2025-12-02, 19:10
Medlem
Är det den här snubben som sker ner sig i tv? Varför är han så högt upp i aktuella ämnen? Orkar inte läsa tusentals inlägg.
Citera
2025-12-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Många autister kan vara väldigt naiva, bara för att de själva är ärliga i alla lägen både när man ska vara det men även när man kanske inte borde vara det. Journalist är ju ett klassiskt ”psykopatyrke” också.

Haha för att hänga ut släkt och "vänner" på socialamedier, böcker, media är inte "psykopatyrke"?
Citera
2025-12-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Visst, alla har sin egen upplevelse av olika händelser. Jag kan dock tycka att det är problematiskt att inkludera helt uppdiktade historier i något som man påstår är en självbiografi, särskilt om det helt uppdiktade inkluderar andra människor.

Man kan ju inte bara gå runt och påstå att personer har gjort grejer utan att ha belägg för det.
Om jag får "en känsla" av att min granne är djurplågare så är det bara min känsla.
Jag kan inte klistra upp lappar i porten där jag hänger ut grannen som djurplågare, ringa till P4 och berätta om min djurplågare till granne och framförallt inte påstå att jag har bevis för detta när jag inte har det.
Jag gör mig då skyldig till förtal, och det spelar ingen roll hur många djurälskare på instagram som backar mig i kampen mot grannen, jag har nämligen ingen grund för mina påståenden.
Jag snackar bara skit.

Mamman och Jockiboys kriminelle halvbror kan ju alltid ge ut en egen bok där de bemöter hans berättelse och påståenden. Eller så får de stämma honom för förtal, även om skadestånden brukar vara blygsamma.
Citera
2025-12-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Är det den här snubben som sker ner sig i tv? Varför är han så högt upp i aktuella ämnen? Orkar inte läsa tusentals inlägg.

han har blivit en av sveriges största influenser med 1 miljon följare på youtube och varit med i typ 20 olika tv program, vunnit många guldbaggar också elelr vad fan det heter

han har släppt en bok som sålt flera hundratusen ex där han ljugit om sin mamma och barndom och blir nu granskad av svt dokument inifrån
Citera
2025-12-02, 19:13
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det är väl en världslig sak. Jockiboy är ju YOUTUBER. Han är ingen universitetsprofessor. Trump ljuger väl ändå bättre eller hans halvbror som är kriminell och försörjer sig på att inte betala skatt som alla andra.
Är det en världslig sak enligt dig om Jocke anklagas för grov fysiskt misshandlade av sina barn?
Citera
2025-12-02, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Han kände sig förmodligen bitter och utstött av att ha blivit familjehemsplacerad medan hans syskon fick bo kvar. Att svika sin mor och samtidigt tjäna miljoner på det gjorde hämnden särskilt ljuv...

Förmodligen. En fullvuxen människa som tycker synd om sig själv tar hämnd genom att hitta på hemska saker om sin mamma vilket gör att hon får mordhot, bara för att han ska få tjäna pengar.

Och han anser sig trots det vara bättre än henne. Jomenvisst.

Stackars den kvinna som gör slut med honom.

Citat:
Efter publiceringen av Monster har Joakim Lundells mamma tagit emot ett antal grova hot, och säger hon inte längre vågar bo kvar i sitt hem. Av rädsla befinner hon sig på en annan ort.

https://www.svt.se/kultur/forlagsansvar-het-fraga-efter-sjalvbiografi

Citat:
Men mamman menar att den bästsäljande biografin har fått konsekvenser efter utgivningen.
– Jag har ju fått lite kommentarer som de skickar till mina söner. Liksom att ”vi ska avrätta mamman och vi ska stycka henne och slänga delarna utmed vägen”, säger mamman till Kulturnyheterna.
Citera
2025-12-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Det är ju självklart att han ångrade sig och inte ett dugg förvånad att han använder sin advokat/jurist. Allt är ju andras fel.

Han den där Jocke, är han efterbliven alltså på riktigt efterbliven???
Han verkar ju HELT STÖRD OCH EFTERBLIVEN.

Kanske han bör tas i på Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård?
Han verkar ju ha en fantasi som dessutom är sjuk.

Varför får han gå fri efter dessa hemska anklagelser han gjort, han är ju brottslig.
Han är kort sagt ett efterblivet svin...

Sen skall man ju inte tala om de som "följer" den efterblivna idioten, de är ju fan ännu knäppare.

Ta in honom för förtal och lås sen in honom på LPT med särskild utskrivningsprövning!!!
Citera
2025-12-02, 19:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
​Nu är det upp till honom att offentliggöra sina journaler med de anteckningar han påstår existera😄
Vi väntar med spänning på dessa
Citera
2025-12-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
han har blivit en av sveriges största influenser med 1 miljon följare på youtube och varit med i typ 20 olika tv program, vunnit många guldbaggar också elelr vad fan det heter

han har släppt en bok som sålt flera hundratusen ex där han ljugit om sin mamma och barndom och blir nu granskad av svt dokument inifrån

Aha! Så det finns att se på svt play? Låter intressant faktiskt.
Citera
Medlem
Om svt tar ner dokumentären... Då blir jag livrädd. Då finns det isf ingen som kommer kunna granska Jocke lundell ? Och då blir.det riktigt riktigt farligt. Och. De är två avsnitt kvar. Det kommer mer. Detta var bara början och Jocke är nog livrädd vad nästa steg är därför den ska tas ner 😂
Citera
Medlem
Jockiboi är uppenbart fake. Lyckats väcka moderskänslorna hos tusentals medelålders kvinnor som köpt hans bluff rakt av.
Citera
2025-12-02, 19:17
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Ja han som bajsade i TV, bajsade och smetade runt bajset och runkade tillsammans med bajset och dokumenterade det och laddade upp bildbevis på "runkbloggen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in