2025-12-03, 22:42
Medlem
Åsa Linderborg har skrivit en insiktsfull artikel om "Hatet".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wr6y84/det-ar-dags-att-klippa-banden-joakim-lundell

Lite citat:

"i väntan på nästa avsnitt letade jag rätt på TV4:s dokumentär från i vintras, om det övergivna barnet Joakim Lundell.
I tre oändligt långa avsnitt får vi följa Lundells jakt på frågan varför hans mamma kunde lämna bort honom till en fosterfamilj när han var 8 år – för det är obestridligt.

Han begär ut journalerna som han inte hade läst när han skrev sin bok. Tittarna serveras enstaka meningar, och delvis lite annat än det som SVT berättar i sitt första avsnitt.
Där framgår att Joakim var deprimerad, aggressiv, och hotfull, att familjen var slutkörd, att de kände sig maktlösa. Han placerades hos oändligt kärleksfulla fosterföräldrar, men efter sex år gav även de upp eftersom Joakim fick sådana raseriutbrott och blev så hotfull, att dottern i familjen blev rädd för honom."

"I TV4-dokumentären får vi följa med*Lundell till en terapeut, som säger att Annika var oförmögen att ta hand om sonen. Barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar kräver extra starka föräldrar. Är man inte det behöver man få hjälp, men den hjälp som erbjöds var inte bra för vare sig Annika eller Joakim.
Lundell accepterar inte det svaret. Han säger att mamman inte älskade honom, att hon var manipulativ."

"Joakim blir irriterad på terapeuten. Han har inte fått det svar han vill ha och säger att det som står i BUP:s journaler kan inte stämma.
Det är som om han vill hata sin mamma.*Förståelse eller försoning skulle rasera den Joakim Lundell som han vill vara."

Intressant information om hans handra dokumentär på TV4. Inte sett den men från vad Linderborg skriver låter det ju som att Jocke helt enkelt inte kan acceptera sanningen, att det är han som är monstret.
Citera
2025-12-03, 22:44
Medlem
STALK3Rs avatar
Ser att den redan blivit länkad, men den förtjänar att länkas fler gånger:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wr6y84/det-ar-dags-att-klippa-banden-joakim-lundell

Fan så bra krönika, Aftonbladet klarar av att vara neutrala även när det stormar som mest (det gör verkligen inte Expressen - speciellt inte Ellinor Saari).
Citera
2025-12-03, 22:44
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”Det är dags att klippa banden, Joakim Lundell”

Riktigt bra av Åsa Linderborg!
Citera
2025-12-03, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Ser att den redan blivit länkad, men den förtjänar att länkas fler gånger:

Fan så bra krönika, Aftonbladet klarar av att vara neutrala även när det stormar som mest (det gör verkligen inte Expressen - speciellt inte Ellinor Saari).

Jockiboi var sexist och rasist, något som vänstermedia aldrig förlåter.
Citera
2025-12-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Någon ljuger såklart men det är ganska ointressant i sammanhanget. Det som är intressant att diskutera är hur svensk media (tv4) kan sända ut en svartmålning av en människa som bygger på enbart berättelser/minnen
Hur menar du nu?
Du skriver att det är ointressant huruvida någon ljuger eller inte?
Sedan skriver du om media utan att nämna social media?
Sedan ger alla Jocke skulden trots att alla andra är med på samma båt?
Nu får Jocke bära hundhuvudet och då undrar jag vad "sammanhanget" här är då?
Åtminstone för min del hänger allt samman.
Citera
2025-12-03, 22:48
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jockiboi var sexist och rasist, något som vänstermedia aldrig förlåter.

Är inte Expressen vänstermedia också? Han blir ju hyllad där, men får mestadels kritik i Aftonbladet.
Citera
2025-12-03, 22:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Slösar inga pengar på skit men fick ett klipp skickat till mig där Jocke rantar loss om Linnea och hennes familj. Jag tolkar det som ett underliggande hot och att han vill att Linnea skall se till att del 2 läggs ner och aldrig visas

https://gofile.io/d/Jq0xIN
Jag tror de kommer upptäcka att granskningen kommer visa mer än så ...
Sen att höra Jonna "ja men det handlar ju om åttaåring" .. Så nu kan man ljuga ihop vad som helst och säger att man var barn så får ingen ifrågasätta ...

Så om X 25 år vill påstå att Jocke våldtog hen som barn - då är det bara att köra på. För Jocke kan ju såklart inte ifrågasätta ett barns historia utan då är det sant .. (exempel för de om inte fattar - bara ett exempel)
Citera
2025-12-03, 22:51
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har ingen funderat på hur det kom sig att alla 3 bröder blev som dom blev?
Jockiboy, behöver inte säga mer då alla i tråden redan vet.
Crippa, nu i en stor mediecirkus om sin rättegång.
Jacke, han som växte upp i missbruk & sen själv ramlade dit.

Tror ni mamma var perfekt & att det var barnen det var fel på?
Ljuger Joakim i sin bok om sina upplevelser med barnets ögon?
Nja, jag säger som Reefat El Sayed ”här ligger en gravad hund”
Man kan väl inte skylla på mamman bara om man alls kan skylla på kvinnor. De kan inte vara ansvariga för något. Det är mycket samhället som brustit. Männen. Kyrkan. Patriarkerna.

Pappan då? Pojkar behöver bra vägledning av en pappa, farsgestalt.
Citera
2025-12-03, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Glöm inte att Olof K och Lokal blev lurad av en ”mystisk tjej” att hon våldtagits av Jocke, och sen gjorde Anjo och Jocke allt för att få dom båda canceled för det.

Joakim Lundell har aktivt (genom hans flygande apor) hotat mig och flera användare och försökt leta reda på våra identiteter.

En lista har spridits där fokus har legat på mig och tre andra. En har slutat skriva, en har letats upp och efter det berättat vad hen utsatts för sen raderat kontot och en har raderat kontot (men gjort ett nytt).

Vi har eftersökts för att vi har kritiserat honom för hans hatdrev och lögner.

Jag råkade också ut för att bli kontaktad av ett ”offer”. En användare som ”anförtrodde” sig till mig över tid, agerade uppriktigt uppriven för nåt Jocke orsakat henne. Hen kom smygande med en falsk historia om att hennes syster blivit våldtagen av Joakim Lundell och att systern tog sitt liv, 13 år gammal - efter att Joakim förnedrat henne efter övergreppet. Det var ett falskt rykte.

Likaså fick jag fått höra av samma användare, som var ”arg på allt Jocke kommit undan med” att den Flashbackare vars identitet Jocke letade reda på innan mig, tagit sitt liv efter att han raserat hens liv. Falskt det också.

När jag förstod att allt var lögn skrev jag till användaren att jag kommer gå till media med att det är Joakim som hittat på dessa rykten om hen inte såg till att Joakims och hans entourage slutade hota och leta efter användare. Jakten på användare upphörde samma dag.
Det där låter för invecklat för att jag ska orka sätta mig in i det och jag tar ej heller sådant i beaktning med rykten hit och dit och "hen säger" utan av vad jag kan se på hans kroppsspråk att döma, uppvisar killen en dupers delight under intervjun med Renée och då ÄR han en psykopat och i detta fall en introvert psykopat vilket förklarar varför han talar så mycket om att vara just inåtvänd.

De är långt vanligare än vad forskningen sagt hittills, det rör sig INTE om enbart 1-4% och jag undrar även om det är så att Jonna är fast i relationen emot sin vilja? Deras partners brukar nämligen vilja lämna efter 3-5 år då de ej orkar det våld, psykiskt, fysiskt, materiellt och ekonomiskt för att inte nämna matvåld samt digitalt, som en så kallad relation med en svårt hjärnskadad kluster B längst ut på spektrat, innebär. Det blir en skräckkammare att vara med en sådan så att han hotat stämmer bra.

Det där var en tydlig dupers delight, inget man glömmer i första taget när man lärt sig avläsa psykopaters/antisocialas kroppsspråk.

Må väl!
Citera
2025-12-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Schizophrenia kräver att du ser och hör saker, får vanföreställningar som inte existerar i verkligheten. Till skillnad från exempelvis paranoida tankar så kan dessa saker faktiskt äga rum. Exempelvis du är rädd för att snuten ska dyka upp om du har tagit droger. Det är en fullt möjlig händelse, polisen existerar och dom kan komma och knacka på.

Men med schizofreni så existerar inte det du fantiserar om, att vara rädd för att det ska krypa ut ett spöke ifrån luftkonditioneringen eller varför inte monster i blodet?
Han är garanterat schizofren då det är ingen annan än han själv som har sagt detta och gjort en sak utav det. Han må projicera det på andra men det kommer likt förbannat ifrån hans trut.
Och att det bara skulle vara en lögn utifrån ”vild fantasi” är att dra det rätt långt. Håll han på orden istället men genomskåda gaslightingen. Det han berättar om kommer inifrån hans eget huvud. Som han själv benämner det så är det ”hans egna minnen”. Inte nödvändigtvis då ifrån verkligheten.

Du har väl kapacitet att läsa mellan raderna och koppla ihop punkterna?

😂😂 han är inte shizo man kan inte fungera och göra allt som jocke gör då, han är kanske sociopat, mytoman, jag tror han haft en svår uppväxt men överdriver en del
Citera
2025-12-03, 22:58
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Riktigt bra av Åsa Linderborg!

Verkligen! Ett slags halleluja-moment. Linderborg författade det hela på pricken. Det enda hon glömde (eller låtsades glömma) var att berätta att vi har över en miljon åsnor i Sverige som följer denna grönsak på sociala medier och applåderar (barn som vuxna, och föräldrar som tillåter sina barn att låta sig injiceras av denna giftiga grönsak). Och vad det i sin tur gör med ett samhälle att över en miljon applåderar denna grönsak medan de har en salivsträng dinglande ner från ena mungipan. Givetvis tänker Linderborg sannolikt så, men att skriva det i AB, vore så klart att tigga om att dras till den digitala galgbacken. Solklart den bästa artikeln so far om grönsaken Bojan. Och värt en extra applåd att hon belyser den stackars mamman, och belyser "den vanliga människan" mitt i allt.
Citera
2025-12-03, 23:00
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Det är en Sjuk Persson som kan skada sin omgivning och andra ! Inom psykiatrin finns det ett tillstånd som förkortat kallas AVRF , antar att du vet vad jag menar ?
Nej jag har inte en susning om vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in