2025-12-04, 06:10
Medlem
B´stards avatar
Varför hyr J&J huset de bor i? Det ägs fortfarande av den Thailandsboende personen som nämnts i Anjo-tråden (Kalle Pettersson i Krabi)

De håller ju på å renoverar kåken?
Citera
2025-12-04, 06:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det märks att det är många nya i tråden nu.

Nej, diskussioner kring dokumentären "Hatet" (svt) handlar inte om utifall man tror på Joakim Lundell, SvT eller Gud. Det handlar inte om att misstro ett barns trauman.
Det handlar om att Bo Göran Bodin fått ut en betydande större mängd dokument från JLs journaler än vad JL själv redovisar i sin numera betalfria video "Varje sida räknas" (YT). Journaler som täcker JL från det att han var 6-25 år. Ingenstans finns belägg för de påståenden om övergrepp JL hävdat i 10 års tid att han varit med om som barn. (för 10 år sedan var JL 30, inte 8..) JL har dessa 10 år hävdat att det finns bevis för övergreppen i hans journaler. Vilket SvT nu konstaterat inte är fallet.

Kan det ha skett övergrepp ändå? Självklart, ingen påstår något annat.

Hur Bo Göran fått tag på alla handlingar? Det vet vi inte, det faller under källskydd. Men de handlingar han har är betydligt fler, som sagt, än de JL delat till allmänheten.

Många mediahus, tv bolag o även bokförlag har låtit JL hävda dessa saker om sin mamma utan att någonsin ifrågasätta. Han har ju sagt att han har bevis för att det har hänt.

Har man 1.2 miljoner följare är det rimligt att man förr eller senare granskas.

Ja det finns källskydd.

Men frågan är om det är lagligt att redovisa en patients journalinnehåll offentligt utan den berörda personens medgivande.

Vad jag förstått så kräver Lundell att SVT plockar bort programmet omedelbart. En av de starkaste grunderna som han och hans juridiska ombud kan ha är att sådant material har publicerats offentligt, material som omfattas av sekretess.

SVT:s jurister lär ha granskat detta innan programmet publicerats och gjort sin bedömning.

Så då blir frågan om det blir en juridisk process kring detta.
Citera
2025-12-04, 06:15
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Man kunde köpa pappren av honom. De låg bakom en s.k. "Paywall".
Reportern eller någon annan har väl gjort det. Inte jättekomplicerat stunt.
Så Jockeboi sålde sin egen undergång till högstbjudande? Smart kille
Citera
2025-12-04, 06:19
Medlem
Flaskpostenss avatar
[quote=miapetter|93653585
Hur Bo Göran fått tag på alla handlingar? Det vet vi inte, det faller under källskydd. Men de handlingar han har är betydligt fler, som sagt, än de JL delat till allmänheten.

[/QUOTE]

Han sålde ju skiten?
Citera
2025-12-04, 06:20
Avslutad
Jockiboi är typen som kan vara pedofil helt öppet utan att åka dit. Hans följare skulle till och med erbjuda honom sina barn om dom bara fick ta en selfie med honom

Jag menar självklart inte att han ÄR pedofil (vad vet jag?) utan mer av en teflonkaraktär
Det är ju korkat att ta upp samma händelser hela tiden, i intervjuer och TV-soffor, och använda journalerna som källa, när just dessa händelser inte ens omnämns
Citera
2025-12-04, 06:28
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Du är införstådd med att det krävs vissa kriterier för att uppfylla ett antisocialt tillstånd och att jag tagit hela hans liv i beaktning? Som jag skrev har jag tagit med hans barndom, "Jockiboi"-tiden och fram till nu.

Det låter mer som att du inte vill inse faktumet och ja, det är ett svårt tillstånd att ta in.

Nog om detta nu. Jag har annat att göra.

Du har inte genomfört en klinisk utredning utan bara spånat lite, så det finns inget faktum att inse, bara mer eller mindre okvalificerade gissningar.

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Många mediahus, tv bolag o även bokförlag har låtit JL hävda dessa saker om sin mamma utan att någonsin ifrågasätta. Han har ju sagt att han har bevis för att det har hänt.

Har man 1.2 miljoner följare är det rimligt att man förr eller senare granskas.

Ja, när någon med så stor följarskara förtalar någon, och på kuppen tjänar stora pengar på det, så som Jockiboy har gjort, då är det väl befogat att granska det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det finns källskydd.

Men frågan är om det är lagligt att redovisa en patients journalinnehåll offentligt utan den berörda personens medgivande.

Vad jag förstått så kräver Lundell att SVT plockar bort programmet omedelbart. En av de starkaste grunderna som han och hans juridiska ombud kan ha är att sådant material har publicerats offentligt, material som omfattas av sekretess.

SVT:s jurister lär ha granskat detta innan programmet publicerats och gjort sin bedömning.

Det där fungerar inte i och med att Jockiboy själv tillgängliggjorde journalmaterialet på sin hemsida.
Senast redigerad av anomalign 2025-12-04 kl. 06:32.
Citera
2025-12-04, 06:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja det finns källskydd.

Jag har svårt att tro att det skulle hålla. För det första har Lundell själv delat rätt mycket ur dokumentationen, till allmänheten.
För det andra så delar egentligen inte BGB något ur pappren, han bara sammanfattar innehållet.
Jag ser det som en desperat åtgärd från JL. Men den som lever får se.
Citera
2025-12-04, 06:53
Medlem
LucioFontanas avatar
Jag såg att den killen var sjuk i huvet redan när jag såg något avsnitt av Tylösand skiten. Han är en sån människa som ska medicineras och hållas inlåst. Han är elak och ond. Mytoman o psykopat! Attention hore!.
Citera
2025-12-04, 06:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Tror inte det kommer bli någon juridisk process eller ens är planerat för det. Det är mest så här Jocke arbetat i alla år med sina attackhundar (massanmälningarna mot SVT), hot från advokater osv. Problemet är väl att det inte funkar mot BGB eller SVT, speciellt med tanke på att jag har en stark misstanke att kommande avsnitt just kommer behandla hur han agerar och han just nu bara bevisar deras tes.

Men Jockboi verkar inte fatta att första avsnittet bara lade grunden för vad komma skall. Avsnitt två och tre kommer garanterat bli värre...
Citera
2025-12-04, 07:00
Medlem
Citat:
Ja det finns källskydd.

Såpan rullar på ... Sekretessen är benhård.
Journaler från SOC och vården får absolut inte offentliggöras utan medgivande.

Och det är nog pga sekretessen som JL har skarvat och ljugit. Han trodde han var skyddad.
Citera
2025-12-04, 07:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror inte det kommer bli någon juridisk process eller ens är planerat för det. Det är mest så här Jocke arbetat i alla år med sina attackhundar (massanmälningarna mot SVT), hot från advokater osv. Problemet är väl att det inte funkar mot BGB eller SVT, speciellt med tanke på att jag har en stark misstanke att kommande avsnitt just kommer behandla hur han agerar och han just nu bara bevisar deras tes.

Men Jockboi verkar inte fatta att första avsnittet bara lade grunden för vad komma skall. Avsnitt två och tre kommer garanterat bli värre...
Jag tror samma, därför serien löper på under flera veckor, Jockeboy gick rakt i fällan.

Undra hur mycket han ångrar att han laddade upp journalerna.

Han kan alltid börja med veckans runk igen.
Citera
2025-12-04, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tairneanach
Nja, paranoida vanföreställningar kan förekomma vid schizofreni och kräver inte alltid att man hallucinerar. Om din teori baseras på att han fantiserat ihop minnen så tror jag inte på schizofreni.

Dom kommer inte från verkligheten iaf. Och schizofreni är den enda logiska förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in