2025-12-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De bara låtsas missförstå. En vanlig debattstrategi för trollen från Trollfabriken.

Men visst blir man trött när det diskuteras invandring och någon (idiot) kommer med inlägg i stil med "Min farmor kom från Finland, får jag bo i Sverige enligt dig"

Men det blir väl så eftersom de inte har några riktiga argument.
Varför är den en idiot? Många här tycker att SCB döljer något med att inte gå flera generationer tillbaka. (Någon tyckte man inte blev svensk på 10.) Och Finland räknas väl som utland. Om man så är finlandssvensk.
Citera
2025-12-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så vi har inget folkutbyte eftersom negrerna räknas som svenskar efter 3 generationer?
Så SCB skulle inte bara släktforska, utan också kolla utseende och hudfärg. Tar tid att göra statistik då.
Citera
2025-12-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Om man har en svensk förälder, då har ju denna förälder varit dum nog att gå all in i mångkulturen.
Jag ser på sikt inget vinnarscenario alls för dom människorna. Tragiskt, men det är lite så det blir, när man gör livsavgörande felbeslut.
Men vår diskussion började ju med språket. Man går inte all in om inte barnet träffar den utländske föräldern och lär sig dennes språk och kultur.
Citera
2025-12-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så vi har inget folkutbyte eftersom negrerna räknas som svenskar efter 3 generationer?

Ungefär så.
Ska vi gå lite längre med spekulationer så kan man nästan utgå ifrån att skiftet till högerpolitik där man först minskar invandringen och sedan kanske även stänger gränsen är medveten. Allt för att lugna ursprungsbefolkningen.

Denna politik är nämligen helt meningslös när massinvandringen från tredje världen har nått en viss volym. Så även om vi leker med tanken att vi stänger gränsen för alltid och kastar nyckeln, så kommer ändå människorna från tredje världen att uppnå majoritet i framtiden genom sina mycket högre födelsetal. Det tar bara lite längre tid.

Och de som ligger bakom massinvandringen är väl medvetna om detta också. Därför skiftet till högerpolitik. För det är redan försent nu då vi har tagit in för många. Och dessa generationer går naturligtvis inte att utvisa heller då de räknas som helsvenskar. Ännu en del av planen.
Citera
2025-12-04, 09:23
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Så SCB skulle inte bara släktforska, utan också kolla utseende och hudfärg. Tar tid att göra statistik då.
Det tar inte särskilt mycket längre tid att dessutom fråga någon om vilken hudfärg de har när man redan frågar dem om andra saker. Att till exempel lägga till den hudfärg deltagarna anser sig ha som en variabel i SCB:s PSU skulle inte göra att det tog särskilt mycket längre tid att samla in statistiken.
Citera
2025-12-04, 10:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Expo sprider desinformation genom olika kanaler, inte minst genom media inklusive public service.
Du har förstås inte läst texten som länkas i TS. Dina kunskaper om det påstådda folkutbytet sträcker sig inte längre än till själva termen "Folkutbytet" som tjänar till att skrämma upp dig och i tron att andra delar din skräck så fortsätter du att sprida den omkring dig.

Om du har läst texten, vem var Faye?

Vad är Expo? En organisation som är för demokrati. Den är också mot främlingsfientlighet. Om du är på andra sidan av dessa saker så kanske du ser Expo som en källa till desinformation, men du är förstås varken antidemokrat eller främlingsfientlig då dessa är sånt du anklagar Expo för att vara.
Citera
2025-12-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du har förstås inte läst texten som länkas i TS. Dina kunskaper om det påstådda folkutbytet sträcker sig inte längre än till själva termen "Folkutbytet" som tjänar till att skrämma upp dig och i tron att andra delar din skräck så fortsätter du att sprida den omkring dig.

Vad är Expo? En organisation som är för demokrati. Den är också mot främlingsfientlighet. Om du är på andra sidan av dessa saker så kanske du ser Expo som en källa till desinformation, men du är förstås varken antidemokrat eller främlingsfientlig då dessa är sånt du anklagar Expo för att vara.

Totius har ju visat stor förståelse för folkbytet och varför och hur det sker. Du däremot visar tecken på djup hjärntvätt. Den här tråden har verkligen visat att ett folkbyte sker och alla trollen bevisar det.
Detta kommer bli en fråga i valet 2026.

Expo är vänsterextrema och hatar etniska svenskar och vita människor. Det är definitivt en organisation för manipulation, desinformation och propaganda.

Jag vet inte riktigt vad det är för fel på människor som dig. Ingen är främlingsfientlig bara för att man inte vill ha massinvandring och se sitt eget folk bytas ut.
Citera
2025-12-04, 13:11
Medlem
Citat:

Expo vill ersätta svenskar med araber och afrikaner. Tror du landet blir mer eller mindre demokratiskt när detta är klart? Ser deras länder demokratiska ut enligt dig?

Sedan om det nu inte sker ett folkutbyte, varför är det så viktigt att inte vara främlingsfientlig? Håller du inte med Expo om att alla är svenskar? Är du för särbehandling av vissa svenskar? Om du har Expos syn på riktigt att alla är svenskar oavsett etnicitet, så finns det inget som heter "främlingsfientlighet" då alla är svenskar enligt dig eller hur?

Du ser ganska snabbt hur Expos argument att alla är svenskar faller ihop omgående då de också kallar alla svenskar som inte accepterar andra folkslag för rasister, men det kallar aldrig t.ex. araber och afrikaner som hatar svenskar för rasister. De hatar vita människor då de behandlar denna folkgrupp sämre än alla andra.

Expo är helt enkelt rasister. Vilket är ironiskt då de hela tiden kallar svenskar för rasister.
Citera
2025-12-04, 13:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Jag har läst texten och väldigt mycket annat från Expo under många år. Dina inlägg visar att du INTE kan någonting om hur Expo arbetar. (Du har dessutom det dåliga omdömet att ha en oförskämd och anklagande ton när du tjafsar mot bättre vetande.)

Läs på lite om Expo och dess kopplingar till Researchgruppen, AFA och den autonoma rörelsen i Sverige till att börja med. Expo PÅSTÅR att de är för demokrati men ÄR i verkligheten vänsterextrema, se vidare mitt följande inlägg om dess medgrundare Tobias Hübinette:
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)

Sedan kan du läsa på om vilken roll Expo och dess svans har haft i den vidriga och totalitära mobbargruppen JagÄrHär och i det närmast sinnessjuka drevet mot Granskning Sverige. Se vidare dessa trådar:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

När du har skaffat dig grundläggande kunskap så att du kan visa att du är kvalificerad att diskutera saken kan vi gå vidare. Det kan vara väldigt intressant för tråden och många deltagare kan ha mycket fakta om Expo och dess långa svans att bidra med.
Citera
2025-12-04, 13:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är många utanför Stockholm som är hårt belånade det märks att du har noll koll på Sverige.

Sverige har flyttat den ekonomiska bördan från staten till privatpersoner och kommunerna men det ska vi alltså inte bry oss om enligt dig.

Så länge du har det bra så struntar du i alla andra. Dock så ljuger du troligtvis om både barn och ekonomi.
Det är väl där vi skiljer oss. Jag behöver inte staten för att ta hand om mig. Jag är t.o.m. emot att vara beroende av staten.

Så ironiskt att du behöver staten för att ta hand om dig, men jag som klarar mig själv tycker du "struntar i alla andra".

Jag tror minsann det är jag som bryr mig om dig, via mina skatter och råd, och du som struntar i mig och min familj.
Citera
2025-12-04, 13:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Demografin har gått ifrån 90% svenskfödda på 90 talet till 68% svenskfödda 2024.
Så att det skulle ta 150-250 år när det har gått i den takten de senaste 30 åren låter knappast rimligt. Beräkningen på senast 2050 ligger mycket närmare verkligheten.

Och detta är som sagt med SCB urusla befolkningsstatistik som är framtaget i syftet att dölja viktiga saker som etnicitet, så räkna med all säkerhet att verkligheten ser värre ut än vad den verkligen är.
Nej vi var inte "90% svenskfödda" på 90-talet.

Nej vi är inte "68% svenskfödda" nu.

All din ilska bygger på falska siffror. Märkligt att du inte googlar. Du VILL vara arg.
Citera
2025-12-04, 13:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är väl där vi skiljer oss. Jag behöver inte staten för att ta hand om mig. Jag är t.o.m. emot att vara beroende av staten.

Så ironiskt att du behöver staten för att ta hand om dig, men jag som klarar mig själv tycker du "struntar i alla andra".

Jag tror minsann det är jag som bryr mig om dig, via mina skatter och råd, och du som struntar i mig och min familj.
Jag uppfattar att ditt inlägg är helt OT. Kan du förklara vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in