2025-12-04, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jockiboi vs SVT.
Egna historier vs pressetik.
Oansvar vs ansvar.
Fejk vs äkta journalistik.

https://x.com/emanuelkarlsten/status/1996334710969241945?s=20
Intressant analys av Emanuel Karlsten och han har bra koll på läget och sunda åsikter och värderingar. Tack för att du länkade till hans inlägg i debatten.

Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
en sak kan vi var säkra på. det kommer bli struligt att göra reklam för Körslaget för Jocke. vi kan vara säkra på att 4:an redan fått klippa om vissa delar som tar upp hans barndom. vi kan också vara säkra på att det inte blir någon mer säsong av Hårlös. vi kan också vara säkra på att jocke aldrig mer kommer sitta i en tvsoffa och prata om sin barndom. ingen seriös journalist kommer vilja ta upp det. så fort någon eens andas lundell och barndom så kommer det aldrig mer kunna tas seriöst. så mycket har man åstakommit bara genom första delen av docun.
Hoppas att du får rätt helt och hållet i det du säger och att Joakim blir en föredetting och bortglömd med tiden.
Senast redigerad av Aibut 2025-12-04 kl. 03:49.
Citera
2025-12-04, 03:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Jockes mamma påstår i dokumentären:
“Jag har aldrig yttrat mig, förutom inom familjen.”
Det är en ren lögn. Hon gick själv ut i pressen efter att Monster släpptes. Direkt efter detta gick Jockes biologiska pappa också ut offentligt och dementerade hennes version. Det finns dokumenterat. Punkt.

Bo-Göran Bodin försöker samtidigt driva narrativet att Jockes berättelse “inte går att styrka i papper”. Det här är intellektuellt ohederligt. Jockes handlingar som barn finns i soc- och BUP-handlingar. Hans flytt, hans sammanbrott, hans försök att ta sig hem till sin mamma, allt finns där.
Att hans minnen inte står ord för ord i någon journal är fullständigt självklart. Ett barn skriver inga förundersökningar om sitt eget liv. Ett barn överlever och försöker ta sig igenom de jobbiga.

Jocke var ett barn som älskade sin mamma och ville hem. Barn skyddar sina föräldrar. Barn berättar inte allt. Barn förklarar inte ”varför” i detalj. Barn tar skuld på sig själva. Att vuxna människor sitter 33 år senare och kräver protokoll på ett barns inre liv är inget annat än vidrigt.

Och till er som sitter och skriker “HAN LJUGER I SYNKEN I SLUTET”.
Har ni ens ögon? Ser ni inte hur obekväm han är? Han blir överrumplad med frågor om sitt trauma i en synk som egentligen ska handla om Anjo. Oförberedd, utlämnad men även pressad. Det där är inte “skådespel”. Det är en människa som blir tvingad tillbaka in i sitt värsta.

Men den riktigt stora frågan som alla väljer att blunda för:
VAR får Bo-Göran Bodin sina så kallade hemliga källor till SEKRETESSBELAGDA handlingar?
Vem läcker? Vem bryter mot lag? Var är granskningen av det? De undrar verkligen jag.

När Jocke släppte sin bok var han crystal clear:
Den bygger på
– soc-handlingar
– BUP-journaler
– familjehemsdokument
– och hans egna minnen
Men nu ska alltså vuxna människor sitta och tala om för honom att hans minnen inte är “tillåtna”. Sjukt.

Och till er som klamrar eller kommer klamra er fast vid att han haft kontakt med sin mamma i vuxen ålder:
JA det var innan han fick ut alla handlingar. Vad säger att hela deras relation inte byggdes på en lögn från hennes sida? Att han i vuxen ålder levde i en falsk version av sin egen barndom? När sanningen väl kom på papper rasade allt. Det är inte konstigt. Det är ganska mänskligt. Den här dokumentären är i praktiken ett hån mot alla traumatiserade barn. Den signalerar: ”Dina minnen är inte värda något om de inte går att väga på juridisk brevvåg.” Det är ett övergrepp i sig.

Och så till missbruket, där dokumentären dessutom försäger sig själv.
Man säger ordagrant att:
“Annika hade skadat sig och åt mediciner, vilket gjorde det svårt att ta hand om sina fyra barn.”
Jaha? Så det fanns tabletter inblandade när Jocke bodde hemma men samtidigt ska vi svälja att det “inte fanns något missbruk förrän långt efter Jocke flyttat ut” Man kanske ska hålla sig till faktan? Eller gäller inte den familjen?

Det här är inget “drevsvar”. Det här är ett svar till alla som tycker det är helt rimligt att sparka på ett barns trauma 33 år senare bara för att de ogillar vuxna Jocke.

Exakt så är det. Han har aldrig påstått att ALLT han har sagt finns dokumenterat. Han är TYDLIG med att det även innehåller minnen.
Däremot har han sagt att det finns mycket dokumenterat som styrker det han berättar.

Hat mot en människa tar bort objektiviteten utan det är ens egen känsla som styr i sitt dömande.

Och om Jockes minnen ska avfärdas som hittepå ska även ffa Jacke och Chrippas minnen avfärdas och även Annika och Tomas minnen då de båda var i någon form av missbruk.
Citera
2025-12-04, 04:15
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Vill belysa en sak jag just tänkte på när jag såg Anjos pissiga reaktion på dokumentären, i scenen som Bo-göran säger aldrig sänts tidigare, där Jocke sitter och pratar med någon reporter strax efter att boken släppts om incidenten med att sticka ner fingrarna i lampsockeln säger Jocke, "Något som var grovt som jag inte ville ta med i boken för att jag mådde illa när jag LÄSTE det, var när hon säger att jag ska sticka fingrarna ner i en lampa utan glödlampa". Alltså LÄSTE det i papperna för alla pappskallar här inne som inte förstår vad jag menar.

På tiden att Jocke kommer ut med detta bevis han LÄST på en gång tycker jag.

Jag tittade om på denna scen. Han pratade om vad som kom med i boken och vad som inte kom med. Han sade aldrig specifikt var han läste detta, om det var i journalpappren, eller om det var bokmanuset han hade fått av författarna att läsa och godkänna. I just detta fall kan det alltså mycket möjligt handla om det senare.
Citera
2025-12-04, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det har jag aldrig menat. Jag tror jag var tydlig med att det bara var baserat på en känsla jag fick av hans blick, och inte alls något jag seriöst tror mig veta. Jag tycker egentligen att man ska vara försiktig med att spekulera om eventuella möjliga diagnoser någon har, och överlåta det faktiska diagnosticerandet till experter inom vården, eftersom det ofta finns stora överlapp mellan störningar och funktionsnedsättningar, och stor risk för att det blir fel om det inte görs inom ramarna för en ordentlig klinisk utredning.
Du vet inte att jag inte är en expert. Kan man kluster B så kan man. Dupers delighten var tydlig, jag faststår vid min sak. Det här "försiktig hit och försiktig dit så att vi inte trampar någon på tårna ty vi är svenskar och får inte säga vad vi tror och tycker" ger jag inte mycket för. Mesa inte, tala ur skägget som en man.
Citera
2025-12-04, 05:16
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Du vet inte att jag inte är en expert. Kan man kluster B så kan man. Dupers delighten var tydlig, jag faststår vid min sak. Det här "försiktig hit och försiktig dit så att vi inte trampar någon på tårna ty vi är svenskar och får inte säga vad vi tror och tycker" ger jag inte mycket för. Mesa inte, tala ur skägget som en man.

Jag menar inte att man ska vara försiktig för risken att trampa någon på tårna, utan för risken att det helt enkelt är fel. Jag tycker att man ska sträva efter sanningen så gott det går. Det spelar ingen roll om någon är psykiater eller rörmokare, den kan inte diagnosticera någon genom att bara observera enstaka videor på internet. Det handlar då till syvende och sist då bara om gissningar.

Det krävs en formell utredning där man genomför en serie standardiserade tester och intervjuer, för att se vilka av diagnoskriterierna personen uppfyller, och vilka inte. Ofta finns som sagt ett överlapp där olika diagnoser delar samma kriterier. Det krävs alltså ett batteri tester för att veta vilken diagnos, om någon, som passar, och för att kunna utesluta de som inte passar.

Du vill att det ska handla om psykopati, men hur har du uteslutit att det handlar om narcissism, eller någon annan typ av personlighetsstörning, eller effekt av alkohol- eller drogmissbruk?
Citera
2025-12-04, 05:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hans bok Ondskan var en roman, baserad på vissa självbiografiska händelser.
Han har besvarat all kritik om sin ansträngda familjerelation, och journalisten Paul Frygies försökte sig på att karaktärsmörda Janne. Men förlaged Nordsteds drog tillbaks hela den boken.

Det går inte att jämföra cred mellan och Jockiboi och Jan Guillou.
Det är ju helt absurt

Du kan nog mer hitta mer jämförelsepunkter mellan Uvell och Lundell.

Likheten mellan Janne och Joakim är att de hävder en sak, medan alla andra berörda hävdar en annan.

Ja det är absurt, Joakim är väl inte en dömd brottsling som Janne är.
Citera
2025-12-04, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt så är det. Han har aldrig påstått att ALLT han har sagt finns dokumenterat. Han är TYDLIG med att det även innehåller minnen.
Däremot har han sagt att det finns mycket dokumenterat som styrker det han berättar.

Hat mot en människa tar bort objektiviteten utan det är ens egen känsla som styr i sitt dömande.

Och om Jockes minnen ska avfärdas som hittepå ska även ffa Jacke och Chrippas minnen avfärdas och även Annika och Tomas minnen då de båda var i någon form av missbruk.

Ingenting som skapat MONSTRET MAMMAN som är kassakon finns dokumenterat vilket är det som är väsentligt. Det är tortyren, det brutala med morsan som hugger lök och korv och blodar på utan att märka, det är påståended om att mamman ska ha hotat med att begå självmord. Det är det som är dragplåstret för MONSTRET.

Och det är just det som saknar underlag och det där det dokumentärskaparen blev misstänksam mot och började utreda.

Ingen ifrågasätter att han haft en besvärlig uppväxt med de diagnoser han har, bara det om att hans mamma ska ha terroriserat honom på makabra sätt - som han hävdat hela tiden finns bevisat i journalerna, något som nu visat sig vara en total lögn från Joakim!

I övrigt så kanske man inte ska ta Jockes minnen från 5 till 8 års åldern som särskilt trovärdiga i synnerhet som han hade psykiska problem och fick aggressiva anfall som pågick i flera timmar etc och dessutom knarkat ner hjärnan under de år som passerade tills han mindes hemskheterna igen.

Jag håller alla andra vittnesmål som säger att mamman inte var ett monster som torterade honom som betydligt trovärdigare än honom själv! Dessutom har han inte delat med sig av dessa hemskheter till en enda käft under 30 års tid trots att han träffat mer än ett dussin psykologer, terapeuter etc.

Joakim har noll och intet trovärdighet gällande anklagelserna om att mamman ska ha varit det monster som beskrivs i hans bok & annorstädes - det är tydligt för alla med tillgång till logiskt tänkande!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-04 kl. 05:39.
Citera
2025-12-04, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag menar inte att man ska vara försiktig för risken att trampa någon på tårna, utan för risken att det helt enkelt är fel. Jag tycker att man ska sträva efter sanningen så gott det går. Det spelar ingen roll om någon är psykiater eller rörmokare, den kan inte diagnosticera någon genom att bara observera enstaka videor på internet. Det handlar då till syvende och sist då bara om gissningar.

Det krävs en formell utredning där man genomför en serie standardiserade tester och intervjuer, för att se vilka av diagnoskriterierna personen uppfyller, och vilka inte. Ofta finns som sagt ett överlapp där olika diagnoser delar samma kriterier. Det krävs alltså ett batteri tester för att veta vilken diagnos, om någon, som passar, och för att kunna utesluta de som inte passar.

Du vill att det ska handla om psykopati, men hur har du uteslutit att det handlar om narcissism, eller någon annan typ av personlighetsstörning, eller effekt av alkohol- eller drogmissbruk?
Du är införstådd med att det krävs vissa kriterier för att uppfylla ett antisocialt tillstånd och att jag tagit hela hans liv i beaktning? Som jag skrev har jag tagit med hans barndom, "Jockiboi"-tiden och fram till nu.

Det låter mer som att du inte vill inse faktumet och ja, det är ett svårt tillstånd att ta in.

Nog om detta nu. Jag har annat att göra.
Citera
2025-12-04, 05:55
Medlem
miapetters avatar
Det märks att det är många nya i tråden nu.

Nej, diskussioner kring dokumentären "Hatet" (svt) handlar inte om utifall man tror på Joakim Lundell, SvT eller Gud. Det handlar inte om att misstro ett barns trauman.
Det handlar om att Bo Göran Bodin fått ut en betydande större mängd dokument från JLs journaler än vad JL själv redovisar i sin numera betalfria video "Varje sida räknas" (YT). Journaler som täcker JL från det att han var 6-25 år. Ingenstans finns belägg för de påståenden om övergrepp JL hävdat i 10 års tid att han varit med om som barn. (för 10 år sedan var JL 30, inte 8..) JL har dessa 10 år hävdat att det finns bevis för övergreppen i hans journaler. Vilket SvT nu konstaterat inte är fallet.

Kan det ha skett övergrepp ändå? Självklart, ingen påstår något annat.

Hur Bo Göran fått tag på alla handlingar? Det vet vi inte, det faller under källskydd. Men de handlingar han har är betydligt fler, som sagt, än de JL delat till allmänheten.

Många mediahus, tv bolag o även bokförlag har låtit JL hävda dessa saker om sin mamma utan att någonsin ifrågasätta. Han har ju sagt att han har bevis för att det har hänt.

Har man 1.2 miljoner följare är det rimligt att man förr eller senare granskas.
Citera
2025-12-04, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Han påstår rakt ut i dokumentären att det finns i dokumenten. Jocke har inte blivit behandlad på det sätt som han fantiserat ihop. En normal vuxen hade förstått detta, och jobbat med sina fantasier i det icke offentliga och inte ”dödat” sin mamma på detta viset. Tyvärr för Jockes familj gjorde han inte det utan Affekta ut alla sina vanföreställningar för hela svenska folket, och nu är han granskad och alla tar ifrån han hela hans före detta ”goda” aura.

Ett under att han största fans inte kan se detta utan tror att Chrippas lögner har något samband med Jockes lögner.

Ne Jocke hade du gått till en psykolog eller liknade hade du fortfarande kunnat komma och gå till din mamma du på dit sjuka sätt älskar, hon hade kommit på alla dina kalas likt bröllopet, du gjorde detta för du inte fatta vad som skulle hända med din familj samt för du i ditt ego ville bli kändare och rikare.
Citera
2025-12-04, 06:04
Medlem
Han framstår verkligen som han är efterbliven och obildad. Använder ord som är helt ur kontext, sluddrar och ljuger helt uppenbart. BGB krossar honom verkligen i slutet av första avsnittet av dokumentären. Det ska bli riktigt roligt att se nästa avsnitt. Hoppas verkligen att rask och anjo får äta skit tillsammans med jåcki.
Citera
2025-12-04, 06:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ursäkta en som inte är insatt i den här röran.

Vad har Sverigedemokraterna med det här att göra?
Är det någon av parterna som är för eller mot Sverigedemokraterna?

Jag tror att jag har tittat i en Magmysmicketråd här en gång, men vem är Cadde?

Incellrörelsen är en grupp av förståndshandikappade incells som gnäller över att dom inte får knulla. Magmysmicke är en del av rörelsen, fast han har hittat sin livsmening och är ingen fara för nån.

Dom lever i verkligheter där deras tro är verkligheten.

Jocke och Åkesson, hand i hand manipulerar dom incells på olika sätt.

När Chrippa blev häktad första gången så var det en incell-uprising, där Linnea var den onda häxan.

Cadde har downs syndrom och har blivit intervjuad av Anjo och Rask, som lät han ljuga fritt om Jockes fiender.

Cadde är också en del av incellrörelsen, fast han har laddat upp videos där han pratar om att han är kär i Jocke. Han är säkert ofarlig han med, förutom för Jockes anus som Cadde vill ha.

Jocke har manipulerat Cadde privat. För Cadde vill det.

Incellrörelsen har diverse diagnoser och lågt iq som gör dom lättmanipulerade.

Militären utreder incellrörelsen som en potentiell fara för rikets säkerhet.

Åkesson matar rörelsen med folkutbytesteorin, i hopp om en ny Breivik eller skolskytt.

Altivklubbar har dykt upp, dit incells kan söka sig och få uppmuntring till våld, tränibg och krig.

Jocke och bröderna har gjort diverse rasistiska saker, samt sexistiska saker. Vilket incellrörelsen älskar.

SD och Jocke har med varandra att göra genom incellrörelsen som är deras gemensamma soldater för ondska.

Jocke är bättre än Åkesson dock eftersom det är bättre att incells vill sätta på Jocke, jämfört med skolskytten i Örebro som gick runt och sköt ihjäl mörkhyade människor medans han vrålade att dom skulle ut ur Europa. Tecken på folkutbytesteorin kan anas i skolskyttens lågbegåvade incellhjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in