Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-03, 17:32
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Han är en lögnare av stora format, och har byggt sin image på falskhet.

I del 2 blir det ännu mer tydligt och i del 3 rasar hela korthuset
Korthus om vaddå? Alla som väljer att följa denna ointressanta man gör det väl på eget bevåg? Det är inte som att han falsifierat nån doktorsexamen.
Citera
2025-12-03, 17:33
Medlem
Yungvidzibois avatar
slöseri med skattepengar, det finns redan en dokumentär om i princip exakt vad som undersöks i del 1. Den är gjord av TV4. Familjen B*rg tillfrågades att medverka i denna, men avböjde.
Även när boken släpptes fick bla modern intervjuförfrågan, hon avböjde då.
B* G*ran verkar inte riktigt veta vad han vill komma med sin granskning annat än att försöka hitta fel hos "den stora makthavaren" (makthavare över vad?) L*ndell.
Citera
2025-12-03, 17:46
Medlem
Imnshos avatar
Varför ska vi betala skattepengar om ett program som handlar om en WT-nolla vilken som helst? Varför i helvete är den här korkade snubben intressant för samhället?
Citera
2025-12-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Nej absolut inte.
Jåcke var helt enkelt en sociopat och jävulsunge från scratch. Född defekt och har sen dess förpestat och förstört för alla i sin närhet, i synnerhet sin stackars mamma, styvfar och syskon.

Tråden handlar inte om Chrippa din lilla jåckihund. Håll dig till topic.

Lundell är framgångsrik i alla fall och ska inte sitta i fängelse. Chrippa är uppenbart avundsjuk.
Citera
2025-12-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Han är inte dömd, åklagaren "kräver", för övrigt OT.

Han kommer att bli dömd.
Citera
2025-12-03, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Varför ska vi betala skattepengar om ett program som handlar om en WT-nolla vilken som helst? Varför i helvete är den här korkade snubben intressant för samhället?

Jag tycker det är viktigt att alla som följer influensers får reda på hur det kan ligga till. Majoriteten följer med utan att tänka själva. Därför behövs det sådana här program.
Citera
2025-12-03, 18:01
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag tycker det är viktigt att alla som följer influensers får reda på hur det kan ligga till. Majoriteten följer med utan att tänka själva. Därför behövs det sådana här program.
Bra sagt! Det är lätt att man fastnar i sin lilla bubbla. Jag visste knappt vem han var innan, men förstår att många unga följer honom online. Det blir spännande att se kommande delar.
Citera
2025-12-03, 18:11
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Han tillhör toppskiktet i underhållning för lätt medelålders så delvis är "gammelmedia" avundsjuka men att de valde ut just honom för en tre programserie lär vi få se först om två veckor.

Över 1300 anmälningar till granskningsnämnden enligt Rapport kl 18.
Citera
2025-12-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Han tillhör toppskiktet i underhållning för lätt medelålders så delvis är "gammelmedia" avundsjuka men att de valde ut just honom för en tre programserie lär vi få se först om två veckor.

Över 1300 anmälningar till granskningsnämnden enligt Rapport kl 18.
Vad gäller anmälningarna tror du? Frågar av okunskap, har ingen koll på personen det handlat om.
Citera
2025-12-03, 18:18
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Det finns en risk att andra människors bekännelser blir urholkade och ifrågasatta. Men i det här fallet med någon som offentligt i både tv och blogg super redlöst, ”prankar” folk med att smälla en tårta i ansiktet på dom, säger sig ha en sexuell beroendesjukdom med sjuka perverteringar som att bajsrunka. Och det sker i ett offentligt rum. Att rättspsyk inte har åkt och hämtat honom på stört är bara i sig en smärre skandal.

Att denna person skulle ges någon som helst trovärdighet är helt absurt. Än värre är det när hans följarskara består till en stor del av barn. Varför ringer det inga varningsklockor? 1.2 miljoner följare och skiten har dessutom varit på tv?!

I detta fall är det utan tvekan helt rätt att ifrågasätta och skapa en dokumentär om det och sedermera publicera denna för det svenska folket.

Journalister och publicister har svalt allting, repeterat det han sagt och själva gjort sig skyldiga till grovt förtal. Utan att faktagranska ett skit och experter (riktiga sådana) säger att man inte får publicera förtal oavsett om det är sant eller ej.
Så om lagar och regler har följts så hade han aldrig fått varit med i tv soffan, publicerat en bok, suttit i radio med mera.

Detta är Sveriges nya Thomas Quick fall.

Jag välkomnar ifrågasättandet och är sparsamt insatt om personen i fråga.

Likväl står jag för att alla människor förtjänar trovärdighet och samtidigt skulle jag personligen inte hantera min uppväxt på liknande sätt.

Jag menar att jag kan hålla fler hållpunkter samtidigt i frågan.

Att en person utför praktiska "skämt" på en yt-kanal, har en beroendeproblematik eller ej och pratar om sina upplevelser i det offentliga är det fortfarande omöjligt för gemene man att bedöma huruvida denna person ärligt redogör för sin uppväxt eller ej.

Jag har full förståelse för frestelsen att dra paralleller kring ett bekant beteendemönster eller personlighetsdrag och mena att detta präglar alla delar i en person och dennes trovärdighet. Men sådan är inte verkligheten.
Citera
Dr Kings avatar

Moderatormeddelande

Postat av Dr King 2025-12-03, 18:28
Moderator
Notera att denna tråd enbart handlar om dokumentären. För allmänt skvaller om Joakim Lundell finns denna tråd

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

/Moderator
2025-12-03, 18:36
Medlem
Twitterturkens avatar
När jag såg första avsnittet av dokumentären så kom jag att tänka på han norrmannen som begick massor av bedrägerier och blev rik på andras lidande i Sverige.
Sedan slog det mig, det är ju Bo-Göran Bodin som står bakom den dokumentären också!
Han verkar ha en näsa för bedragare.
Vi får hoppas att sista avsnittet slutar med en intervju med Jocke i fängelset.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Dom fans som har anmält till granskningsnämnden, vad är det dom anmäler ?
På vilka grunder ?
I jockigoys värld så är siffror det enda som spelar någon roll, så om den osmickrande dokumentären om honom får flest anmälningar av alla någonsin så ser han sig själv som en vinnare i situationen.
Senast redigerad av Twitterturken 2025-12-03 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in