Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Linda är snyggare än 95% av alla andra kvinnor i hennes ålder. Dessutom gillar jag hennes klädstil, lite lantligt med jeans och cowboy boots vilket ju passar bra i detta program.

Bra analys. Rödskägget satsade hårt på att vinna och han vann, men någon puss fick han inte. Så jäkla dåligt av Elin.

Inte för att jag väntar mig någon hög moralisk nivå men det där var ju helt sjukt.
Det var fegt, oärligt och taskigt. Klart att vinnaren verkligen ville ha den där pussen.
Jag tycker att det säger något om henne, att hon lovade och fegade ur. Hm.
Citera
2025-11-30, 08:56
Medlem
Knepigt läge mellan Gotlandsbonden och Sara. Det gnistrade som fan mellan dom, på riktigt. Det var en intressant kemi där men man kan undra om hon verkligen är bondematerial. Det var kanske det som det föll på. Men om det inte handlade om gården, skulle det inte finnas några frågetecken. Fina människor, fin kemi, grym potential, bara att tuta och köra. Jag tycker också att det var sympatiskt att hon körde skjutjärnsstilen från dag ett. Det var inga mesiga hintar och tåtassande. Hon var helt säker och körde bara på. Helt rätt.
Citera
2025-11-30, 09:21
Medlem
Tervulls avatar
Senast redigerad av Tervull 2025-11-30 kl. 09:24.
Citera
2025-11-30, 10:20
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Botox är onödigt men det gör inte tjejen onaturlig.

Botox är ett nervgift som förlamar musklerna och du får en stel ansiktsmask. Kan inte rynka pannan osv. Det är för mig onaturligt.
Citera
2025-11-30, 11:22
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Inte för att jag väntar mig någon hög moralisk nivå men det där var ju helt sjukt.
Det var fegt, oärligt och taskigt. Klart att vinnaren verkligen ville ha den där pussen.
Ännu festligare blir det att det här defakto är allmänkvinnligt beteende (obs inte alla kvinner) ifall hon befinner sig över medel och snubben är under medel så får han sämre behandling eftersom kvinnor är hypergama & alltid strävar efter att byta upp sig om det går, mens män enbart byter upp sig efter att dom blir gamla & skalliga & kvinnan tangerat klimakterium

Du kan ju titta på senaste avsnittet av Svenskas Nyheter som bekräftar att det finns gediget forskningsunderlag på hur snygga människor får bättre behandling,
vad får då fulare människor tro? då Elins "Self worth" är investeringen, och 2 karlar har fått samma behandling nu, hade Axel varit fagrare hade han kommit undan med sin kommentar nästa lika enkelt som denna man https://www.newsweek.com/luigi-mangione-online-sex-symbol-1998794

Elin förstår nog (inte) efter detta att hon inte är bättre än andra kvinnor på att undvika att göra skillnad på attraktiva och oattraktiva killar som hon bestämt sig för att hon var alternativt vill trolla tittarna som hämnd på tv4¨som tjatat så länge på hennes medverkan.

Hon ska dock ha guldstjärna i boken för att hon hånglade med Rasmus för syns skull,
enda hon kan göra nu är att på skämt också välja Rasmus i slutvalet framför Lukas för att dämpa fallhöjden efter fadäserna, men det kommer hon inte göra för hon vill vara ärlig mot sina känslor, och det gör hon rätt i! tycker jag så länge det inte är jag som blir drabbad av hennes känslor negativt ute på köttmarknaden

Lukas har fått väldig få dejter & egentid med henne, kan det möjligen kanske eventuellt finnas en korrelation med hennes uppfattning om att "han e lugn!" & inte behöver testas på samma sätt som fulare pojkar?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-11-30 kl. 12:00.
Citera
2025-11-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Lite fördomsfullt om man tror att svenska bönder el deras partners går omkring i boots stetsonhatt o kortkorta kjolar
Nej men snälla, menar endast att Lindorff kör någon slags country-stil i programmet. Skulle kanske se lite trist ut om hon gick klädd som en bonde.
Citera
2025-12-01, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag vet, skrev det bara för att kunna skriva till det där om förgörar-manual, det finns inte nån läslig manual utan det här är ett allmän-omänskligt beteende som har förts vidare degeneration till degeneration inom dejting TV som han sen snappat upp att såhär kan man göra för att bli relevant, att berätta om sina svartsjuka ex (oftast är det kvinnor som gör det, varför Elin nog såg igenom hans bevekelsegrund)

Han gjorde henne en tjänst, hennes genuina jag var den som blev glad över beskedet att dra hem, den andra sidan lipade över avvisandet från Chad som väcker irritation & vandringslust & jaktinstinkten enligt tillförlitliga källor, det hade varit djurplågeri att låta henne stanna kvar i denna "emotional damage" som det innebär att få stå framför Chad och veta om att han alltid kommer ha flera alternativ samtidigt

Du förstår min vän, vissa klarar inte av att dejta uppåt, och Wilma och näsringen hos Christer är 2 sådana fall
Dejta uppåt?
Citera
2025-12-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja, gillar man gnäll, gnäll och åter gnäll varvat med bölande så…
höga hotellräkningar
Citera
2025-12-01, 20:02
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Dejta uppåt?
ja tjejer dejtar multipla gossar, för att sedan kunna avgöra vem som är störst, bäst och vackrast, lite som bonde söker fru
Citera
2025-12-02, 14:53
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:

Man ser ju tydligt att hon inte är intresserad av rödskägget, sjukt beetende av henne att ha kvar honom isåfall.

Men hon verkar skum, varför är hon ens med i programmet? Verkar inte redo för en relation överhuvudtaget.
Citera
2025-12-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Man ser ju tydligt att hon inte är intresserad av rödskägget, sjukt beetende av henne att ha kvar honom isåfall.

Men hon verkar skum, varför är hon ens med i programmet? Verkar inte redo för en relation överhuvudtaget.

Det här programmet (och alla liknande program) urartar och blir ett TV-spel. De flesta deltagare hamnar i nån sorts duty mode och biter ihop. De har signat, de vill fullfölja sina åtaganden osv. Ytterst få känner pirr eller vad de brukar säga.

Det är tydligt att hon bara är intresserad av en kille (Rasmus) och "jobbar sig igenom" resten, som om det var en dag på den fyrhjuliga gräsklipparen och dåligt väder. Man delar in skiten i etapper (klippa fika klippa fika klippa fika klippa duscha ta en öl) och biter ihop tills det är klart.

Elin är lite märklig. Inte som person men som deltagare. Hon är vuxnare och mer socialt kompetent än killarna hon dejtar, hon är söt och rejäl, hon är bjussig och hon har integritet (för det mesta iaf) och jag kan tänka mig att massor av snubbar tycker att hon är toppen.

Vad gör hon i programmet? Vad gör hon med dessa snubbar?

Och stackarn som blev utslängd pga ett otroligt pinsamt Metoo moment, hur kom han ens dit?

Han var chanslös från start.
Citera
2025-12-02, 19:23
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Det här programmet (och alla liknande program) urartar och blir ett TV-spel. De flesta deltagare hamnar i nån sorts duty mode och biter ihop. De har signat, de vill fullfölja sina åtaganden osv. Ytterst få känner pirr eller vad de brukar säga.

Det är tydligt att hon bara är intresserad av en kille (Rasmus) och "jobbar sig igenom" resten, som om det var en dag på den fyrhjuliga gräsklipparen och dåligt väder. Man delar in skiten i etapper (klippa fika klippa fika klippa fika klippa duscha ta en öl) och biter ihop tills det är klart.

Elin är lite märklig. Inte som person men som deltagare. Hon är vuxnare och mer socialt kompetent än killarna hon dejtar, hon är söt och rejäl, hon är bjussig och hon har integritet (för det mesta iaf) och jag kan tänka mig att massor av snubbar tycker att hon är toppen.

Vad gör hon i programmet? Vad gör hon med dessa snubbar?

Och stackarn som blev utslängd pga ett otroligt pinsamt Metoo moment, hur kom han ens dit?

Han var chanslös från start.

Jag tar för givet att du blandar ihop Rasmus med Lucas.

Det är sant att hon biter ihop och är en "duktig flicka". Anledningen att hon är med är att hon blev övertalad av produktionen. Kanske trodde hon att en mystisk hunk skulle söka till henne? När hon insåg att det bara var bottenskrap som sökt gick hon in i duty-mode. Hon gick för hårt in i duty-mode. En del av henne ville nog visa sig som "god" genom att låtsas vara entusiastisk över fula snubbar.

Alla har varit chanslösa från start, förutom Lucas - fast han har bara tillfällig chans p.g.a att han framstår "snygg" i den obefintliga konkurrensen. När slutvalet är gjort och hon lämnar bubblan kommer hon inte tycka att Lucas är attraktiv längre.
Enbart bottenskrap har sökt till Elin - precis som det varit för övriga tjejer som varit med genom åren, med få undantag(Anton hos Alma förra året t.ex). Elin(5,5/10) är inte tillräckligt snygg för att ett undantag ska vilja nedlåta sig till att dejta henne i TV.

Hur kom den här snubben till Sundbyholm för att dejta Jennifer 2016? Jo, för att enbart bottenskrap sökt till henne(de hon valde bort innan Sundbyholm var lika illa).
Och nej, Elin är inte snyggare än Jennifer. De är på samma nivå.
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-12-02 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in