2025-12-04, 07:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Såpan rullar på ... Sekretessen är benhård.
Journaler från SOC och vården får absolut inte offentliggöras utan medgivande.

Ska påpeka att detta endast gäller personal. BGB sitter inte under någon som helst sekretess och således finns inget fall mot honom. De enda som JL skulle kunna gå efter lagligt är om han kan bevisa att till exempel vårdpersonal gett ut handlingar.

Nu skulle jag dock gissa på att delvis så har mamman, fosterfamiljen etc rätt till vissa handlingar, men även att JL själv har låtit handlingar gå på vift (och inte bara de han själv laddat upp bakom betalvägg).

Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Dom kommer inte från verkligheten iaf. Och schizofreni är den enda logiska förklaringen.

Nu finns det ju en sådan sak som falska minnen, vilket de flesta av oss faktiskt har någon form av. Till exempel kan det vara en historia man har fått berättat om sin barndom som man tror sig "minnas", men det handlar snarare om att man fått det återberättat så ofta att minnen av det skapats i hjärnan. Samma sak med att fylla i luckor i minnen för att rationalisera vissa saker.

Sedan så finns det även det uppenbara svaret: en vana att ljuga och komma undan med det som till slut utmynnar i mytomani.
Senast redigerad av moralhora 2025-12-04 kl. 07:11.
Citera
2025-12-04, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Det där låter för invecklat för att jag ska orka sätta mig in i det och jag tar ej heller sådant i beaktning med rykten hit och dit och "hen säger" utan av vad jag kan se på hans kroppsspråk att döma, uppvisar killen en dupers delight under intervjun med Renée och då ÄR han en psykopat och i detta fall en introvert psykopat vilket förklarar varför han talar så mycket om att vara just inåtvänd.

De är långt vanligare än vad forskningen sagt hittills, det rör sig INTE om enbart 1-4% och jag undrar även om det är så att Jonna är fast i relationen emot sin vilja? Deras partners brukar nämligen vilja lämna efter 3-5 år då de ej orkar det våld, psykiskt, fysiskt, materiellt och ekonomiskt för att inte nämna matvåld samt digitalt, som en så kallad relation med en svårt hjärnskadad kluster B längst ut på spektrat, innebär. Det blir en skräckkammare att vara med en sådan så att han hotat stämmer bra.

Det där var en tydlig dupers delight, inget man glömmer i första taget när man lärt sig avläsa psykopaters/antisocialas kroppsspråk.

Må väl!

Du kan ha rätt. Jag är ingen expert.
En psykopat är han definitivt. Det märks när han sitter och flinar till emellanåt eller försöker låta sig smartare än vad han är. Typ ”politiska, diplomatiska” liknande svar som han försöker sig på i slutet av avsnitt 1.
Någon länkade en YouTube länk här där han för 6-7 år sedan(?) sitter och låtsas grina över någon porrfilm. Tårarna finns där men det är ingen äkta sorg/ledsamhet. Det är så fejkat så man baxnar.
Citera
2025-12-04, 07:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
24 år var hon när hon fick Jocke. Det är väl inte så ungt så det stör?

Hans pappa heter Thomas Aarö. Jag läste nånstans att han stack till Australien i samma veva som Jocke föddes. Han var helt frånvarande under Jockes uppväxt men de har återfått kontakten nu på senare år.
Fast enligt dokumentationen så stämmer inte det. Han dyker upp i bilden igen när Jocke är placerad, och de umgås ett tag - men när det är dags för Jocke att sova över så vill inte pappan det längre, och sen försvinner han ut ur bilden igen.
Citera
2025-12-04, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Jag såg att den killen var sjuk i huvet redan när jag såg något avsnitt av Tylösand skiten. Han är en sån människa som ska medicineras och hållas inlåst. Han är elak och ond. Mytoman o psykopat! Attention hore!.

Håller med att en sån människa får sån attention i svt och media är helt galet. Hur har det gått så här långt, hans bror chippen , wtf, hur fan får såna människor tid i media. 2 fullblods loosers som inte tillför något.
Förbjud sociala medier för barn under 16 år. svt och annan media borde göja sig med kvaliteten, Bara för att någon har 500K barnföljare så är de inte bra.
Citera
2025-12-04, 07:54
Medlem
omxss avatar
Hade varit intressant att följa upp alla de tjejer han hängde ut som "veckans hora" på sin blogg.
Hatet de utsattes för i skolan (högstadiet och uppåt) kan inte varit nådigt. Gissar att det har satt sina spår.
Citera
2025-12-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det märks att det är många nya i tråden nu.

Nej, diskussioner kring dokumentären "Hatet" (svt) handlar inte om utifall man tror på Joakim Lundell, SvT eller Gud. Det handlar inte om att misstro ett barns trauman.
Det handlar om att Bo Göran Bodin fått ut en betydande större mängd dokument från JLs journaler än vad JL själv redovisar i sin numera betalfria video "Varje sida räknas" (YT). Journaler som täcker JL från det att han var 6-25 år. Ingenstans finns belägg för de påståenden om övergrepp JL hävdat i 10 års tid att han varit med om som barn. (för 10 år sedan var JL 30, inte 8..) JL har dessa 10 år hävdat att det finns bevis för övergreppen i hans journaler. Vilket SvT nu konstaterat inte är fallet.

Kan det ha skett övergrepp ändå? Självklart, ingen påstår något annat.

Hur Bo Göran fått tag på alla handlingar? Det vet vi inte, det faller under källskydd. Men de handlingar han har är betydligt fler, som sagt, än de JL delat till allmänheten.

Många mediahus, tv bolag o även bokförlag har låtit JL hävda dessa saker om sin mamma utan att någonsin ifrågasätta. Han har ju sagt att han har bevis för att det har hänt.

Har man 1.2 miljoner följare är det rimligt att man förr eller senare granskas.

Det är just det folk inte fattar, måste vara något fel på dem som inte förstår att dokumentären handlar om att jocke sagt saker som inte stämmer, inte om någons barns trauma. De har ju blivit total hjärntvättade.
Citera
2025-12-04, 08:12
Medlem
Morsan har ju enklaste vägen till minst 7-siffrigt skadestånd genom att anmäla puckot för förtal
Citera
2025-12-04, 08:14
Avstängd
ruskinarmss avatar
Kan det vara så att det Del 3 inte är klar än? Att sista konfrontationen inte är gjord än?

Om inte, så vet ju Jocke redan vad den stora slut-bangern i del 3 är. Var det den som fick honom att börja bryta ihop och börja gråta? Är det därför han försöker få dokumentären nertagen? I hopp om att del 3 aldrig ska visas?
Citera
2025-12-04, 08:14
Medlem
Man kan ju undra vad som kommer i del 2 och 3. Om det blir storm efter första avsnittet, tror inte SVT släpper den stora bomben i avsnitt 1 för att sedan inte ha något i kommande avsnitt.
Citera
2025-12-04, 08:25
Avstängd
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Man kan ju undra vad som kommer i del 2 och 3. Om det blir storm efter första avsnittet, tror inte SVT släpper den stora bomben i avsnitt 1 för att sedan inte ha något i kommande avsnitt.

Det hintas i voice over i slutet på del 1 : "Innan trådarna vävs ihop och vi återvänder till barndomen växlar vi nu spår"

Så del 3 lär väl handla om barndomen igen. Det måste finnas nåt mer.
Citera
2025-12-04, 08:27
Medlem
kirugumis avatar
Jag hoppas att Hanna W:s medverkan startar en riktig vittnesmålskaskad.
Det finns med stor sannolikhet många fler än H.W. som har nåt att berätta.
#lexHanna
Citera
2025-12-04, 08:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Kan det vara så att det Del 3 inte är klar än? Att sista konfrontationen inte är gjord än?

Om inte, så vet ju Jocke redan vad den stora slut-bangern i del 3 är. Var det den som fick honom att börja bryta ihop och börja gråta? Är det därför han försöker få dokumentären nertagen? I hopp om att del 3 aldrig ska visas?

Om inte annat så hoppas jag verkligen att det blir ett efterord där drevet mot dokumentären visas upp. Där man tydligt kan se hur kommentarsfälten svämmar över av innehåll som nästan ord för ord gått att återfinna i Joakim Lundells Instastorys.

Det var lite intressant att gå mot strömmen bland dessa kommentarer - Genast höjdes röster om hur jag, med min utbildning, kan ifrågasätta ett BARN!?

Herregud, om de bara visste hur många gånger jag, som förälder, ifrågasatt mina barn
Ibland önskar jag att fler föräldrar gjorde det, hade vettiga diskussioner med sina barn, istället för att visa upp dem på sociala medier o kalla dem Prinsar o Prinsessor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in