2025-12-03, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Ämnet kan verka banalt. Men det handlar om vilket samhälle vi vill ha.
Jag vill inte ha vulgo-rika maffialiknande småpåvar i bladkavaj och roliga solglasögon som jagar spöken och kontrollerar massmedia samt förstör livet för människor på godtycklig basis.
Du gör helt rätt i att gräva. Det är inte bortkastad tid. Det är nutidshistoria. Och vi kan forma den.
För mig handlar det inte så mycket om vilka som har makten (på sociala medier, över människor som inte gör skillnad i det riktiga samhäller). Det som spelar roll är vad dom använder makten och till vad dom mobiliserar det följe dom har. Allt skulle vara frid och fröjd (enligt mig) om Sektens uppmanade sina fans att titta på nyheterna eller skänka en slant till välgörenhet, men nu gör dom ju inte det. Det dom håller på med är både skadligt på så sätt att barnen "uppfostras" till att bli oärliga och empatistörda opportunister, men också för att sekten och följarna kan driva folk till självmord så som dom håller på just nu.

(Vi kallar sektens följare mammisar, för det är mycket arga morsor)
Se slutstriden, mellan Sekten och den goda sidan här:

SLUTSPELET - (AI-SLAFS) | YOUTUBE DRAMA | GROV SATIR #sekten #temusekten #avengers #cluee
https://www.youtube.com/watch?v=1vQ_FUEZl0I

Både Bo-Göran och Jocke fattas för att ge en rättvis bild av verkligheten. Ellinor Saari, som du kanske känner till är med. Jag också, blink and you'll miss it.
Citera
2025-12-03, 19:54
Medlem
Säger en del om hur white trash sverige är när en till synes helt efterbliven nolla har denna giganttråd.
Va faaan lixom.
Citera
2025-12-03, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För mig handlar det inte så mycket om vilka som har makten (på sociala medier, över människor som inte gör skillnad i det riktiga samhäller). Det som spelar roll är vad dom använder makten och till vad dom mobiliserar det följe dom har. Allt skulle vara frid och fröjd (enligt mig) om Sektens uppmanade sina fans att titta på nyheterna eller skänka en slant till välgörenhet, men nu gör dom ju inte det. Det dom håller på med är både skadligt på så sätt att barnen "uppfostras" till att bli oärliga och empatistörda opportunister, men också för att sekten och följarna kan driva folk till självmord så som dom håller på just nu.

(Vi kallar sektens följare mammisar, för det är mycket arga morsor)
Se slutstriden, mellan Sekten och den goda sidan här:

SLUTSPELET - (AI-SLAFS) | YOUTUBE DRAMA | GROV SATIR #sekten #temusekten #avengers #cluee
https://www.youtube.com/watch?v=1vQ_FUEZl0I

Både Bo-Göran och Jocke fattas för att ge en rättvis bild av verkligheten. Ellinor Saari, som du kanske känner till är med. Jag också, blink and you'll miss it.

Jag gissar på att du är den arga kycklingen.
Citera
2025-12-03, 19:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Det hade varit kul att se vad som sägs bakom kulisserna.

Anjo: Mein fuhrer, SVT har fått tag på journalerna från din barndom.
Jocke: Omöjligt, dom är sekretessbelagda
Anjo: Mein fuhrer... Du la själv ut dom för försäljning..
:
Hade varit kul om nån gjorde en Hitler i Bunkern version av det
Citera
2025-12-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det var inte sture bergwall som gjorde något med psykologerna. det var psykologerna (och andra) som utnyttjade en missbrukande psykpatient för att göra karriär på hans bekostnad. om man tror att bergwall var den med maktposition där så bör man skaka om sitt huvud både en och två ggr.

detta är inte jämförbart på något som helst vis
Jo, det är det. Men det är väl en annan diskussion.
Och vill du veta mera än så så är även media en lika stor del i detta.

Nåväl! Jag hoppas det går bra för Jonna nu och när, som någon mycket bra beskrev det som, har en "punkterad narcissist" att hantera i hemmet.
Det är ett sjukt samhälle vi haft väldigt länge nu och nu börjar alla dessa sjuka ge sig på varandra- där har du medias motiv i detta nu plötsliga med Jocke.
Citera
2025-12-03, 20:02
Medlem
Advokat Safaryan fortsätter att skämma ut sin klient i media. En vandrande PR-katastrof.
Citera
2025-12-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Killen borde känna sig stolt och ge sig själv en klapp på axeln för att bygga en förmögenhet på sin mamma. Det är gravar som denna jag vill pissa på. Fyfan vilket jävla vider.

Ja, bara att döpa en bok till Monster.
Det ger mig dåliga vibbar. Som att det ska vara så sensationellt som möjligt.
Citera
2025-12-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja, bara att döpa en bok till Monster.
Det ger mig dåliga vibbar. Som att det ska vara så sensationellt som möjligt.
Jocke har gjort så mycket riktigt skitiga grejer. Han behöver ha ett Monster som förklaring/ursäkt till sitt sviniga beteende.
Citera
2025-12-03, 20:08
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det var inte sture bergwall som gjorde något med psykologerna. det var psykologerna (och andra) som utnyttjade en missbrukande psykpatient för att göra karriär på hans bekostnad. om man tror att bergwall var den med maktposition där så bör man skaka om sitt huvud både en och två ggr.

detta är inte jämförbart på något som helst vis
Du menar att media inte har profiterat på att filma och skriva om en person med dubbla diagnoser som helt uppenbart är fullständigt rubbad? Som Jockiboi i Kungarna av Tylösand gjorde han offentliga, extremt provocerande innehåll och spektakel, drack urin, smörjde in sig i avföring, utsatte sig för förnedring och gjorde extrema utmaningar för att få uppmärksamhet. Media pushade gränser för vad som kan anses acceptabelt och alla vuxna sunda människor upplevde innehållet som äckligt, stötande och farligt, särskilt med tanke på att publiken innehöll primärt unga människor. Efter detta har flera journalister och kanaler tjänat pengar och gjort karriärer på att Joakim Lundell fabulerat och demoniserat sin familj som levt helvetets kval efter övergreppet.

Ingen skugga över media? De har inte utnyttjat någon? Helt oskyldiga?
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-12-03 kl. 20:19.
Citera
2025-12-03, 20:08
Medlem
Stämmer det att han ljög om sin mor ? Isf vilken jävla white trash sopa till man. Våra ungdomar idag får inte ta del av den gamla fina kulturen utan växer upp med sånt här skit .
Okej att man råkar säga något någongång för man är dum i huvudet men att göra det för att sälja och samtidigt förstöra sin mors och familjs liv..borde vara olagligt! Han har något ont i sig.
Senast redigerad av 3eriksson 2025-12-03 kl. 20:11.
Citera
2025-12-03, 20:15
Avstängd
Unobosss avatar
Sitter faktiskt och ser hatet.
Jag föll för något grupptryck.
Men jag tror min inställning gällande bröderna influenc är den samma efter att dessa personer inte är förebilder utan njuter att nyttja andra för egen glans.
Citera
2025-12-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Sitter faktiskt och ser hatet.
Jag föll för något grupptryck.
Men jag tror min inställning gällande bröderna influenc är den samma efter att dessa personer inte är förebilder utan njuter att nyttja andra för egen glans.

Håller med. Bägge bröderna som figurerar på sociala medier är mer eller mindre av samma skrot och korn. Två vuxna män med enormt bekräftelsebehov, ett stort ego och grandios självbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in