2025-11-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är väl du som uppenbarligen inte kan läsa din jävla stolle.

Vi pratar om ett folkbyte här vem har sagt att en kabal ligger bakom. Oavsett vad så pågår ju folkbytet det är vad vi diskuterar.
Du är ju stendum men glider in i tråden utan att första någonting med svammel om konspirationsteorier.

Varför påstår du att vi är fascister när vi diskuterar problemen med massinvandringen och det tragiska folkbytet. Varför lägger du ord i munnen på oss.

Nej fler och fler är öppet kritiska till invandringen och invandrare det har definitivt skett ett skifte, du är verklighetsfrånvänd och har inte hängt med.

Haha ironi att du kallar andra för hjärntvättade se dig själv i spegeln.

Det är nog du som bör kolla i spegeln, du är offer för konspirationsteorier på nätet av trolls och tror att du vet något andra inte vit, tillåt mig att skratta.

Du är en fascist då du vill förtrycka befolkningen, att finns någon problematik är egentligen sekundärt för er, ni bara använder detta för att få er agenda igenom - och ni tror att alla är dumma nog för att inte märka detta.

Men givetvis när argumenten tryter så kommer öknamnen och påhåppen, så originellt hahah.
Citera
2025-11-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Haha du borde ta dina mediciner. 99% svenskar lever som vanligt och bryr sig inte om politik överhuvudtaget då det är en skam.

Du borde nog gå ut och kolla hur det är i samhället istället för att tro på propagandan alt högerns konspirationsteoretiker kablar ut. Ska man tro på deras skit så är Sverige ett armaggeddon typ medan det mesta är som vanligt i princip, kanske en aning mer negativt i media (men så har det alltid varit, media gillar att jaga klick).

Va? Du kan vara rasist oberoende av vilken etnicitet du har, varför skulle jag tro att enbart svenskar kan vara rasister? Är Andrew Tate svensk?

Jag är intresserad av hur du tycker att man ska börja "reglera och lösa problematiken" år 2025 som du skrev innan, berätta din plan för hur alla dessa miljoner invandrare nu ska hanteras?
Citera
2025-11-30, 22:56
Medlem
Citat:
Mycket tjat om Tate och droger från dig. Du klingar väl av om några timmar.
Svårt med fakta, vetenskap, logik och statistik ser jag din konspirationsteoretiker och propagandist.

Men jag slösar min tid, det är som att tala med en vägg. Ni är så jävla inskränkta och trångsynta och hatiska att ni skiter i faktan och sanningen överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag är intresserad av hur du tycker att man ska börja "reglera och lösa problematiken" år 2025 som du skrev innan, berätta din plan för hur alla dessa miljoner invandrare nu ska hanteras?
Om du kollar på statistik så inser du att kriminaliteten och dylikt de facto gått ner senaste åren - men verkligheten passar inte ihop med er propaganda och agenda.

Vadå min plan? Varför ska jag lösa detta, jag har inte ens röstat för det som du mest troligen gjort(alla som röstar på 8klövern då även högern valt stor invandring)? Det finns myndigheter för det. Typ alla invandrare jag känner bidrar mer till Sverige än bidragstagare som sitter och skriver hatiska kommentarer om invandrare på nätet 24/7 om jag ska vara ärlig, och majoriteten svenskar tycker likadant i princip.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-11-30 kl. 23:04.
Citera
2025-11-30, 23:02
Medlem
Citat:
Hur är den påtvingad när folk röstade för det i decennier?
Sverige och majoriteten invånare valde att ha stor invandring, det är bara på sistone man valt en annorlunda väg, varför ljuger du?

Vissa folk som hjärntvättats av ytterhögern har köpt hela deras propaganda utan att reflektera verkar det som.

Om du går efter fakta, vetenskap och logik så är det en myt. Inte att Sverige haft en stor invandring(kanske för stor för att hantera väl utav friktionen som uppstod) utan att det skulle vara någon hemlig kabal som tvingat Sverige till att ha den invandringspolitik man valde - det finns 100% logiska förklaringar till varför det blev så. Dels att Sverige var ett relativt stabilt land och att många röstade för att ha ett inkluderande samhälle med mångfald. Sedan finns det naiva som tror att man kan ta in vemsomhelst i vilket antal som helst och att det blir bra i slutändan.
Ska vi ha invandring så får vi göra det på ett bra vis.

Jag ljuger verkligen inte men du har noll koll. Läs på själv bara att googla. Om vi tittar på diverse attitydsundersökningar i Sverige genom åren så har svenska folket inte röstat för massinvandring och mångkultur, det har aldrig funnits ett stöd för det i folklagren. Inga folkomröstningar om det heller.
Politikerna har med hjälp av media kört över folket och skapat den situation vi sitter i nu.
Citera
2025-11-30, 23:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Svårt med fakta, vetenskap, logik och statistik [...]
Men du är ju inte ens i närheten av fakta, vetenskap, logik och statistik. Kartan som Expo förfasar sig över är just fakta och statistik. Slutsatsen att detta är mycket dåligt för Sverige är vetenskap och logik.
Citera
2025-11-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men du är ju inte ens i närheten av fakta, vetenskap, logik och statistik. Kartan som Expo förfasar sig över är just fakta och statistik. Slutsatsen att detta är mycket dåligt för Sverige är vetenskap och logik.

Säger propagandisten med sin agenda. Ok, jag ska lita blint på en betald agent på något random forum.

Eftersom den kartan mest troligen används för att sprida falska konspirationsteorier som inte är verklighetsförankrade, inte för att det skulle vara något fel med kartan i sig. Låtsas du vara puckad eller är du det på riktigt?
Citera
2025-11-30, 23:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Säger propagandisten med sin agenda. Ok, jag ska lita blint på en betald agent på något random forum.

Eftersom den kartan mest troligen används för att sprida falska konspirationsteorier som inte är verklighetsförankrade, inte för att det skulle vara något fel med kartan i sig. Låtsas du vara puckad eller är du det på riktigt?
Tagga ner nu. Det är fakta från SCB:
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/
Citera
2025-11-30, 23:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är fascinerande att ni pk mongon som gått allmän PK mongo kurs på någon av socialdemokraternas folkhögskolor tror att vi kommer att fortsätta att leva i en liberal demokrati trots att ni tar in miljoner människor som inte kommer från liberala demokratier.
Ni förutsätter att er syn på saker är så pass överlägsen att all tillresta ska rätta sig i ledet och lyda er.
Det är samma syn som missionärerna hade när de åkte till Afrika.
De värsta rasisterna och chauvinisterna i det här landet är din typ.
Den fullständigt groteska grandiosa självförhärligandet, den gränslösa tilltron till sin egen överlägsenhet.

Då har du missförstått mig. Jag har ganska låg tilltro till mig själv och till folk i allmänhet. Jag är lyckligt lottad med bra familj och bra vänner men jag tror inte på mänskligheten som art. Vi kommer ha några tusen år till på den här planeten (oklart om vi lever i den bästa tiden nu) och sen kommer vi dö ut och glömmas bort. Då har vi som art levt här i kanske en halv miljon år. Hajar och krokodiler har levt här i en halv miljard år.
Citera
2025-11-30, 23:09
Medlem
Citat:
Svårt med fakta, vetenskap, logik och statistik ser jag din konspirationsteoretiker och propagandist.

Men jag slösar min tid, det är som att tala med en vägg. Ni är så jävla inskränkta och trångsynta och hatiska att ni skiter i faktan och sanningen överhuvudtaget.

Om du kollar på statistik så inser du att kriminaliteten och dylikt de facto gått ner senaste åren - men verkligheten passar inte ihop med er propaganda och agenda.

Vadå min plan? Varför ska jag lösa detta, jag har inte ens röstat för det som du mest troligen gjort(alla som röstar på 8klövern då även högern valt stor invandring)? Det finns myndigheter för det. Typ alla invandrare jag känner bidrar mer till Sverige än bidragstagare som sitter och skriver hatiska kommentarer om invandrare på nätet 24/7 om jag sla vara ärlig, och majoriteten svenskar tycker likadant i princip.

Brottsligheten går även ner på papperet i städer som Chicago och Detroit, ändå flyr människor dessa städer p.g.a. just brottsligheten, visst är det konstigt? Nästan som om det motsatta vore sant. Jag ska låta dig gissa varför det är så.

Du använder "small picture thinking" väldigt ofta, det bör du sluta med om du ska försöka spela begåvad då det ser rätt illa ut.

Men visst du har rätt i att det går inte rösta sig ur detta. De flesta invandringskritiker har varit medvetna om detta ett tag nu att massinvandringen kommer fortsätta oavsett vad som röstas fram.
Citera
2025-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Hur är andelen invandrare överdriven? På kort tid så har vi kommit till att första och andra generationen invandrare utgör 35% av befolkningen det är ju sinnesjukt.

Därför att du överdriver exakt av det skäl jag sa. I andra generationens invandrare inkluderar du även många som med stor sannolikhet är assimilerade, därför att du inkluderar de som har en svenskfödd förälder, och uppvuxna i Sverige.

Den statistiskt korrekta andelen första och andra generationens invandrare var 21,7% år 2024 enligt https://www.scb.se/en/finding-statistics/statistics-by-subject-area/population-and-living-conditions/population-composition-and-development/population-statistics/pong/tables-and-graphs/foreign-born-citizenship-and-foreignswedish-background/population-in-sweden-by-countryregion-of-birth-citizenship-and-swedishforeign-background-31-december -2024/ . Det är också många, du behöve inte överdriva.

En del av de som inkluderas i den korrekta definitionen av utländsk bakgrund är också assimilerade svenskar. T.ex. utlandsadopterade, och sådanna som är etniska svenskar men föddes av svenska föräldrar under utlandsvistelse. Ett tecken på att man med stor sannolikhet är assimilerad är att man har svenska som modersmål. År 2012 beräknades 8000000 personer ha svenska som modersmål. (Källa: https://web.archive.org/web/20210521100548/https://spraktidningen.se/blogg/har-ar-20-storsta-spraken-i-sverige . Summeras i https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar .)

Andel som inte hade svenska som modersmål år 2012 var alltså 16%, men andel som i statistik räknas som med utländssk bakgrund (enligt korrekt definition) var 20% vid den tiden, om jag har räknat rätt.
Citera
2025-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Jag ljuger verkligen inte men du har noll koll. Läs på själv bara att googla. Om vi tittar på diverse attitydsundersökningar i Sverige genom åren så har svenska folket inte röstat för massinvandring och mångkultur, det har aldrig funnits ett stöd för det i folklagren. Inga folkomröstningar om det heller.
Politikerna har med hjälp av media kört över folket och skapat den situation vi sitter i nu.
Detta hävdar folk som är agenter för högern, men kollar jag i verkligheten så har majoriteten människor inga problem med invandrare som ni är så besatta av att hata (för att skylla era misslyckanden på ett svart får). Att man inser att vi inte kan ha obegränsad invandring utav allt och alla betyder inte att man måste köpa högerns hela propagandakit från konspirationsteoretiker och betalda agenter på nätet.

Jag vet att folk som hatar invandrare, vänstern lockas till flashback, men det ger en felaktig bild utav verkligheten. Ni är i en bubbla men tror att andra är det.

Du är bara ett offer för sociala mediers algoritmer, som visar dig det du vill höra/läsa - därav tror du att det är normen att hata invandrare medan majoriteten svenskar ser ned på sådant. Sverige är inte i stenåldern och vi håller inte på med kollektiva bestraffningar. Ska vi straffa någon så är det riktiga kriminella, inte folk som råkar vara lite mörkare i hudtonen eller ha lite annorlunda namn.
Citera
2025-11-30, 23:12
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Titta på ett land som liknar oss kulturellt; USA. Andelen vita har minskat från 4/5-delar av befolkningen till 3/5-delar av befolkningen mellan åren 2000 och 2020. Som en slags motreaktion på det här har MAGA-rörelsen vuxit sig stark, men det är försent. Oavsett vad USA gör så kommer den vita befolkningen oundvikligen att vara i minoritet i förhållande till resten av befolkningen. Fortfarande den största folkgruppen, men inte längre i majoritet. När man går ut på torget så är sex av tio vita idag, men i morgon är kanske fyra av tio vita.
Är du något sorts orakel som kan spå framtiden?

Jag att du vänder blicken mot spanien 700-tal. Efter knappt 800 år hade spanjackerna kastat ut muslimerna.

Varför skulle vi med oändligt mycket bättre förutsättnimgar inte kunna göra samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in