Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Linda är så jävla dålig😅 Hon är känslokall och jagar fram i hög takt med sina frågor typ ”hur känns det nu då?” till den som inte blivit vald. Som att de hunnit smälta det som nyss hänt.
Haha till den rödhårige snubben sa hon ”det är ju så här med kärleken, den kan gå EN väg men inte va besvarad. Hur känns det nu då?”

Ja, alltså allvarligt. Hon brukar vara lite stel och konstig men den här gången var hon så sjukt osmidig att det måste slagit något slags Bonde söker fru rekord. Tråkigt för deltagarna att bli bemötta så. Jag menar hur svårt jobb kan det vara att vara programledare och snacka lite med folk osv. Pinsamt att de inte hittat någon som är lite smidig i alla fall🫠
Citera
2025-12-03, 20:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovaDe
Lika som bär, ”Christians” Frida och Camilla Lauren, ser lite otäck ut. Jag saknar förra säsongens nörd Sven-Arne som bara sa ”-Jaha jaha jodå, så är dä, jo då”

Du menar väl att Frida är lik boxaren Michaela Laurén?
Christian ser själv ut som en kändis. Han skidåkaren Jönsson tänker jag på, men det är säkert gammal skåpmat i tråden..
Citera
2025-12-03, 20:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattro
Ja, alltså allvarligt. Hon brukar vara lite stel och konstig men den här gången var hon så sjukt osmidig att det måste slagit något slags Bonde söker fru rekord. Tråkigt för deltagarna att bli bemötta så. Jag menar hur svårt jobb kan det vara att vara programledare och snacka lite med folk osv. Pinsamt att de inte hittat någon som är lite smidig i alla fall🫠

Minns att det för flera år sedan var en deltagare som efteråt berättade att Linda dök upp vid utröstningen och sen drog hon.
Att det var superknepigt att nån man aldrig pratat med satt och låtsades som att hon hade kunskap om relationerna på gården.
Och att det blev falskt att Linda låtsades va insatt och att hon brydde sig om alla.

Äh hon stolpar in i cowboystövlar ovh korta kjolar, ställer okänsliga frågor och rivstartar iväg i sin bil efteråt.
Senast redigerad av Addhoc 2025-12-03 kl. 20:16.
Citera
2025-12-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Vad fan ser tönten Christian i Frida? hon är en stor vandrande redflag, hon verkar vara ordentligt svartsjuk.

Jag undrar det också. Hon är (förlåt mig) rent av ful. Men det är ju bra att smaken är olika. Han gillar tydligen hennes råa rättframma sätt och tendens till svartsjuka. Matilda var för vacker för honom.
Citera
2025-12-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag skulle vara världens lyckligaste man säger Christian, om det bara hade varit han och Frida. Men hans son då? Hon verkar ju vara mardrömmen att ha som styvmamma, knappast en bonusmamma alltså. Han går igång på att hon vill skjuta och ta jägarexamen och att hon har en äventyrlig sida.

Jag har hela tiden trott på Johanna men han verkar gilla narcissister mer, och ja, de är ju spännande i början... Karlar är verkligen lättlurade.

Johanna ger honom ett lugn säger han, hon verkar ju vara perfekt som bonusmamma till en 9-åring. Hoppas verkligen Christian tänker efter. Ska bli spännande att se hur saker utvecklar sig på hans dejt med Johanna i nästa avsnitt.

Och det gäller för de andra också. Jag tycker det verkar falla på plats för de andra också.

Elin - Lucas
Rasmus - Emma-Kajsa som han har haft som favorit hela tiden
Victor - den brunhåriga, tyvärr Ida

Jaa jag vill att Rasmus ska välja Emma-Kajsa. De är så fina ihop. Och Lucas är en fin kille för Elin. Djurbilschauffören har nog för dålig karma. Christian också som är jägare, han och näsringen förtjänar varandra. Gotlandsbonden väljer Linda ja.
Citera
2025-12-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Inte för att jag väntar mig någon hög moralisk nivå men det där var ju helt sjukt.
Det var fegt, oärligt och taskigt. Klart att vinnaren verkligen ville ha den där pussen.
Jag tycker att det säger något om henne, att hon lovade och fegade ur. Hm.

Men hon hade nog redan valt bort rödslägget då.
Och ville inte pussa honom inför Lucas.
Citera
2025-12-03, 20:37
Medlem
Flashbackatmes avatar
Tråkigt att gubbjäveln behöll kvar Näsringen.
Citera
2025-12-03, 20:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Om ändå Marcus hade haft bättre värderingar...
Citera
2025-12-03, 21:03
Medlem
Flashbackatmes avatar
R.I.P. Rödskägg där var han ute.
Citera
2025-12-03, 21:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Victors hjärta kommer välja rätt. Jag hade fel om honom. 08- kvinnan har gett ett sympatiskt, naturligt, och varmt intryck. Hon är behaglig och lugnande. Hennes personlighet är harmonisk. Ingen desperation, och brådska.

Victor tänker, grubblar, tänker, analyserar, tänker och grubblar för mycket. Det kommer han inte sluta med oavsett vem han "väljer" och därför kommer han inte fixa en relation.
Senast redigerad av Ringhals3 2025-12-03 kl. 21:27.
Citera
2025-12-03, 21:31
Medlem
picapicans avatar
Helvete, vad det är långdraget i år.
Citera
2025-12-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jaa jag vill att Rasmus ska välja Emma-Kajsa. De är så fina ihop. Och Lucas är en fin kille för Elin. Djurbilschauffören har nog för dålig karma. Christian också som är jägare, han och näsringen förtjänar varandra. Gotlandsbonden väljer Linda ja.
Att det blir Lucas ligger i korten.

Annars håller jag med dig om djurbilschauffören - att ha ett sånt jobb och inte beröras av den ångest som ligger i varje slaktkörning. Elin verkar vara djurvän.

Den onde Christian önskar sig förmodligen en trekant med de blonda ”systrarna”, med Frida som dominatrixa. Hoppas att hon ger honom ordentligt med stryk, vilket han tigger om.
Han visste från början av daten med den mörka stockholmstjejen att hon skulle bort, men såg till att hon blottställde sina känslor och boostade hans ego. Matilda var iaf för bra för honom.

F ö är det något med folks näsor i denna säsong:
Den gulliga Elin har en uppnäsa som för tankarna till en stickkontakt, Rasmus och Lucas ligger inte långt efter. Inga klassiska profiler för ev barn.
Frida och Emma-Kajsa har nässmycken…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in