2025-12-03, 08:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Joakims barn kommer anklaga honom på samma sätt om 10 år efter att han använt som som djur i sina Youtube videos. Bra med bevis så att säga

Jag vet folk som sparat ner de mest integritetskränkande sekvenserna, just av den anledningen. Kommer något sådan är det inte säkert att kanalen, eller ens YT finns kvar. De barnen ska iaf inte sakna bevis på hur de utnyttjades, hur deras pappa uttryckt sig i deras närvaro, hur iaf ett av barnen tycks ha fått se filmer som inte är för barn etc.
Nej, det är inte jag som är så manisk, men jag uppskattar att det finns de som är det, jag tror det kan bli viktigt i framtiden.
Citera
2025-12-03, 08:22
Medlem
Stämmer det alltså att denne Jocke boy har hittat på snyfthistorier om sig själv från barndomen och klandrat sin egen familj och mor, för att kunna sälja historierna och bli en populär person på internet för att tjäna pengar? När det i själva verket var så att han själv var förövaren och misshandlade sina syskon och förälder.

Något av det vidrigaste jag har hört talas om!
Citera
2025-12-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Herregud. En journalist på SVT tvingas sitta i morgonsoffan för att försvara varför dokumentation i tiden grävts fram efter alla år och handlar om personliga förhållanden ställda av...Lundells fans...som enbart lyssnat på hans sida i alla år.

Intressant utveckling. Vi såg samma mönster när Johnny Depp fullständigt intellektuellt mördade den ljugande våldsamma Amber Heard som stöttades av feministtroll på nätet, feministorganisationer över hela landet och av mainstream media som försökte täcka upp sina egna lögner. Men tack vare nätets öppenhet och att domstolen öppnade dörrarna helt lyckades faktiskt Johnny Depp vinna både juridiskt och moraliskt.

En sak vi lärde oss av Johnny Depp är att mängder av vittnesmål och teknisk bevis i tiden väger hundra gånger tyngre än ett "offers sanning". Det är precis så här brottsutredningar sköts, polisen går tillbaka i tiden och kollar fakta. Svårare än så är det inte. Den som ljuger är den enda som behöver vara orolig i sådana här lägen.

Och nej, Lundells historia saknar i praktiken värde. Det finns alltid utan undantag en riktig sanning.

Japp, och inte bara det, reportrarna är inte ett dugg objektiva, kommentarerna som läses upp har noll koll på dokumentären.
Citera
2025-12-03, 08:27
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Vad är det med SVT:s morgonstudie? En av reportrarna (Priscilla?) är uppenbart extremt upprörd över denna dokumentären och visar det väldigt tydligt utan att säga något rakt ut. Sen att dem läser upp enbart kommentarer från lågintelligenta följare som uppenbarligen inte sätt/förstått dokumentären överhuvudtaget, och som upprepar vad Rask/Anjo/Joakim säger på sin instagram är helt sjukt.

Bo-Göran förklarar ju gång på gång att JOAKIM själv sagt att haft stöd för allt han skrivit i just sina journaler, ändå ska han behöva förklara detta 2-3 gånger i och med frågorna.

Man får en äcklig känsla av att dessa influencers börjar lyckas med sin hatstorm angående dokumentären, men jag hoppas Bo-göran/SVT står på sig och att det är som dem säger att den landat väl men att alla får till följare skriker mest, och att detta tas upp mer i kommande delar.

Jag tycker BGB gjorde ett lugnt och proffsigt intryck och svarade bra på de korkade frågorna.

Nånting säger mig att tongångarna hos pöbeln kommer ändras en hel del efter del 2 och del 3. Den som lever får se.
Det kan nog bli så att vissa försvarstal för Jocke kommer åldras dåligt eller mystiskt försvinna från nätet.
Senast redigerad av ruskinarms 2025-12-03 kl. 08:32.
Citera
2025-12-03, 08:28
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Man borde väl åtminstone kolla upp det, särskilt när det gäller ett barn?

Han gick både hos BUP, blev placerad och hade regelbundna kontakter med Soc långt upp i ålder, vad skulle man ha gjort mer för något menar du?

Såvitt jag ser tömde man alla möjligheter som erbjuds i Sverige.

Jag tycker inte att det är konstigt att folk vill att det ska vara så, det är en rationell försvarsmekanism för att separera sig själv från konstiga människor ”de är inte som jag eftersom…”.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2025-12-03 kl. 08:35.
Citera
2025-12-03, 08:29
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Stämmer det alltså att denne Jocke boy har hittat på snyfthistorier om sig själv från barndomen och klandrat sin egen familj och mor, för att kunna sälja historierna och bli en populär person på internet för att tjäna pengar? När det i själva verket var så att han själv var förövaren och misshandlade sina syskon och förälder.

Något av det vidrigaste jag har hört talas om!

Jag vill understryka att detta är nästan alltid ett kvinnligt brott, det är nämligen nästan alltid kvinnor som kommer med liknande motbevisade historier och plågar familjer och anhörig med sina lögner. Detta är orsaken till att medierna är oroliga för att Lundell ska falla nu. Det är mest slumpen att det denna gång är en man som är spindeln i nätet och det är sannerligen ovanligt att en man tillåts hamna så djupt i offerrollen som Lundell faktiskt gjort.

Glöm inte att detta fall hotar en stor del av mediernas narrativ om offerrollen och att de inte behöver kolla fakta. Tro mig, de kommer att försöka sänka den här dokumentären när de samlat sig. Blir intressant att se del 2 och 3.
Senast redigerad av detektiven789 2025-12-03 kl. 08:31.
Citera
2025-12-03, 08:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Är detta en svensk ”A million little pieces”-historia vi nu ser rullas upp?
Citera
2025-12-03, 08:33
Medlem
Ograsts avatar
Joakim Lundell var inte ett barn när han anklagade sin mor för psykisk och fysisk misshandel. Han var över 30 år gammal.
Citera
2025-12-03, 08:36
Medlem
Andromedatravellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Men det går inte att försvara SVT granskning oavsett vad man tycker om alla inblandade. Det finns ingen trovärdighet hos tidigare missbrukare och deras minnen. Vad hindrande mamman med familj att stämma Jocke för förtal när boken släpptes ? Kanske insåg man att i en rättssal så måste man själv leda saker i bevis och inte som i SVT granskning, lägga dokumentationsansvaret på ett 8-årigt barn och kan du sen i vuxen ålder inte peka ut bevisen har det aldrig hänt enligt SVT.
Hans syskon var alldeles för små för att nu i vuxen ålder styrka något och borde också ha lämnats utanför SVT oetiska granskning av ett barns påstådda upplevelse.

Ditt argument snubblar på sig själv här. För att när Jocke kom ut med boken om dessa händelser var han en fd./aktiv? missbrukare. Hans minnen saknar då trovärdighet enligt ditt resonemang.
Och i dom journaler han har påstått sig ha bevis för sin sak visade det sig vara ett lögn. Det går inte att trolla bort. Han skyller på tv4 och bonnier (?) för att dom tog med det.

Han är tagen med byxorna nere. Löjeväckande att se dödsrycken i personkulten kring den nu ökände offerkoftsvindlaren
Senast redigerad av Andromedatraveller 2025-12-03 kl. 08:51.
Citera
2025-12-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag vet folk som sparat ner de mest integritetskränkande sekvenserna, just av den anledningen. Kommer något sådan är det inte säkert att kanalen, eller ens YT finns kvar. De barnen ska iaf inte sakna bevis på hur de utnyttjades, hur deras pappa uttryckt sig i deras närvaro, hur iaf ett av barnen tycks ha fått se filmer som inte är för barn etc.
Nej, det är inte jag som är så manisk, men jag uppskattar att det finns de som är det, jag tror det kan bli viktigt i framtiden.

Aldrig fattat folk som använder sina barn som content i sociala medier utan att tänka långsiktigt . Kan bli jävligt fel
Citera
2025-12-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Jag tycker BGB gjorde ett lugnt och proffsigt intryck och svarade bra på de korkade frågorna.

Nånting säger mig att tongångarna hos pöbeln kommer ändras en hel del efter del 2 och del 3. Den som lever får se.
Det kan nog bli så att vissa försvarstal för Jocke kommer åldras dåligt eller mystiskt försvinna från nätet.
Man kan tycka att Joakim Lundell borde förstå dramaturgin bakom att smyga sig fram. I Att rädda ett barn skedde mer eller mindre ingen granskning av uppgifterna i del ett. Skeenden och olika påstående. förmedlades, det var i del två sanningshalten började granskas.

Jag är rätt säker på att det finns konkreta bevis och ofärgade vittnesmål som kan motsäga Joakims lögner, fosterföräldrarna till exempel. Jag tror också att offentlighetsprincipen har varit en guldgruva för att få fram sanningen om Joakim Lundells alla myndighetskontakter och lögner i Chrippa-drevet.
Citera
2025-12-03, 08:45
Medlem
Jag skulle tro att hans minnesbilder blivit lite förvrängda. Jag tror inte att han rakt igenom ljuger. Ett minne är inte fakta. Ett minne förändras med tiden och går att påverka. Det kan ha varit så att hans mamma i något svagt skede sagt något om att ta livet av sig när Jocke varit helt extremt jobbig. Kanske att hon inte orkar leva så där eller vad som helst. Sedan tolkas det och själva historien förändras. Det är nog inte helt svart och vitt. Säkert har hans mamma skurit sig i handen nångång och det blev blod på falukorven. Hon ville väl inte göra det till en stor grej utan gjorde färdigt maten till en hungrig och skrikande Jocke.

Sedan har minnet blivit som det blivit. Sedan har det i samtal blivit förvrängt eller liknande.

Det kan vara lite halvsanningar när man är väldigt liten så har man ofta inte några minnen som går att lita på till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in