2025-12-04, 15:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man måste ju fråga sig vad som avses med folkutbytet.

Är det det faktum att den svenska befolkningen byts ut, eller är det själva idén att någon avsiktligt iscensatt det hela?
Charlie Weimers har yttrat att ”[f]olkutbytet pågår här och nu”:
https://www.facebook.com/Charlie.Weimers/videos/folkutbytet-p%C3%A5g%C3%A5r-h%C3%A4r-och-nu-r%C3%B6sta-p%C3%A5-sverigedemokraterna-f%C3%B6r-att-v%C3 %A4nda-trenden-/1853761561811255/

På sajten migrationskartan.se är formuleringen:
Vårt land genomgår en dramatisk förändring. Befolkningen byts ut. Denna karta visualiserar utvecklingen baserad på data från SCB.
Det är grundpremissen i Expos artikel.
Citera
2025-12-04, 15:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man måste ju fråga sig vad som avses med folkutbytet.

Är det det faktum att den svenska befolkningen byts ut, eller är det själva idén att någon avsiktligt iscensatt det hela?
Det står utskrivet flera gånger i tråden att Totius anser att "svenskar byts ut mot andra". "Byts ut", själva ordvalet anar att man anser att någon står bakom detta. Vem denna är står inte lika tydligt i tråden, för då blir det plötsligt en humortråd.

Kommunisterna har hittat på ordet Kapitalist för att beskriva vem som suger ut arbetarna. Rasisterna får hitta på något motsvarande för den som de anser vill byta ut svenskarna. Allting blir så suddigt om inte fienden namnges.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-04 kl. 16:00.
Citera
2025-12-04, 15:55
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det står utskrivet flera gånger i tråden att Totius anser att "svenskar byts ut mot andra". "Byts ut", själva ordvalet anar att man anser att någon står bakom detta. Vem denna är står inte lika tydligt utskrivet i tråden, för då blir tråden plötsligt en humortråd.

Hur gamla är ni egentligen, likt dagisbarn som kastar grus på varande, men med skitsnack istället....
Citera
2025-12-04, 15:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Hur gamla är ni egentligen, likt dagisbarn som kastar grus på varande, men med skitsnack istället....
Nu kastar du grus på mig.

Vad är din åsikt om folkutbytet?

Bilderberggruppen är väl en möjlig ansvarig organisation, enligt konspirationisterna.
(FB) Hela Grand hotel bokat, vem är det som kommer?
Senast redigerad av Paris24 2025-12-04 kl. 16:02.
Citera
2025-12-04, 17:04
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Lever du om 100 år? Nej. Lever dina barn om 100 år? Nej. Lever något av dina barnbarn? Troligen inte. Så varför bryr du dig?

Så där uttrycker sig bara en barnlös narcissist.

Men du har väl såklart massa barn och är högerkonservativ.
Citera
2025-12-04, 17:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så där uttrycker sig bara en barnlös narcissist.

Men du har väl såklart massa barn och är högerkonservativ.
Så du får tala om för mig vad jag ska tänka. OK.
Citera
2025-12-04, 17:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Man märker att det är dessa saker du värderar ja, dina pengar och ditt boende.
Dina efterlevande har lägre prioritet.

Att du kallar folk knäpp som tänker på framtida generationer bevisar ju det, du tycker detta är fullt normalt till och med. Du har helt enkelt helt tappat förståndet.
Nej, jag värderar Sverige och alla som bor i Sverige. Du värderar bara en del som bor i Sverige. Och dina ännu-icke-levande värderar du högst. Fast du inte ens kan veta om de blir etniska svenskar.
Citera
2025-12-04, 17:34
Medlem
Citat:
Nej, jag värderar Sverige och alla som bor i Sverige. Du värderar bara en del som bor i Sverige. Och dina ännu-icke-levande värderar du högst. Fast du inte ens kan veta om de blir etniska svenskar.

Fast du lever i sagovärlden där alla kommer att kunna leva med varandra i harmoni, den existerar inte.
Du behöver välja vilken grupp du värderar högst då alla inte kan leva här i framtiden. Etniska svenskar blir naturligtvis våra kommande generationer helt eller delvis, de blir det oavsett var de tar vägen i framtiden, men helst önskar man ju såklart att de har en framtid i Sverige även fast det ser väldigt dåligt ut just nu.

Själv så värderar jag oss, svenskarna eller nordeuropéerna högst. För det andra folket är inte "vi" de är "dem". De andra folken ser sig själva inte som oss, och de kommer aldrig någonsin att göra de heller. Det är bara så det är, för att de helt enkelt inte är som oss.

Den här situationen kommer aldrig sluta på något sätt än "vi" och "dem" för människor är inte lika. Du har blivit såld lögnen att alla människor är lika, men det är falskt. Det är väldigt stor skillnad på människor. Innerst inne är jag helt övertygad om att du förstår detta också, för du ser inte andra folkslag som dina egna när du går på gatan, precis som att de inte ser dig som en av deras.

Det är precis därför våra länder ser så olika ut också. Byter du ut ett folkslag mot ett annat byter du ut landet, folket representerar hur landet ser ut. Detta är verkligheten.
Citera
2025-12-04, 17:39
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Vad tycker du om att de slirar på sanningen med migrationskartan?

Menar du att det rätta sättet att räkna på det är att besöka olika städer/platser.

Det ger väl ingen rättvis bild av läget?
Det spelar snart ingen roll vilken stad eller vilket samhälle man besöker så ser man samma sak - utlänningar som driver runt på gatorna. Inte en gata eller väg utan en främling...

Det är en sanning som Expo kan försöka vrida till vad de vill - folk ser ju med egna ögon vad som håller på att hända.
Citera
2025-12-04, 17:43
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Så du får tala om för mig vad jag ska tänka. OK.

Vad fan pratar du om?
Du är såklart fri att inte bry dig om dina barn och barnbarns framtid.

När du dock ifrågasätter att folk bryr sig om sina barn och barnbarns framtid, får du ju räkna med mothugg.
Senast redigerad av doncroce 2025-12-04 kl. 17:52.
Citera
2025-12-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så vi har inget folkutbyte eftersom negrerna räknas som svenskar efter 3 generationer?

Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Så SCB skulle inte bara släktforska, utan också kolla utseende och hudfärg. Tar tid att göra statistik då.

Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det tar inte särskilt mycket längre tid att dessutom fråga någon om vilken hudfärg de har när man redan frågar dem om andra saker. Att till exempel lägga till den hudfärg deltagarna anser sig ha som en variabel i SCB:s PSU skulle inte göra att det tog särskilt mycket längre tid att samla in statistiken.
Ja blir ju en annan sorts statistik, om folk bryr sig om att svara. Alla blir inte tillfrågade om valet, men befolkningsstatistiken tar med alla.
Citera
2025-12-04, 18:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Det spelar snart ingen roll vilken stad eller vilket samhälle man besöker så ser man samma sak - utlänningar som driver runt på gatorna. Inte en gata eller väg utan en främling...

Det är en sanning som Expo kan försöka vrida till vad de vill - folk ser ju med egna ögon vad som håller på att hända.
Jag har bott centralt i västra Malmö, Lund, Linköping, och nu Stockholm i över 20 år, och jag har aldrig sett "utlänningar som driver runt på gatorna", möjligen kring 2016 under tiggarvågen och de var Rumäner. Berätta om din stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in