2025-12-02, 20:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Förvånad att inte ha sett några inlägg om vad som står i boken. Tänker att det kan vara bra att människor kan läsa vad han egentligen skrivit och varför jag tror att det är en av grundstenarna till varför Bo-Göran började ta tag i den här granskningen.

Här har ni ett utdrag om mammans påstådda tortyr

- Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tvrummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukar jag och mamma se på sräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna. Hon satt under filmen och pekade på min arm. "Du har monsterinsekter under huden."
Mamma pratade ofta om monster och alians och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom.
Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar. Mamma fortsatte "dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!"
I nästa sekund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. "Du måste sticka ihjäl dom". "Va?" Jag svalde, det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa och började sticka mig själv i armarna med nålen. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa "Det är monsterblod".

Min fråga är: Hur kunde detta överhuvudtaget tillåtas publiceras från första början?

Truuue! Förhoppningsvis startar detta en diskussion bland förläggare, tv bolag o journalister hur man kan hantera sådana här storys bättre i framtiden.
Citera
2025-12-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nej, tycker det är bra med sådana här granskning. Annars tillåts det bara fortsätta och skruvas upp mer och mer. Förtal har alldeles för lågt straff i straffskalan. Det har gjorts flera andra bra dokumentärer om samma sjuka förtals- och fria fantasifenomen. Den om My Martens till exempel och den sjuka människa som drevs av något slags hangup på henne. Även den om Skellefteå stalkern. Malåfallet var det absolut värsta i sitt slag. Som av en händelse kom mördarfamiljen också från Östergötland, känns spontant som att det är bara white trash där.

Det tar ju aldrig slut heller, Joakim satt och sa när dokumentären på tv4 sändes att det det var ett sätt för honom att avsluta det kapitlet. Direkt den var slut började han prata om att han skulle göra en biofilm av det och han har även pratat om att göra en animerad film.
Citera
2025-12-02, 20:56
Medlem
krackelerars avatar
TV 4
Citera
2025-12-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag fattar inte varför svt tänker att de vill bli insyltade i denna sargade familjs historia. Har inte svt haft tillräckligt att tänka på de senaste månaderna, gällande vänskapskorruption, fakeade trumpklipp och hänvisning till fakeade AI-klipp.

Vem har ens godkänt att göra en dokumentär som handlar om att ifrågasätta jockes trovärdighet och bli indragna i något som till 100% kommer sluta i rättegång som svt till 200% kommer att förlora.

Och då har jag inte ens sett dokumentären

Du har inte mycket koll….

1. SVT har inte blivit insyltade i någonting. De har sänt en dokumentär om en ljugande influencer - det är ett ämne som har allmänintresse.

2. Det kommer inte bli någon rättegång. Vad skulle den handla om tror du?
Citera
2025-12-02, 20:57
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Ni som känner till Jocke bättre än mig kanske kan svara på en fråga?
Jag fick höra för många år sen att management och producenter ville tvätta ren Jocke från Jockiboi för att få in honom i finrummen.
Man behövde en riktigt bra förklaring till hur nån kunde göra så vidriga saker som dagens bajsrunk, grodknull och annat äckleri.
En monstruöst dålig barndom skulle få folk att förstå, förfäras och förlåta.
Nån som hört talas om detta? Och isf var Ninetone inblandade redan på den tiden?
Jag tror det här stämmer. Han behövde en bra förklaring till det fullständigt vidriga beteendet han hade som ”Jockiboi”.
Citera
2025-12-02, 20:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Du har inte mycket koll….

1. SVT har inte blivit insyltade i någonting. De har sänt en dokumentär om en ljugande influencer - det är ett ämne som har allmänintresse.

2. Det kommer inte bli någon rättegång. Vad skulle den handla om tror du?

Det kan mycket väl bli en förtalsrättegång åt ena eller andra hållet i den här familjestriden.
Citera
2025-12-02, 20:59
Medlem
stureplan08s avatar
Skönt att svenska befolkningen äntligen får se bakom fasaden på denna ljusskygga karaktär kallad Jockiboi.

Nu har denna narcissist blivit ertappad med brallorna nere för att ha bedragit hela svenska befolkningen.

Free Chrippa.
Senast redigerad av stureplan08 2025-12-02 kl. 21:02.
Citera
2025-12-02, 21:00
Medlem
Att folk ljuger om sin barndom för att framstå som överlevare och få uppmärksamhet är väl inte direkt en nyhet.

Han har dock mått dåligt oavsett och det är vad som är viktigt. Hoppas han kan läka!
Citera
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fast journalisten sa att de var belagda med sekretess och att han kommit över dem på annat sätt. Tror inte han köpt dem på Jockes sida. Det lät inte så i alla fall.

Det är skrämmande hur det går till. Allt kan köpas för pengar.

satt och lyssnade med halvt öra men tyckte det lät som han sa typ jocke har publicerat dom även om det är bakom betalvägg så anser vi att dom är offentliga. Men du har förmodligen rätt
Citera
Medlem
Att herr Berg är en person och som ljuger konstant är ju inget nytt. Ett fler tal YouTube kreatörer har ju flera gånger yttrat sig om att fått utstå hot/ultimatum från herr Berg.

Ta bort videon eller klippet, där du pratar om mig annars kommer jag se till att du får din kanal/leverbröd nedstängt.

Herr Berg är grundlig narcissist och tro sig kunna tysta kritiker, och folk som avslöjar hans floskler.

Har aldrig förstått varför folk ger vika för denna pajas. Det är inte som att det är han som äger hela YouTube Sverige.

Ända bra med Herr Berg är hans frus enorma pattar.
Senast redigerad av KnegarenRunar 2025-12-02 kl. 21:04.
Citera
2025-12-02, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Förvånad att inte ha sett några inlägg om vad som står i boken. Tänker att det kan vara bra att människor kan läsa vad han egentligen skrivit och varför jag tror att det är en av grundstenarna till varför Bo-Göran började ta tag i den här granskningen.

Här har ni ett utdrag om mammans påstådda tortyr

- Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tvrummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukar jag och mamma se på sräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna. Hon satt under filmen och pekade på min arm. "Du har monsterinsekter under huden."
Mamma pratade ofta om monster och alians och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom.
Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar. Mamma fortsatte "dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!"
I nästa sekund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. "Du måste sticka ihjäl dom". "Va?" Jag svalde, det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa och började sticka mig själv i armarna med nålen. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa "Det är monsterblod".

Min fråga är: Hur kunde detta överhuvudtaget tillåtas publiceras från första början?

Intressant. Det är ju så uppenbart fria fantasier. Tänker att familjen nog tänkt att Jocke någonstans ska erkänna att det inte var sant, för att släta över det hela, och i det längsta kanske hoppats på det. Men till slut måste de göra något för att rädda sitt eget anseende, även om de då sabbar hans "karriär".
Citera
2025-12-02, 21:03
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag fattar inte varför svt tänker att de vill bli insyltade i denna sargade familjs historia. Har inte svt haft tillräckligt att tänka på de senaste månaderna, gällande vänskapskorruption, fakeade trumpklipp och hänvisning till fakeade AI-klipp.

Vem har ens godkänt att göra en dokumentär som handlar om att ifrågasätta jockes trovärdighet och bli indragna i något som till 100% kommer sluta i rättegång som svt till 200% kommer att förlora.

Och då har jag inte ens sett dokumentären

Joakim Lundell är en offentlig person som byggt stora delar av sitt kändisskap de senaste åren på att själv, helt frivilligt, berätta ingående om sin traumatiska barndom och hur den format honom.
Han har medverkat i radio och tv, samt haft en framgångsrik youtubekanal med en mycket stor följarskara.
Varför skulle man inte ifrågasätta hans trovärdighet? Ska mediehusen blint lita på vad som helst som någon påstår?

Och vad får dig att tro att det här kommer sluta i rättegång? Att Lundell och hans advokat säger det?
Vad får dig att tro att SVT skulle förlora i en sådan rättegång? För att Lundell, advokaten och följarna säger/tycker/tror det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in