2025-12-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Du tänker att det måste finnas en annan anledning till hans utåtagerande än hans diagnoser?
Barn med autism/adhd kan vara väldigt utåtagerande, få raseriutbrott, vara våldsamma. Speciellt raseriutbrott är väl ganska vanligt förekommande.

Hade en klasskompis på lågstadiet med autism som var precis så. En gång brottade hon ner en annan klasskompis och försökte släpa henne i håret genom skogen bakom skolan.

För övrigt så skulle jag säga att ett utåtagerande beteende med raseriutbrott och våldsamma handlingar stämmer mer överens med ett barn med diagnoser än ett barn som blir misshandlat fysiskt och psykiskt. Dessa barn brukar bete sig på andra sätt, oftast det motsatta.

Jag tror som du, men eftersom han inte fick några diagnoser som barn så måste ju BUP och soc ha tänkt nåt annat. Annars borde de ha utrett honom för npf. Och då undrar jag vad de hade för andra förklaringar till hans beteende.

Ja, Jocke verkar ha betett sig som ett typiskt känsligt och utåtagerande npf-barn som inte fått rätt stöd och hantering och då blir ännu mer extrem.
Citera
2025-12-03, 19:17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Finns fortfarande inget som bevisar att han utgör en fara för sina närmaste. Och det är ju viktigt att bevisa det man påstår, det fick Jockiboi Lundell veta när Bodin dök upp.
Ser ju bara fittigt ut om man i ett inlägg kritiserar Lundell för att han påstår saker utan bevis för att i nästa inlägg påstå saker utan bevis.
Bara för att du inte är tillräckligt med i matchen för stt se detta så betyder inte det på något sätt att det skulle vara en lögn.

Vi kommer nog inte längre än såhär, kan inte du och resterande flygande apor hålla er i svt kommentarsfält?
Citera
2025-12-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det handlar ju om att agera innan något händer.
Jonna har väl försetts med överfallslarm och mobila psykakutenheten har nog en buss parkerad någonstans i kvarteret.
Antar att hennes föräldrar vill att hon kontaktar dem minst en gång i timmen.

Ännu fler spektakulära påståenden utan bevis. Ni är lika fucking dåliga som Lundell själv.
Citera
2025-12-03, 19:19
Avslutad
Citat:
Du påstod att han lider av schizofreni. Men inga bevis. Så sluta gnälla på Lundell för att han kommer med anklagelser som han inte kan styrka så länge du gör samma sak själv.

Schizophrenia kräver att du ser och hör saker, får vanföreställningar som inte existerar i verkligheten. Till skillnad från exempelvis paranoida tankar så kan dessa saker faktiskt äga rum. Exempelvis du är rädd för att snuten ska dyka upp om du har tagit droger. Det är en fullt möjlig händelse, polisen existerar och dom kan komma och knacka på.

Men med schizofreni så existerar inte det du fantiserar om, att vara rädd för att det ska krypa ut ett spöke ifrån luftkonditioneringen eller varför inte monster i blodet?
Han är garanterat schizofren då det är ingen annan än han själv som har sagt detta och gjort en sak utav det. Han må projicera det på andra men det kommer likt förbannat ifrån hans trut.
Och att det bara skulle vara en lögn utifrån ”vild fantasi” är att dra det rätt långt. Håll han på orden istället men genomskåda gaslightingen. Det han berättar om kommer inifrån hans eget huvud. Som han själv benämner det så är det ”hans egna minnen”. Inte nödvändigtvis då ifrån verkligheten.

Du har väl kapacitet att läsa mellan raderna och koppla ihop punkterna?
Citera
2025-12-03, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon skulle nog försöka ta barnen och få lite avstånd till Jocke, resa till någon nära anhörig, då det kan finnas en risk för totalt sammanbrott.
Om man tänker på hennes säkerhet, är detta inte rätt läge att lämna honom, alls. Men hon kommer inte lämna honom, hon tror att hans familj är ond och hon har själv berättat att hon hatar att läsa och hänga med i vad som händer i världen. Hon använder Instagram och följer bara vänner, det är en ekokammare där det bara är positiva kommentarer.

Hon vet inte vad som händer utanför. Hon har inte läst alla papper, eller ens försökt. Hon har haft 14 år på sig att ta reda på sanningen, hon vill inte ha den.
Citera
2025-12-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Bara för att du inte är tillräckligt med i matchen för stt se detta så betyder inte det på något sätt att det skulle vara en lögn.

Vi kommer nog inte längre än såhär, kan inte du och resterande flygande apor hålla er i svt kommentarsfält?

Då förutsätter jag att du gjort en orosanmälan till soc i Norrköping. Du som kan "se detta".

Klumpa inte ihop mig med hans lågbegåvade fans för fan. Att ta ställning för någon sida i den här konflikten är det mest idiotiska man kan göra. Jag ser ner på allihop.
Citera
2025-12-03, 19:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Jag tror som du, men eftersom han inte fick några diagnoser som barn så måste ju BUP och soc ha tänkt nåt annat. Annars borde de ha utrett honom för npf. Och då undrar jag vad de hade för andra förklaringar till hans beteende.

Det fetade:
Det skulle till exempelvis kunna förklaras med att det såg antisociala tendenser. I Sverige diagnosticerar vi inte barn med psykopati. Har själv deltagit i liknande utredningar där allting pekade på att barnet uppvisade tecken på psykopati, något man inte gick vidare med, då.
Citera
Avslutad
Citat:
Men var är de fucking bevisen, bror?
Att han varit en fitta mot andra bevisar inte att han är en fara för sina ungar. Tror iofs att det är dåligt för barn att växa upp i en "influencer-miljö".

Eller hur? Du ser inte detta för att du är blind och korkad. Men alla andra ser och förstår.
Du kan ge dig fan på att han kommer få sina barn omhändertagna (om han nu har några? Jag vet inte).
Citera
Medlem
Huu vilken vidrig soppa Berg/Lundells har blivit. Kommer garanterat sluta i inbördeskrig här i landet.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ännu fler spektakulära påståenden utan bevis. Ni är lika fucking dåliga som Lundell själv.
Du tror inte det har gjorts ett par hundra orohetsanmälningar vid det här laget?
Citera
2025-12-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ord är lite annat än att se mamma eller pappa i en porrvideo, eller mamma sexuellt posera

Är det sant, är det bra, för då kan hans offer som han onekligen hotat, kliva fram och det blir till fördel för barnen, för då kan dom våga kliva fram senare i livet, om dom vill. Är det inte sant, så finns det inget belägg för det och det kommer aldrig spridas som vedertagen sanning.

Det är bara Joakim Lundell och hans entourage på hela Svenska youtube som sprider lögner om människor i syfte att få dom att må dåligt och dom gör det i en sån omfattning att folk kan börja ta sina liv. Hur många förtalsvideos finns om Chrippas fru, som Jocke skickat ut "info" till? Fler än 300 stycken.

Vad säger sekten att hon har gjort och att hon är?

Rask, Motvikt och Anjo har berättat följande om Linnea.
Hon har misshandlat barn, misshandlat Chrippa, knarkat, varit med i en sekt, lagt förbannelser på Chrippa, snott hans rolex, raderat hans youtubekanal, hetsat Chrippa till ekobrott, tagit Chrippas telefon, deklarerat 10 miljoner i hans namn och anmält Chrippa för våldtäkt. Dom säger också att hon är en psykopat, hon är en hink, en knulldocka, slampa, hora och lider av borderline.

Dom har förstärkt varandras trovärdighet genom att återupprepa desinformationen - som i nio av tio fall kommer från Joakim. Simon VAD ÄR PROBLEMET och Skuldrådgivaren är delaktiga, men inte i samma usträckning.

Ingen av dessa har tagit avstånd från ett enda av dom påståendena.
Anjo, Rask, Skuldrådgivarn, VÄP, Motvikt, Joakim Lundell, Lisen Björlund och Jonna Lundell.

Du nämner många personer och jag vill inte vara i samma rum som någon av dem.
Svensk Youtube är något av det sämsta som drabbat mänskligheten.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-03 kl. 19:28.
Citera
2025-12-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Eller hur? Du ser inte detta för att du är blind och korkad. Men alla andra ser och förstår.
Du kan ge dig fan på att han kommer få sina barn omhändertagna (om han nu har några? Jag vet inte).

Du påstår att folk har schizofreni utan ett enda bevis. Det är inte jag som är korkad här, bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in