset.
Citera
2025-12-03, 20:11
Medlem
Är det någon som har elaka ögon är det väl snarare Joakim, särskilt som barn.
Jag tror att han är narcissist och mytoman utifrån det som framkommit. Har inte känt till denna person förut utom den fina programserien på tv4 där han träffar unga personer som haft det svårt. Det går inte ihop med att han ska ha förföljt och hotat personer som varit kritiska?
Citera
2025-12-03, 20:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Är det någon som har elaka ögon är det väl snarare Joakim, särskilt som barn.
Jag tror att han är narcissist och mytoman utifrån det som framkommit. Har inte känt till denna person förut utom den fina programserien på tv4 där han träffar unga personer som haft det svårt. Det går inte ihop med att han ska ha förföljt och hotat personer som varit kritiska?

Tydliga psykopatiska tecken med..
Citera
2025-12-03, 20:23
Medlem
Undrar om det arbetas frenetiskt på en omarbetning av resterande avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in