Citat:
Ursprungligen postat av
Yungvidziboi
slöseri med skattepengar, det finns redan en dokumentär om i princip exakt vad som undersöks i del 1. Den är gjord av TV4. Familjen B*rg tillfrågades att medverka i denna, men avböjde.
Även när boken släpptes fick bla modern intervjuförfrågan, hon avböjde då.
B* G*ran verkar inte riktigt veta vad han vill komma med sin granskning annat än att försöka hitta fel hos "den stora makthavaren" (makthavare över vad?) L*ndell.
Fast morsan dementerade ju det som stod i boken när den gavs ut? Kulturnyheterna rapporterade det men utöver det var ingen annan media sugna på att lyssna på vad hon hade att säga. Hon var inte direkt högröstad eller tog ton själv.
Sen finns de dom som gör gällande att J.B hotat direkt eller indirekt via ombud, människor som han inte delade uppfattning med. Källorna till det finns i den andra s.k. ”Skvallertråden”
Sen vet jag inte hur andra föräldrar skulle reagera eller ens hur jag själv skulle reagera om mina egna barn spred lögner om att jag torterat dem. Det känns så avlägset och ofattbart. Men förmodligen skulle jag nog inte vilja bråka offentligt i media. Om jag skulle vilja skapa en relation och försöka förstå varför mitt barn ljög om mig, då skulle jag nog snarare försöka skapa en bättre relation, än att gå ut i media. För vem skulle folk tro på: ett barn eller en pappa? Förmodligen skulle de välja att tro på mitt barn, oavsett hur vuxen han än var idag. Ingen skulle ju tro på mig?
För det verkar ju vara pöbelns logik. Barn ljuger aldrig. Barn minns. Barn misstolkar inte.
Så, jag förstår de här föräldrarna varför de inte varit högljudda.