Citat:
Ursprungligen postat av
ruskinarms
Ämnet kan verka banalt. Men det handlar om vilket samhälle vi vill ha.
Jag vill inte ha vulgo-rika maffialiknande småpåvar i bladkavaj och roliga solglasögon som jagar spöken och kontrollerar massmedia samt förstör livet för människor på godtycklig basis.
Du gör helt rätt i att gräva. Det är inte bortkastad tid. Det är nutidshistoria. Och vi kan forma den.
För mig handlar det inte så mycket om vilka som har makten (på sociala medier, över människor som inte gör skillnad i det riktiga samhäller). Det som spelar roll är vad dom använder makten och till vad dom mobiliserar det följe dom har. Allt skulle vara frid och fröjd (enligt mig) om Sektens uppmanade sina fans att titta på nyheterna eller skänka en slant till välgörenhet, men nu gör dom ju inte det. Det dom håller på med är både skadligt på så sätt att barnen "uppfostras" till att bli oärliga och empatistörda opportunister, men också för att sekten och följarna kan driva folk till självmord så som dom håller på just nu.
(Vi kallar sektens följare mammisar, för det är mycket arga morsor)
Se slutstriden, mellan Sekten och den goda sidan här:
SLUTSPELET - (AI-SLAFS) | YOUTUBE DRAMA | GROV SATIR #sekten #temusekten #avengers #cluee
https://www.youtube.com/watch?v=1vQ_FUEZl0I
Både Bo-Göran och Jocke fattas för att ge en rättvis bild av verkligheten. Ellinor Saari, som du kanske känner till är med. Jag också, blink and you'll miss it.